piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Zamość

Obwodnica Hrubieszowa utknęła w polu. Wykonawca chce odszkodowania

Dodano: 26 sierpnia 2012, 19:46

Na budowie obwodnicy są spore opóźnienia. (GDDKiA)
Na budowie obwodnicy są spore opóźnienia. (GDDKiA)

HAK Construction zapowiada przerwanie budowy obwodnicy Hrubieszowa i chce odszkodowania od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy na razie nie komentują sprawy.

Informacja błyskawicznie rozeszła się po Hrubieszowie. – Teraz budowa na pewno się opóźni. A to oznacza kolejne miesiące udręki z ciężarówkami jadącymi przez miasto w kierunku granicy i korki na ulicach Zamojskiej, Kolejowej czy Basaja – mówi Bogdan Błaszczuk, kierowca z Hrubieszowa.

W sobotę katowicka firma budująca obwodnicę przysłała do naszej redakcji lakonicznego e-maila z informacją, że konsorcjum firm Hak Construction (lider), Cardo-Mosty oraz Dromet 24 sierpnia 2012 roku złożyło w GDDKiA w Lublinie oświadczenie. "Odstąpienie od kontraktu zostało dokonane z przyczyn leżących po stronie zamawiającego (lubelska GDDKiA – red).

Jednocześnie wykonawca naliczył zamawiającemu kary umowne (…). Konsekwencją (…) jest zaprzestanie przez wykonawcę wszelkich robót w ramach kontraktu” – czytamy w informacji.

– Rzeczywiście, w piątek późnym popołudniem otrzymaliśmy pismo od HAK Construction z informacją o przerwaniu inwestycji. Na razie nie będziemy się na ten temat wypowiadać – potwierdza Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że na budowie obwodnicy są spore opóźnienia. Trwają prace przy obiektach inżynierskich – mostach i przepustach. Ale niewiele dzieje się na budowie samej drogi. Lubelska GDDKiA chciała wprowadzić program naprawczy, aby nadrobić zaległości.

To nie jedyne takie zachowanie firmy ze Śląska. Jak donosi portal rybnik.com.pl Hak Construction nie radzi sobie z modernizacją ulicy Wodzisławskiej w Rybniku. "Winą za poślizg w pracach obciąża Urząd Miasta i autora projektu technicznego. Od magistratu żąda przedłużenia terminu robót o, uwaga, 226 dni oraz dodatkowych dwóch milionów złotych za nadprogramowe prace” – czytamy w portalu.

W weekend nie udało nam się skontaktować z HAK Construction.

Obwodnica Hrubieszowa

Ma być drogą jednojezdniową, z dwoma pasami. Będzie przebiegać nad linią kolejową i rzeką Huczwą. Inwestycja obejmuje budowę 29 obiektów inżynierskich, w tym czterech mostów i siedmiu wiaduktów, dróg dojazdowych o łącznej długości ok. 7,4 km. Wartości inwestycji to 147 mln zł.

Droga miała być ukończona w kwietniu 2013 r.
Czytaj więcej o:
Szzmon Solak
kierowca
Wiola
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Szzmon Solak
Szzmon Solak (7 listopada 2013 o 14:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Wazne, że budowa ruszyla. Ktos ja dokonczy kiedys.

Rozwiń
kierowca
kierowca (2 września 2012 o 22:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jakie korki na ul. Zamojskiej czy Basaja? Czasami 2 lub 3 samochody przed skrzyżowaniem. To są korki?! Przecież przejście w Zosinie jest tylko dla samochodów osobowych. Albo ten mieszkaniec Hrubieszowa nie wie o czym mówi albo autor artykułu wymyślił go sobie, a sam dawno był w Hrubieszowie.
Rozwiń
Wiola
Wiola (27 sierpnia 2012 o 18:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kto tu winny?

1. Projektanci - kładą lache na wszystko, odpowiedzialność zrzucając na wykonawców. Zweryfikujcie kochani ile badań zostało wykonanych dla potrzeb projektowych i dlaczego wystąpiło tyle niezgodności?
2. Wykonawcy - ci robią błąd, bo zamiast od razu skutecznie wymusić na inwestorze swoje racje, dają się klepać po ramieniu dając z kolei w kolejnych rozdaniach coraz to większy upust fantazji projektantom, płacąc za to karami, obniżoną niż zakładaną rentownością z kontraktu czy w końcu jego zerwaniem.
3. Nikt nie weryfikuje kompetencji pracowników Działów Technologii w GDDKiA. Od nich wiele zależy. Oni mają bardzo istotny wpływ na płynność zwłaszcza tych mniejszych firm wykonawczych. Śmieszne jest również to, że organizują przetargi na tzw. merytoryczne wsparcie laboratoriów drogowych, gdzie zamiast wesprzeć się kompetencją, zatrudniają (zlecają zatrudnienie) osoby o tzw. wiedzy co najmniej wątpliwej a może co najwyżej ubogiej. Potem takie osoby pobierają próbki, wykonują badania w terenie i w laboratorium, a rezultat ich prac oceniają Ci już z "za biurkowym" doświadczeniem, również często dając swoisty popis. Efektem takiego działania jest chybył trafił (odebrał robotę lub nie odebrał); często ze strachu to drugie. A ty wykonawco drżyj.
Rozwiń
kaj
kaj (27 sierpnia 2012 o 14:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
...kolejne miesiące udręki z ciężarówkami jadącymi przez miasto w kierunku granicy...

Chciałem tylko przypomnieć, że to przejście graniczne jest tylko dla samochodów osobowych i autobusów.
Rozwiń
Kolega
Kolega (27 sierpnia 2012 o 11:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
80na80
Nasza oferta to 80% wyceny zamawiającego.Podwykonawcom dajemy 80% tego co wynegocjowaliśmy.
A jak tego dokonać?Pierwsze faktury płacimy podwykonawcom sumiennie i oni się uwijają.Gdy przychodzi do ostatnich mówimy że zamawiający ze względu na usterki nie chce odebrać inwestycji.Więc my w rezultacie nie płacimy za źle wykonaną pracę przez podwykonawców.Podwykonawcy zazwyczaj rezygnują.Zamawiający bez wątpliwości odbiera .I to jest zysk takiej firmy wygrywającej.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!