czwartek, 23 listopada 2017 r.

Puławy

Urzędnicy starostwa odkryli zmowę przetargową

  Edytuj ten wpis
Dodano: 2 marca 2015, 09:45

Próbę zmowy przy przetargu na promocję powiatu wykryli urzędnicy Starostwa Powiatowego w Puławach. Ich uwagę zwróciły dwie, prawie identyczne oferty złożone przed tę samą kobietę.

Komisja przetargowa ustaliła, że doszło do zmowy, czyli nielegalnej współpracy pomiędzy katowicką firmą Atest i warszawską spółką Jero. Obie firmy uczestniczyły w przetargu na organizację kampanii promocyjnej oraz dostarczenie sprzętu multimedialnego do Starostwa Powiatowego w Puławach. Uwagę urzędników, przykuło podejrzane podobieństwo złożonej dokumentacji. Sprawdzono zapisy monitoringu. Okazało się, że obie oferty złożyła ta sama kobieta. Kamery zarejestrowały jak ręcznie wypełnia dokumentację, wkłada je do oddzielnych kopert, a następnie składa w kancelarii.

- Obie oferty mają liczne podobieństwa co do formy i treści. Proponują dokładnie ten sam sprzęt i wyposażenie. Analiza pozwala sądzić, że zostały wydrukowane na tej samej drukarce - piszą urzędnicy z komisji przetargowej, którzy przytaczają jeszcze kilka innych podobieństw. Ten sam bank, z którego dokonano przelewu wadium, ta sama pieczątka itd.

- Zamawiający jednoznacznie wykazał istnienie zmowy przetargowej pomiędzy wskazanymi wykonawcami - twierdzą urzędnicy starostwa, którzy na tej podstawie postanowili odrzucić obie oferty.

Na uwagę zasługuje sporządzony przez komisję przetargową bardzo dokładny opis zachowania przedstawicielki obu firm. Urzędnicy śledzili zachowanie kobiety od momentu wejścia do budynku, aż do jego opuszczenia. Raport na ten temat został umieszczony w uzasadnieniu.

To nie jedyne odrzucone oferty w przetargu na promocję powiatu puławskiego. Większość nie spełniła wymagań technicznych co do oferowanego sprzętu. Niektóre przedsiębiorstwa zostały odrzucone np. z uwagi na zbyt wolne procesory czy za małe ekrany w oferowanych laptopach. Powodem odrzucenia oferty za kilkaset tysięcy złotych był także np. pendrive o pojemności 32 GB. Jak się okazało, to dla potrzeb puławskiego starostwa zdecydowanie za mało. Należało zaoferować kość z 64 GB.

Ostatecznie przetarg na promocję powiatu wygrała lubelska firma Modart, która zaproponowała wykonanie kampanii promocyjnej oraz dostarczenie sprzętu (zgodnego z zamówieniem) za niewiele ponad 512 tysięcy złotych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: promocja Puławy
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!