poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Zamość

Zamojszczyzna walczy o przywrócenie połączeń kolejowych

  Edytuj ten wpis
Dodano: 31 lipca 2010, 13:24
Autor: (BN)

Pociągi pasażerskie nie docierają na Zamojszczyznę od prawie roku. Spółka PKP Intercity uznała, że takie połączenia są nierentowne. Miejscowi samorządowcy dwoją się i troją, żeby tę decyzję zmienić.

Ostatnio o przywrócenie połączeń dopominał się Sławomir Zawiślak (PiS), jedyny zamojski poseł.

Dariusz Górny, dyrektor jego biura poinformował nas, że poseł skierował właśnie pismo do PKP Przewozy Regionalne pismo, w którym proponuje utworzenie połączeń kolejowych przez tę spółkę (m.in. z Zamościa do Krakowa i Warszawy) .

– Pismo poparło 45 parlamentarzystów ze wszystkich klubów parlamentarnych – zapewnia dyrektor Dariusz Górny.

– Brak dalekobieżnych połączeń kolejowych to uderzenie w gospodarkę regionów w województwach: podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim – stwierdziła poseł Zawiślak we wniosku do zarządu PKP Przewozy Regionalne.

Nie jest to pierwsza taka inicjatywa.

Prezydent Zamościa i miejscowa Rada Miejska napisali jakiś czas temu petycję do premiera Donalda Tuska. Domagali się przywróceni połączeń kolejowych do Hetmańskiego Grodu.

Potem był także podobny wniosek do ministra infrastruktury. Podpisali go nie tylko prezydent Zamościa, ale także szefowie samorządów Częstochowy, Kielc, Tarnobrzega i Staszowa. Nie pomogły też liczne protesty wielu miejscowych organizacji m.in. kombatanckich i samorządowców.

W Tomaszowie Lub. zawiązała się nawet specjalna Grupa Obrony Kolei. Była trumna, marsz pogrzebowy i czerwone kartki pokazywane gromadnie władzom PKP Intercity. W ten sposób mieszkańcy regionu wyrazili swoje oburzenie dla "polityki" PKP Intercity. Bez skutku.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Michal
Michal
Michał
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Michal
Michal (10 sierpnia 2010 o 13:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PS.

Pasażerów było jakieś 40% więcej niż sprzedanych biletów. Te 40% kupowało bilety "bez biletu" w pierwszym przedziale u panów konduktorów. Ciekawe co sobie teraz myślą Ci konduktorzy...
Rozwiń
Michal
Michal (10 sierpnia 2010 o 13:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wielka szkoda tych połączeń. Lubiłem sobie poświęcić te 5-6 godzin i spokojnie pociągiem przejechać się z Krakowa do Suśca czy Zwierzyńca na kilka dni. A teraz... teraz mi się nie chcę. I co Wam powiem takich osób jak ja byłoby wiele, wiele więcej. Jakby ktoś:

a) wiedział o takim połączeniu
wiedział więcej o Suścu, Zwierzyńcu, Roztoczu
c) wiedział jak piękne były trasy kolejowe na Roztoczu i że np. kolej ma świetny (ale bardzo zaniedbanny) ośrodek przy samej stacji w Suścu.

Jak o tym wspomniałem to od razu z grupą znajomych zrobiliśmy sobię wycieczkę na Roztocze. I to nie raz. Teraz już tego nie powtórzymy. A przypuszczam, że takich osób byłyby setki z Warszawy lub Krakowa. Ale co z tego, jak PKP robiło to tak jakby chciały to ukryć.

Rozwiń
Michał
Michał (3 sierpnia 2010 o 20:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kiedy się nauczycie że od 8 Grudnia 2009 PKP Przewozy Regionalne zmieniły nazwę na Przewozy Regionalne dwa błędy z tego powodu.
Rozwiń
bambosh
bambosh (2 sierpnia 2010 o 11:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='MARYJAN ARCYBISKUP' date='01 sierpień 2010 - 08:02 ' timestamp='1280642523' post='323070']
jeżeli mam jechać 1:45 busem do LBN na dworzec PKS ale w LBN mam przesiadkę na kolejny pociąg i żeby dostać się z dworca PKS na PKP muszę poświęcić kolejną godzinę na tułanie się z bagażami komunikacją miejską, to wolę jechać dwie i pół godziny pociągiem w duuuużym przedziale niż być upchanym jak śledzie w ciasnym i niekoniecznie sprawnym technicznie busie
[/quote]
Co Ty bredzisz człowieku?!-przecież z Dworca PKS w Lublinie na Główny Dworzec Kolejowy dojedziesz za kilkanaście minut autobusem MPK nr.13 lub za około dwadzieścia minut autobusem MPK nr.34.Te MPKi kursują kilka razy w ciągu godziny,więc nie ma co narzekać...
A jeśli chodzi o połączenia przez Bełżec/Hrebenne z Ukrainą,to prawda jest taka,że zlikwidowano to połączenie dlatego,że istniał potężny przemyt alkoholu i papierosów-dewastowano wagony w celu ukrycia przemycanego towaru-dlatego zlikwidowano to połączenie,aby zakończyć przemyt w pociągach z Ukrainy.Wiem,bo mieszkałem niedaleko tego przejścia granicznego.Jasne?
Rozwiń
Gość
Gość (1 sierpnia 2010 o 21:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ktoś ma interes w tym aby tak było
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!