poniedziałek, 23 października 2017 r.

Świdnik

Lotnisko w Świdniku: W wakacje lepszy ILS, a jesienią rozbudowa terminalu

Dodano: 14 lipca 2016, 06:51

Dzięki nowemu systemowi ILS przy gorszej pogodzie będzie mniej przekierowań z lotniska w Świdniku
Dzięki nowemu systemowi ILS przy gorszej pogodzie będzie mniej przekierowań z lotniska w Świdniku

W sierpniu w Porcie Lotniczym Lublin zacznie działać system ILS drugiej kategorii, który umożliwi wykonywanie operacji lotniczych przy gorszych warunkach atmosferycznych. A jesienią ma ruszyć rozbudowa terminalu lotniska

Lubelski port obecnie posiada system ILS najniższej, pierwszej kategorii. Umożliwia on lądowanie, gdy podstawa chmur jest na wysokości nie niższej niż 60 metrów, a widzialność wzdłuż pasa wynosi co najmniej 550 m. Posiadanie urządzeń drugiej kategorii oznacza możliwość wykonywania operacji lotniczych przy widzialności do 350 m.

Oznaczałoby to większy prestiż, a władze portu liczą także, że będzie to atutem w rozmowach z przewoźnikami, ponieważ bardziej precyzyjny system nawigacyjny przyczyni się do zmniejszenia liczby przekierowań. W ubiegłym roku na lubelskim lotnisku zanotowano ich 12, a każde z nich oznaczało dodatkowe koszty dla linii lotniczych.

Starania o podniesienie systemu ILS do drugiej kategorii rozpoczęto przed rokiem. Port we własnym zakresie przygotował dodatkowe elementy oświetlenia, przeszkolił personel i na początku lutego złożył wniosek o certyfikację w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

– Z naszej strony wszystko już zostało wykonane. Teraz piłka jest po stronie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej – mówi Piotr Jankowski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin.

A to właśnie PAŻP odpowiada za uruchomienie systemu. – Do wykonania pozostały jeszcze kwestie proceduralne, jesteśmy przed ostatnią kontrolą ULC dotyczącą przygotowania personelu. ILS drugiej kategorii w lubelskim porcie zacznie działać w sierpniu – zapowiada Mikołaj Karpiński, rzecznik agencji. Jak dodaje, że system będzie w pełni gotowy przed sezonem jesienno-zimowym, kiedy to najczęściej warunki atmosferyczne wymagają jego wykorzystania.

Tymczasem jeszcze w tym roku ma rozpocząć się rozbudowa lotniskowego terminala, którą władze portu zapowiadały pod koniec ubiegłego roku. – Jest ona konieczna, bo już teraz w momencie, gdy przylecą trzy samoloty, jest ciasno – mówił w grudniu prezes PLL Krzysztof Wójtowicz. Plany zakładają budowę nowego budynku o powierzchni 1,5 tys. mkw. przy hali odlotów. Więcej szczegółów dotyczących planowanej inwestycji spółka ma przedstawić jesienią.

– Wtedy będziemy mieli projekt budowlany i ogłosimy przetarg na wykonanie prac. Będziemy mogli też przedstawić wizualizacje – mówi Piotr Jankowski.

Gotowy jest już kosztorys rozbudowy, ale port nie zdradza, ile pochłoną pracę. W grę wchodzi kilka milionów złotych. Pieniądze mają pochodzić z obligacji wyemitowanych na 180 mln zł.

Carlosmew
ytdy
Użytkownik niezarejestrowany
(25) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Carlosmew
Carlosmew (25 sierpnia 2016 o 07:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
the alpinestars gp pro gloves commingle entirely treble suppuration, assurance, tons and spring into a unctuous, ergonomic and lightweight yardstick, tested to the limit in alpinestars motogp and wsb the turf program. nicky hayden and carlos checa are licit a steady of the world-class riders that use provided unrefracted input into the construction and perfection of the alpinestars gp pro leather racing gloves. they admit nothing less than the ‚lite crust and neither should you. ******alpinestarsitalia.it/outlet-shop-online-abiti-taglie-grandi-giacca-stivali-guanti-alpinestars-italia-abbigliamento-motociclismo-2158.html ******outletalpinestars.it/promozione-pazzesca-abiti-donna-taglie-comode-giacca-stivali-guanti-alpinestars-italia-abbigliamento-guida-del-motociclo-2137.html ******alpinestarsstore.it/outlet-italia-guanti-termici-moto-giacca-stivali-guanti-alpinestars-italia-abbigliamento-moto-in-pelle-2133.html
Rozwiń
ytdy
ytdy (12 sierpnia 2016 o 11:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a kiedy milano bergamo
Rozwiń
Gość
Gość (18 lipca 2016 o 00:45) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
A na czyj koszt ta rozbudowa? Przybywa nam mieszkańców, a może systematycznie wzrasta ilość połączeń bez ich likwidacji, czy zawieszania? A może w Lublinie przemysł ruszył i biznesmeni ze świata będą przylatywać?
Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2016 o 10:17) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy macie odrobinę wyobraźni ?, jeśli tak, to zestawcie ze sobą następujące twarde dane; całe woj. lubelskie liczy ok. 2 mln ludzi z tendencją malejącą, w sąsiedztwie mamy 2 lotniska w Warszawie i 1 w Rzeszowie, żeby lotnisko przynajmniej nie przynosiło strat musi obsłużyć rocznie ok. 800 tys. pasażerów, co oznacza, że raz w roku co drugi mieszkaniec z naszego regionu powinien gdzieś polecieć. Wobec tego, czy jest możliwe, żeby to lotnisko kiedykolwiek było rentowne. Idźmy dalej, lotnisko Chopina w Warszawie ciągle się modernizuje i będzie, tak zapowiada, przyjmować coraz więcej samolotów, ponadto modernizuje się połączenia drogowe i kolejowe ze stolicą, co skróci już niebawem, czas dojazdu do Warszawy do ok. 1,5 godz. To wszystko razem wzięte pod uwagę, pozwala na stwierdzenie, że lotniska w Lublinie, Radomiu i wielu innych miastach, będą trwale nierentowne.
Rozwiń
lolson
lolson (15 lipca 2016 o 16:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jesienią brak połaczenia do Frankfurtu i Dublina
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (25)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!