środa, 18 października 2017 r.

Zdrowie

Żeby nasze dziecko nabierało odporności

  Edytuj ten wpis
Dodano: 2 stycznia 2009, 20:15

Ogólnopolskie badanie epidemiologiczne "Barometr Odporności Dzieci” pokazało, że 73% dzieci choruje na infekcje układu oddechowego. To znacznie większy odsetek, niż pokazują źródła medyczne (60%).

Problem jest poważny, gdyż nawracające infekcje dróg oddechowych mogą wywoływać przykre konsekwencje. Jedną z nich są np. przewlekłe stany zapalne uszu, prowadzące do upośledzenia słuchu. Wg badań prof. H. Skarżyńskiego, co piąte dziecko w pierwszej klasie szkoły podstawowej wykazuje zaburzenia słuchu.

Specyfika rozwoju układu odpornościowego jest taka, że pełną dojrzałość osiąga on do 12 roku życia - wyjaśnia prof. Anna Jung, kierownik Kliniki Pediatrii, Nefrologii i Alergologii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie. - Istotne jest zatem, aby szczególną dbałością i troską otoczyć dzieci. Pamiętać przy tym trzeba o codziennym wzmacnianiu układu odpornościowego, niezależnie od pór roku oraz o podstawowych zasadach, które powinny temu towarzyszyć.

Opr. (hap)
Źródło: On Board PR

Jak zadbać o odporność dziecka

1. Regularnie wietrz mieszkanie i dbaj o odpowiednią wilgotność powietrza.
2. Dbaj o odpowiedni ubiór dziecka - nie przegrzewaj, zwracaj uwagę, aby maluch nie marzł.
3. Zapewnij dziecku ruch na świeżym powietrzu.
4. Nie narażaj dziecka na bierne palenie.
5. Dbaj o odpowiednią dietę.
6. Nie bagatelizuj nawet drobnych infekcji.
7. Unikaj dużych skupisk ludzi.
8. Przekazuj swojemu dziecku podstawowe zasady dbania o zdrowie.
9. Pamiętaj o profilaktycznych wizytach u lekarza pediatry.

Dietetyk wyjaśnia

Co za mało i co za dużo - to niezdrowo

Katarzyna Okręglicka
specjalistka ds. żywienia i dietetyki, doktorantka w Katedrze Dietetyki - Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka SGGW

Prawidłowo zbilansowana dieta pozwala wzmocnić odporność dziecka oraz pomaga niwelować skutki przebytej infekcji. Ważne jest przy tym, aby zwracać uwagę zarówno na jakość i różnorodność potrzebnych składników pokarmowych, jak też na ich ilość. Zarówno niedobory, jak i nadmiar składników mogą być niekorzystne dla zdrowia.

W diecie wspomagającej odporność nie powinno zabraknąć białka, witamin
(A, C, E) oraz składników mineralnych (cynk, żelazo, magnez, selen) i błonnika. Ważną rolę w stymulowaniu odporności spełniają też aminokwasy: glutamina
i L-Arginina, jak również kwasy omega-3.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
fajna mamuśka
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

fajna mamuśka
fajna mamuśka (5 stycznia 2009 o 09:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
moja circia 2 letnia chodzi do żłobka i od września ciągle choruje{{ katar, kaszel, zapalenie gardła}. czy to prawda ze może za to odpowiadać przerośniety trzeci migdał?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!