Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

28 sierpnia 2017 r.
8:29

Psy czekają na pomoc! Zajmij się czworonogami

180 5 A A

Brakuje pieniędzy i wolontariuszy. Zgodnie z umową z nadleśnictwem schronisko dla bezdomnych zwierząt ma działać tylko do końca marca przyszłego roku. A psów czekających na nowy dom jest tu wciąż ponad 300

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Schronisko w Krzesimowie działa na terenie Nadleśnictwa Świdnik, z którym Świdnickiego Stowarzyszenie Opieki Nad Zwierzętami ma podpisaną umowę. Kończy się ona z końcem marca. Choć psów jest mniej niż kilkanaście miesięcy temu, wciąż jest ich dużo.

– Obecnie mamy 314 psów, to o połowę mniej niż rok temu – podlicza Maria Ferens, prezes Świdnickiego Stowarzyszenie Opieki Nad Zwierzętami, które od 2007 r. prowadzi schronisko dla bezdomnych zwierząt w Krzesimowie i dodaje, że rozmowy dotyczące nowego schroniska mają rozpocząć się dopiero we wrześniu.

Ponieważ schronisko jest wygaszane, stowarzyszanie nie może przyjmować żadnych nowych psów. Z tych m.in. powodów pieniędzy na utrzymanie przebywających w Krzesimowie zwierząt jest mniej. – Po raz pierwszy rok zamknęliśmy stratą ponad 40 tysięcy złotych – wylicza Maria Gulanowska ze Świdnickiego Stowarzyszenie Opieki Nad Zwierzętami.

– Mamy długi – potwierdza Ferens i wylicza, że na samo jedzenie od stycznia do sierpnia wydali ponad 13 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze m.in. koszty utrzymania i opłacenia pracowników i opieka weterynaryjna. Obecnie mamy pieniądze od czterech gmin – Świdnika, Piask, Poniatowej i Cycowa. Miesięcznie to ok. 20 tys. zł. Resztę mamy od sponsorów i akcji pomocowych – podaje.

Pieniądze to nie jedyne zmartwienie prowadzących schronisko. Brakuje też wolontariuszy. Małe jest też zainteresowanie adopcjami psów. – Nie mamy szczeniaków, których ludzie szukają w pierwszej kolejności. Poza tym położenie schroniska utrudnia adopcje. Z tych samych powodów mamy problem z wolontariuszami.

Osoby, które chciałyby współpracować ze Świdnickim Stowarzyszeniem l Opieki Nad Zwierzętami lub chcą zaadoptować psa ze schroniska w Krzesimowie są proszone o kontakt. Można dzwonić pod numer telefonu 691 522 924. 

Smykunia

Do schroniska trafiła jako szczeniak, w lipcu 2011 r. To mała czarno-biała, kudłata sunia. Jest wysterylizowana. Jak opisują jej opiekunowie ze schodniska „Smykunia to przykład psa, który nie wie, co to dom, rodzina, smycz i codzienne spacery. Jest w schronisku od szczeniaka i nie przeżyła nawet prawdziwego, psiego dzieciństwa. Nie dane jej było bawić się z rodzeństwem na zielonej trawce, a wszystkiemu zawinił człowiek, który na końcu umył ręce i pozbył się wyrzutów sumienia. Mimo swojej smutnej przeszłości nie straciła jeszcze wiary w człowieka. Do obcych podchodzi z pewnym dystansem ale zachęcona, po chwili pozwala się pogłaskać. Powinna sprawdzić się w domu z dziećmi i innymi czworonogami.”

Komentarze 5

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 31 sierpnia 2017 o 10:13
Co to za paradoks, że schronisko jest usytuowane na działce nadleśnictwa, mimo, że jest w Krzesimowie, na terenie gminy wiejskiej Mełgiew, gdzie dookoła teren leżący odłogiem, pola, łąki i inne tereny gminne, które można by przekazać na rzecz schroniska! Widać, że wójt umywa ręce, bo stowarzyszenie nazywa się "Świdnickim" - swoją drogą skąd taka nazwa?? Tak dzisiaj wygląda sytuacja na wsiach zarządzanych przez wygodnisiów, pseudowójtów, którzy siedzą w wygodnych gniazdkach, biorą 13 tys zł miesięcznie i chleją gorzałę na dożynkach poklepując się po spasionych wandziołach i szczerząc czerwone gęby... nie widzą takich problemów, wolą zgonić na innych i umyć od tego swoje lepkie ręce
Co to za paradoks, że schronisko jest usytuowane na działce nadleśnictwa, mimo, że jest w Krzesimowie, na terenie gminy wiejskiej Mełgiew, gdzie dookoła teren leżący odłogiem, pola, łąki i inne tereny gminne, które można by przekazać na rzecz schroniska! Widać, że wójt umywa ręce, bo stowarzyszenie nazywa się "Świdnickim" - swoją drogą skąd taka nazwa?? Tak dzisiaj wygląda sytuacja na wsiach zarządzanych przez wygodnisiów, pseudowójtów, którzy siedzą w wygodnych gniazdkach, biorą 13 tys zł miesięcznie i chleją gorzałę na dożynkach ... rozwiń
Avatar
kotopies / 31 sierpnia 2017 o 06:26
Tak, psów i kotów jest u nas stanowczo za duzo. Ale za ten stan odpowiadaja ludzie. Głównym "producentem" bezdomności zwierzat jest wieś. W miastach coraz częściej ludzie sterylizuja zwierzeta domowe, zwierzaki przebywaja w domach lub na zewnątrz pod nadzorem. a na wsiach nic sie nie zmienia od wieków. Suczka czy kotka rodzi dwa razy w roku. Młode sa często uśmiercane w brutalny sposób. Ci rzekomo bardziej wrażliwi, pozwalaja matce odchować młode dopóki karmi a potem podrzucaja je sąsiadom, wywożą do lasu itp. Nie będa przecież karmić darmozjadów. Na wsiach nikt nie bawi sie w odrobaczanie, szczepienie czy leczenie zwierzat domowych. Padnie,to wezmą nastepnego. Gehenna zwierząt na wsiach poraża normalnego człowieka.
Tak, psów i kotów jest u nas stanowczo za duzo. Ale za ten stan odpowiadaja ludzie. Głównym "producentem" bezdomności zwierzat jest wieś. W miastach coraz częściej ludzie sterylizuja zwierzeta domowe, zwierzaki przebywaja w domach lub na zewnątrz pod nadzorem. a na wsiach nic sie nie zmienia od wieków. Suczka czy kotka rodzi dwa razy w roku. Młode sa często uśmiercane w brutalny sposób. Ci rzekomo bardziej wrażliwi, pozwalaja matce odchować młode dopóki karmi a potem podrzucaja je sąsiadom, wywożą do lasu itp. Nie będa przecież kar... rozwiń
Avatar
Gość / 29 sierpnia 2017 o 13:19
W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, --------------------------------------------------------- Proszę, jaki czyścioch się znalazł. Skąd Ty człowieku w tym mieście się znalazłeś, bo na pewno z tego miasta nie jesteś. A nawet jak się tu urodziłeś to we krwi masz tę niechęć i brak zrozumienia po co psy w mieście. Po to chociażby, że niektórzy samotni ludzie dzięki temu mają po co wstać, że dziecko jeśli nie ma rodzeństwa, a nawet i jak ma, ma swojego przyjaciela dla którego jest najładniejsze, najmądrzejsze i jedyne na świecie. Czasy kiedy pies musiał bronić obejścia już minęły. Jest XXI wiek, a ludzie na wsiach często nie mają nawet gospodarstw, ale psa czy/i kota jak najbardziej. A po co? A dla towarzystwa.
W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, --------------------------------------------------------- Proszę, jaki czyścioch się znalazł. Skąd Ty człowieku w tym mieście się znalazłeś, bo na pewno z tego miasta nie jesteś. A nawet jak się tu urodziłeś to we krwi masz tę niechęć i brak zrozumienia po co psy w mieście. Po to chociażby, że ... rozwiń
Avatar
Gość / 28 sierpnia 2017 o 11:53
Do ministra Szyszki, niech zleci interwencyjny odstrzał. Dziki cielne można, to i psy tym bardziej. Szczerze nie rozumiem co to za moda trzymać psy w mieście, a już najgorzej ...w blokach. W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, i minister powinien koniecznie zlecić ich odstrzał. Co innego koty, te przynajmniej polują na myszy.
Avatar
Gość / 28 sierpnia 2017 o 09:52
Czy tych psów przypadkiem nie jest za dużo? Może aborcja tak polecana dla ludzi przez lewactwo.
Avatar
Gość / 31 sierpnia 2017 o 10:13
Co to za paradoks, że schronisko jest usytuowane na działce nadleśnictwa, mimo, że jest w Krzesimowie, na terenie gminy wiejskiej Mełgiew, gdzie dookoła teren leżący odłogiem, pola, łąki i inne tereny gminne, które można by przekazać na rzecz schroniska! Widać, że wójt umywa ręce, bo stowarzyszenie nazywa się "Świdnickim" - swoją drogą skąd taka nazwa?? Tak dzisiaj wygląda sytuacja na wsiach zarządzanych przez wygodnisiów, pseudowójtów, którzy siedzą w wygodnych gniazdkach, biorą 13 tys zł miesięcznie i chleją gorzałę na dożynkach poklepując się po spasionych wandziołach i szczerząc czerwone gęby... nie widzą takich problemów, wolą zgonić na innych i umyć od tego swoje lepkie ręce
Co to za paradoks, że schronisko jest usytuowane na działce nadleśnictwa, mimo, że jest w Krzesimowie, na terenie gminy wiejskiej Mełgiew, gdzie dookoła teren leżący odłogiem, pola, łąki i inne tereny gminne, które można by przekazać na rzecz schroniska! Widać, że wójt umywa ręce, bo stowarzyszenie nazywa się "Świdnickim" - swoją drogą skąd taka nazwa?? Tak dzisiaj wygląda sytuacja na wsiach zarządzanych przez wygodnisiów, pseudowójtów, którzy siedzą w wygodnych gniazdkach, biorą 13 tys zł miesięcznie i chleją gorzałę na dożynkach ... rozwiń
Avatar
kotopies / 31 sierpnia 2017 o 06:26
Tak, psów i kotów jest u nas stanowczo za duzo. Ale za ten stan odpowiadaja ludzie. Głównym "producentem" bezdomności zwierzat jest wieś. W miastach coraz częściej ludzie sterylizuja zwierzeta domowe, zwierzaki przebywaja w domach lub na zewnątrz pod nadzorem. a na wsiach nic sie nie zmienia od wieków. Suczka czy kotka rodzi dwa razy w roku. Młode sa często uśmiercane w brutalny sposób. Ci rzekomo bardziej wrażliwi, pozwalaja matce odchować młode dopóki karmi a potem podrzucaja je sąsiadom, wywożą do lasu itp. Nie będa przecież karmić darmozjadów. Na wsiach nikt nie bawi sie w odrobaczanie, szczepienie czy leczenie zwierzat domowych. Padnie,to wezmą nastepnego. Gehenna zwierząt na wsiach poraża normalnego człowieka.
Tak, psów i kotów jest u nas stanowczo za duzo. Ale za ten stan odpowiadaja ludzie. Głównym "producentem" bezdomności zwierzat jest wieś. W miastach coraz częściej ludzie sterylizuja zwierzeta domowe, zwierzaki przebywaja w domach lub na zewnątrz pod nadzorem. a na wsiach nic sie nie zmienia od wieków. Suczka czy kotka rodzi dwa razy w roku. Młode sa często uśmiercane w brutalny sposób. Ci rzekomo bardziej wrażliwi, pozwalaja matce odchować młode dopóki karmi a potem podrzucaja je sąsiadom, wywożą do lasu itp. Nie będa przecież kar... rozwiń
Avatar
Gość / 29 sierpnia 2017 o 13:19
W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, --------------------------------------------------------- Proszę, jaki czyścioch się znalazł. Skąd Ty człowieku w tym mieście się znalazłeś, bo na pewno z tego miasta nie jesteś. A nawet jak się tu urodziłeś to we krwi masz tę niechęć i brak zrozumienia po co psy w mieście. Po to chociażby, że niektórzy samotni ludzie dzięki temu mają po co wstać, że dziecko jeśli nie ma rodzeństwa, a nawet i jak ma, ma swojego przyjaciela dla którego jest najładniejsze, najmądrzejsze i jedyne na świecie. Czasy kiedy pies musiał bronić obejścia już minęły. Jest XXI wiek, a ludzie na wsiach często nie mają nawet gospodarstw, ale psa czy/i kota jak najbardziej. A po co? A dla towarzystwa.
W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, --------------------------------------------------------- Proszę, jaki czyścioch się znalazł. Skąd Ty człowieku w tym mieście się znalazłeś, bo na pewno z tego miasta nie jesteś. A nawet jak się tu urodziłeś to we krwi masz tę niechęć i brak zrozumienia po co psy w mieście. Po to chociażby, że ... rozwiń
Avatar
Gość / 28 sierpnia 2017 o 11:53
Do ministra Szyszki, niech zleci interwencyjny odstrzał. Dziki cielne można, to i psy tym bardziej. Szczerze nie rozumiem co to za moda trzymać psy w mieście, a już najgorzej ...w blokach. W mojej ocenie psy służą jedynie ślepym jako przewodnicy, w fundacjach jako terapeuci, oraz w kuchni jako obiad. Więcej zastosowań mają na wsi, gdzie pilnują tzw. obejścia, pasterskie, i zwalczające wilki. Trzymanie psów w mieście jest niehigieniczne, i minister powinien koniecznie zlecić ich odstrzał. Co innego koty, te przynajmniej polują na myszy.
Avatar
Gość / 28 sierpnia 2017 o 09:52
Czy tych psów przypadkiem nie jest za dużo? Może aborcja tak polecana dla ludzi przez lewactwo.
Zobacz wszystkie komentarze 5

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Mundial 2018. Japonia - Senegal 2:2. Honda ratuje remis

Mundial 2018. Japonia - Senegal 2:2. Honda ratuje remis 0 0

Po bardzo zaciętym i wyrównanym meczu Japonia zremisowała z Senegalem 2:2. Co prawda to zespół z Afryki dwa razy wychodził w tym starciu na prowadzenie, ale bliżej wygranej był zespół z Azji, który stworzył więcej sytuacji pod bramką rywala

Ostry zgrzyt pomiędzy wojewodą i prezydentem Lublina. Poszło o pieniądze dla nauczycieli

Ostry zgrzyt pomiędzy wojewodą i prezydentem Lublina. Poszło o pieniądze dla nauczycieli 1 0

„Ohydną insynuację i manipulację” zarzucił wojewoda prezydentowi Lublina. Tak zareagował na list rozesłany do szkół przez prezydenta z okazji zakończenia roku szkolnego. Wojewodę oburzyły słowa dotyczące dodatków motywacyjnych dla nauczycieli.

Bez laktozy i GMO. Nowe produkty od OSM Piaski

Bez laktozy i GMO. Nowe produkty od OSM Piaski 0 0

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piaskach wychodzi naprzeciw trendom i oczekiwaniom klientów. Do sprzedaży wprowadziła kefir i jogurt bez laktozy. Spółdzielnia zbiera również oświadczenia od dostawców, że ich krowy nie są żywione paszami genetycznie modyfikowanymi.

Mila na start w Lublinie. 270 osób na mecie [zdjęcia]
galeria

Mila na start w Lublinie. 270 osób na mecie [zdjęcia] 4 2

270 osób zameldowało się na mecie niedzielnego biegu Mila na start w Lublinie.

Chełm: Będą zmiany na placu Dworcowym

Chełm: Będą zmiany na placu Dworcowym 2 0

Już niedługo ruszy zapowiadana przez ratusz przebudowa pl. Dworcowego w Chełmie. W tym celu zaktualizowano techniczny projekt jego zagospodarowania. Miasto wydało też pozwolenie na budowę i przygotowuje przetarg na wykonawstwo.

Lublin: Szkoła podstawowa na Felinie za ciasna

Lublin: Szkoła podstawowa na Felinie za ciasna 0 0

Uczniowie z Felina mogą być dowożeni na lekcje na Kośminek.

Sukces młodych mechaników z Zamościa

Sukces młodych mechaników z Zamościa 1 0

Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Zamościu zajęli V miejsce w klasyfikacji drużynowej XXII edycji Ogólnopolskiego Turnieju Motoryzacyjnego dla Szkół Ponadgimnazjalnych. Oprócz pucharu Ministra Spraw Wewnętrznych otrzymali też nagrody rzeczowe.

Setki rowerów w jednym miejscu. Okolice Lubartowa przejęte przez rowerzystów [zdjęcia]
galeria

Setki rowerów w jednym miejscu. Okolice Lubartowa przejęte przez rowerzystów [zdjęcia] 14 3

Do przejechania było aż siedem wariantów tras. Najkrótsza miała 17 km, a najdłuższa 62 km. W Lubartowie już po raz 25. odbyło się się Święto Roweru.

Jakub Ćwiek w Lublinie. Spotkanie z pisarzem w Tarasach Zamkowych
25 czerwca 2018, 18:00

Jakub Ćwiek w Lublinie. Spotkanie z pisarzem w Tarasach Zamkowych 1 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek, 25 czerwca o godz. 18 w Empiku Tarasy Zamkowe (al. Unii Lubelskiej 2) odbędzie się spotkanie autorskie z popularnym twórcą literatury fantasy - Jakubem Ćwiekiem. Autor będzie promował swoją najnowszą powieść - Stróże.

Puławy: Jak będzie wyglądać ławeczka księżnej Izabeli?

Puławy: Jak będzie wyglądać ławeczka księżnej Izabeli? 3 2

Zarząd Dróg Miejskich upublicznił projekty „ławeczki księżnej Izabeli” i poddał je konsultacjom. O tym, jak docelowo będzie wyglądała figura arystokratki i gdzie zostanie zamontowana zdecydują mieszkańcy.

Puławy ku odrodzonej: Zaborca czy okupant?

Puławy ku odrodzonej: Zaborca czy okupant? 0 0

2 lutego 1911 r. na terenie Mokradek w Nowej Aleksandrii rozlepiona została odezwa wzywająca do dalszego oporu przeciw carskiemu zaborcy. W kilka miesięcy później naczelnik nowoaleksandryjskiej straży ziemskiej powiadamiał swoich przełożonych o ukazaniu się dwóch odezw o podobnej treści, tym razem na ścianie Domku Gotyckiego. Przykłady te świadczą o kontynuacji na terenie Nowej Aleksandrii patriotycznych dążeń do wypowiedzenia posłuszeństwa carskiemu zaborcy.

Koncert w Kazimierzu: Sąsiedzi Icka z Markuszowa
24 czerwca 2018, 19:00

Koncert w Kazimierzu: Sąsiedzi Icka z Markuszowa 0 0

Galeria Klimaty w Kazimierzu Dolnym (Mięćmierz 5) zaprasza na wyjątkowy koncert zespołu Sąsiedzi Icka z Markuszowa. Wydarzenie odbędzie się 24 czerwca o godz. 19.

ROW Rybnik - Speed Car Motor 43:47 [WYNIK KOŃCOWY]

ROW Rybnik - Speed Car Motor 43:47 [WYNIK KOŃCOWY] 8 0

O godzinie 16:15 lubelscy żużlowcy stoczą kolejny pojedynek ligowy. Tym razem Speed Car powalczy o punkty w Rybniku z tamtejszym ROW. W Lublinie górą byli zawodnicy trenera Dariusza Śledzia. Powtórka na terenie rywala w hicie Nice 1 ligi żużlowej jest więc mile widziana

Biała Podlaska: Gumowe kaczki płynęły Krzną. Tłumy kibicowały [zdjęcia]
galeria

Biała Podlaska: Gumowe kaczki płynęły Krzną. Tłumy kibicowały [zdjęcia] 0 0

Już po raz czwarty gumowe kaczki popłynęły rzeką Krzną. Charytatywny wyścig zorganizowali rotarianie z Białej Podlaskiej.

Anglia - Panama 6:1. Spacerek Wyspiarzy

Anglia - Panama 6:1. Spacerek Wyspiarzy 0 0

Reprezentacja Anglii odniosła drugie zwycięstwo w grupie pokonując Panamę 6:1, a trzy gole zdobył Harry Kane

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.