Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

4 sierpnia 2009 r.
11:01
Edytuj ten wpis

Nadal nie ma decyzji w sprawie kolejowych połączeń do Zamościa

Autor: Zdjęcie autora (bn)
0 15 A A

Decyzja miała zapaść najpóźniej we wtorek. Ale nie zapadła. PKP Intercity musi wyjaśnić ministerstwu infrastruktury, dlaczego zamierza likwidować pociągi osobowe, które dojeżdżają m.in. do Zamościa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Los pociągów osobowych, które jeszcze docierają do Zamościa wisi na włosku. PKP Intercity od 1 września planuje je zlikwidować. Dlaczego? Bo przynoszą straty.

– Trwają rozmowy w tej sprawie z Ministerstwem Infrastruktury – mówi Beata Czenerajda z zespołu prasowego PKP Intercity. – Ministerstwo dofinansowuje połączenia międzymiastowe. Musi zmiany zaakceptować.

O planach PKP Intercity pisaliśmy w poniedziałek.

Projekt przewiduje likwidację czterech pociągów, które dojeżdżają do Zamościa. Jeśli tak się stanie ruch osobowy w Hetmańskim Grodzie umrze.

Projekt wywołał na Zamojszczyźnie oburzenie. Michał Basiński, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej "Roztocze” oraz poseł Sławomir Zawiślak już napisali protesty w tej sprawie. Zmartwieni są też zwykli mieszkańcy miasta. – Bo to będzie katastrofa – mówi Maria Abram z Zamościa.

Jednak PKP Intercity zapewnia, że decyzję w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte. Miały wprawdzie zapaść dzisiaj. Ale to się nie udało. Dlaczego?

– Ministerstwo poprosiło o przesłanie dokumentacji dotyczącej linii, które miałyby ewentualnie zostać zlikwidowane – tłumaczy Beata Czenerajda. – Trwają rozmowy w tej sprawie. Kiedy jakieś decyzję zapadną? Trudno jeszcze powiedzieć. W każdym razie powinno to się stać jeszcze w tym tygodniu.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:34
Pociąg nigdy nie wygra z busem na linii Lublin - Zamosc z powodu złego położenia dworców PKP w obydwu miastach oraz tego że ludzie przyzwyczaili się do tego że busy często kursują. Poza tym modernizacja linii kolejowej to koszty kilkuset milionów złotych. No wybaczcie, ale to absurd ekonomiczny. Nie lepiej za tą kasę np. wyposażyc szkoły albo kupic dzieciom komputery? Lepiej miec mądrych ludzi jeżdżących samochodami niż deb***i wożonych pociągami bez biletu, bo nie stac ich na zarobienie na bilet z braku umiejętnosci obsługi komputera.
Avatar
aaron / 15 sierpnia 2009 o 08:33
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w godzinach gdy istnieja potrzeby podroznych

Jak to zmienic?

1. Oznajmic wszem i wobec podejscie i dzialania pana Zamoyskiego. Niech wyborcy sami ocenia.
2. - Zakazac prowadzenia przewozow spolce PKP Intercity na terenie wojewodztwa.
- Przejac dworce i wymowic najem kas spolce PKP Intercity
3. - Uruchomic pociagi Lublin-Warszawa przy wspolpracy z KM (sklad Lublin-Deblin jedzie do Wawy Zachodniej, sklad Wawa-Deblin dojezdza az do Lublina, pociag zmieniamy w InterRegio)
- Pozyskac tabor i odtworzyc pozostale polaczenia
4. Opracowac wraz z przedstawicielami samorzadow i mieszkancow sensowne rozklady jazdy
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w ... rozwiń
Avatar
zmc / 6 sierpnia 2009 o 18:57
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.

Dla busiarza - niewątpliwie. Ale ok. Odpuszczamy. Modernizujemy to co jest i pociąg pojedzie dokładnie tyle co bus. Też będziesz w du***.
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 14:12
aron napisał:
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rzecz, że do bus'a bardzo często nie da się zmieścić, jeżeli chcemy wyjechać o konkretnej godzinie. Oczywiście można zamówić przez telefon, ale w przypadków szczytów komunikacyjnych trzeba to robić dzień wcześniej, a nie zawsze jest tak, że dzień wcześniej wiemy o której będziemy wracać. W przypadku pociągu jeżeli mamy przesunięcie, bo zmieniły nam się plany, to wsiadamy w kolejny pociąg za godzinę i wiemy na pewno, że nim pojedziemy. W przypadku busów, można spędzić kilka godzin na dworcu (np w piątki, czy w niedziele) i pytać, czy może zwolni się miejsce.

I jeszcze raz bierzmy przykład z zachodu.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 13:56
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.pkp.pl i sprawdzi gdzie może szybko i wygodnie dojechać, a potem wrócić. w dogodnych godzinach. Nikt w takim wypadku nie wybierze Zamościa. Po pierwsze pociągi tam nie będą dojeżdżać. A bus nie wygra z szybkim lub nawet niewiele dłużej jadącym pociągiem. Jednym z problemów jest długo jadący pociąg. A 200mln zł za skrócenie podróży o 1,5 godziny na trasie Lublin Zamość (obecne 2:30h na 1h) jest warte swojej ceny. Szkoda, że prezydent Zamoyski tego nie rozumie.

A tak z ciekawości jesteś z Zamościa, pracujesz dla prezydenta Marcina Zamoyskiego? Jesteś może właścicielem firmy przewozowej?

Druga rzecz o której już wspomniałem, ale nie wziąłeś pod uwagę, to to, że autobus/bus jedzie na dworzec PKS przy obecnej DK17, natomiast pociąg zatrzymuje się w innej części miasta blisko targów MTL.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:36
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczaili sie do busow i ciesza sie jak maja pociag co godzine czy 2. W Zamosciu nikt nie bedzie ci wyczekiwal godzinami na dworcu na pociag. No chyba ze ktos jest kolejarzem albo z rodziny kolejowej i ma bilet za zlotowke do Lublina. Tyle ze taki pociag nie bedzie rentowny, nawet jak zabierze 100 osob po zlotowce.
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczail... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:30
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.
Avatar
anaid / 5 sierpnia 2009 o 17:58
do Aron,jestes pusty jak nie wiem co! co Ty myslisz ze ludzie tylko do lublina jezdza?jezeli Ci pasuje bus to sie wogole nie wypowiedaj jezdzij sobie busem i sie cisnij w nim jak sardynka,w pociagu mozesz sobie wstac,przejsc sie czy skorzystać z wc a w busie co?w butelke załatwisz swoja sprawe?
nie wiem wogole po co tacy ludzie ak ten człowiek sie wypowiadaja!
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:53
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Zamość, Zamość-Wrocław i pośpieszne też są potrzebne, ale sam pośpieszny bez regionalnych połączeń nie da sobie rady, gdy infrastruktura jest w złym stanie.

Zamojszczyźnie potrzebna jest DK17 jak i kolej z prawdziwego zdarzenia. Przede wszystkich zrównoważony rozwój. Unia europejska dawno wprowadziła współczynnik (60% drogi - 40% kolej). I patrząc na inne kraje jest to uzasadnione. Nie ma co daleko szukać patrz jak postępuje samorząd Kujawsko-Pomorskiego.
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:46
aron napisał:
A co ci da szynobus? Przecież nie dojedzie z Lublina do Zamoscia szybciej niż bus, bo trzeba zmieniac kierunek w Zawadzie i Rejowcu. Nie będzie też kursował częściej niż bus, bo jest jeden tor do Rejowca. Więc po co ten szynobus? Żeby woził kolejarzy i ich rodziny bo oni mają bilet do Lublina za złotówkę?


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lublina -- Jak najbardziej możliwe. Oto rozwiązanie: Lublin-Rejowiec 30minut (Obecnie Lublin-Rejowiec 40minut, ale siódemka będzie modernizowana). Rejowiec -Krasnystaw (15minut) po likwidacji ograniczeń (szlakowa 60km/h). Krasnystaw-Zamość po linii o nowym południkowym przebiegu 15minut (szlakowa 120km/h). Nowych torów byłoby niewiele ponad 20km. Przejazd bez zatrzymań na stacjach pośrednich: 50minut. Na całym odcinku Lublin-Zamość trakcja spalinowa lokomotywą SU-45 lub SU-46. Można by uszczknąć jeszcze 10minut prostując przebieg odcinka "między Krasnymstawem, a linią numer 7". Wówczas odcinek krótszy do pokonania o kilka kilometrów i wyższa szlakowa. Tylko niezbędne jest zaangażowanie władz regionu, i przede wszystkim rezerwa terenu na nowy 23km odcinek. Oczywiście bez zmiany czoła pociągu. Projekt może być realizowany etapami. Takie połączenie na pewno dałoby ogromny impuls do rozwoju zarówno turystycznego jak i gospodarczego Zamojszczyźnie. Dodam, że po modernizacji siódemki czas dojazdu do Warszawy poniżej 3godzin pociągiem pośpiesznym.

[url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090731/ZAMOSC/436981005"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...AMOSC/436981005[/url]


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lub... rozwiń
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:34
Pociąg nigdy nie wygra z busem na linii Lublin - Zamosc z powodu złego położenia dworców PKP w obydwu miastach oraz tego że ludzie przyzwyczaili się do tego że busy często kursują. Poza tym modernizacja linii kolejowej to koszty kilkuset milionów złotych. No wybaczcie, ale to absurd ekonomiczny. Nie lepiej za tą kasę np. wyposażyc szkoły albo kupic dzieciom komputery? Lepiej miec mądrych ludzi jeżdżących samochodami niż deb***i wożonych pociągami bez biletu, bo nie stac ich na zarobienie na bilet z braku umiejętnosci obsługi komputera.
Avatar
aaron / 15 sierpnia 2009 o 08:33
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w godzinach gdy istnieja potrzeby podroznych

Jak to zmienic?

1. Oznajmic wszem i wobec podejscie i dzialania pana Zamoyskiego. Niech wyborcy sami ocenia.
2. - Zakazac prowadzenia przewozow spolce PKP Intercity na terenie wojewodztwa.
- Przejac dworce i wymowic najem kas spolce PKP Intercity
3. - Uruchomic pociagi Lublin-Warszawa przy wspolpracy z KM (sklad Lublin-Deblin jedzie do Wawy Zachodniej, sklad Wawa-Deblin dojezdza az do Lublina, pociag zmieniamy w InterRegio)
- Pozyskac tabor i odtworzyc pozostale polaczenia
4. Opracowac wraz z przedstawicielami samorzadow i mieszkancow sensowne rozklady jazdy
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w ... rozwiń
Avatar
zmc / 6 sierpnia 2009 o 18:57
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.

Dla busiarza - niewątpliwie. Ale ok. Odpuszczamy. Modernizujemy to co jest i pociąg pojedzie dokładnie tyle co bus. Też będziesz w du***.
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 14:12
aron napisał:
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rzecz, że do bus'a bardzo często nie da się zmieścić, jeżeli chcemy wyjechać o konkretnej godzinie. Oczywiście można zamówić przez telefon, ale w przypadków szczytów komunikacyjnych trzeba to robić dzień wcześniej, a nie zawsze jest tak, że dzień wcześniej wiemy o której będziemy wracać. W przypadku pociągu jeżeli mamy przesunięcie, bo zmieniły nam się plany, to wsiadamy w kolejny pociąg za godzinę i wiemy na pewno, że nim pojedziemy. W przypadku busów, można spędzić kilka godzin na dworcu (np w piątki, czy w niedziele) i pytać, czy może zwolni się miejsce.

I jeszcze raz bierzmy przykład z zachodu.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 13:56
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.pkp.pl i sprawdzi gdzie może szybko i wygodnie dojechać, a potem wrócić. w dogodnych godzinach. Nikt w takim wypadku nie wybierze Zamościa. Po pierwsze pociągi tam nie będą dojeżdżać. A bus nie wygra z szybkim lub nawet niewiele dłużej jadącym pociągiem. Jednym z problemów jest długo jadący pociąg. A 200mln zł za skrócenie podróży o 1,5 godziny na trasie Lublin Zamość (obecne 2:30h na 1h) jest warte swojej ceny. Szkoda, że prezydent Zamoyski tego nie rozumie.

A tak z ciekawości jesteś z Zamościa, pracujesz dla prezydenta Marcina Zamoyskiego? Jesteś może właścicielem firmy przewozowej?

Druga rzecz o której już wspomniałem, ale nie wziąłeś pod uwagę, to to, że autobus/bus jedzie na dworzec PKS przy obecnej DK17, natomiast pociąg zatrzymuje się w innej części miasta blisko targów MTL.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:36
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczaili sie do busow i ciesza sie jak maja pociag co godzine czy 2. W Zamosciu nikt nie bedzie ci wyczekiwal godzinami na dworcu na pociag. No chyba ze ktos jest kolejarzem albo z rodziny kolejowej i ma bilet za zlotowke do Lublina. Tyle ze taki pociag nie bedzie rentowny, nawet jak zabierze 100 osob po zlotowce.
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczail... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:30
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.
Avatar
anaid / 5 sierpnia 2009 o 17:58
do Aron,jestes pusty jak nie wiem co! co Ty myslisz ze ludzie tylko do lublina jezdza?jezeli Ci pasuje bus to sie wogole nie wypowiedaj jezdzij sobie busem i sie cisnij w nim jak sardynka,w pociagu mozesz sobie wstac,przejsc sie czy skorzystać z wc a w busie co?w butelke załatwisz swoja sprawe?
nie wiem wogole po co tacy ludzie ak ten człowiek sie wypowiadaja!
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:53
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Zamość, Zamość-Wrocław i pośpieszne też są potrzebne, ale sam pośpieszny bez regionalnych połączeń nie da sobie rady, gdy infrastruktura jest w złym stanie.

Zamojszczyźnie potrzebna jest DK17 jak i kolej z prawdziwego zdarzenia. Przede wszystkich zrównoważony rozwój. Unia europejska dawno wprowadziła współczynnik (60% drogi - 40% kolej). I patrząc na inne kraje jest to uzasadnione. Nie ma co daleko szukać patrz jak postępuje samorząd Kujawsko-Pomorskiego.
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:46
aron napisał:
A co ci da szynobus? Przecież nie dojedzie z Lublina do Zamoscia szybciej niż bus, bo trzeba zmieniac kierunek w Zawadzie i Rejowcu. Nie będzie też kursował częściej niż bus, bo jest jeden tor do Rejowca. Więc po co ten szynobus? Żeby woził kolejarzy i ich rodziny bo oni mają bilet do Lublina za złotówkę?


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lublina -- Jak najbardziej możliwe. Oto rozwiązanie: Lublin-Rejowiec 30minut (Obecnie Lublin-Rejowiec 40minut, ale siódemka będzie modernizowana). Rejowiec -Krasnystaw (15minut) po likwidacji ograniczeń (szlakowa 60km/h). Krasnystaw-Zamość po linii o nowym południkowym przebiegu 15minut (szlakowa 120km/h). Nowych torów byłoby niewiele ponad 20km. Przejazd bez zatrzymań na stacjach pośrednich: 50minut. Na całym odcinku Lublin-Zamość trakcja spalinowa lokomotywą SU-45 lub SU-46. Można by uszczknąć jeszcze 10minut prostując przebieg odcinka "między Krasnymstawem, a linią numer 7". Wówczas odcinek krótszy do pokonania o kilka kilometrów i wyższa szlakowa. Tylko niezbędne jest zaangażowanie władz regionu, i przede wszystkim rezerwa terenu na nowy 23km odcinek. Oczywiście bez zmiany czoła pociągu. Projekt może być realizowany etapami. Takie połączenie na pewno dałoby ogromny impuls do rozwoju zarówno turystycznego jak i gospodarczego Zamojszczyźnie. Dodam, że po modernizacji siódemki czas dojazdu do Warszawy poniżej 3godzin pociągiem pośpiesznym.

[url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090731/ZAMOSC/436981005"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...AMOSC/436981005[/url]


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lub... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 czerwca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 czerwca 2018 0 0

70 lat "Kaniorowców"! Jubileusz ZPiT Lublin
23 czerwca 2018, 18:00

70 lat "Kaniorowców"! Jubileusz ZPiT Lublin 0 0

Co Gdzie Kiedy. Zespołu Pieśni i Tańca LUBLIN im. Wandy Kaniorowej zaprasza na piękny Koncert Galowy z okazji Jubileuszu 70-lecia istnienia formacji. Ponad 700 artystów wystąpi 23 czerwca o godz. 18 w hali Targów Lublin (ul. Dworcowa 11).

Co pokaże Robert Lambert na zawodach w Wielkiej Brytani?

Co pokaże Robert Lambert na zawodach w Wielkiej Brytani? 0 0

Rodzynek w stawce cyklu Tauron SEC 2018 z Wielkiej Brytanii – człowiek, który konsekwentnie przebija się nie tylko do czołówki w swoim kraju, ale także coraz śmielej przedstawia się żużlowej publiczności na arenie międzynarodowej

Lublin: Powiększą klasy w popularnej prywatnej szkole. Rodzice zdziwieni
edukacja

Lublin: Powiększą klasy w popularnej prywatnej szkole. Rodzice zdziwieni 0 0

Klasy Prywatnej Szkoły Podstawowej Paderewski mają być bardziej liczne. Rodzice są oburzeni - podkreślają, że statut szkoły nie pozwala na przyjmowanie większej liczby dzieci. W odpowiedzi słyszą, że sytuacja jest wyjątkowa, a zmiany wymusza reforma oświaty

Z Nowego Jorku do Puław. Prezent dla Muzeum Czartoryskich

Z Nowego Jorku do Puław. Prezent dla Muzeum Czartoryskich 0 0

Pochodzący z 1764 roku osobisty modlitewnik królewny Marii Leszczyńskiej, żony króla Francji Ludwika XV, w poniedziałek trafił do Muzeum Czartoryskich w Puławach. To podarunek od nowojorskiej Fundacji Rodzinnej Blochów.

Słoneczny Wrotków. W sobotę otwarcie, planują odnowę basenów

Słoneczny Wrotków. W sobotę otwarcie, planują odnowę basenów 0 3

W sobotę otwarty ma być ośrodek Słoneczny Wrotków nad Zalewem Zemborzyckim. Ceny będą takie same jak w zeszłym sezonie. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że zarządcy ośrodka w końcu udało się znaleźć firmę, która tuż po sezonie zabierze się za wymianę wszystkich znajdujących się tutaj basenów

Usterki na nowym placu Litewskim. Z niektórymi elementami problemy są od nowości

Usterki na nowym placu Litewskim. Z niektórymi elementami problemy są od nowości 0 10

Prawie 2 mln zł zapłaci miasto za utrzymanie wodotrysków na pl. Litewskim. Na taką kwotę opiewa umowa z firmą, która będzie się opiekować fontannami oraz oświetleniem placu. Samo oświetlenie wymaga napraw, bo nie wszystkie elementy iluminacji działają tak jak powinny. Kiedy usunięte będą usterki?

Wybory 2018. Radnych zarabiających wielkie pieniądze w spółkach zabraknie na listach wyborczych?

Wybory 2018. Radnych zarabiających wielkie pieniądze w spółkach zabraknie na listach wyborczych? 1 6

Radnych, którzy znaleźli lukratywne posady w spółkach Skarbu Państwa, może zabraknąć na listach Prawa i Sprawiedliwości w jesiennych wyborach do sejmików województw. – To nieoficjalny, ale rozważany scenariusz – słyszymy od polityków PiS. W przypadku Lubelskiego zakaz walki o reelekcję może objąć trzech radnych

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa 0 1

MUNDIAL 2018 Reprezentacja Hiszpanii po wielkich męczarniach wyszarpała zwycięstwo przeciwko Iranowi zwyciężając 1:0, a jedyną bramkę zdobył w drugiej połowie Diego Costa

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta
Alarm24

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta 60 21

Tir z plastikowymi odpadami przyjechał wczoraj do Zofiówki w gminie Łęczna. Plastik z Danii, którego rozładunek zablokował w minionym tygodniu włodawski starosta, został złożony w zamykanym magazynie. Tym razem legalnie

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi 3 3

ROZMOWA Z Grzegorzem Bronowickim, byłym reprezentantem Polski

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce 3 0

Lubelska klasa okręgowa Ponad 200 kibiców oglądało w Drzewcach pierwszy mecz barażowy. W starciu dwóch wicemistrzów klasy A lepszy okazał się LKS Stróża

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej 3 8

Zmiany w lubelskich parafiach ogłosił w środę metropolita lubelski abp. Stanisław Budzik

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko"
film

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko" 12 2

– Artur powiedział mi, że się zakochał. Chciał ułożyć sobie z nią życie – opowiadał w środę przed sądem krewny Artura S. 47-latek odpowiada przed sądem za uduszenie swojej dziewczyny. Przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami ukrytymi w wersalce

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu!

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu! 93 14

Unieważniony został zakaz wprowadzania psów do Ogrodu Saskiego. Taki wyrok wydał w środę Naczelny Sąd Administracyjny. Uznał, że radni nie mieli prawa zabronić spacerów z psem po zabytkowym parku. To koniec czteroletniego sporu między władzami Lublina a dwoma mieszkańcami miasta

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.