Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Ryki

17 lipca 2016 r.
13:42

Ryki walczą o drogi za 10 milionów złotych

Autor: Zdjęcie autora rs
15 3 A A

Powiat rycki przygotowuje się do przebudowy dróg łączących Ryki z Dęblinem. Jeśli urzędnikom uda się zdobyć unijną dotację powstaną nowe chodniki, parkingi, ścieżki rowerowe, a na głównych ulicach pojawi się nowy asfalt.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

To będzie jedna z największych inwestycji drogowych w historii powiatu ryckiego. Władze powiatu przygotowują się do tzw. Megaprojektu II, czyli drugiej edycji przedsięwzięcia skupiającego inwestycje w infrastrukturę drogową województwa. Do zgarnięcia jest 8,5 mln złotych dotacji z RPO na projekt o wartości około 10 mln złotych.

W ramach zadania „Szybciej i bezpieczniej z Dęblina do Ryk” przewidziano m.in. przebudowę ulic Słowackiego, Stawskiej w Rykach oraz 1 Maja i Lipowej w Dęblinie. Trasa łącząca oba miasteczka ma otrzymać nową nawierzchnię, chodnik i ścieżkę rowerową. Projekt przewiduje także nowy parking oraz uporządkowanie zieleni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Dęblinie.

W ostatni wtorek rozstrzygnięty został przetarg na dokumentację projektową całej inwestycji. Za 170 tys. zł zajmie się nim lubelskie biuro projektowe Camino. Jak mówi Aneta Ochal, naczelnik Wydziału Rozwoju i Zarządzania Mieniem w ryckim Starostwie Powiatowym, powiat na realizację tego projektu może otrzymać dofinansowanie w wysokości 85 procent. Na pozostałe 15 procent, złożą się także obie gminy: Ryki i Dęblin.

Kiedy ruszy budowa? Na razie nie wiadomo. Wszystko zależy od tego, czy uda się zdobyć środki z RPO. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przebudowa dróg może rozpocząć się już w przyszłym roku. 

Czytaj więcej o:

Komentarze 3

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Łukasz / 18 lipca 2016 o 12:05
W Lublinie można wiele zarzucić infrastrukturze rowerowej, ale badziewie, które zostało zaprojektowane i wybudowane w Dęblinie do tej pory (m.in. na odcinku Lipowej, która została przebudowana w ramach wcześniejszych schetynówek) nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek standardami. Przede wszystkim to nie jest przebudowa, a remont - prawdopodobnie bez wymiany podbudowy, instalacji podziemnych. Zaledwie wymiana warstwy ścieralnej asfaltu. Po drugie - stałą praktyką jest zabranie chodnika z jednej strony ulicy, wymiana kostki na czerwoną kostkę betonową bauma i dumne nazwanie tego drogą dla rowerów. Ta pseudodroga dla rowerów z jednej strony graniczy bezpośrednio z jezdnią (+ oczywiście obowiązkowy wysoki betonowy krawężnik), z drugiej strony betonowy minikrawężnik (obowiązkowo nieutrwalony w gruncie, przez co osuwa się pod naporem podsypki i nawierzchni z kostki betonowej i "spływa" na bok) bezpośrednio sąsiadujący z ogrodzeniami posesji. Nie ma mowy o zachowaniu przepisowej skrajni. Prawda jest taka, że władze miast (tych dużych i małych) traktują drogi dla rowerów jako zło konieczne. Wpisują je do wytycznych dla projektantów, bo w konkursach o przyznanie dotacji za drogi dla rowerów dostają z automatu dodatkowe punktu rankingowe. A kryterium oceny takiego wniosku jest zerojedynkowe - jeżeli jest jakakolwiek infrastruktura rowerowa - od razu punkty są przyznawane. Nikt nie wymaga, aby droga dla rowerów spełniała normy i wymogi prawne (skrajnia, szerokość, zapewnienie wjazdów, zjazdów, przejazdy przez jezdnie), już nie wspomnę o zachodnich standardach czy dobrych praktykach. W rezultacie powstają odcinki DDR łączące nic z niczym, puste kilometry DDR dla podbicia statystyk, biegnące wzdłuż ulic, urywające się przed miejscami, gdzie właśnie wyodrębniona infrastruktura rowerowa może pomóc, niepomagające pokonać skrzyżowania albo ominąć obciążone ruchem samochodowym odcinki dróg (zwróćcie uwagę, że DDR zawsze są budowane jako przyklejone do już istniejących jezdni, które przecież nie zawsze leżą na szlakach ruchu rowerowego i pieszego - w miastach infrastruktura rowerowa i piesza nie jest rekreacyjna, a służy dojazdom do pracy, do szkoły, więc powinna wieść przez osiedla, parki, dzielnice przemysłowe, handlowe, łączyć skupiska ludzkie, a nie biec razem z jezdniami, bo nikomu nie chce się pomyśleć, którędy ludzie potrzebują jeździć rowerem. W najlepszym razie urzędnik pomyśli - "wyrzucimy dzięki temu pedalistów z ulicy, żeby kierowcy samochodów mieli wygodniej, a święta przepustowość samochodowa nie ucierpiała").
W Lublinie można wiele zarzucić infrastrukturze rowerowej, ale badziewie, które zostało zaprojektowane i wybudowane w Dęblinie do tej pory (m.in. na odcinku Lipowej, która została przebudowana w ramach wcześniejszych schetynówek) nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek standardami. Przede wszystkim to nie jest przebudowa, a remont - prawdopodobnie bez wymiany podbudowy, instalacji podziemnych. Zaledwie wymiana warstwy ścieralnej asfaltu. Po drugie - stałą praktyką jest zabranie chodnika z jednej strony ulicy, wymiana kostki na czerwoną kostkę... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lipca 2016 o 07:12
Ciekawe kiedy powiat Puławy się obudzi i ruszy du...
Avatar
Gość / 17 lipca 2016 o 19:43
tak na zachodzie polski mają już gotowe drogi a tu dalej walczą o kawałek asfaltu... zawsze polska B
Avatar
Łukasz / 18 lipca 2016 o 12:05
W Lublinie można wiele zarzucić infrastrukturze rowerowej, ale badziewie, które zostało zaprojektowane i wybudowane w Dęblinie do tej pory (m.in. na odcinku Lipowej, która została przebudowana w ramach wcześniejszych schetynówek) nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek standardami. Przede wszystkim to nie jest przebudowa, a remont - prawdopodobnie bez wymiany podbudowy, instalacji podziemnych. Zaledwie wymiana warstwy ścieralnej asfaltu. Po drugie - stałą praktyką jest zabranie chodnika z jednej strony ulicy, wymiana kostki na czerwoną kostkę betonową bauma i dumne nazwanie tego drogą dla rowerów. Ta pseudodroga dla rowerów z jednej strony graniczy bezpośrednio z jezdnią (+ oczywiście obowiązkowy wysoki betonowy krawężnik), z drugiej strony betonowy minikrawężnik (obowiązkowo nieutrwalony w gruncie, przez co osuwa się pod naporem podsypki i nawierzchni z kostki betonowej i "spływa" na bok) bezpośrednio sąsiadujący z ogrodzeniami posesji. Nie ma mowy o zachowaniu przepisowej skrajni. Prawda jest taka, że władze miast (tych dużych i małych) traktują drogi dla rowerów jako zło konieczne. Wpisują je do wytycznych dla projektantów, bo w konkursach o przyznanie dotacji za drogi dla rowerów dostają z automatu dodatkowe punktu rankingowe. A kryterium oceny takiego wniosku jest zerojedynkowe - jeżeli jest jakakolwiek infrastruktura rowerowa - od razu punkty są przyznawane. Nikt nie wymaga, aby droga dla rowerów spełniała normy i wymogi prawne (skrajnia, szerokość, zapewnienie wjazdów, zjazdów, przejazdy przez jezdnie), już nie wspomnę o zachodnich standardach czy dobrych praktykach. W rezultacie powstają odcinki DDR łączące nic z niczym, puste kilometry DDR dla podbicia statystyk, biegnące wzdłuż ulic, urywające się przed miejscami, gdzie właśnie wyodrębniona infrastruktura rowerowa może pomóc, niepomagające pokonać skrzyżowania albo ominąć obciążone ruchem samochodowym odcinki dróg (zwróćcie uwagę, że DDR zawsze są budowane jako przyklejone do już istniejących jezdni, które przecież nie zawsze leżą na szlakach ruchu rowerowego i pieszego - w miastach infrastruktura rowerowa i piesza nie jest rekreacyjna, a służy dojazdom do pracy, do szkoły, więc powinna wieść przez osiedla, parki, dzielnice przemysłowe, handlowe, łączyć skupiska ludzkie, a nie biec razem z jezdniami, bo nikomu nie chce się pomyśleć, którędy ludzie potrzebują jeździć rowerem. W najlepszym razie urzędnik pomyśli - "wyrzucimy dzięki temu pedalistów z ulicy, żeby kierowcy samochodów mieli wygodniej, a święta przepustowość samochodowa nie ucierpiała").
W Lublinie można wiele zarzucić infrastrukturze rowerowej, ale badziewie, które zostało zaprojektowane i wybudowane w Dęblinie do tej pory (m.in. na odcinku Lipowej, która została przebudowana w ramach wcześniejszych schetynówek) nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek standardami. Przede wszystkim to nie jest przebudowa, a remont - prawdopodobnie bez wymiany podbudowy, instalacji podziemnych. Zaledwie wymiana warstwy ścieralnej asfaltu. Po drugie - stałą praktyką jest zabranie chodnika z jednej strony ulicy, wymiana kostki na czerwoną kostkę... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lipca 2016 o 07:12
Ciekawe kiedy powiat Puławy się obudzi i ruszy du...
Avatar
Gość / 17 lipca 2016 o 19:43
tak na zachodzie polski mają już gotowe drogi a tu dalej walczą o kawałek asfaltu... zawsze polska B
Zobacz wszystkie komentarze 3

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Premier Mateusz Morawiecki w Białej Podlaskiej: "Spełniamy marzenia Polaków"
galeria

Premier Mateusz Morawiecki w Białej Podlaskiej: "Spełniamy marzenia Polaków" 6 15

Premier Mateusz Morawiecki przekazał klucze lokatorom Mieszkań Plus w Białej Podlaskiej. – Tu rozpoczynamy program który jest alternatywą dla rzeczywistości która do tej pory panowała – powiedział szef rządu.

Zarząd puławskich Azotów odpowiada związkowcom: Nie będzie "Bizancjum"

Zarząd puławskich Azotów odpowiada związkowcom: Nie będzie "Bizancjum" 1 0

Władze puławskich Zakładów Azotowych odpowiadają na zarzuty wysuwane przez związkowców o wysokich kosztach utrzymania menedżerów nowego pionu handlowego. Kopiowanie „bizantyjskich zwyczajów”, jak zapewnia zarząd firmy, to nieprawda

Przeczytaj zanim wybierzesz się na imprezę lub przyjęcie

Przeczytaj zanim wybierzesz się na imprezę lub przyjęcie 0 0

Tylko wnikliwy obserwator, a takim był pan Larkin, potrafi określić pozycję społeczną patrząc w kieliszek. W czyjś kieliszek. I w swój kieliszek

Setki światełek zaświeciły podczas koncertu w Lublinie [zdjęcia]
galeria

Setki światełek zaświeciły podczas koncertu w Lublinie [zdjęcia] 9 1

Drugiego dnia Kulturaliów w Lublinie zobaczyć można było m.in. Kamp!, The Dumplings i Myslovitz

Górnik gra z Rakowem. Liczy się tylko wygrana

Górnik gra z Rakowem. Liczy się tylko wygrana 1 1

PIŁKARSKA NICE I LIGA Do zakończenia sezonu pozostały już tylko dwie kolejki. W niedzielę o godzinie 12:45 łęcznianie zagrają na swoim stadionie z Rakowem Częstochowa. Aby zachować szanse na utrzymanie łęcznianie muszą zwyciężyć i liczyć na to, że w dwóch ostatnich meczach punkty zgubi Stomil Olsztyn

Piknik Charytatywny w Niedrzwicy Kościelnej
27 maja 2018, 15:00

Piknik Charytatywny w Niedrzwicy Kościelnej 8 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 27 maja o godz. 15 w szkole podstawowej w Niedrzwicy Kościelnej odbędzie się Piknik Charytatywny na rzecz Kingi Bartoszcze i Weroniki Przybycień. W programie m.in. Kabaret PKS.

Rozebrali go do naga w lesie, brutalnie pobili. Dopiero rano dotarł do domu

Rozebrali go do naga w lesie, brutalnie pobili. Dopiero rano dotarł do domu 32 5

Brutalny napad w Kraśniku. Aresztowano dwóch mężczyzn, którzy w Kraśniku wtargnęli do domu 20-latka, zabrali do lasu i dotkliwie pobili. Mężczyzna trafił do szpitala.

Właściciel tego foliowego namiotu ma spore kłopoty

Właściciel tego foliowego namiotu ma spore kłopoty 0 0

Ponad 1,5 metra miały niektóre z roślin konopi które zabezpieczyli policjanci w domu 20-latka

Skacze z okna i odjeżdża, wszystko nagrała kamera. Kto podpalił przedszkole? [wideo]
film

Skacze z okna i odjeżdża, wszystko nagrała kamera. Kto podpalił przedszkole? [wideo] 30 2

Lubartowscy policjanci ustalają okoliczności, w jakich doszło do pożaru będącego w budowie przedszkola w Kamionce. Spaleniu uległa część poddasza

Festiwal "W krainie pierogów w Bychawie". Wystąpią Universe i Bajm

Festiwal "W krainie pierogów w Bychawie". Wystąpią Universe i Bajm 4 0

Kto odwiedzi Bychawę w dniach 26-27 maja, będzie mógł spróbować pierogów z trzech województw: lubelskiego, podkarpackiego i podlaskiego. A to za sprawą imprezy „Na Kulinarnym Szlaku Wschodniej Polski”. Pierogi lubelskie będą kulinarną gwiazdą XIX Ogólnopolskiego Festiwalu „W Krainie Pierogów”. Gwiazdą muzyczną jest Beata i Bajm

Życzenia na Dzień Mamy 2018. Wierszyki, śmieszne życzenia sms, zabawne rymowanki
galeria

Życzenia na Dzień Mamy 2018. Wierszyki, śmieszne życzenia sms, zabawne rymowanki 0 0

Dziś 26 maja, czyli Dzień Mamy. Przygotowaliśmy dla Was wierszyki i życzenia, które mogą Wam się dziś przydać

Sytuacja jest bardzo zła, ale Wisła Puławy chce jeszcze powalczyć

Sytuacja jest bardzo zła, ale Wisła Puławy chce jeszcze powalczyć 5 4

Zostały już tylko dwa mecze, szanse na utrzymanie są bardzo małe, a na dodatek Wisła gra z zespołami, które mogą mieć jeszcze nadzieje na awans. Mimo wszystko puławianie chcą jeszcze powalczyć. W sobotę o godz. 17 czeka ich wyjazdowy mecz z Radomiakiem

Wybiegł łoś. Poważny wypadek w Dominiczynie, trzy osoby ranne. Zablokowana DK82

Wybiegł łoś. Poważny wypadek w Dominiczynie, trzy osoby ranne. Zablokowana DK82 8 3

Do czołowego zderzenia dwóch samochodów osobowych doszło w Dominiczynie na drodze krajowej nr 82 między Łęczną a Włodawą

Kiermasz Klubu Twórców Ludowych w Puławach
27 maja 2018, 10:00

Kiermasz Klubu Twórców Ludowych w Puławach 0 0

W niedzielę, 27 maja o godz. 10 na Skwerze Niepodległości w Puławach odbędzie się Wiosenny Kiermasz Klubu Twórców Ludowych.

Dziecko zginęło na przejściu wracając ze szkoły, ojciec chce poznać opinie o dyrektorze

Dziecko zginęło na przejściu wracając ze szkoły, ojciec chce poznać opinie o dyrektorze 57 20

Grzegorz Małys, ojciec 12-letniego Rafała, który zginął na przejściu dla pieszych wracając z zajęć na basenie, będzie mógł poznać opinie dotyczące pracy byłego już dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 w Zamościu. Sam domagał się ich ujawnienia. Prezydent Zamościa będzie musiał udostępnić te dokumenty

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.