czwartek, 19 października 2017 r.

Świdnik

Lotnisko w Świdniku: Trwa budowa płyty postojowej (zdjęcia)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 maja 2011, 19:01

 (Bartek Żurawski)
(Bartek Żurawski)

W tym tygodniu na terenie przyszłego lotniska w Świdniku ruszyły prace przy budowie płyty postoju samolotów: w tej chwili tworzona jest warstwa podbudowy.

To jeden z czterech najważniejszych, obok drogi startowej, drogi kołowania i terminala, etapów budowy lotniska. Prowadzi go firma Heilit +Woerner Budowlana z Wrocławia, która przez najbliższe pół roku ma wybudować płytę. Wartość robót to 17 mln zł.

Płyta pomieści 5–6 samolotów typu Boeing 737 i Airbus 320. Ma być dostosowana do przewidywanego ruchu na lotnisku, który w pierwszym roku zakłada 260-300 tys. pasażerów, a w ciągu 5 lat dojście do miliona pasażerów rocznie. Roboty na łącznej powierzchni nawierzchni 39 tys. mkw. obejmą m.in. wykonanie warstw konstrukcyjnych płyty postoju samolotów (PPS) oraz płyty postoju sprzętu wraz z profilowaniem podłoża.

Równolegle trwają prace przy usuwaniu karp oraz zdejmowanie warstwy żyznej gleby z podłoża.W rejonie drogi startowej prowadzona jest zaś makroniwelacja. – Trwają również prace przy przebudowie kolektora sanitarnego i prowadzony jest montaż docelowego ogrodzenia lotniska – wylicza Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. – Kontynuowane są prace przy wybudowaniu linii niskiego napięcia, linii kablowych średniego i niskiego napięcia w Świdniku Dużym.

Powody do zadowolenia mają szefowie i pracownicy firm w Parku Przemysłowym. Gotowa jest już droga od północnej bramy parku do firmy Heliseco. – Droga umożliwi dojazd do firm w Parku Przemysłowym, co jest przede wszystkim ważne dla firmy Heliseco, ponieważ rozpoczęcie budowy lotniska odcięło tę firmę od świata – mówi Jankowski. – Droga zostanie oficjalnie otwarta na przełomie maja i czerwca.

Przed portem jeszcze rozstrzygniecie najważniejszego przetargu – na budowę terminala. Zgłosiło się do niego 15 firm, ale władze portu wciąż są na etapie oceny złożonych ofert. – Wykonawca zostanie wyłoniony po podpisaniu umowy z bankiem na emisję obligacji – mówi Jankowski. W przetargu, poza ceną, istotnym kryterium wyboru będzie również czas wykonania. Firma, która wygra przetarg, będzie miała 11 miesięcy na wybudowanie terminala.


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
jon
peter68
OBCY
(21) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jon
jon (28 maja 2011 o 19:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='peter68' timestamp='1306600248' post='483333']
Ty się doucz..Lublin nigdy nie był wsią...Jest jednym z najstarszych miast i centrów osadnictwa w Polsce...Prawa miejskie wprawdzie dopiero w 1317 roku (to i tak bardzo dawno), ale gród miejski był na wzgórzu Czwartek już w VII wieku. Lublin był przez wiele lat zaniedbywany przez rządy komuchów i późniejsze demokratyczne władze. TERAZ nadszedł czas, aby ten współczesny, zły wizerunek "Koziego Grodu" w Europie i na świecie zmienić..bo tylko mówi się o Warszawie i Krakowie, i koniec. Do tego celu potrzebne jest nam lotnisko i wiele szczęścia, aby pozyskać chociaż jednego, wielkiego inwestora z prawdziwego zdarzenia. Lublin ma swoje walory i na miano "wsi" z pewnością nie zasługuje.
[/quote]
no fakt ! komuchy zaniedbywały Lublin. tylko kilka fabryk zbudowali, paręnaście mniejszych zakładów pracy,
i ze 2 uczelnie wyższe.
no i milicja goniła do roboty ...
P.S. jeszcze Zalew Zemborzycki
Rozwiń
peter68
peter68 (28 maja 2011 o 18:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ty się doucz..Lublin nigdy nie był wsią...Jest jednym z najstarszych miast i centrów osadnictwa w Polsce...Prawa miejskie wprawdzie dopiero w 1317 roku (to i tak bardzo dawno), ale gród miejski był na wzgórzu Czwartek już w VII wieku. Lublin był przez wiele lat zaniedbywany przez rządy komuchów i późniejsze demokratyczne władze. TERAZ nadszedł czas, aby ten współczesny, zły wizerunek "Koziego Grodu" w Europie i na świecie zmienić..bo tylko mówi się o Warszawie i Krakowie, i koniec. Do tego celu potrzebne jest nam lotnisko i wiele szczęścia, aby pozyskać chociaż jednego, wielkiego inwestora z prawdziwego zdarzenia. Lublin ma swoje walory i na miano "wsi" z pewnością nie zasługuje.
Rozwiń
OBCY
OBCY (26 maja 2011 o 13:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co za pajac robił te zdjęcia. Tak to można zrobić fotki w pierdziszewie wielkim i napisać że to przebudowa Manhatanu!!
Rozwiń
jon
jon (21 maja 2011 o 16:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='KK' timestamp='1305873182' post='480472']
Człowieku z całym szacunkiem ale to Ty się podniecasz ,jesteś malkontentem i tyle ,miłego dnia a lotnisko powstanie i będzie się miało dobrze ,bo to przyszłość
[/quote]
ktoś z zarządu ?
argumenty cieniaste
Rozwiń
klm
klm (21 maja 2011 o 10:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='llubellak@op.pl' timestamp='1305883391' post='480525']
fajnie poczytać forum gdzie przewaga optymistów i tych którzy naprawdę się cieszą jest tak znacząca i widoczna nad wiecznym zrzędami i marudami! dobrze piszą przedmówcy, te lotnisko to impuls dla rozwoju miasta, regionu. to nowe miejsca pracy, to więcej turystów, to lepsza perspektywa dla nas, dla mieszkańców. w końcu w Lublinie mieszkają nie tylko ludzie, którzy żyją za minimum socjalne, tu mieszkają też ludzie, których będzie stać na lot w dwie strony gdzieś na weekend!
super że jest budowane, super że powstaje trasa ekspresowa, nawet dobrze że ta strefa choć w wielkich bólach ale rośnie powoli i daje nowe miejsca pracy!

wielki plus dla nas, dla mieszkańców tego miasta i regionu
[/quote]


Wszystko to powstaje za późno i byle jak, lotnisko - porażka, jaki inwestor tu przyleci <lol>.

Lublin był,jest i będzie zwykłą wsią, a lotnisko miejsc pracy tyle nie zapewni.

Weź się troszkę doucz, bo w szkole chyba nie wykładali przedsiębiorczości i ekonomi.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (21)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!