sobota, 21 października 2017 r.

Świdnik

Lotnisko w Świdniku: Nowe wizualizacje terminalu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 września 2011, 14:13

Lotnisko w Świdniku - nowa wizualizacja
Lotnisko w Świdniku - nowa wizualizacja

Port Lotniczy Lublin udostępnił nowe wizualizacje lotniska, które powstanie w Świdniku pod Lublinem. W tej chwili spółka szuka wykonawcy terminalu.

Udostępnij na Facebook

Zaprojektowany budynek terminala znajdować się będzie na przedłużeniu osi poprzecznej pasa startowego. Taka lokalizacja umożliwi m.in. nowatorskie rozwiązanie komunikacyjne - dojazd szynobusów bezpośrednio do budynku terminala.

Układ taki umożliwi również logiczne rozdzielenie ruchu wokół terminala na strefę odlotów i strefę przylotów z dojazdem kolejowym pomiędzy nimi.

11 tys. mkw., trzy skrzydła

Liczący 11 tys. metrów kwadratowych terminal składa się z trzech skrzydeł. Zbiegają się one w głównej jego przestrzeni, którą tworzy hala odlotów z centralnie umieszczoną strefą odprawy bagażowo-biletowej. W skrzydle zachodnim ulokowana będzie strefa przylotów, a we wschodnim strefa odlotów. Skrzydło południowe zajmuje przystanek kolejowy i towarzyszące mu pomieszczenia biurowe przeznaczone dla administracji lotniska oraz służby celnej i granicznej.

- Co ważne, projekt przewiduje możliwość dalszej rozbudowy terminala. Realizowana w pierwszej fazie wielkość terminala, zgodnie z zachowaniem przepisów, umożliwi bezkolizyjną obsługę ruchu pasażerskiego do 1 mln pasażerów rocznie – podkreśla Grzegorz Muszyński, prezes zarządu spółki Port Lotniczy Lublin.

Może być większy

Terminal będzie można rozbudować. W kierunku wschodnim rozwijać się mogą stanowiska odprawy bagażowej i poczekalnie odlotowe. W kierunku zachodnim znajduje się miejsce na rozbudowę hali odbioru bagażu oraz sortowni bagażu rejestrowanego.

W hali odlotów, na pasażerów będzie czekało 8 stanowisk rejestracji bagażu i odprawy biletowej. Dodatkowo, znajdą się tam również 4 automatyczne kioski obsługi self check-in.

- Poza bezpośrednią odprawą na lotnisku, będzie można skorzystać z odprawy internetowej a także za pomocą smartfonu. Takie udogodnienia są coraz bardziej popularne, pasażerowie wykonują je w domu, siedząc przed komputerem czy mając w ręku telefon. To wygodna metoda, nie trzeba tracić czasu na stanie na lotnisku w kolejkach do odprawy. Będziemy zachęcali naszych klientów do korzystania z takich form odprawy – mówi prezes Muszyński.

Cała strefa odlotów będzie miała charakter przestrzeni otwartej. Znajdować się tu także będzie strefa kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej oraz strefa komercyjno-cateringowa w formie pasażu handlowego.

Schengen i non Schengen

Zaprojektowano dwie główne poczekalnie odlotowe: dla odlotów strefy Schengen i strefy non Schengen. W strefie odlotów oraz przyległych pomieszczeniach komercyjno-cateringowych będzie mogło przebywać 400 osób.

A tak miało wyglądać lotnisko:


Ze strefy poczekalni podróżni przejdą w kierunku lotniska przez strefę bramek – boardingu. Każdej z bramek towarzyszyć będzie podwójne stanowisko rejestracji kart pokładowych. Umożliwia to stworzenie osobnych wyjść dla klasy ekonomicznej i business lub utworzenie przejść priorytetowych. Bramki wyprowadzą podróżnych na zewnątrz.

W zachodniej części terminala usytuowana będzie strefa przylotów, a w niej wielofunkcyjna, obszerna hala odbioru bagażu ze strefą kontroli paszportowej. W hali, która posiada dwa wejścia od strony płyty lotniska (strefa Schengen i non Schengen) znajdzie się karuzela wydawania bagażu. Po odbiorze bagażu podróżni kierują się do wyjścia.

W tej strefie umieszczono także pomieszczenia wizowe i miejsce na kantor wymiany walut. W strefie przylotów i przyległych pomieszczeniach będzie mogło przebywać nawet 650 osób.

Przystanek kolejowy

W części południowej terminala znajdzie się przystanek kolejowy oraz wyjścia na parkingi dla samochodów osobowych. Przejście na perony możliwe będzie także poprzez strefę komercyjną usytuowaną wzdłuż przystanku oraz bezpośrednio (bez konieczności wchodzenia do wnętrza terminala) z rejonu parkingów zewnętrznych i przystanków autobusowych. W tej strefie będzie mogło przebywać ok. 300 osób.

Obecnie trwa postępowanie zmierzające do wyłonienia wykonawcy terminala. Siedem firm, zakwalifikowanych na pierwszym etapie, ma czas do 3 października na złożenie swoich ofert cenowych. Umowa z wykonawcą zawarta zostanie w połowie października.

Co sądzicie o nowym lotnisku? Który projekt bardziej Wam się podoba? Piszcie swoje opinie w komentarzach poniżej. Najlepsze zostaną wykorzystane w gazecie "Dziennik Wschodni"
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Jolanta
wojtek
Karr
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Jolanta
Jolanta (12 marca 2012 o 22:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lotnisko na wschodzie .....popieram...to najbiedniejsze tereny wschodnie...
....polecam tanie loty...jak beda drogie loty to i klientow bedzie malo...
Rozwiń
wojtek
wojtek (16 lutego 2012 o 18:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech buduja to lotnisko w końcu wylece jak najdalej stąd !
Rozwiń
Karr
Karr (22 września 2011 o 16:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak zwykle bardzo inteligentne komentarze pieprzonych malkontentów !!! Weźcie się kur.wa ogarnijcie ja to się cieszę że wg to lotnisko powstanie u nas ,myślałem że projekt już będzie kompletnie do kitu ale jak dla mnie jest ok i wg mi nie przypomina jakoś ,,białe Tesco,, (lol)
Rozwiń
Her_ludwig
Her_ludwig (22 września 2011 o 16:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='teneryfaok' post='538174']
weź gościu mnie nie rozśmieszaj tymi powodzianami. Sami są sobie winni. Dlaczego rząd ma łożyć na nich moje pieniądze? I tak dostali już bardzo duzo.
[/quote]
A nierentowne lotnisko za czyje pieniądze będzie utrzymywane?

[quote name='teneryfaok' post='538174'][...](oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego worka, bo niektórzy stracili plony - ale i tak odzyskali za to odszkodowanie).
[/quote]
Które nie zawsze pokryło wysokość strat.

[quote name='teneryfaok' post='538174']
Nikt nie kazał im się osiadać nad rzeką, kupowac tam działek, mogli się ubezpieczyć.
[/quote]
Jakbyś nie zauważył, gdy nie było wodociągów, studni itp, większość osad powstawało w okolicach naturalnych cieków wodnych.

[quote name='teneryfaok' post='538174']
Lotniska powstają w każdym cywilizowanym kraju, bo tam wiedzą, że infrastruktura to najlepsza inwestycja.
[/quote]
Zgadza się, powstają jeśli jest na nie zapotrzebowanie i są szanse na zysk. Na zachodzie nikt nie pompuje pieniędzy w coś co nie przynosi dochodów.
Poza tym nie sądzę żebyś z Lublina poleciał dalej jak do Szczecina.
Rozwiń
abc
abc (22 września 2011 o 16:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W pierwotnej wersji terminal miał mieć powierzchnię 23 tys. mkw, teraz - 11 tys. mkw.

Oby tylko znów z jakiś czas nie przyszło komuś do głowy go zmniejszyć [:
Szkoda, że pierwotny projekt został zmieniony, ale cóż, niech tak będzie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!