wtorek, 24 października 2017 r.

Zamość

Pociągów do Zamościa nie ma i nie będzie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 18 grudnia 2009, 14:51
Autor: Bogdan Nowak

Nie pomogły petycje, skargi i błagania. PKP Intercity ma prawdzie nowy rozkład jazdy, ale pociągów do Zamościa jak nie było, tak nie ma.

– Wzięliśmy po prostu pod uwagę rachunek ekonomiczny – tłumaczy Beata Czenerajda, rzecznik PKP Intercity. – Z tych linii korzystało mało pasażerów. Pociągi są nieopłacalne, dlatego nie zdecydowaliśmy się na ich przywrócenie. Poza tym, linia kolejowa między Zamościem a Rejowcem jest w złym stanie technicznym, a trasy przejazdów są bardzo długie.

Czy to ostateczna decyzja? – Zimowy rozkład jazdy został ustalony do marca – tłumaczy Czenerajda. – Najbliższe korekty zaplanowane są dopiero na 1 marca. Trudno powiedzieć czy zmiany obejmą zamojskie połączenia.

Pociągi przestały docierać na Zamojszczyznę na początku września. Wywołało to falę protestów. Spontanicznie zawiązała się m.in. Grupa Obrony Kolei. Jej członkowie żądali od PKP Intercity przywrócenia połączeń kolejowych.

Pisali w tej sprawie także m.in. do Rzecznika Praw Obywatelskich i Najwyższej Izby Kontroli. Do premiera Donalda Tuska specjalną petycję wystosował natomiast prezydent Zamościa oraz miejscy radni. Do protestu przyłączyli się nawet kombatanci.

– Decyzja PKP Intercity jest zupełnie niezrozumiała – dziwi się Michał Basiński, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej "Roztocze”, członek GOK. – Ona skazuje cały nasz region na degradację. To nieporozumienie. Staraliśmy się m.in. w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie o wprowadzenie w miejsce PKP Intercity, innej spółki: Przewozów Regionalnych. Chodzi o chociaż jeden pociąg. Nie wyszło.

Rozgoryczeni są także samorządowy. – Połączenia kolejowe są ważne – mówi Karol Garbula, rzecznik prezydenta Zamościa. – Przez nasz region wiedzie przecież najbliższa trasa z centralnej Polski na Ukrainę. To ważne np. w kontekście zbliżającego się Euro 2012. Jednak samo przywrócenie pociągów nie wystarczy. Konieczny jest remont całej kolejowej infrastruktury.

Kto miałby na to wyłożyć pieniądze? – Struktura własnościowa kolei jest bardzo skomplikowana – zastanawia się rzecznik Garbula. – Dlatego uważam, że taką decyzję można podjąć tylko na najwyższym szczeblu. Powinien się tym zająć rząd.

Mieszkańcy Zamościa tracą już nadzieję. Wojciech Olszewski wrócił właśnie z Niemiec. Do Zamościa jechał autobusem 26 godzin bez przerwy.

– To było uciążliwe – tłumaczy. – Wiadomo, że pociągiem jeździ się wygodniej. Jednak nie mogłem znaleźć żadnego sensownego połączenia. A to, że do Zamościa pociągi nie jeżdżą zniechęciło mnie zupełnie…
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
bambosh
janekp
don
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bambosh
bambosh (21 grudnia 2009 o 12:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
don napisał:
Rozgoryczeni są także samorządowy. – Połączenia kolejowe są ważne – mówi Karol Garbula, rzecznik prezydenta Zamościa. – Przez nasz region wiedzie przecież najbliższa trasa z centralnej Polski na Ukrainę. To ważne np. w kontekście zbliżającego się Euro 2012.

głupi argument - bo akurat główne połaczenia kolejowe z Ukrainą nigdy przez Zamość nie wiodły - jedno jest przez Przemyśl a drugie przez Chełm. co nie znaczy ze nie chciałbym lepszych połączeń kolejowych, zwłaszcza w kierunku na Warszawe


To znaczy:kilka lat temu przez jakiś czas jeździł pociąg relacji:Warszawa-Lublin-Bełżec-Hrebenne-Rawa Ruska,ale go"zabrali z rozkładu"bo był ogromny przemyt-ruscy rozkręcali różne schowki w pociągu i przemycali papierosy,wódkę,itp.
Rozwiń
janekp
janekp (21 grudnia 2009 o 08:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proponuję napisz nawet meila do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
Tylko listy i monity mogą zmusić UM do negocjacji z Przewozami Regionalnymi.
a IC niech spada jak takie madre.
Rozwiń
don
don (20 grudnia 2009 o 20:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rozgoryczeni są także samorządowy. – Połączenia kolejowe są ważne – mówi Karol Garbula, rzecznik prezydenta Zamościa. – Przez nasz region wiedzie przecież najbliższa trasa z centralnej Polski na Ukrainę. To ważne np. w kontekście zbliżającego się Euro 2012.

głupi argument - bo akurat główne połaczenia kolejowe z Ukrainą nigdy przez Zamość nie wiodły - jedno jest przez Przemyśl a drugie przez Chełm. co nie znaczy ze nie chciałbym lepszych połączeń kolejowych, zwłaszcza w kierunku na Warszawe
Rozwiń
bambosh
bambosh (20 grudnia 2009 o 14:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A no bo widzisz...:"Polska to kraj 100 lat za murzynami-a przynajmniej za Czechosłowakami..."-bo w byłej Czechosłowacji już dawno uporano się z tym problemem-tam już od wielu lat jeżdżą po torach tak zwane"motoraćky"-czyli autobusy szynowe.W Polsce dopiero od niedawna ktoś mądry wpadł na ten pomysł,aby na mało uczęszczanych trasach dać takie autobusy tanie w eksploatacji.Taki pojazd ma też lepsze przyśpieszenie od zwykłego pociągu i dzięki temu można skrócić czas jazdy na danej trasie. Myślę,że na trasie:Rejowiec-Zamość/Bełżec oraz:Zamość-Hrubieszów taki pojazd byłby luxusowym rozwiązaniem. A tak"pół żartem-pół serio"dobrze by było,aby jakiś Pan Złota Rączka przerobił stary autobus na jazdę po torach i kursował po tych trasach :-) -tylko że wtedy kolej by go solidnie opodatkowała :-( -tak więc"błędne koło się zamyka"...
Rozwiń
jaga
jaga (20 grudnia 2009 o 10:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
komunikacji zastępczej też już nie ma taktyczny wybieg kolei>podstawiali piekny autobus ale na tyłach budynków i w ostatniej chwili prawie podjeżdżał pod były już dworzec kolejowy zastanawiam sie tez nad tym dlaczego jest taka cisza w naszych lokalnych gazetach czyżby nie interesowali sie tą sytuacją.Ludzie ktorz\y nie maja samochodu a chca udac sie troszke dalej jak hehe Zawada badz wrocic do Zamoscia np studenci maja miasteczko przesiadkowe w Lublinie i tak dojechac z dworca pkp do dworca busow w lublinie i dostać sie na coś co jedzie do Zamoscia bezcenne.Ktoś powie ,ze kolej to drogo ,ze dlugo sie jedzie ale jakby nie bylo dla czlowieka ktory jedzie z drugiego konca Polski przesiadka w Lublinie to nie dosc ,ze droga przez mękę to i też wydlużenie czasu jazdy i kosztow.A w naszym regionie turystycznym co tak pieknie powtarzaja nasze wladze jest to nie do pomyslenia zeby nie bylo kolei ktora można przewozic rowery a ktorymi turysci tez sie poruszaja i tak pomalu nawet i turystyka padnie bo nie wszyscy przyjada wlasnymi autami do takiego zabytkowego miasteczka chyba zeby zobaczyć jak pomalu zamiera i robi sie skansen
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!