wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Zamość

Netia kontra klientka. Spór o rachunek może trafić do sądu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 listopada 2010, 19:53

Tylko na sali sądowej może rozstrzygnąć się spór o rachunek między naszą Czytelniczką a firmą Netia. Chociaż problem wynika z błędu innej firmy telekomunikacyjnej, operator nie zgadza się na żadne polubowne rozwiązanie sprawy.

Problem opisywaliśmy we wrześniu. Nasza Czytelniczka kilka lat temu korzystała z telefonu stacjonarnego od firmy Tele2. W ramach abonamentu za 70 zł miała 20 godzin na darmowe połączenia i wykorzystywała je na rozmowy w dowolne dni i o dowolnej porze. Operatora Tele2 razem z jego klientami przejęła potem firma Netia. Wtedy zaczęły się problemy.

– Nagle dostałam bardzo wysokie rachunki. Jeden na ponad 200 zł i kolejny na ponad 100 – wspomina nasza Czytelniczka. – Okazało się, że darmowe godziny mogę wykorzystywać tylko między godziną 18 a ósmą rano oraz w weekendy i święta. Ale nikt mnie o tej zmianie nie poinformował – zapewnia.
Już we wrześniu Netia przyznawała, że sporny rachunek nie wynika bezpośrednio z winy abonentki.

– W wyniku błędu w systemie byłej firmy Tele2, którą Netia przejęła formalnie w październiku zeszłego roku, połączenia wolne od opłat były naliczane przez całą dobę, również w dni powszednie – tłumaczyła nam wtedy Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.

Sprawą zajął się więc Ernest Lipski, powiatowy rzecznik konsumentów w Hrubieszowie. Niestety, bezskutecznie.

– Otrzymałem od firmy Netia pismo, w którym tłumaczy, że nie jest zainteresowana rozwiązaniem tej sprawy na drodze polubownej – mówi Ernest Lipski. – W tej sytuacji pozostaje droga sądowo-cywilna – wyjaśnia.

Netia nie daje za wygraną, bo, jak twierdzi, ma dowody na to, że nasza Czytelniczka wiedziała o nowym sposobie naliczania rachunków.

– Fakt, dla Netii te kilkaset złotych nie jest problemem – przyznaje Małgorzata Babik. – Ale klientka otrzymywała informacje pisemne i telefoniczne, że jest błąd w systemie i faktycznie połączenia powinny rozliczać się w ramach Darmowych Wieczorów i Weekendów. Tak, przyznajemy się do błędu, ale od pewnego momentu klientka wiedziała, jak powinna dzwonić, a i tak dzwoniła przez cały dzień, twierdząc, że ma darmowe rozmowy cały dzień – przekonuje.

Nasza Czytelniczka zaprzecza: Absolutnie nigdy nie dostałam takiej informacji. Kiedy moim operatorem było jeszcze Tele2, to, owszem, dzwonili często, nawet, żeby poinformować mnie, że zbliżam się do końca tych 20 darmowych godzin. Z Netią tak nie było – przekonuje.

Ernest Lipski zapewnia, że może założyć sprawę w sądzie w imieniu naszej Czytelniczki. Jednak ta nie jest przekonana, czy powinna nadal walczyć o kilkaset złotych.

– To się wiąże nie tylko z dodatkowymi kosztami finansowymi, ale i z kolejnymi przeżyciami – mówi.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
asdog
Gość
Gość
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

asdog
asdog (10 listopada 2015 o 11:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Netia to najgorsza firma, z jaką miałem podpisaną umowę. Wieczne problemy, ignorowanie przez pracowników. Nie polecam. A odnośnie pozytywnych komentarzy, spróbowalibyście chociaż udawać, że nie jesteście zatrudnieni przez Netię. ;)

Rozwiń
Gość
Gość (10 listopada 2015 o 11:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja tez nie kumam w czym problem, mam neta mobilnego ( i normalne TV). Sam net kosztuje mnie jakieś grosze i jest bez limitu. Najwygodniejsze rozwiązanie ever, dzięki NETIA!!! :D :D
Rozwiń
Gość
Gość (18 września 2015 o 14:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja nie wiem w czym problem. Rozumiem powyższą sytuację, ale cięzko mi uwierzyć, bo netię mam od 3 lat i ani razu się nie zawiodłam :) Skorzystałam też z oferty netii - muzyka dla firm w swoim zakłądzie fryzjerskim i to jest bardzo konkurencyjne dla zaiksu, nie poiem :D :D
Rozwiń
MARIA
MARIA (24 listopada 2010 o 14:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Również mam podobne perypetie z Netią, próbowali mnie naciągnąć na przedłużenie umowy na internet na 3 następne lata i na prędkość 10MB, KTÓREJ NIE MAJĄ NA MOIM ŁĄCZU- MAX TO 1MB !!!!!OBSŁUGA FATALNA - TYLKO TELEFONICZNA I KŁAMIĄ !!!!!JAK AUTOMATY- REZYGNUJĘ Z NICH !!!!
Rozwiń
ja
ja (24 listopada 2010 o 07:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1290552903' post='388333']
pracownik netii
[/quote]
deb***
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!