piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Zamość

Przystanki kolejowe kosztowały dwa miliony złotych. Teraz są bezużyteczne

Dodano: 5 stycznia 2016, 14:48
Autor: drs

Nowe przystanki kolejowe oddane do użytku w czerwcu 2015 r. spółka PKP PLK zbudowała za 2 mln zł (fot. PKP PLK)
Nowe przystanki kolejowe oddane do użytku w czerwcu 2015 r. spółka PKP PLK zbudowała za 2 mln zł (fot. PKP PLK)

Aż do połowy marca wstrzymane zostały kursy pociągów do dwóch przystanków kolejowych Zamość Starówka i Zamość Wschód otwartych zaledwie 6 miesięcy temu. Skąd taka decyzja?

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Obsługująca to połączenie spółka Przewozy Regionalne tłumaczy, że pociągi nie miały dogodnego miejsca do zawracania i musiały pokonywać zbędne kilometry dojeżdżając aż do Jarosławca. Przewoźnik przyznaje, że generowało to dodatkowe koszty niewspółmierne do zainteresowania podróżnych odcinkiem Zamość – Zamość Wschód. Spółka twierdzi, że na tym odcinku w pociągu było średnio od 1 do 3 pasażerów.

Od 13 marca zawracanie umożliwić ma szynobusom nowa stacja końcowa budowana przez zarządcę torów, spółkę PKP PLK, w pobliżu przystanku Zamość Wschód. Do tego miejsca wydłużona ma zostać trasa wszystkich pociągów dojeżdżających do miasta. Dopóki miejsce do zawracania nie będzie gotowe, wszystkie składy będą kursować wyłącznie do stacji Zamość.

Nowe przystanki kolejowe oddane do użytku w czerwcu 2015 r. spółka PKP PLK zbudowała za 2 mln zł. 

Gość
Henio
Gość
(26) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (18 stycznia 2016 o 19:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Trzeba było ten tor odstawczy przed przejazdem budować żeby nie blokować ruchu samochodowego!!!! Tera jeszcze wiadukt zbudujta.

Rozwiń
Henio
Henio (14 stycznia 2016 o 14:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nie może. Takie przepisy.

Rozwiń
Gość
Gość (14 stycznia 2016 o 13:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
O co naprawdę chodzi? Przecież szynobus nie "zawraca" tylko maszynista przesiada się do kabiny na drugim końcu jednostki i rozpoczyna jazdę w drugą stronę. Czy nie może tego zrobić na dowolnym przystanku?
Rozwiń
Gość
Gość (13 stycznia 2016 o 17:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Hrubieszów-Zamość-Lublin może nie bo przejazd by zajął 3 razy tyle co busem z Hrubieszowa do Lublina. Ale szynobus relacji Zamość-Hrubieszów przydałby się jak najbardziej. Byłaby konkurencja dla wszechogarniających busiarzy...

Wszechogarniąjących busiarzy. Heh dobre. Gdzie ty się polskiego uczyłeś???

Rozwiń
Gość
Gość (13 stycznia 2016 o 15:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Budowa miejsca do zawracania już trwa.

W którym to miejscu? daj foto.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (26)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!