czwartek, 19 października 2017 r.

Puławy

Trzy tysiące ton stali już na podporach

  Edytuj ten wpis
Dodano: 7 grudnia 2006, 14:51

Kilkuset robotników uwija się dzień i noc. Wszystko po to, żeby wyrobić się z harmonogramem budowy mostu na Wiśle i obwodnicy Puław.


W tej chwili robotnicy montują konstrukcje stalowe na lewym brzegu Wisły. Podnoszą je ogromnymi dźwigami i scalają na betonowych podporach.

- Już spoczywa na nich ok. 3 tys. ton stali, a w sumie będzie to 10 tys. ton - mówi Włodzimierz Idasz, inżynier kontraktu. Najdłuższe i najcięższe będzie przęsło nurtowe, którego rozpiętość wyniesie 212 m, a wysokość w najwyższym punkcie 27 m. nad poziom jezdni. Jeśli pozwolą na to warunki atmosferyczne, jego montaż rozpocznie się w styczniu przyszłego roku.

Cały most będzie miał 1038 m. długości, a jezdnia będzie składała się z dwóch pasów jezdni o szerokości w sumie 14 metrów. Ale cała inwestycja to nie tylko najbardziej spektakularnie wyglądający most. To w sumie aż 14 obiektów, które stanowią poszczególne części I etapu budowy obwodnicy Puław. Składa się na to osiem wiaduktów, jeden niewielki most i kilka przejść i przejazdów gospodarczych oraz dla zwierząt.

Budowa mostu i obwodnicy Puław zakończy się na wiosnę 2008 r. Całkowity koszt inwestycji to ok. 396 mln. zł z czego 297 mln. zł dokłada Unia Europejska.
(pab)

ZOBACZ ZDJĘCIA Z PLACU BUDOWY


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!