Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły sponsorowane

7 listopada 2019 r.
14:24

Co warto wiedzieć przed montażem fotowoltaiki? Na co uważać przy wyborze firmy montującej?

0 10 A A

Coraz więcej ludzi decyduje się na fotowoltaikę. Nic w tym dziwnego. Energia ze słońca jest znakomitym sposobem nie tylko na darmowy prąd, ale także na realną dbałość o środowisko. Nasza planeta woła o pomoc, której tylko my możemy jej realnie udzielić. Wszelkie tradycyjne sposoby na pozyskiwanie energii powinny odejść do lamusa. Świadomi ludzie doskonale o tym wiedzą i chętnie decydują się na czyste nowoczesne rozwiązania. O czym jednak trzeba wiedzieć przed montażem? Jak właściwie rozegrać całą procedurę? Jak dobrze wybrać firmę montującą?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Fotowoltaika, czyli...

Fotowoltaika, to w prostym ujęciu darmowy prąd ze słońca. Możliwe jest to dzięki specjalnym systemom, opartym o ogniwa wyłapujące światło z naszej najbliższej gwiazdy, które podłączone do falownika przekazują mu energię, a ten przetwarza ją na prąd elektryczny. Taki sam, jaki płynie w naszych gniazdkach. Gdzie najczęściej montuje się takie instalacje? Na dachach domów lub wolnych częściach działki. Awaryjnie można to zrobić też na ścianie. Ważne jest odpowiednie nasłonecznienie i właściwy kąt.

Obecne przepisy w naszym kraju, bardzo korzystnie układają się pod potrzeby klientów. Jak rzadko kiedy, w tym akurat aspekcie, ta inicjatywa jest mocno promowana i wspierana ze wszystkich stron. Innymi słowy jest nie tylko łatwo pozyskać tego typu rozwiązanie dla swojego gospodarstwa domowego, ale wręcz jest to w tej chwili bardzo opłacalne. Mikroinstalacja, do 50kW nie wymaga żadnego pozwolenia na budowę. Bardzo łatwo można też zostać prosumentem, czyli kimś kto odsprzedaje nadwyżki energii i dzięki temu może na niej zarobić. A jeśli boimy się jednorazowego wydatku na całą instalację, musimy mieć świadomość, że istnieje sporo programów wspierających tę inicjatywę, na polu dotacji. Dlatego ostateczny koszt tego przedsięwzięcia wcale nie musi być wysoki.

Montaż paneli fotowoltaicznych: o czym pamiętać przed?

- Po pierwsze: musimy wziąć pod uwagę dostęp promieni słonecznych do ogniw fotowoltaicznych. Innymi słowy, przed jakąkolwiek decyzją, trzeba uważnie sprawdzić jak światło z naszej najbliższej gwiazdy operuje przez cały dzień. Weźmy również pod uwagę wysokość położenia słońca w różnych porach roku. Trzeba zwrócić uwagę, czy obok docelowego punktu nie ma obiektów dających zacienienie. Jeśli obok domu, na którym mamy zamiar zainstalować panele, rośnie drzewo, dające latem kojący cień, spróbujmy usytuować cały system tak, by ów cień nie kolidował z naświetlaniem instalacji. Aby panel pracował idealnie musi być w całości odsłonięty. Nawet mały i niewinny cień ze słupa przy ulicy może zmniejszać jego wydajność.

- Po drugie: weźmy pod uwagę czynniki atmosferyczne, takie jak wiatr (od której strony wieje najczęściej), czy śnieg (w której części dachu zazwyczaj zalega). W tym punkcie chodzi bardziej o mocowanie całego montażu.

- Po trzecie: Odpowiedni kąt nachylenia. Nie zaleca się montażu w  poziomie, gdyż może to wpływać na gromadzenie się brudu na panelu. Na szczęście nie jest tak, że na płaskim dachu instalacja nie będzie możliwa. Istnieją bowiem specjalne systemy, które umożliwiają ułożenie ogniw pod odpowiednim kątem.

- Po czwarte: bardzo istotne chłodzenie ! To nieprawda, że im więcej maksymalnie operującego słońca, tym lepiej. System też może się przegrzewać. Dlatego musimy montować ogniwa tak, by miały odpowiedni przepływ powietrza ze wszystkich stron.

- Po piąte: pamiętajmy o ochronie odgromowej. Jak wszystko, co zainstalowane wysoko, nasze panele również mogą być narażone na uderzenie pioruna. Dlatego dobrze jest zabezpieczyć system w tym kontekści. Ale także wykupić odpowiedni pakiet w sprawdzonej firmie ubezpieczeniowej.

Jak wybrać firmę montującą?

Właściwy montaż paneli fotowoltaicznych mogą przeprowadzić tylko specjaliści. Oczywiście moglibyśmy się uprzeć na formułę „zrób to sam”, ale wówczas pozbawimy się gwarancji producenta. Dodatkowo profesjonalne firmy oferują nam nie tylko montaż, ale całe zaplecze i kompleksową opiekę nad projektem, jeszcze w fazie doradczo-prawnej. Najlepsi dostawcy, w cenie usługi, oferują nie tylko samą instalację fotowoltaiczną, ale konsultacje, projekt montażu, transport, montaż, monitoring systemu, a nawet pomoc w  zdobyciu dofinansowania na panele fotowoltaiczne. Taką firmą jest Stilo Energy. Dlatego dobierzmy producenta w mądry sposób i wiedzmy, jakie prawa oraz przywileje nam przysługują.

Nowoczesne firmy są przystosowane do wszelkich działań w sposób w pełni profesjonalny. Nawet początkowa inspekcja dachu może się odbywać pod naszą nieobecność, gdyż dokonywana jest przy pomocy dronów, skanujących bryłę i dokonujących w pełni kompleksowych pomiarów. Późniejsze testy sprawności i przeglądy również odbywają się w oparciu o specjalistyczny sprzęt, w tym kamery termowizyjne i inne narzędzia raczej niedostępne dla zwykłych konsumentów. Dlatego warto jest zaufać dobrej, specjalistycznej firmie i wybrać taką, która dysponuje najlepszą z możliwych ofert.

e-Wydanie

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 7 listopada 2019 o 22:30
+10
Ty baranie, przecież to kryptoreklama i nic więcej.... Wal sieee...
Avatar
Tomek / 9 listopada 2019 o 11:02
+4
Enersolar jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było. Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego montażu za normalne pieniądze bo to że są dotacje i ulgi podatkowe to są moje i tych potencjalnych kowalskich. A sam montaż niech kosztuje bo każdy chce zarobić normalne ...... Dużo tu pisać o tej mentalności tych biznesmenów.
Enersolar jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było. Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego... rozwiń
Avatar
Misiu / 8 listopada 2019 o 22:17
+3
Autor tekstu to chyba kończył jakąś przyparafialna szkole bo z fizyka to słabiutko. No i jeszcze te drony skanujace bryle..
Avatar
szer / dzisiaj o 17:43
0
Najbardziej istotna jest jakość paneli i od którego importera montażyści kupują. Solary z Chin to prawie 100% i są b. dobre szczególnie z firmy Bkuesun Solar tj. polikrystaliczne i monokrystaliczne (trwalsze i droższe). Trzeba szukać importerów z tej firmy, i firmy montujące dysponujące tymi panelami.
Avatar
Janek / dzisiaj o 13:07
0
Jeśli ktoś chce mieć dobrze dobraną instalację do swoich potrzeb to musi wybrać odpowiednią firmę, ja zdałem się na firmę PV Projekt bo panowie mają doświadczenie w branży i muszę przyznać że instalacja działa jak trzeba i jestem zadowolony
Avatar
Jaremo / 10 listopada 2019 o 12:57
0
Enersolar  jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było.  Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego montażu za normalne pieniądze bo to że są dotacje i ulgi podatkowe to są moje i tych potencjalnych kowalskich. A sam montaż niech kosztuje bo każdy chce zarobić normalne ...... Dużo tu pisać o tej mentalności tych biznesmenów.
  Jak taką firmę znajdziesz to daj znak sygnał bo też szukam tylko czasu coraz mniej.
  Jak taką firmę znajdziesz to daj znak sygnał bo też szukam tylko czasu coraz mniej. rozwiń
Avatar
Ekspert / 9 listopada 2019 o 13:49
0
Polska Cebula chce złoto w cenie ryżu. Chytry dwa razy traci. Przy zakupie na tak wiele lat oszczędność to głupota. A jak ma się dobrego eksperta to takie sponsorowane artykuły są zbędne :-). Branża przez takich garażowców tylko traci.
Avatar
Lisu / 9 listopada 2019 o 12:07
0
Co za marny materiał reklamowy.
Avatar
Wojtek / 9 listopada 2019 o 12:05
0
Obecnie jest "nagonka" na fotowoltaikę bo "darmowy" prąd i eko. Z punktu widzenia końcowego użytkownika nie do końca tak jest bo za ten "darmowy" prąd trzeba z góry sporo zapłacić. W przypadku gdy mamy dotację np. 70% to już to całkiem fajnie wygląda gdyż czas zwrotu wkładu własnego znacząco się skraca. Ponadto produkcja wszystkich urządzeń do produkcji tego prądu (panele i inwertery) także sporo zanieczyszcza środowisko ale o tym się milczy (zanieczyszcza środowisko np. w Chinach a nie u nas). Enersolar ma rację: natworzyło się sporo firm bo jest na to popyt i można zarobić a po paru latach będzie problem z serwisowaniem tego wszystkiego bo firmy poznikają z rynku i klient zostanie sam z problemem. Ogólnie popieram OZE tylko żeby jeszcze wymyślili jakiś dostępny cenowo sposób gromadzenia tej energii na późniejszy użytek.
Obecnie jest "nagonka" na fotowoltaikę bo "darmowy" prąd i eko. Z punktu widzenia końcowego użytkownika nie do końca tak jest bo za ten "darmowy" prąd trzeba z góry sporo zapłacić. W przypadku gdy mamy dotację np. 70% to już to całkiem fajnie wygląda gdyż czas zwrotu wkładu własnego znacząco się skraca. Ponadto produkcja wszystkich urządzeń do produkcji tego prądu (panele i inwertery) także sporo zanieczyszcza środowisko ale o tym się milczy (zanieczyszcza środowisko np. w Chinach a nie u nas). Enersolar ma rac... rozwiń
Avatar
enersolar.pl / 7 listopada 2019 o 22:48
-2
Fotowoltaika z ekologią nie ma nic wspólnego. Kiedy w końcu branża przestanie wmawiać ludziom takie głupot? Owszem przy zastosowaniu systemów gromadzenia energii, zaawansowanych systemów zarządzania i/lub lokalnych klastrów energetycznych, wydźwięk ekologiczny byłby może większy, ale teraz jest to po prostu dobry interes zarówno dla posiadacza, jak i firm montujących. Szkoda tylko, że na rynku zaczyna robić się jak z kolektorami. Masę nowych spółek, nastawionych na zysk i zwinięcie się z rynku zanim na poważnie zaczną się serwisy. Już zaczynam mieć telefony bo coś nie działa, a wykonawca się wypiął. Spółki biorą podwykonawców, przerzucają na nich obowiązki serwisowe niezgodnymi z prawem zapisami w umowie, a Klienta szanują do momentu wzięcia pieniędzy. Tak mniej więcej wygląda 80% rynku. Z jednej strony nie martwi mnie naiwność ludzi, którzy wierzą na przykład w 15 lat gwarancji na wszystko, pomimo faktu, że tyle nawet producenci nie dają, ale z drugiej, niezadowolony Klient rzuca cień na całą branżę. Finalnie serwisował będę to ja i mi podobni, czyli ludzie, którzy instalacje firmują twarzą, a nie śmiesznym kapitałem zakładowym i Panem prezesem, który na inwestycjach bywa sporadycznie, o ile wogóle. Zaczyna robić się powtórka z rozrywki, a ludzie silnie cały czas wierzą, że wielkie molochy są dla nich, a nie po to żeby zarabiać. Oczywiście zarabiać chce każdy, się inaczej jest, gdy Klient patrzy w oczy i ma numer telefonu do właściciela i wykonawcy jednocześnie, a inaczej, gdy oczami świecić mają ludzie, którzy de facto nie odpowiadają za nic, a ich strategia to tylko zysk. Zainteresowanych dobrą jakością usługi i rozsądną ceną zapraszam na stronę.
Fotowoltaika z ekologią nie ma nic wspólnego. Kiedy w końcu branża przestanie wmawiać ludziom takie głupot? Owszem przy zastosowaniu systemów gromadzenia energii, zaawansowanych systemów zarządzania i/lub lokalnych klastrów energetycznych, wydźwięk ekologiczny byłby może większy, ale teraz jest to po prostu dobry interes zarówno dla posiadacza, jak i firm montujących. Szkoda tylko, że na rynku zaczyna robić się jak z kolektorami. Masę nowych spółek, nastawionych na zysk i zwinięcie się z rynku zanim na poważnie zaczną się serwisy. Już zaczy... rozwiń
Avatar
szer / dzisiaj o 17:43
0
Najbardziej istotna jest jakość paneli i od którego importera montażyści kupują. Solary z Chin to prawie 100% i są b. dobre szczególnie z firmy Bkuesun Solar tj. polikrystaliczne i monokrystaliczne (trwalsze i droższe). Trzeba szukać importerów z tej firmy, i firmy montujące dysponujące tymi panelami.
Avatar
Janek / dzisiaj o 13:07
0
Jeśli ktoś chce mieć dobrze dobraną instalację do swoich potrzeb to musi wybrać odpowiednią firmę, ja zdałem się na firmę PV Projekt bo panowie mają doświadczenie w branży i muszę przyznać że instalacja działa jak trzeba i jestem zadowolony
Avatar
Jaremo / 10 listopada 2019 o 12:57
0
Enersolar  jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było.  Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego montażu za normalne pieniądze bo to że są dotacje i ulgi podatkowe to są moje i tych potencjalnych kowalskich. A sam montaż niech kosztuje bo każdy chce zarobić normalne ...... Dużo tu pisać o tej mentalności tych biznesmenów.
  Jak taką firmę znajdziesz to daj znak sygnał bo też szukam tylko czasu coraz mniej.
  Jak taką firmę znajdziesz to daj znak sygnał bo też szukam tylko czasu coraz mniej. rozwiń
Avatar
Ekspert / 9 listopada 2019 o 13:49
0
Polska Cebula chce złoto w cenie ryżu. Chytry dwa razy traci. Przy zakupie na tak wiele lat oszczędność to głupota. A jak ma się dobrego eksperta to takie sponsorowane artykuły są zbędne :-). Branża przez takich garażowców tylko traci.
Avatar
Lisu / 9 listopada 2019 o 12:07
0
Co za marny materiał reklamowy.
Avatar
Wojtek / 9 listopada 2019 o 12:05
0
Obecnie jest "nagonka" na fotowoltaikę bo "darmowy" prąd i eko. Z punktu widzenia końcowego użytkownika nie do końca tak jest bo za ten "darmowy" prąd trzeba z góry sporo zapłacić. W przypadku gdy mamy dotację np. 70% to już to całkiem fajnie wygląda gdyż czas zwrotu wkładu własnego znacząco się skraca. Ponadto produkcja wszystkich urządzeń do produkcji tego prądu (panele i inwertery) także sporo zanieczyszcza środowisko ale o tym się milczy (zanieczyszcza środowisko np. w Chinach a nie u nas). Enersolar ma rację: natworzyło się sporo firm bo jest na to popyt i można zarobić a po paru latach będzie problem z serwisowaniem tego wszystkiego bo firmy poznikają z rynku i klient zostanie sam z problemem. Ogólnie popieram OZE tylko żeby jeszcze wymyślili jakiś dostępny cenowo sposób gromadzenia tej energii na późniejszy użytek.
Obecnie jest "nagonka" na fotowoltaikę bo "darmowy" prąd i eko. Z punktu widzenia końcowego użytkownika nie do końca tak jest bo za ten "darmowy" prąd trzeba z góry sporo zapłacić. W przypadku gdy mamy dotację np. 70% to już to całkiem fajnie wygląda gdyż czas zwrotu wkładu własnego znacząco się skraca. Ponadto produkcja wszystkich urządzeń do produkcji tego prądu (panele i inwertery) także sporo zanieczyszcza środowisko ale o tym się milczy (zanieczyszcza środowisko np. w Chinach a nie u nas). Enersolar ma rac... rozwiń
Avatar
Tomek / 9 listopada 2019 o 11:02
+4
Enersolar jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było. Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego montażu za normalne pieniądze bo to że są dotacje i ulgi podatkowe to są moje i tych potencjalnych kowalskich. A sam montaż niech kosztuje bo każdy chce zarobić normalne ...... Dużo tu pisać o tej mentalności tych biznesmenów.
Enersolar jak dla mnie ma rację .chciałbym zamontować sobie prywatnie około 6kw i było u mnie już wielu co chcieli sprzedać to coś swojego . Na sześciu montujących czy też wysłanników firm każdy mówił coś innego .( Naprawdę dużo pisać .... Tego się nie da ,u innego to się da ... Z falownikami to już całkiem czary mary opowiadali ,że Poli są naj leprze i dużo takich) ceny od 19 tys do kosmicznych 38000 jakby to że złota i platyny było. Dla mnie to jak na razie handel obwoźny wciskają jakie to oni mają wspaniałe a reszta be. Szukam uczciwego... rozwiń
Avatar
Misiu / 8 listopada 2019 o 22:17
+3
Autor tekstu to chyba kończył jakąś przyparafialna szkole bo z fizyka to słabiutko. No i jeszcze te drony skanujace bryle..
Avatar
enersolar.pl / 7 listopada 2019 o 22:48
-2
Fotowoltaika z ekologią nie ma nic wspólnego. Kiedy w końcu branża przestanie wmawiać ludziom takie głupot? Owszem przy zastosowaniu systemów gromadzenia energii, zaawansowanych systemów zarządzania i/lub lokalnych klastrów energetycznych, wydźwięk ekologiczny byłby może większy, ale teraz jest to po prostu dobry interes zarówno dla posiadacza, jak i firm montujących. Szkoda tylko, że na rynku zaczyna robić się jak z kolektorami. Masę nowych spółek, nastawionych na zysk i zwinięcie się z rynku zanim na poważnie zaczną się serwisy. Już zaczynam mieć telefony bo coś nie działa, a wykonawca się wypiął. Spółki biorą podwykonawców, przerzucają na nich obowiązki serwisowe niezgodnymi z prawem zapisami w umowie, a Klienta szanują do momentu wzięcia pieniędzy. Tak mniej więcej wygląda 80% rynku. Z jednej strony nie martwi mnie naiwność ludzi, którzy wierzą na przykład w 15 lat gwarancji na wszystko, pomimo faktu, że tyle nawet producenci nie dają, ale z drugiej, niezadowolony Klient rzuca cień na całą branżę. Finalnie serwisował będę to ja i mi podobni, czyli ludzie, którzy instalacje firmują twarzą, a nie śmiesznym kapitałem zakładowym i Panem prezesem, który na inwestycjach bywa sporadycznie, o ile wogóle. Zaczyna robić się powtórka z rozrywki, a ludzie silnie cały czas wierzą, że wielkie molochy są dla nich, a nie po to żeby zarabiać. Oczywiście zarabiać chce każdy, się inaczej jest, gdy Klient patrzy w oczy i ma numer telefonu do właściciela i wykonawcy jednocześnie, a inaczej, gdy oczami świecić mają ludzie, którzy de facto nie odpowiadają za nic, a ich strategia to tylko zysk. Zainteresowanych dobrą jakością usługi i rozsądną ceną zapraszam na stronę.
Fotowoltaika z ekologią nie ma nic wspólnego. Kiedy w końcu branża przestanie wmawiać ludziom takie głupot? Owszem przy zastosowaniu systemów gromadzenia energii, zaawansowanych systemów zarządzania i/lub lokalnych klastrów energetycznych, wydźwięk ekologiczny byłby może większy, ale teraz jest to po prostu dobry interes zarówno dla posiadacza, jak i firm montujących. Szkoda tylko, że na rynku zaczyna robić się jak z kolektorami. Masę nowych spółek, nastawionych na zysk i zwinięcie się z rynku zanim na poważnie zaczną się serwisy. Już zaczy... rozwiń
Avatar
Gość / 7 listopada 2019 o 22:30
+10
Ty baranie, przecież to kryptoreklama i nic więcej.... Wal sieee...
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W poszukiwaniu ofiar terroru komunistycznego

W poszukiwaniu ofiar terroru komunistycznego 0 0

Instytut Pamięci Narodowej zakończył poszukiwania szczątków ofiar terroru komunistycznego z lat 40. na cmentarzu przy ulicy Unickiej w Lublinie. Wszystko wskazuje na to, że wydobyto szczątki więźniów przetrzymywanych na Zamku Lubelskim.

Start Lublin – GTK Gliwice 78:72. Zdecydowała czwarta kwarta

Start Lublin – GTK Gliwice 78:72. Zdecydowała czwarta kwarta 0 1

Tym razem koszykarze Davida Dedka musieli się mocno napracować na zwycięstwo, ale zanotowali siódmą wygraną w sezonie. W czwartek Start pokonał u siebie GTK Gliwice 78:72.

Parkowanie w Lublinie zdrożeje. Zła wiadomość dla posiadaczy aut hybrydowych [nowe ceny]

Parkowanie w Lublinie zdrożeje. Zła wiadomość dla posiadaczy aut hybrydowych [nowe ceny] 26 57

Miejscy radni uchwalili dziś wieczorem nowe zasady i ceny postoju w Strefie Płatnego Parkowania. Przykłady? W ścisłym centrum pierwsza godzina zdrożeje z 3 zł na 3,90 zł. Mieszkańcy strefy kupią tańszy karnet tylko pod warunkiem, że rozliczają PIT w Lublinie. A posiadacze hybryd nie będą już zwolnieni z opłat za parkowanie

Nowy cmentarz w Lublinie ma być większy od tego na Majdanku. Planują też spopielarnię zwłok

Nowy cmentarz w Lublinie ma być większy od tego na Majdanku. Planują też spopielarnię zwłok 15 51

W czwartek poznaliśmy projekt planu zagospodarowania terenów przy ul. Bohaterów Września, gdzie ma powstać nowy cmentarz komunalny, większy niż ten na Majdanku. Miejscy planiści proponują, by powstała tu także spopielarnia zwłok. Czy to dobry pomysł? Uwagi można zgłaszać Urzędowi Miasta do 30 grudnia

Akwarele Michała Suffczyńskiego
23 listopada 2019, 18:00

Akwarele Michała Suffczyńskiego 0 0

„Chwile zatrzymane” to tytuł wystawy prac artysty o których krytycy piszą, że cechuje je ogromna dbałość o jakość wypowiedzi malarskiej i wyrafinowany warsztat akwarelowego wirtuoza

Lublin: Miasto opłaci dodatkowe patrole policjantów

Lublin: Miasto opłaci dodatkowe patrole policjantów 1 5

Ponad ćwierć miliona złotych ma wydać w przyszłym roku samorząd Lublina na opłacenie dodatkowych patroli policji, które będą chodzić po ustalonych przez miasto trasach.

Nowy hotel w Lublinie w nietypowym stylu [zdjęcia]
galeria

Nowy hotel w Lublinie w nietypowym stylu [zdjęcia] 0 7

W niedzielę hotel Ibis Styles Lublin Stare Miasto zaprasza na Dzień Otwarty. Od godz. 10 do 17 oprowadzanie po wszystkich zakamarkach i mały poczęstunek.

Nowy dyrektor szpitala w Białej Podlaskiej: Jestem optymistą

Nowy dyrektor szpitala w Białej Podlaskiej: Jestem optymistą 4 7

Rozmowa z Adamem Chodzińskim, nowym dyrektorem Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej.

Wyższe podatki w Lublinie. Wzrosną od stycznia 2020 roku

Wyższe podatki w Lublinie. Wzrosną od stycznia 2020 roku 14 35

Radni zatwierdzili w czwartek prezydencki pomysł na podwyżkę podatku od nieruchomości, którego obecne stawki obowiązują już drugi rok. Przyszłoroczne mają być większe. Podatek za 60-metrowe mieszkanie wzrośnie o 1,5 zł, w przypadku centrów handlowych podwyżka będzie liczona w dziesiątkach tysięcy złotych

Spróbowali 100-letnich win znalezionych w muzeum w Kozłówce [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Spróbowali 100-letnich win znalezionych w muzeum w Kozłówce [zdjęcia, wideo] 120 28

Wina znalezione podczas remontu Muzeum Zamoyskich w Kozłówce niemal na pewno pochodzą sprzed I wojny światowej. Znaleziskiem zajęli się eksperci, którzy po degustacji ocenili, że jeden ze stuletnich trunków smakuje świeżo, jakby miał 30–40 lat

Lublin: Zmiany na zatłoczonym skrzyżowaniu. Miasto obiecuje upłynnić ruch
galeria

Lublin: Zmiany na zatłoczonym skrzyżowaniu. Miasto obiecuje upłynnić ruch 2 22

Miasto zapowiada zmiany na skrzyżowaniu ul. Kunickiego z Wolską, 1 Maja i pl. Bychawskim. Usprawniony ma być skręt w prawo w ul. Kunickiego.

Lubelskie: Rolnicy wyjadą jutro ciągnikami na drogi. "To jest akcja ostrzegawcza"
galeria

Lubelskie: Rolnicy wyjadą jutro ciągnikami na drogi. "To jest akcja ostrzegawcza" 69 35

Rolnicy znowu o sobie przypominają. Wyjadą na drogi, m.in. w Radzyniu Podlaskim.

Koncert Orchester 1756 w Lublinie
16 stycznia 2020, 18:00

Koncert Orchester 1756 w Lublinie 0 0

Ceniona austriacka orkiestra Orchester 1756 wyrusza w trasę koncertową, w ramach której zawita również do Lublina. Koncert zostanie zorganizowany już 16 stycznia o godz. 18 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5).

Rwa kulszowa – przyczyny i leczenie metodą ArpWave

Rwa kulszowa – przyczyny i leczenie metodą ArpWave 0 0

Rwa kulszowa: te dwa słowa wywołują ciarki na plecach każdej osoby, która choć raz w życiu doświadczyła ostrego, trudnego do zniesienia bólu w okolicy lędźwiowej. Atak rwy kulszowej jest niezwykle bolesny, praktycznie uniemożliwia normalne funkcjonowanie, ale co najgorsze – może się powtórzyć w najmniej oczekiwanym momencie. Mnóstwo osób cierpiących na tę przypadłość nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, co właściwie ją wywołuje. Dlatego postanowiliśmy przygotować poradnik, w którym wymieniamy najczęstsze przyczyny rwy kulszowej. W artykule wyjaśniamy również, dlaczego leczenie rwy metodą ArpWave jest najlepszą decyzją, jaką może podjąć cierpiący pacjent.

Artykuły BHP, które przydadzą się na każdej budowie

Artykuły BHP, które przydadzą się na każdej budowie 0 0

Oferta artykułów BHP jest bardzo szeroka, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Które z nich najbardziej przydadzą się na budowie?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.