,,To i tak najlepiej opłacana grupa – mówi Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów w Polsce. – Przez niskie płace wytworzyła się luka pokoleniowa. Maszynista ma dziś przeciętnie 50 lat.'' - młodzi jeżdżą gdzie indziej, bo w kargo maszynista może dostać nawet i 4k. na rękę. A związkowe nieroby niech lepiej się wezmą do roboty, bo przez ten wasz strajk już ostatni możliwi pasażerowie pouciekali.
|
|
Panie Miętek, 1400 - 1600 zł bez dodatków. Z dodatkami nawet trzy razy więcej. Może zróbmy tak: zabierzmy dodatki i podnieśmy pensje, wtedy będzie ok?
|
|
Kiedyś kolej miała jedną dyrekcje główna i kilka regionalnych. Nie była podzielona na kilkaset spółek, gdzie dana spółka nadzoruje jakiś element składowy kolei - mamy spółkę od wagonów, od lokomotyw, od sprzęgów w wagonach, od torów (spółka od szyny lewej, spółka od szyny prawej)od prądu, od spalin z lokomotyw spalinowych i tych spółek można by wymieniać, aż zabrakłoby internetu. Dlaczego o tym mówię?
Ano dlatego, że generuje to zasoby ludzkie. Kilkaset spółek generuje jeden wielki chaos, ponadto generuje kilkadziesiąt tysięcy niepotrzebnych etatów dyrektorskich, kierowniczych czy tez prezesowskich, a ludzie z tych stanowisk za 1.300 zł na pewno nie pracują. Mamy taki oto obrazek polskiej kolei - kilkadziesiąt tysięcy szefów i 1 (słownie: jeden) pracownik, więc kiedy taki twór ma działać normalnie?
do tego dochodzą prezie ze swiązków zawodowych, którzy tylko drą ryje, że sie im należy, ale żeby choć godzinę uczciwie popracować to ciężko jest... oj ciężko
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|