wtorek, 17 października 2017 r.

Zamość

Wycofują pociąg Zamość - Rzeszów. I jednocześnie kupują nowe lokomotywy na tę trasę

  Edytuj ten wpis
Dodano: 28 lutego 2014, 08:15
Autor: Dominik Smaga

Nowe lokomotywy mają zapewnić sprawne ogrzewanie i klimatyzację w pociągach z Zamościa do Rzeszowa - zapowiada spółka PKP Intercity. A jednocześnie wycofuje pociąg z tej trasy. Po co więc obietnice? - To zakup perspektywiczny - mówi kolej.

Nowych lokomotyw będzie 10, każda będzie mieć napęd spalinowy, a przetarg na ich dostawę wygrała bydgoska Pesa. Za lokomotywy spółka PKP Intercity zapłaci 131 milionów złotych. - Dzięki nim zminimalizujemy ryzyko awarii, występujących dziś w starym taborze, a także zapewnimy sprawne ogrzewanie i klimatyzację - tak w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów pisze Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. - Nowe lokomotywy, od października 2015 roku, poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane - informuje przewoźnik. I wymienia sześć tras, po których nowe lokomotywy mają ciągnąć wagony z pasażerami. A wśród tych tras jest Zamość-Rzeszów. Sęk w tym, że za kilka dni między Zamościem a Rzeszowem przestaną kursować pociągi. A przewoźnik nie tłumaczy tego wcale brakiem lokomotyw, tylko brakiem pasażerów. - Na tym odcinku średnio jeździ 20-30 pasażerów. To zaledwie pół wagonu - wyjaśnia Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. To dlatego od 9 marca trasa pociągu TLK Hetman ma być skrócona, skończy on bieg w Rzeszowie, gdzie pasażerów jadących do Zamościa przejąć mają podstawione przez kolej autobusy. - Koszty takiego rozwiązania są znacznie mniejsze.

Dlaczego zatem kolejarze jednocześnie wycofują pociąg z trasy, a jednocześnie obiecują, że będą kursować tu nowe lokomotywy? - Te lokomotywy to zakup na najbliższe 30 lat. Nie możemy wykluczyć, że na tę trasę wrócimy - mówi Szopowska. - To zakup perspektywiczny, tak samo jak Pendolino. Ktoś może pytać, po co nam pociąg dostosowany do prędkości 250 km/h, skoro Centralna Magistrala Kolejowa jest dostosowana do 200 km/h. To, że teraz jest 200 km/h nie oznacza, że kiedyś nie będzie można tu jechać 230 km/h - dodaje Szopowska.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: PKP Zamość kolej
jon
Zenon
Katarzyna Kowalik
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jon
jon (24 kwietnia 2014 o 20:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To po co ciągnął tak wiele czasu (wiele miesięcy) 4 lub 5 wagonów, skoro ludzie w pół wagonu by się zmieścili? To tylko "pogłębiało" zadłużenie spółek kolejowych... Nie wystarczyła by lokomotywa z 1 wagonem na tej trasie lub szynobus? Dlaczego tak ciężko myślą na tej naszej kolei ??? W Czechosłowacji już kilkadziesiąt lat kursują lekkie szynobusy (niskim kosztem) -u nas dopiero od kilku lat...

w Czechach - nazywano to " motorki "

w latach 70-tych ubw. coś podobnego można było spotkac na Mazurach.

tak więc nie jest to wynalazek obecnych panów dyrektorów i prezesów żerujących na majątku dawnej PKP

Rozwiń
Zenon
Zenon (22 kwietnia 2014 o 00:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Autobusowa komunikacja na tym odcinku jest bardzo dobra. Właśnie teraz nią jeżdżę. Autobusy są nowe i wygodne. Polecam.

Rozwiń
Katarzyna Kowalik
Katarzyna Kowalik (28 lutego 2014 o 10:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

AKCJA ZBIERANIA PODPISÓW W SPRAWIE PRZYSPIESZENIA BUDOWY CAŁEGO ODCINKA S19!

petycjeonline.com/s_19

ZAPRASZAMY 

LUBELSKIE STOWARZYSZENIA INICJATYW STUDENCKICH

Rozwiń
to-to
to-to (28 lutego 2014 o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To po co ciągnął tak wiele czasu (wiele miesięcy) 4 lub 5 wagonów, skoro ludzie w pół wagonu by się zmieścili? To tylko "pogłębiało" zadłużenie spółek kolejowych... Nie wystarczyła by lokomotywa z 1 wagonem na tej trasie lub szynobus? Dlaczego tak ciężko myślą na tej naszej kolei ??? W Czechosłowacji już kilkadziesiąt lat kursują lekkie szynobusy (niskim kosztem) -u nas dopiero od kilku lat...

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!