Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

29 sierpnia 2011 r.
16:25
Edytuj ten wpis

Chcą komunikacji miejskiej między Lublinem a Świdnikiem

29 36 A A
Na dzisiejszym spotkaniu zwolenników uruchomienia miejskiej lubelskiej komunikacji do Świdnika wylic
Na dzisiejszym spotkaniu zwolenników uruchomienia miejskiej lubelskiej komunikacji do Świdnika wylic

Mieszkańcy Świdnika chcą aby autobusy lubelskiej komunikacji miejskiej jeździły także do nich. W poniedziałek organizatorzy społecznej akcji zainaugurowanej w Internecie przekazali władzom Świdnika petycję. A na niej około 1,7 tys. podpisów poparcia.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
>> Nowa wersja portalu DziennikWschodni.pl - przetestuj i wyślij opinię

– Po lekturze prasy lokalnej została stworzona na Facebooku specjalna strona – mówi Tomasz Chojan, jeden z organizatorów akcji. – Najpierw była petycja internetowa w sprawie stworzenia połączeń MPK (chodzi o Zarząd Transportu Miejskiego, mylony zwyczajowo z MPK – przyp. red.) między Świdnikiem a Lublinem. Później zbieraliśmy podpisy.

Do tej inicjatywy mieszkańców Świdnika nie trzeba było namawiać. – Na ul. Kościuszki podeszła do mnie pewna pani i poprosiła o puste listy – opowiada Paweł Newlacil, który m.in. zbierał podpisy wśród mieszkańców miasta. – Później przyniosła listy z kilkudziesięcioma podpisami, które sama zebrała. Listy krążyły też po zakładach pracy.

W sumie w ciągu kilku tygodni młodym ludziom udało się zebrać nieco ponad 1,7 tys. podpisów, które wraz z petycją dziś przekazali władzom Świdnika.

Urzędnicy popierają akcję. Jest już nawet projekt uchwały w tej sprawie. Aby uruchomić jedną z miejskich linii autobusowych potrzebne jest porozumienie między samorządami obu miast. Wcześniej na podpisanie takiego porozumienia burmistrzowi Świdnika muszą pozwolić radni. Rada już raz odmówiła burmistrzowi takiej zgody.

– Jesteśmy chyba jedyną gminą, która takiego porozumienia jeszcze nie podpisała – przypuszcza Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika, który wczoraj spotkał się z inicjatorami akcji. – Na początek chodziłoby o uruchomienia komunikacji nocnej. Nie chce dziś jednak odpowiadać na pytanie czy w grę wchodziłby jeden przewoźnik czy więcej.

Uchwała ma być przedstawiona radzie jeszcze we wrześniu. Wcześniej będzie dyskutowana na komisjach.

Samorządowcy ze Świdnika ją już po wstępnych rozmowach z władzami Lublina. – Dotyczyły m.in. posługiwania się jednym biletem na linii Lublin–Świdnik – dodaje zastępca burmistrza. – Ale sprawy te wymagają jeszcze dyskusji.

Młodzi ludzie przekonują, że dla mieszkańców Świdnika oznacza to same korzyści. – Obecnie komunikacja z Lublinem jest tragiczna i nie chodzi tylko o komunikacje nocną, ale też w ciągu dnia – przekonuje Maciej Grodzki, który także uczestniczył we wczorajszym spotkaniu w Urzędzie Miasta w Świdniku.

Wyliczają, że teraz dojazdy do Lublina sporo ich kosztują. – Cena biletu na trasie Świdnik–Lublin w jedną stronę wynosi 3,5 zł, do tego trzeba doliczyć pieniądze wydane na przejazd w samym Lublinie. To ok. 12 zł – wylicza Grodzki. – W ciągu miesiąca wydaje się dużo pieniędzy. Dzięki stworzeniu komunikacji miejskiej między miastami ludzie mogliby zaoszczędzić 5–6 krotnie.

Komentarze 36

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 1 września 2011 o 17:37
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać. [/quote]
Owszem kolega wie, a kolega jeśli brakuje mu argumentów zawsze może napisać, że kolega nie wie co to ZTM i tą błyskotliwą, ciętą, godną mistrza ripostą powalić interlokutora na kolana .
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że gówno gównem, lae ważne, że mam co jeść.[/quote]
Oczywiście lepsza sytuacja panuje wtedy gdy stan techniczny jest idealny, ale nie jeźdżą.
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Zresztą opinia o fatalnej komunikacji miejskiej w Lublinie (która przeszła w ostatnich latach i wciąż przechodzi ogromną metamorfozę)oraz mylenie pojęć (ZTM z MPK jak sie domyślam) świadczy dobitnie o braku pojęcia i elementarnej wiedzy w omawianym temacie.
Korzystałeś kiedys w ogóle z komunikacji miejskiej w Lbn? Bo twoja niewiedza świadczy o czyms zupełnie odmiennym.[/quote]
Mamo chwalą nas...
Szkoda klawiatury na komentarz. Kolega sprytnie nie odniósł się do głównego problemu czyli świdnickiej kasy jaką utopi się w tej umowie, a opowiada o farmazonach i metamorfozach czyli ble ble ble my chcemy i będzie pięknie.
Reasumując: Ty zaoszczędzisz miesięcznie 30 złotych, a miasto wyda w tym czasie ponad 100 tysięcy. I komuś to będzie musiało zabrać, albo się zadłużyć. Proste?
Chcesz komfortu? Zrezygnuj z innych wydatków albo zaciągnij kredyt i kup sobie samochód.

Kolejny amator wygody na cudzy koszt
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać. [/quote]
Owszem kolega wie, a kolega jeśli brakuje mu argumentów zawsze może napisać, że kolega nie wie co to ZTM i tą błyskotliwą, ciętą, godną mistrza ripostą powalić interlokutora na kolana .
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdż... rozwiń
Avatar
vb / 1 września 2011 o 14:17
[quote name='ff' timestamp='1314634693' post='521623']
SKM dla swidnika i lublina , aż po motycz !!!
[/quote]
Popieram. Jedynie transport kolejowy odblokuje Lublin. Po istniejacych szlakach z posiadanym taborem do realizacji niezwłocznie. Stopniowa odbudowa przystanków, zakup albo leasing taboru, zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i komunikacja uzupelniajaca z przystankow kolejowych.Przy dworcu PKP centrum transportowe dla aglomeracji-kolej autobusy busy, pasaż od dworca w kierunku miasta, parkingi nawet bezpłatne dla klientow transportu publicznego za okazaniem biletu.
[quote name='ff' timestamp='1314634693' post='521623']
SKM dla swidnika i lublina , aż po motycz !!!
[/quote]
Popieram. Jedynie transport kolejowy odblokuje Lublin. Po istniejacych szlakach z posiadanym taborem do realizacji niezwłocznie. Stopniowa odbudowa przystanków, zakup albo leasing taboru, zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i komunikacja uzupelniajaca z przystankow kolejowych.Przy dworcu PKP centrum transportowe dla aglomeracji-kolej autobusy busy, pasaż od dworca w kierunk... rozwiń
Avatar
nicki / 1 września 2011 o 14:03
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać.

[quote name='Gość' timestamp='1314859771' post='523439']
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[/quote]

tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że gówno gównem, lae ważne, że mam co jeść.
Zresztą opinia o fatalnej komunikacji miejskiej w Lublinie (która przeszła w ostatnich latach i wciąż przechodzi ogromną metamorfozę)oraz mylenie pojęć (ZTM z MPK jak sie domyślam) świadczy dobitnie o braku pojęcia i elementarnej wiedzy w omawianym temacie.
Korzystałeś kiedys w ogóle z komunikacji miejskiej w Lbn? Bo twoja niewiedza świadczy o czyms zupełnie odmiennym.
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać.

[quote name='Gość' timestamp='1314859771' post='523439']
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[/quote]

tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, ż... rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2011 o 08:49
[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą podatki itp, itd. Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną.

Jako przykład podam miasto Radom, które od lat prowadzi obsługę linii podmiejskich i autobusy jeżdżą nawet ponad 20 km od miasta. Wszystkim się to jakoś opłaca, a mieszkańcy mogą jeździć bezpiecznym i pewnym transportem za niewygórowaną cenę. Puławy mają to samo.

Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.

W obecną sytuacją trzeba coś zrobić, bo korzysta z niej stadko wyzyskiwaczy (busiarze+część radnych), a wygodzie mieszkańców się zapomina.
[/quote]
To oczywiste że kroją, nikt temu nie zaprzecza. Lublin - Lubartów czy Lublin - Łęczna przy prawie 2 razy większej odległości busy jeżdżą prawie o połowę taniej i jakoś im się opłaca. Po prostu zmowa cenowa busiarzy. To jedno, a drugie to to, że ZTM skroi w zamian kasę miasta za co i tak zapłacą mieszkańcy, i to na większą skalę.

[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.[/quote]
I właśnie o tej bajce mówimy. Zwolennicy chcą ZTM za wszelką cenę i bez względu na koszty, bo koszty pokryje ktoś inny - budżet miasta czyli nie oni a wszyscy mieszkańcy czyli nikt czyli typowo komunistyczne podejście. Wspólne jest niczyje.
A przetargi polegają przy sprzedaży dobra takim jakim jest możliwość zarabiania na liniach na tym kto da więcej, a przy kupnie usług kto weźmie mniej. W żadnym z tych kryteriów ZTM by nie wygrał.

[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną[/quote]
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą poda... rozwiń
Avatar
dzemski / 31 sierpnia 2011 o 23:21
[quote name='Gość' timestamp='1314720463' post='522251']
Naprawdę trudno pojąć dlaczego musisz kombinować skoro autobusy i busy jeżdżą jeden za drugim? Zaś przed epoką busów jeździł PKS, tak jak teraz chce jeździć ZTM. I teoretycznie średnio jeździł co 15 minut ,podobnie jak planuje ZTM. Teoretycznie. Bo praktycznie co drugiego PKS-u nie było, a w zimie dwóch na trzy. Nie wiem więc co miałby ZTM usprawnić patrząc na sprawność komunikacji w Lublinie. Z tym też wiąże się rentowność. Busiarzom się opłaca bo prezes busiarz nie jest prezesem spółki miejskiej tylko przedsiębiorcą , nie ma stada wiceprezesów, dyrektorów, kierowników itp i nie zarabia 20 tysięcy miesięcznie bez względu na wynik finansowy, bo nie pełni MISJI. Inaczej mówiąc: bawi się za swoje.
[/quote]
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą podatki itp, itd. Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną.

Jako przykład podam miasto Radom, które od lat prowadzi obsługę linii podmiejskich i autobusy jeżdżą nawet ponad 20 km od miasta. Wszystkim się to jakoś opłaca, a mieszkańcy mogą jeździć bezpiecznym i pewnym transportem za niewygórowaną cenę. Puławy mają to samo.

Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.

W obecną sytuacją trzeba coś zrobić, bo korzysta z niej stadko wyzyskiwaczy (busiarze+część radnych), a wygodzie mieszkańców się zapomina.
[quote name='Gość' timestamp='1314720463' post='522251']
Naprawdę trudno pojąć dlaczego musisz kombinować skoro autobusy i busy jeżdżą jeden za drugim? Zaś przed epoką busów jeździł PKS, tak jak teraz chce jeździć ZTM. I teoretycznie średnio jeździł co 15 minut ,podobnie jak planuje ZTM. Teoretycznie. Bo praktycznie co drugiego PKS-u nie było, a w zimie dwóch na trzy. Nie wiem więc co miałby ZTM usprawnić patrząc na sprawność komunikacji w Lublinie. Z tym też wiąże się rentowność. Busiarzom się opłaca bo prezes ... rozwiń
Avatar
Gość / 31 sierpnia 2011 o 21:15
[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek.[/quote]

Co nie oznacza że należy ją przjąć. Konkretna propozycja brzmi: zapłaćcie nam, a zrobimy to co inni robia za free. Jeśli jesteś takim zwolennikiem wyrzucania kasy w błoto to składam Ci konkretną propozycję: zatankuj mi jutro samochód.


[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']Lublin ze Świdnikiem powinien mieć regularną komunikację miejską w ramach biletu ZTM (ZTM=Lublin+Świdnik) [/quote]

A dlaczego akurat w ramach ZTM-u a nie np Świdtransu czy Marko?

[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Chodzi o to, żeby szanowni Rajcy Miasta Świdnika zrozumieli, że interes mieszkańców i (płatników podatków) nie idzie w parze w pseudoprzewoźnikami na linii Świdnik-Lublin. Jeśli Szanowni Rajcy Świdnika to zrozumieją to mają szansę na reelekcję. Jeśli mają tą kwestię w "głębokim poważaniu" to tylko życzę sukcesów z wiadomym skutkiem. Tzn. trzeba będzie znowu ciężko pracować bez ochrony prawa...czyli tak jak większość wyborców...
[/quote]

W interesie mieszkańców jest by Radni nie wyrzucali pieniędzy w błoto, a ich interes jest sprzeczny z interesem wyciągającego łapę po naszą kasę ZTM-u. Radni widać umieją liczyć i to zrozumieli, a Ty chciałbyś żeby za Twoją jazdę płacili inni.

Owszem wpuścić ZTM do Świdnika, ale na takich samych zasadach jak innych przewoźników.
[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek.[/quote]

Co nie oznacza że należy ją przjąć. Konkretna propozycja brzmi: zapłaćcie nam, a zrobimy to co inni robia za free. Jeśli jesteś takim zwolennikiem wyrzucania kasy w błoto to składam Ci konkretną propozycję: zatankuj mi jutro samochód.


[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505&... rozwiń
Avatar
rozalka olaboga / 31 sierpnia 2011 o 17:37
[quote name='pracownik urzędu miasta' timestamp='1314635024' post='521624']
a ja nie chce i mam świdnik w du***. Niech sie przyłączy do Lublina to pogadamy
[/quote]
a kto sie liczy z twoim zdaniem baranie?
Avatar
generation_next / 30 sierpnia 2011 o 23:33
Z innej strony: i tak w ciągu maksymalnie 10 lat Świdnik będzie "pod drutem" trakcyjnym 600V DC. Nowa zajezdnia trolejbusów to Majdan Tatarski. Daleko do Świdnika? Kwestia budowy 2-3 podstacji trakcyjnych (kasa z EU z następnego okresu finansowania). Zwłaszcza po przebudowie układu komunikacyjnego w związku z S17.
Avatar
generation_next / 30 sierpnia 2011 o 22:56
[quote name='pp' timestamp='1314637929' post='521644']
Bilet 30 minutowy uprawnia do przejazdu od przystanku początkowego do końcowego każdej linii. Pisanie postów na forach nie jest obligatoryjne, jeśli nie ma się pojęcia w poruszanym temacie, to po co w ogóle cokolwiek pisać i siać dezinformację?
[/quote]

Sensowny argument wśród rozszalałej dziczy. Jest ewenementem w skali europejskiej żeby dwa bliskie miasta aż tak nie mogły się dogadać. Czy się podoba czy nie bardzo to jednak Świdnik należy do aglomeracji lubelskiej. Ale nie o to chodzi. Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek. Lublin ze Świdnikiem powinien mieć regularną komunikację miejską w ramach biletu ZTM (ZTM=Lublin+Świdnik) Chodzi o to, żeby szanowni Rajcy Miasta Świdnika zrozumieli, że interes mieszkańców i (płatników podatków) nie idzie w parze w pseudoprzewoźnikami na linii Świdnik-Lublin. Jeśli Szanowni Rajcy Świdnika to zrozumieją to mają szansę na reelekcję. Jeśli mają tą kwestię w "głębokim poważaniu" to tylko życzę sukcesów z wiadomym skutkiem. Tzn. trzeba będzie znowu ciężko pracować bez ochrony prawa...czyli tak jak większość wyborców...
[quote name='pp' timestamp='1314637929' post='521644']
Bilet 30 minutowy uprawnia do przejazdu od przystanku początkowego do końcowego każdej linii. Pisanie postów na forach nie jest obligatoryjne, jeśli nie ma się pojęcia w poruszanym temacie, to po co w ogóle cokolwiek pisać i siać dezinformację?
[/quote]

Sensowny argument wśród rozszalałej dziczy. Jest ewenementem w skali europejskiej żeby dwa bliskie miasta aż tak nie mogły się dogadać. Czy się podoba czy nie bardzo to jednak Świdnik należ... rozwiń
Avatar
Emeryt / 30 sierpnia 2011 o 20:43
Ty koleś nie martw się o emerytów ponieważ w obecnym układzie najbardziej upośledzeni są emeryci nie mając nawet biletów ulgowych chociaż w całej Polsce busiarze dają emerytom ulgę a do Lublina trzeba jeździć choćby do lekarzy specjalistów,ZUS-u i innych instytucji.
Avatar
Gość / 1 września 2011 o 17:37
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać. [/quote]
Owszem kolega wie, a kolega jeśli brakuje mu argumentów zawsze może napisać, że kolega nie wie co to ZTM i tą błyskotliwą, ciętą, godną mistrza ripostą powalić interlokutora na kolana .
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że gówno gównem, lae ważne, że mam co jeść.[/quote]
Oczywiście lepsza sytuacja panuje wtedy gdy stan techniczny jest idealny, ale nie jeźdżą.
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Zresztą opinia o fatalnej komunikacji miejskiej w Lublinie (która przeszła w ostatnich latach i wciąż przechodzi ogromną metamorfozę)oraz mylenie pojęć (ZTM z MPK jak sie domyślam) świadczy dobitnie o braku pojęcia i elementarnej wiedzy w omawianym temacie.
Korzystałeś kiedys w ogóle z komunikacji miejskiej w Lbn? Bo twoja niewiedza świadczy o czyms zupełnie odmiennym.[/quote]
Mamo chwalą nas...
Szkoda klawiatury na komentarz. Kolega sprytnie nie odniósł się do głównego problemu czyli świdnickiej kasy jaką utopi się w tej umowie, a opowiada o farmazonach i metamorfozach czyli ble ble ble my chcemy i będzie pięknie.
Reasumując: Ty zaoszczędzisz miesięcznie 30 złotych, a miasto wyda w tym czasie ponad 100 tysięcy. I komuś to będzie musiało zabrać, albo się zadłużyć. Proste?
Chcesz komfortu? Zrezygnuj z innych wydatków albo zaciągnij kredyt i kup sobie samochód.

Kolejny amator wygody na cudzy koszt
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać. [/quote]
Owszem kolega wie, a kolega jeśli brakuje mu argumentów zawsze może napisać, że kolega nie wie co to ZTM i tą błyskotliwą, ciętą, godną mistrza ripostą powalić interlokutora na kolana .
[quote name='nicki' timestamp='1314878601' post='523819']
tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdż... rozwiń
Avatar
vb / 1 września 2011 o 14:17
[quote name='ff' timestamp='1314634693' post='521623']
SKM dla swidnika i lublina , aż po motycz !!!
[/quote]
Popieram. Jedynie transport kolejowy odblokuje Lublin. Po istniejacych szlakach z posiadanym taborem do realizacji niezwłocznie. Stopniowa odbudowa przystanków, zakup albo leasing taboru, zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i komunikacja uzupelniajaca z przystankow kolejowych.Przy dworcu PKP centrum transportowe dla aglomeracji-kolej autobusy busy, pasaż od dworca w kierunku miasta, parkingi nawet bezpłatne dla klientow transportu publicznego za okazaniem biletu.
[quote name='ff' timestamp='1314634693' post='521623']
SKM dla swidnika i lublina , aż po motycz !!!
[/quote]
Popieram. Jedynie transport kolejowy odblokuje Lublin. Po istniejacych szlakach z posiadanym taborem do realizacji niezwłocznie. Stopniowa odbudowa przystanków, zakup albo leasing taboru, zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i komunikacja uzupelniajaca z przystankow kolejowych.Przy dworcu PKP centrum transportowe dla aglomeracji-kolej autobusy busy, pasaż od dworca w kierunk... rozwiń
Avatar
nicki / 1 września 2011 o 14:03
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać.

[quote name='Gość' timestamp='1314859771' post='523439']
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[/quote]

tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że gówno gównem, lae ważne, że mam co jeść.
Zresztą opinia o fatalnej komunikacji miejskiej w Lublinie (która przeszła w ostatnich latach i wciąż przechodzi ogromną metamorfozę)oraz mylenie pojęć (ZTM z MPK jak sie domyślam) świadczy dobitnie o braku pojęcia i elementarnej wiedzy w omawianym temacie.
Korzystałeś kiedys w ogóle z komunikacji miejskiej w Lbn? Bo twoja niewiedza świadczy o czyms zupełnie odmiennym.
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać.

[quote name='Gość' timestamp='1314859771' post='523439']
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[/quote]

tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, ż... rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2011 o 08:49
[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą podatki itp, itd. Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną.

Jako przykład podam miasto Radom, które od lat prowadzi obsługę linii podmiejskich i autobusy jeżdżą nawet ponad 20 km od miasta. Wszystkim się to jakoś opłaca, a mieszkańcy mogą jeździć bezpiecznym i pewnym transportem za niewygórowaną cenę. Puławy mają to samo.

Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.

W obecną sytuacją trzeba coś zrobić, bo korzysta z niej stadko wyzyskiwaczy (busiarze+część radnych), a wygodzie mieszkańców się zapomina.
[/quote]
To oczywiste że kroją, nikt temu nie zaprzecza. Lublin - Lubartów czy Lublin - Łęczna przy prawie 2 razy większej odległości busy jeżdżą prawie o połowę taniej i jakoś im się opłaca. Po prostu zmowa cenowa busiarzy. To jedno, a drugie to to, że ZTM skroi w zamian kasę miasta za co i tak zapłacą mieszkańcy, i to na większą skalę.

[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.[/quote]
I właśnie o tej bajce mówimy. Zwolennicy chcą ZTM za wszelką cenę i bez względu na koszty, bo koszty pokryje ktoś inny - budżet miasta czyli nie oni a wszyscy mieszkańcy czyli nikt czyli typowo komunistyczne podejście. Wspólne jest niczyje.
A przetargi polegają przy sprzedaży dobra takim jakim jest możliwość zarabiania na liniach na tym kto da więcej, a przy kupnie usług kto weźmie mniej. W żadnym z tych kryteriów ZTM by nie wygrał.

[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną[/quote]
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością.
[quote name='dzemski' timestamp='1314825681' post='523355']
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą poda... rozwiń
Avatar
dzemski / 31 sierpnia 2011 o 23:21
[quote name='Gość' timestamp='1314720463' post='522251']
Naprawdę trudno pojąć dlaczego musisz kombinować skoro autobusy i busy jeżdżą jeden za drugim? Zaś przed epoką busów jeździł PKS, tak jak teraz chce jeździć ZTM. I teoretycznie średnio jeździł co 15 minut ,podobnie jak planuje ZTM. Teoretycznie. Bo praktycznie co drugiego PKS-u nie było, a w zimie dwóch na trzy. Nie wiem więc co miałby ZTM usprawnić patrząc na sprawność komunikacji w Lublinie. Z tym też wiąże się rentowność. Busiarzom się opłaca bo prezes busiarz nie jest prezesem spółki miejskiej tylko przedsiębiorcą , nie ma stada wiceprezesów, dyrektorów, kierowników itp i nie zarabia 20 tysięcy miesięcznie bez względu na wynik finansowy, bo nie pełni MISJI. Inaczej mówiąc: bawi się za swoje.
[/quote]
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy.
Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą podatki itp, itd. Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną.

Jako przykład podam miasto Radom, które od lat prowadzi obsługę linii podmiejskich i autobusy jeżdżą nawet ponad 20 km od miasta. Wszystkim się to jakoś opłaca, a mieszkańcy mogą jeździć bezpiecznym i pewnym transportem za niewygórowaną cenę. Puławy mają to samo.

Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor.

W obecną sytuacją trzeba coś zrobić, bo korzysta z niej stadko wyzyskiwaczy (busiarze+część radnych), a wygodzie mieszkańców się zapomina.
[quote name='Gość' timestamp='1314720463' post='522251']
Naprawdę trudno pojąć dlaczego musisz kombinować skoro autobusy i busy jeżdżą jeden za drugim? Zaś przed epoką busów jeździł PKS, tak jak teraz chce jeździć ZTM. I teoretycznie średnio jeździł co 15 minut ,podobnie jak planuje ZTM. Teoretycznie. Bo praktycznie co drugiego PKS-u nie było, a w zimie dwóch na trzy. Nie wiem więc co miałby ZTM usprawnić patrząc na sprawność komunikacji w Lublinie. Z tym też wiąże się rentowność. Busiarzom się opłaca bo prezes ... rozwiń
Avatar
Gość / 31 sierpnia 2011 o 21:15
[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek.[/quote]

Co nie oznacza że należy ją przjąć. Konkretna propozycja brzmi: zapłaćcie nam, a zrobimy to co inni robia za free. Jeśli jesteś takim zwolennikiem wyrzucania kasy w błoto to składam Ci konkretną propozycję: zatankuj mi jutro samochód.


[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']Lublin ze Świdnikiem powinien mieć regularną komunikację miejską w ramach biletu ZTM (ZTM=Lublin+Świdnik) [/quote]

A dlaczego akurat w ramach ZTM-u a nie np Świdtransu czy Marko?

[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Chodzi o to, żeby szanowni Rajcy Miasta Świdnika zrozumieli, że interes mieszkańców i (płatników podatków) nie idzie w parze w pseudoprzewoźnikami na linii Świdnik-Lublin. Jeśli Szanowni Rajcy Świdnika to zrozumieją to mają szansę na reelekcję. Jeśli mają tą kwestię w "głębokim poważaniu" to tylko życzę sukcesów z wiadomym skutkiem. Tzn. trzeba będzie znowu ciężko pracować bez ochrony prawa...czyli tak jak większość wyborców...
[/quote]

W interesie mieszkańców jest by Radni nie wyrzucali pieniędzy w błoto, a ich interes jest sprzeczny z interesem wyciągającego łapę po naszą kasę ZTM-u. Radni widać umieją liczyć i to zrozumieli, a Ty chciałbyś żeby za Twoją jazdę płacili inni.

Owszem wpuścić ZTM do Świdnika, ale na takich samych zasadach jak innych przewoźników.
[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505']
Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek.[/quote]

Co nie oznacza że należy ją przjąć. Konkretna propozycja brzmi: zapłaćcie nam, a zrobimy to co inni robia za free. Jeśli jesteś takim zwolennikiem wyrzucania kasy w błoto to składam Ci konkretną propozycję: zatankuj mi jutro samochód.


[quote name='generation_next' timestamp='1314737774' post='522505&... rozwiń
Avatar
rozalka olaboga / 31 sierpnia 2011 o 17:37
[quote name='pracownik urzędu miasta' timestamp='1314635024' post='521624']
a ja nie chce i mam świdnik w du***. Niech sie przyłączy do Lublina to pogadamy
[/quote]
a kto sie liczy z twoim zdaniem baranie?
Avatar
generation_next / 30 sierpnia 2011 o 23:33
Z innej strony: i tak w ciągu maksymalnie 10 lat Świdnik będzie "pod drutem" trakcyjnym 600V DC. Nowa zajezdnia trolejbusów to Majdan Tatarski. Daleko do Świdnika? Kwestia budowy 2-3 podstacji trakcyjnych (kasa z EU z następnego okresu finansowania). Zwłaszcza po przebudowie układu komunikacyjnego w związku z S17.
Avatar
generation_next / 30 sierpnia 2011 o 22:56
[quote name='pp' timestamp='1314637929' post='521644']
Bilet 30 minutowy uprawnia do przejazdu od przystanku początkowego do końcowego każdej linii. Pisanie postów na forach nie jest obligatoryjne, jeśli nie ma się pojęcia w poruszanym temacie, to po co w ogóle cokolwiek pisać i siać dezinformację?
[/quote]

Sensowny argument wśród rozszalałej dziczy. Jest ewenementem w skali europejskiej żeby dwa bliskie miasta aż tak nie mogły się dogadać. Czy się podoba czy nie bardzo to jednak Świdnik należy do aglomeracji lubelskiej. Ale nie o to chodzi. Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek. Lublin ze Świdnikiem powinien mieć regularną komunikację miejską w ramach biletu ZTM (ZTM=Lublin+Świdnik) Chodzi o to, żeby szanowni Rajcy Miasta Świdnika zrozumieli, że interes mieszkańców i (płatników podatków) nie idzie w parze w pseudoprzewoźnikami na linii Świdnik-Lublin. Jeśli Szanowni Rajcy Świdnika to zrozumieją to mają szansę na reelekcję. Jeśli mają tą kwestię w "głębokim poważaniu" to tylko życzę sukcesów z wiadomym skutkiem. Tzn. trzeba będzie znowu ciężko pracować bez ochrony prawa...czyli tak jak większość wyborców...
[quote name='pp' timestamp='1314637929' post='521644']
Bilet 30 minutowy uprawnia do przejazdu od przystanku początkowego do końcowego każdej linii. Pisanie postów na forach nie jest obligatoryjne, jeśli nie ma się pojęcia w poruszanym temacie, to po co w ogóle cokolwiek pisać i siać dezinformację?
[/quote]

Sensowny argument wśród rozszalałej dziczy. Jest ewenementem w skali europejskiej żeby dwa bliskie miasta aż tak nie mogły się dogadać. Czy się podoba czy nie bardzo to jednak Świdnik należ... rozwiń
Avatar
Emeryt / 30 sierpnia 2011 o 20:43
Ty koleś nie martw się o emerytów ponieważ w obecnym układzie najbardziej upośledzeni są emeryci nie mając nawet biletów ulgowych chociaż w całej Polsce busiarze dają emerytom ulgę a do Lublina trzeba jeździć choćby do lekarzy specjalistów,ZUS-u i innych instytucji.
Zobacz wszystkie komentarze 36

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rząd obiecuje 22 nowe mosty. Jeden ma powstać w woj. lubelskim [lokalizacje]
galeria

Rząd obiecuje 22 nowe mosty. Jeden ma powstać w woj. lubelskim [lokalizacje] 0 1

W ciągu najbliższych lat zaproponujemy program budowy 22 mostów na Wiśle, Odrze, Bugu, Narwi, Pilicy, Warcie i w wielu miejscach Polski – poinformował we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Znamy lokalizacje nowych mostów.

Puławy: Lista miejskich zadań do przeglądu

Puławy: Lista miejskich zadań do przeglądu 0 0

Puławscy radni w czwartek przyjmą raport o wykonaniu Programu Zamierzeń Inwestycyjnych. To dokument mówiący o tym, które z dziesiątek zaplanowanych zadań zostały już wykonane, a na które nadal czekamy. Wśród tych ostatnich jest m.in. przedłużenie ul. Powiśle, czy montaż windy w ratuszu.

Przemytnicy stracili 475 podrabianych kurtek. Ale ubrania się nie zmarnują

Przemytnicy stracili 475 podrabianych kurtek. Ale ubrania się nie zmarnują 9 1

Podrobione kurtki trafią do podopiecznych lubelskiego Polskiego Czerwonego Krzyża. Celnicy z Małaszewicz odebrali je przemytnikom.

Lublin: Skradziono wózek inwalidzki, rodzina prosi o pomoc

Lublin: Skradziono wózek inwalidzki, rodzina prosi o pomoc 15 1

Elektryczny wózek inwalidzki został skradziony z klatki bloku przy ul. Skautów w Lublinie.

Karczemna awantura, szarpanie i wyzwiska na przyjęciu komunijnym. O co poszło?
galeria
film

Karczemna awantura, szarpanie i wyzwiska na przyjęciu komunijnym. O co poszło? 39 8

Poszło o rosół, który ponoć miał być nieświeży. Do tego nie wszyscy mieli dostać drugie danie. Przyjęcie komunijne w restauracji „Krokus” w Chełmie zakończyło się karczemną awanturą, szarpaniem i wyzwiskami. Sprawą zajęła się policja i prokuratura.

Burze w woj. lubelskim: Spadł grad, wiele interwencji strażaków

Burze w woj. lubelskim: Spadł grad, wiele interwencji strażaków 19 1

Strażacy kilkanaście razy interweniowali po burzach, które przechodzą nad woj. lubelskim.

Lublin: Wystawa Grupy Twórczej w Galerii w Pasażu
25 maja 2018, 17:00

Lublin: Wystawa Grupy Twórczej w Galerii w Pasażu 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 25 maja o godz. 17 w Galerii w Pasażu (Pracownie Kultury Tatary, ul. Hutnicza 28A) odbędzie się wernisaż wystawy malarstwa Grupy Twórczej pod tytułem Pasja tworzenia.

Mieszkanie Plus w Lubelskiem: Premier wręczy klucze. Dlaczego niektórzy lokatorzy rezygnują?
galeria

Mieszkanie Plus w Lubelskiem: Premier wręczy klucze. Dlaczego niektórzy lokatorzy rezygnują? 27 10

W sobotę pierwsi lokatorzy dostaną klucze do Mieszkań Plus. A wręczać je będzie premier Mateusz Morawiecki. Tyle że lokale są w stanie deweloperskim i trzeba jeszcze grubych tysięcy, żeby w nich zamieszkać.

POP Arena: Alvaro Soler i Alphaville w Lublinie. Bilety na koncert już w sprzedaży
galeria
film

POP Arena: Alvaro Soler i Alphaville w Lublinie. Bilety na koncert już w sprzedaży 38 0

Dziś zaczęła się sprzedaż biletów na koncert POP Arena, którego główną gwiazdą będzie Alvaro Soler, przed którym wystąpi grupa Alphaville.

Azoty po raz szósty zagrają o brązowy medal

Azoty po raz szósty zagrają o brązowy medal 5 0

PGNIG SUPERLIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH Po raz szósty w historii Azoty Puławy zagrają o trzecie miejsce mistrzostw Polski. Zmierzą się z rewelacyjną Gwardią Opole

Finałowy koncert XXII Forum Lutosławskiego
25 maja 2018, 19:00

Finałowy koncert XXII Forum Lutosławskiego 1 0

Co Gdzie Kiedy. Filharmonia Lubelska (ul. Curie-Skłodowskiej 5) zaprasza na finałowy koncert 22. edycji Forum Lutosławskiego MOST. W piątek, 25 maja o godz. 19 na scenie Filharmonii wystąpią Robert Kabara, Kamil Tomanek i Aleksandra Ohar.

Główna wygrana w Ekstra Pensji (losowanie 21.05.2018). 5000 zł miesięcznie przez 20 lat

Główna wygrana w Ekstra Pensji (losowanie 21.05.2018). 5000 zł miesięcznie przez 20 lat 0 0

Poniedziałkowe losowanie (21.05.2018) Ekstra Pensji okazało się szczęśliwe dla osoby, która kupiła zakład tej gry w punkcie LOTTO przy ulicy Kopernika 4 w Pucku (woj. pomorskie).

Pociągiem z Lublina nad popularne jezioro. Nowość w rozkładzie na wakacje
galeria
film

Pociągiem z Lublina nad popularne jezioro. Nowość w rozkładzie na wakacje 333 12

24 czerwca uruchomione ma być niedzielne połączenie kolejowe z Lublina do Włodawy przez Okuninkę. Pociąg ma kursować do ostatniej niedzieli sierpnia włącznie.

W sobotę derby Chełmianka - Motor. Bilet lepiej kupić wcześniej

W sobotę derby Chełmianka - Motor. Bilet lepiej kupić wcześniej 7 12

Końcówka sezonu zapowiada się niezwykle ciekawie. W walce o awans faworytami są: Resovia, KSZO i Motor. Temu tercetowi szyki może jeszcze pokrzyżować Chełmianka. Biało-zieloni w najbliższą sobotę zmierzą się w derbach z lubelskim klubem. Gospodarze spodziewają się tłumów na meczu, dlatego apelują o wcześniejszy zakup biletu

Skwer "Prof. Władysława Bartoszewskiego" będzie w Lublinie

Skwer "Prof. Władysława Bartoszewskiego" będzie w Lublinie 0 11

Imię „Prof. Władysława Bartoszewskiego” może otrzymać skwer urządzony między ul. Lipową a wejściem na cmentarz.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.