piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Zamość

ADHD nie jest wcale złe

Dodano: 26 marca 2007, 12:25

Uwielbiają być w ruchu. Dużo trudniej jest im usiedzieć w miejscu i skoncentrować się. Szczególnie w szkole.

Dostosowanie się do reguł jest skomplikowane, ale nie niemożliwe.

- Trudno mi wysiedzieć spokojnie na 45-minutowej lekcji - przyznaje Sebastian, uczeń Zespołu Szkół nr 1 w Zamościu. Jest normalnym chłopcem. Lubi sport. Problemy ma z czynnościami, które wymagają dłuższego skupienia uwagi. - I wszędzie go pełno - dodają koledzy z klasy, ale natychmiast zapewniają, że im nie przeszkadza.
Sebastian jest uczniem jednej z 10 klas integracyjnych w ZS nr 1 w Zamościu (SP nr 10 i Gimnazjum nr 7). Dzieci ze zdiagnozowanym ADHD uczą się wspólnie z rówieśnikami pozbawionymi tej przypadłości. Realizują normalny program nauczania, ale ich indywidualne potrzeby są uwzględniane dzięki tzw. nauczycielom wspomagającym. Spory wkłąd w pomoc nadpobudliwym uczniom mają ich koledzy. - Zdolni i ambitni motywują ich do pracy - mówi Anna Popławska, nauczycielka wspomagają w Gimnazjum nr 7.

Szkoła pomaga uczniom, ale też wspiera ich rodziców. Bo być mamą i tatą nadpobudliwego dziecka to ciężka praca. - Należy mu szczególnie okazywać uczucia, udowodnić, że jest kochane - podpowiada nauczycielka Edyta Zych. Zdarza się, że rodzice mają z tym kłopot. - Na jednym z zebrań poprosiliśmy ich, aby wypisali pięć pozytywnych cech swoich dzieci. Okazało się, że to niełatwe zadanie - dodaje Zych.
Sebastian w klasie integracyjnej uczy się już od trzech lat. Jest zachwycony. - Pani mi bardzo pomaga. Koledzy zresztą też. Nie czuję się dziwnie i radzę sobie z nauką - mówi z dumą. - Poprzez takie klasy, uczniowie tacy jak Sebastian, uczą się przestrzegania zasad i norm społecznych. Nie są zamknięci w ciasnym kręgu dzieci z podobnymi problemami i dzięki temu, odkrywają swoje nowe zdolności - tłumaczy Piotr Stasiuk, psycholog z ZS nr 1. Prawidłowo wykorzystany temperament i nadmiar energii pozwala dzieciom z ADHD osiągać sukcesy, np. w konkursach pozaszkolnych.
O dzieciach ze zdiagnozowaną nadpobudliwością ruchową, ich problemach i sposobach na ich rozwiązywanie dyskutowano podczas III Zamojskiej Konferencji "Integracja w Edukacji”, którą w zeszłym tygodniu zorganizowano w ZS nr 1
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!