piątek, 24 listopada 2017 r.

Puławy

O co Puławy proszą kolejarzy: wiadukt, przejście podziemne i ulice

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Jedna z planowanych inwestycji to budowa przejścia podziemnego z dworca Puławy Miasto w kierunku al.
Jedna z planowanych inwestycji to budowa przejścia podziemnego z dworca Puławy Miasto w kierunku al.

O takie inwestycje przy okazji przebudowy linii kolejowej prosi kolejarzy prezydent Puław. Jest szansa, że część tych próśb zostanie spełniona.

Spotkanie władz Puław z kolejarzami odbyło się przed rozpoczęciem głównych prac projektowych przebudowy linii kolejowej do Lublina. Podczas takich konsultacji spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zbiera wnioski od samorządów. – Dla samorządów to okazja do zmian w układzie drogowym. Deklarujemy współpracę i możliwość dodania pewnych zadań do zakresu naszej inwestycji – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Puławy proszą o cztery inwestycje. Jedna z nich to budowa przejścia podziemnego z dworca Puławy Miasto w kierunku al. Partyzantów i ronda Bitwy Warszawskiej. – Tu w przyszłości planowana jest budowa dworca komunikacji samochodowej – mówi Łukasz Kołodziej z Urzędu Miasta Puławy.

Na listę życzeń trafi też budowa wiaduktu w ciągu ul. Budowlanych, który miałby zastąpić istniejący przejazd przez tory. Kolejna inwestycja to połączenie ulic Lubelskiej i Składowej oraz Lubelskiej i Towarowej. Takie drogi miałyby biec wzdłuż torów na terenach stanowiących własność kolei.

– Prezydent wystąpi o ujęcie tych zadań w projekcie modernizacji linii kolejowej nr 7 – informuje Kołodziej. Decyzja należy do Polskich Linii Kolejowych (spółka zleca projekt, a później ma zlecić też przebudowę szlaku z Otwocka do Lublina) oraz do Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP (ma rozważyć możliwość budowy dróg na terenach stanowiących własność kolei).

Kiedy zapadną decyzje? – Uzgodnienia chcielibyśmy zakończyć w pierwszym kwartale 2014 r. – informuje Siemieniec.

Dokumentacja niezbędna do przebudowy linii ma być gotowa w 2015 r. Wykonają ją trzy firmy. Odcinek od Dęblina do Lublina przypadł spółce MGGP. Przewidywany koszty wykonania projektów i wykupu gruntów to ok. 152 mln zł. Sama modernizacja linii ma się zacząć w 2016 r. a zakończyć w 2020 r. Prace mają objąć m.in. budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem a Pilawą oraz wykonanie nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód na wysokości dzielnicy Czuby. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły przyspieszyć do 160 km/h.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!