Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

23 lutego 2010 r.
21:35
Edytuj ten wpis

Karczmiska: Rusza nałęczowska kolejka wąskotorowa

0 23 A A

Wielbiciele słynnej nałęczowskiej wąskotorówki mogą się już szykować do letnich wycieczek jej szlakiem. Po rocznym postoju w Karczmiskach kolejka ma wreszcie ruszyć.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Jeżeli przedłużająca się zima i ewentualne roztopy nie wyrządzą poważnych szkód, to kolejka wyruszy na trasę w sezonie letnim – zapowiada Zenon Rodzik, starosta opolski. – Trwa rozliczanie z dotychczasowym operatorem. Rozważamy oferty dwóch nowych, ale na tym etapie nie możemy ujawniać żadnych szczegółów.

A lada dzień rusza realizacja projektu "Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa jako markowy produkt Lubelszczyzny”, na który powiat opolski dostał pieniądze z UE. W jego ramach zostaną odremontowane budynki stacyjne i świetlica w Karczmiskach.

Starostwo w Opolu Lubelskim jest właścicielem kolejki od 2002 r. Jej administratorem było do stycznia 2009 r. Stowarzyszenie Przewozów Lokalnych z Kalisza. Niestety, wypowiedziało umowę i od tego czasu kolejka stoi. Operator musi się jednak wywiązać z naprawy wiaduktu w Rogalowie, który umożliwia dojazd do Nałęczowa.

– Muszą się z tym uporać przed sezonem, bo zależy nam na tym, żeby kolejka ruszyła na całej trasie, czyli razem z Nałęczowem. Jest oczywiście możliwość, że na początku ten odcinek będzie zamknięty, ale zakładamy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Powiat opolski w partnerstwie z Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu Dolnym i gminą Karczmiska złożył też do Urzędu Marszałkowskiego kolejny projekt "Szlakiem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej po atrakcjach turystycznych Lubelszczyzny”.

– Zakłada on modernizację budynków kolejowych, remont torowiska, wagonów, lokomotyw, szlabanów, mostów, zakup rowerów.

Rowery w ciuchci to kolejny pomysł starostwa. Jednoślady będą na "wyposażeniu” pociągu. A korzystać z nich będą podróżni, którzy zechcą na kolejnej stacyjce przejechać kawałek trasy rowerowej.

W planach jest również budowa nowych stacji plenerowych: Polanówka i Rozalin oraz wiaty rowerowej przy grodzisku Żmijowiska – wylicza Rodzik. – Jesteśmy już po ocenie formalnej, teraz czekamy na merytoryczną. Wnioskujemy o dofinansowanie w wysokości 4 mln zł.

Tymczasem w ubiegłym roku zakończyła się budowa nałęczowskiego dworca. Dla kolejki wybudowano specjalny peron z tablicą "Nałęczów Wąsk.”. – Nie zapominamy o wąskotorówce – komentuje Andrzej Ćwiek, burmistrz Nałęczowa. – Mam nadzieję, że uda się ją reaktywować. Jej zaprzepaszczenie byłoby ogromną stratą, również dla Nałęczowa. Teraz to rzecz coraz bardziej unikatowa, która nas wyróżnia.

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Nooo.. / 19 kwietnia 2010 o 09:02
Nazwa "Poczekajka" przy al kraśnickiej to nazwa stacji kolejki wąskotorowej.Jak ktoś ma dobrego nosa to jeszcze znajdzie ukształtowanie i zbitą ziemię (za kościołem)jako pozostałość po wąskotorówce biegnącej od strony Nałęczowa do Lubelskiej Cukrowni.
Avatar
diablo / 5 marca 2010 o 19:15
nono no ładny temacik karczmiska i kolejka ojojojojoj to juz tylko wspomnienia zacznijmy od tego ze w karczmiskach na stacji kolejowej chyba nie jeden zaliczył tam panienke czyli teren ojety ku...wami znaczy sie krowami.Swojego czasu słyszałem że tam nie jedna panienka czekała na okazję.Po za tym nie wiadomo mi ale chyba jak młodziez wraca np. z ziliionu to tam zajedzie na piwko i może też ciuchcią pojeździć......teren nie powiem dobry dla dobrej okazji.
Avatar
Goguś / 5 marca 2010 o 08:22
statek napisał:
Akurat nie masz racji, kolejka pod tą nazwą funkcjonuje od 1917 roku, zdecydowana większość kolejek w Polsce nazywana była od nazwy stacji stycznej z koleją normalnotorową (w tym przypadku Nałęczów). Tak więc nie pisz bzdur...

Pierwsza wąskotorówka powstała w 1892 roku w majątku rodziny Kleniewskich, jako towarowa kolej do przewozu buraków cukrowych wprost z pól folwarku Polanówka do nowo budowanej cukrowni w Zagłobie. Nie było jeszcze lokomotyw, a po drewnianych torach kursowały specjalne konne zaprzęgi. W miarę rozwoju należących do Kleniewskich cukrowni w Zagłobie i Opolu, wąskie tory przedłużono aż do wiślanego brzegu - w Kępie Choteckiej oraz w Piotrawinie, gdzie z barek przeładowywano na wagony węgiel i kamień wapienny. Na kilka lat przed wojną zakupiono pierwsze parowozy.

W 1915 roku wycofujące się wojska rosyjskie zniszczyły zarówno cukrownie, jak i kolej - z torami i taborem. Okupacyjne wojska austriackie zajęły się odbudową, przedłużając wąskotorową linię do normalnotorowej kolei warszawskiej w Drzewcach koło Nałęczowa. Od tej, tzw. stycznej stacji pochodzi używana także obecnie nazwa Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej.

Najlepszy okres wąskotorówka przeżywała w latach PRL, kiedy spełniała rolę regularnego przewoźnika ludzi i towarów do rozwijających się zakładów w Opolu, Poniatowej, Zagłobie. Zatrudniała wówczas nawet do 300 ludzi. Wraz ze zmianami społeczno-gospodarczymi po 1989 roku, kiedy rozwinął się transport drogowy, a nierentowne zakłady zaczęły upadać, wąskotorówka przestała pełnić funkcje gospodarcze, stając się turystyczną atrakcją regionu.

Pierwsza wąskotorówka powstała w 1892 roku w majątku rodziny Kleniewskich, jako towarowa kolej do przewozu buraków cukrowych wprost z pól folwarku Polanówka do nowo budowanej cukrowni w Zagłobie. Nie było jeszcze lokomotyw, a po drewnianych torach kursowały specjalne konne zaprzęgi. W miarę rozwoju należących do Kleniewskich cukrowni w Zagłobie i Opolu, wąskie tory przedłużono aż do wiślanego brzegu - w Kępie Choteckiej oraz w Piotrawinie, gdzie z barek przeładowywano na wagony węgiel i kamień wapienny. Na kilka lat przed... rozwiń
Avatar
alo / 1 marca 2010 o 06:55
czytelniczka napisał:
(...) Pamiętajmy również, że tory tej kolejki wychodziły niegdyś z Opola Lubelskiego w trzech kierunkach: na północ, na południowy wschód i na zachód. Nawet Poniatowa miała więcej torów niż Nałęczów, więc nie rozumiem skąd tak uparcie nazywa się kolej "nałęczowską". Powstanie i losy tej kolejki mają bardzo niewiele wspólnego z Nałęczowem.
Piszcie prawdę!

Tak jest, jhak piszesz --- ale prawda jest też taka, że nazywa się Naęczowska... tak ją nazwali dawno temu, tak widnieje w literaturze, w nazewnictwie oficjalnym i na kartach ex właściciela PKP... i tak zostało z uwagi na to, że w Nałęczowie znajduje się stacja styczna z koleją normalnotorową...

Tak jest, jhak piszesz --- ale prawda jest też taka, że nazywa się Naęczowska... tak ją nazwali dawno temu, tak widnieje w literaturze, w nazewnictwie oficjalnym i na kartach ex właściciela PKP... i tak zostało z uwagi na to, że w Nałęczowie znajduje się stacja styczna z koleją normalnotorową... rozwiń
Avatar
koko / 1 marca 2010 o 06:52
ja napisał:
warto by było dociągnąć do Lublina - tak jak zresztą już kiedyś to było

I najlepiej do twojego domu... Nie pisz głupot... zejdź na ziemię.
Avatar
Gość / 25 lutego 2010 o 11:16
pikuś napisał:
Coś Ci się strona rozjechała Tutaj jest elegancko: [url="http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8"]http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8[/url]

Jeśli to tylko chwyt reklamowy to może czas najwyższy aby samorządowców rozliczać w inny sposób...

Polska "c", z zapomnianymi obiektami, żałosną infrastrukturą drogową i kolejową, szarymi ludźmi.... Idą wybory więc się czarują.... ale póki co w ostatnim roku na torowiskach była trawa po pachy, albo śnieg po kolana. Czasem tylko zastanawiam się, dlaczego na drogach, przed przejazdami kolejowymi, stoją znaki "STOP"? Czyżby je trzymali dla drezyn, albo zbierają kasę z mandatów na przyszłą inwestycję?
i ludźmi.... Idą wybory więc się czarują.... ale póki co w ostatnim roku na torowiskach była trawa po pachy, albo śnieg po kolana. Czasem tylko zastanawiam się, dlaczego na drogach, przed przejazdami kolejowymi, stoją znaki "STOP"? Czyżby je trzymali dla drezyn, albo zbierają kasę z mandatów na przyszłą inwestycję? rozwiń
Avatar
pikuś / 24 lutego 2010 o 20:53
Coś Ci się strona rozjechała Tutaj jest elegancko: [url="http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8"]http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8[/url]

Jeśli to tylko chwyt reklamowy to może czas najwyższy aby samorządowców rozliczać w inny sposób...
Avatar
Gość / 24 lutego 2010 o 20:49
Gość napisał:
A z innej beczki. Nie wierzę zbytnio w sens projektu rowerów na kolejce. Bo na zdrowy rozum. Kto jechałby na kolejkę kawał drogi po to tylko żeby się rowerem przejechać i znowu wrócić do domu. A ten kto będzie gościł na dłużej przywiezie sobie swój rower. Osobiście byłbym za tworzeniem sensownej bazy noclegowej w okolicach kolejowych i dopiero do tego dobudowywać atrakcje.

Tak ale osoba, która przyjedzie w nasze okolice i nie weźmie roweru to co ? pożyczy od farmera ?
A co do rowerów i kolejki to nie chodzi o rowery na kolejce. Tutaj chodzi o szlak "nitką kolejki wąskotorowej" --> [url="http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowerowy_quotnitk_kolejki_wskotorowejquot.html"]http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowe...orowejquot.html[/url]

Tak ale osoba, która przyjedzie w nasze okolice i nie weźmie roweru to co ? pożyczy od farmera ?
A co do rowerów i kolejki to nie chodzi o rowery na kolejce. Tutaj chodzi o szlak "nitką kolejki wąskotorowej" --> [url="http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowerowy_quotnitk_kolejki_wskotorowejquot.html"]http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowe...orowejquot.html[/url] rozwiń
Avatar
~gość~ / 24 lutego 2010 o 18:56
czytelniczka napisał:
Nikt nie ma prawa nazywać tej kolejki "nałęczowską kolejką wąskotorową". Apeluje do decyzyjnych, by nie pisali bzdur. Ta kolej była zbudowana w celu dowozu towarów do cukrowni w Opolu Lubelskim, wówczas torów do Nałęczowa w ogóle nie było. Jest manipulacją nazywanie tej kolei "nałęczowską". Z wymienionych powodów powinno się nazywać ją "opolską" , tym bardziej zważywszy na jej założycieli, członków rodu zamieszkującego bezpośrednie okolice Opola Lubelskiego. Pamiętajmy również, że tory tej kolejki wychodziły niegdyś z Opola Lubelskiego w trzech kierunkach: na północ, na południowy wschód i na zachód. Nawet Poniatowa miała więcej torów niż Nałęczów, więc nie rozumiem skąd tak uparcie nazywa się kolej "nałęczowską". Powstanie i losy tej kolejki mają bardzo niewiele wspólnego z Nałęczowem.
Piszcie prawdę!
Czytelniczko dowóz towarów do Opola Lub.odbywał sie ze stacji Nałęczów gdzie odbywał się przeładunek z torów szerokich na wąskie.Pisanie,ze w Nałęczowie nie było torów jest nieprawdziwe.Żyję już trochę na tym świecie i odkąd pamiętam masa ludzi w latach 50,60 dojeżdżała do pracy w Lublinie przesiadając się na pociągi normalnotorowea Opole Lub.w tamtych czasach to była cicha mieścina.
Czytelniczko dowóz towarów do Opola Lub.odbywał sie ze stacji Nałęczów gdzie odbywał się przeładunek z torów szerokich na wąskie.Pisanie,ze w Nałęczowie nie było torów jest nieprawdziwe.Żyję już trochę na tym świecie i odkąd pamiętam masa ludzi w latach 50,60 dojeżdżała do pracy w Lublinie przesiadając się na pociągi normalnotorowea Opole Lub.w tamtych czasach to była cicha mieścina. rozwiń
Avatar
ja / 24 lutego 2010 o 16:38
[size=4]"powiązać z Kazimierzem Dolnym - quady"
[color="#FF0000"]Quady [/color]- doskonały pomysł! Jeszcze gówniarze i podobno dorosłe, ale półmózgi, na quadach nie zniszczyły całego parku krajobrazowego? No t o w takim razie rzeczywiście, jeszcze więcej quadów potrzeba wpuścić w teren![/size]
Avatar
Nooo.. / 19 kwietnia 2010 o 09:02
Nazwa "Poczekajka" przy al kraśnickiej to nazwa stacji kolejki wąskotorowej.Jak ktoś ma dobrego nosa to jeszcze znajdzie ukształtowanie i zbitą ziemię (za kościołem)jako pozostałość po wąskotorówce biegnącej od strony Nałęczowa do Lubelskiej Cukrowni.
Avatar
diablo / 5 marca 2010 o 19:15
nono no ładny temacik karczmiska i kolejka ojojojojoj to juz tylko wspomnienia zacznijmy od tego ze w karczmiskach na stacji kolejowej chyba nie jeden zaliczył tam panienke czyli teren ojety ku...wami znaczy sie krowami.Swojego czasu słyszałem że tam nie jedna panienka czekała na okazję.Po za tym nie wiadomo mi ale chyba jak młodziez wraca np. z ziliionu to tam zajedzie na piwko i może też ciuchcią pojeździć......teren nie powiem dobry dla dobrej okazji.
Avatar
Goguś / 5 marca 2010 o 08:22
statek napisał:
Akurat nie masz racji, kolejka pod tą nazwą funkcjonuje od 1917 roku, zdecydowana większość kolejek w Polsce nazywana była od nazwy stacji stycznej z koleją normalnotorową (w tym przypadku Nałęczów). Tak więc nie pisz bzdur...

Pierwsza wąskotorówka powstała w 1892 roku w majątku rodziny Kleniewskich, jako towarowa kolej do przewozu buraków cukrowych wprost z pól folwarku Polanówka do nowo budowanej cukrowni w Zagłobie. Nie było jeszcze lokomotyw, a po drewnianych torach kursowały specjalne konne zaprzęgi. W miarę rozwoju należących do Kleniewskich cukrowni w Zagłobie i Opolu, wąskie tory przedłużono aż do wiślanego brzegu - w Kępie Choteckiej oraz w Piotrawinie, gdzie z barek przeładowywano na wagony węgiel i kamień wapienny. Na kilka lat przed wojną zakupiono pierwsze parowozy.

W 1915 roku wycofujące się wojska rosyjskie zniszczyły zarówno cukrownie, jak i kolej - z torami i taborem. Okupacyjne wojska austriackie zajęły się odbudową, przedłużając wąskotorową linię do normalnotorowej kolei warszawskiej w Drzewcach koło Nałęczowa. Od tej, tzw. stycznej stacji pochodzi używana także obecnie nazwa Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej.

Najlepszy okres wąskotorówka przeżywała w latach PRL, kiedy spełniała rolę regularnego przewoźnika ludzi i towarów do rozwijających się zakładów w Opolu, Poniatowej, Zagłobie. Zatrudniała wówczas nawet do 300 ludzi. Wraz ze zmianami społeczno-gospodarczymi po 1989 roku, kiedy rozwinął się transport drogowy, a nierentowne zakłady zaczęły upadać, wąskotorówka przestała pełnić funkcje gospodarcze, stając się turystyczną atrakcją regionu.

Pierwsza wąskotorówka powstała w 1892 roku w majątku rodziny Kleniewskich, jako towarowa kolej do przewozu buraków cukrowych wprost z pól folwarku Polanówka do nowo budowanej cukrowni w Zagłobie. Nie było jeszcze lokomotyw, a po drewnianych torach kursowały specjalne konne zaprzęgi. W miarę rozwoju należących do Kleniewskich cukrowni w Zagłobie i Opolu, wąskie tory przedłużono aż do wiślanego brzegu - w Kępie Choteckiej oraz w Piotrawinie, gdzie z barek przeładowywano na wagony węgiel i kamień wapienny. Na kilka lat przed... rozwiń
Avatar
alo / 1 marca 2010 o 06:55
czytelniczka napisał:
(...) Pamiętajmy również, że tory tej kolejki wychodziły niegdyś z Opola Lubelskiego w trzech kierunkach: na północ, na południowy wschód i na zachód. Nawet Poniatowa miała więcej torów niż Nałęczów, więc nie rozumiem skąd tak uparcie nazywa się kolej "nałęczowską". Powstanie i losy tej kolejki mają bardzo niewiele wspólnego z Nałęczowem.
Piszcie prawdę!

Tak jest, jhak piszesz --- ale prawda jest też taka, że nazywa się Naęczowska... tak ją nazwali dawno temu, tak widnieje w literaturze, w nazewnictwie oficjalnym i na kartach ex właściciela PKP... i tak zostało z uwagi na to, że w Nałęczowie znajduje się stacja styczna z koleją normalnotorową...

Tak jest, jhak piszesz --- ale prawda jest też taka, że nazywa się Naęczowska... tak ją nazwali dawno temu, tak widnieje w literaturze, w nazewnictwie oficjalnym i na kartach ex właściciela PKP... i tak zostało z uwagi na to, że w Nałęczowie znajduje się stacja styczna z koleją normalnotorową... rozwiń
Avatar
koko / 1 marca 2010 o 06:52
ja napisał:
warto by było dociągnąć do Lublina - tak jak zresztą już kiedyś to było

I najlepiej do twojego domu... Nie pisz głupot... zejdź na ziemię.
Avatar
Gość / 25 lutego 2010 o 11:16
pikuś napisał:
Coś Ci się strona rozjechała Tutaj jest elegancko: [url="http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8"]http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8[/url]

Jeśli to tylko chwyt reklamowy to może czas najwyższy aby samorządowców rozliczać w inny sposób...

Polska "c", z zapomnianymi obiektami, żałosną infrastrukturą drogową i kolejową, szarymi ludźmi.... Idą wybory więc się czarują.... ale póki co w ostatnim roku na torowiskach była trawa po pachy, albo śnieg po kolana. Czasem tylko zastanawiam się, dlaczego na drogach, przed przejazdami kolejowymi, stoją znaki "STOP"? Czyżby je trzymali dla drezyn, albo zbierają kasę z mandatów na przyszłą inwestycję?
i ludźmi.... Idą wybory więc się czarują.... ale póki co w ostatnim roku na torowiskach była trawa po pachy, albo śnieg po kolana. Czasem tylko zastanawiam się, dlaczego na drogach, przed przejazdami kolejowymi, stoją znaki "STOP"? Czyżby je trzymali dla drezyn, albo zbierają kasę z mandatów na przyszłą inwestycję? rozwiń
Avatar
pikuś / 24 lutego 2010 o 20:53
Coś Ci się strona rozjechała Tutaj jest elegancko: [url="http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8"]http://e-poniatowa.pl/articles.php?article_id=8[/url]

Jeśli to tylko chwyt reklamowy to może czas najwyższy aby samorządowców rozliczać w inny sposób...
Avatar
Gość / 24 lutego 2010 o 20:49
Gość napisał:
A z innej beczki. Nie wierzę zbytnio w sens projektu rowerów na kolejce. Bo na zdrowy rozum. Kto jechałby na kolejkę kawał drogi po to tylko żeby się rowerem przejechać i znowu wrócić do domu. A ten kto będzie gościł na dłużej przywiezie sobie swój rower. Osobiście byłbym za tworzeniem sensownej bazy noclegowej w okolicach kolejowych i dopiero do tego dobudowywać atrakcje.

Tak ale osoba, która przyjedzie w nasze okolice i nie weźmie roweru to co ? pożyczy od farmera ?
A co do rowerów i kolejki to nie chodzi o rowery na kolejce. Tutaj chodzi o szlak "nitką kolejki wąskotorowej" --> [url="http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowerowy_quotnitk_kolejki_wskotorowejquot.html"]http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowe...orowejquot.html[/url]

Tak ale osoba, która przyjedzie w nasze okolice i nie weźmie roweru to co ? pożyczy od farmera ?
A co do rowerów i kolejki to nie chodzi o rowery na kolejce. Tutaj chodzi o szlak "nitką kolejki wąskotorowej" --> [url="http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowerowy_quotnitk_kolejki_wskotorowejquot.html"]http://e-poniatowa.pl/artykul-8-szlak_rowe...orowejquot.html[/url] rozwiń
Avatar
~gość~ / 24 lutego 2010 o 18:56
czytelniczka napisał:
Nikt nie ma prawa nazywać tej kolejki "nałęczowską kolejką wąskotorową". Apeluje do decyzyjnych, by nie pisali bzdur. Ta kolej była zbudowana w celu dowozu towarów do cukrowni w Opolu Lubelskim, wówczas torów do Nałęczowa w ogóle nie było. Jest manipulacją nazywanie tej kolei "nałęczowską". Z wymienionych powodów powinno się nazywać ją "opolską" , tym bardziej zważywszy na jej założycieli, członków rodu zamieszkującego bezpośrednie okolice Opola Lubelskiego. Pamiętajmy również, że tory tej kolejki wychodziły niegdyś z Opola Lubelskiego w trzech kierunkach: na północ, na południowy wschód i na zachód. Nawet Poniatowa miała więcej torów niż Nałęczów, więc nie rozumiem skąd tak uparcie nazywa się kolej "nałęczowską". Powstanie i losy tej kolejki mają bardzo niewiele wspólnego z Nałęczowem.
Piszcie prawdę!
Czytelniczko dowóz towarów do Opola Lub.odbywał sie ze stacji Nałęczów gdzie odbywał się przeładunek z torów szerokich na wąskie.Pisanie,ze w Nałęczowie nie było torów jest nieprawdziwe.Żyję już trochę na tym świecie i odkąd pamiętam masa ludzi w latach 50,60 dojeżdżała do pracy w Lublinie przesiadając się na pociągi normalnotorowea Opole Lub.w tamtych czasach to była cicha mieścina.
Czytelniczko dowóz towarów do Opola Lub.odbywał sie ze stacji Nałęczów gdzie odbywał się przeładunek z torów szerokich na wąskie.Pisanie,ze w Nałęczowie nie było torów jest nieprawdziwe.Żyję już trochę na tym świecie i odkąd pamiętam masa ludzi w latach 50,60 dojeżdżała do pracy w Lublinie przesiadając się na pociągi normalnotorowea Opole Lub.w tamtych czasach to była cicha mieścina. rozwiń
Avatar
ja / 24 lutego 2010 o 16:38
[size=4]"powiązać z Kazimierzem Dolnym - quady"
[color="#FF0000"]Quady [/color]- doskonały pomysł! Jeszcze gówniarze i podobno dorosłe, ale półmózgi, na quadach nie zniszczyły całego parku krajobrazowego? No t o w takim razie rzeczywiście, jeszcze więcej quadów potrzeba wpuścić w teren![/size]
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Konstytucja biznesu weszła w życie. Ulga na start

Konstytucja biznesu weszła w życie. Ulga na start 0 0

Od trzech tygodni działa Konstytucja biznesu, czyli pakiet ustaw, które mają pomóc przedsiębiorcom w prowadzeniu firmy

Emilia Zdunek (Górnik Łęczna): To był najlepszy moment na zimny prysznic

Emilia Zdunek (Górnik Łęczna): To był najlepszy moment na zimny prysznic 0 0

Rozmowa z Emilią Zdunek, pomocniczką Górnika Łęczna

Przepisali gospodarstwo na syna, teraz do domu muszą wchodzić oknem
film

Przepisali gospodarstwo na syna, teraz do domu muszą wchodzić oknem 18 0

Starsi ludzie zmuszeni są wchodzić do domu oknem, pozbawieni łazienki załatwiają potrzeby na pobliskim polu. Wcześniej małżeństwo przepisało gospodarstwo na syna. Ten inaczej przedstawia sprawę i pokazuje równie bulwersujące nagrania

Nowy właściciel pedetu szykuje się do rozbiórki. Czy zburzy dom towarowy?
galeria

Nowy właściciel pedetu szykuje się do rozbiórki. Czy zburzy dom towarowy? 6 5

Lubelski przedsiębiorca szykuje się do wyburzenia budynków stojących obok pedetu. Do Urzędu Miasta złożył wnioski o pozwolenie na rozbiórkę. Nie ma jednak mowy o burzeniu domu towarowego, który wcale nie musi być zrównany z ziemią. Miejska uchwała pozwala wkomponować go w nową zabudowę

"Żadnych pouczeń, tylko mandaty". Policjanci ukarani za nadgorliwość

"Żadnych pouczeń, tylko mandaty". Policjanci ukarani za nadgorliwość 21 14

Zakończyły się postępowania dyscyplinarne wobec dwóch funkcjonariuszy z puławskiej komendy, którzy w kwietniu tego roku zabronili swoim podwładnym stosowania pouczeń. Kazali wlepiać kierowcom mandaty. Szef miejscowej drogówki oraz zastępca komendanta otrzymali „ostrzeżenia o niepełnej przydatności do służby”.

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy
galeria
film

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy 111 51

Sala konferencyjna Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Puławach w poniedziałek pękała w szwach. Na spotkanie Klubu Obywatelskiego z Lechem Wałęsą przyszli głównie sympatycy opozycji. Były prezydent zachęcał do organizowania się, żeby "demokratycznie" zmienić rząd

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy 5 0

II LIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH Na zakończenie rozgrywek rezerwy Azotów Puławy pokonały Glorię Katowice i zakończyły sezon na pierwszym miejscu w swojej grupie

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki 305 55

Nie było przyjęć na zaplanowane zbiegi, zawieszono planowe operacje, a karetki nie dowoziły nagłych przypadków – tak w poniedziałek wyglądała sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej w Lublinie. Ok. 150 pielęgniarek poszło na zwolnienia lekarskie. Jedni mówią o epidemii, drudzy o sporze płacowym z dyrekcją

Ceny paliw ostro w górę.  Przez "premię strachu"?

Ceny paliw ostro w górę. Przez "premię strachu"? 48 8

Przez rok ceny ropy Brent wzrosły o 61 proc., a benzyna 95 z PKN Orlen podrożała o 11 proc. – poinformował członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty 0 1

Na początku wakacji Muzeum Południowego Podlasia zamknie swój budynek główny. Ma to związek z remontem

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina 2 7

Prawie 40 tys. osób dotyczy poniedziałkowa decyzja Urzędu Miasta, który unieważnił przetarg na odbiór śmieci od mieszkańców Czubów Północnych, Węglina Północnego i Węglina Południowego. Ratusz odrzucił ofertę jedynej firmy gotowej obsługiwać te dzielnice. Umowa z obecnym wykonawcą usługi wygasa 30 czerwca

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma 26 6

Towarzystwo Jana Karskiego i Urząd Miasta Chełm uroczyście uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Mordechaja Zygielbojma.

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł 1 0

Prawie 60 tys. zł oszczędzi na remoncie Sąd Apelacyjny dzięki użyciu rozbiórkowego materiału

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę
galeria

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę 0 2

22-letnia rowerzystka trafiła do szpitala po tym, jak potrąciła ją śmieciarka.

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież"

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież" 18 3

We wsi Mateuszowo (gm. Dubienka) z kapliczki wystawionej na prywatnej posesji zniknęła figurka Matki Boskiej. Zbulwersowani mieszkańcy wciąż mają nadzieję, że złodziej się opamięta i zwróci to, co było ważne dla całej społeczności

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.