Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Pasieki mają być sposobem na bezrobocie na wsi

Utworzony przez t4, 23 lutego 2014 o 09:28
tylko kto kupi ten miód apis sprowadza z zagranicy.jak nie sprzedasz na słoiki to sam go zjesz.bartnik sadecki,kupuje miod aby go zmieszac ze sprowadzonym
0
Kolejny naukowiec-idiota żyjący na koszt ciężko pracujących Polaków. A Kasztelewicz cwaniak przyklepie każdy idiotyczny pomysł żeby tylko przypodobac się Władzy. Żałosne... przeanalizujcie prawo budowlane...prawo weterynaryjne... żal czytać
0
Poniżej częściowe dane z Puław o wydajności . A więc pytanie do autora co to ma być za miód jeżeli najwyższa wydajność była 27,5 kg a tutaj ma być 40kg . PAJACE ,PAJACE I JESZCZE RAZ TO SAMO .Wystarczy poszukać w GOOGLE artykułu o wydajności za dany rok ,ilości o których piszecie to nic innego jak przeniesienie Chińskiej linii produkcyjnej do Polski .Sektor pszczelarski w Polsce w 2012 roku.5.Struktura wiekowa pszczelarzyWedług danych uzyskanych z organizacji pszczelarskich większość pszczelarzy to osoby w wieku średnim i starsi (ryc.6). W 2012 roku największą grupę stanowili producenci w wieku od 51 do 65 lat (ok. 38,5%). Prawie ¼ to osoby w wieku poprodukcyjnym. Najmniej liczną grupą były osoby wieku do 35 lat, a ich udział sięgał11%. Nieco ponad 25% stanowili pszczelarze w wieku od 36 do 50 lat.Ryc. 6. Struktura wiekowa pszczelarzy w 2012 rokuPoniżej częściowe dane z Puław o wydajności . A więc pytanie do autora co to ma być za miód jeżeli najwyższa wydajność była 27,5 kg a tutaj ma być 40kg . PAJACE ,PAJACE I JESZCZE RAZ TO SAMO .Wystarczy poszukać w GOOGLE artykułu o wydajności za dany rok ,ilości o których piszecie to nic innego jak przeniesienie Chińskiej linii produkcyjnej do Polski .6.Produkcja mioduNa podstawie danych zebranych z organizacji pszczelarskich w trakcie całego sezonupasiecznego w 2012 roku, pszczelarze wyprodukowali ok. 17,2 tys. ton miodu(tab.5). Wporównaniu do roku ubiegłego zbiory miodu byłyniższe o ok. 25%. Na niektórych terenach(część Świętokrzyskiego, Małopolskiego czy Podkarpackiego) przeciętnie odwirowano tylkood 2,2 do 5 kg miodu. Najmniejszą średnią wydajność miodu z ula (ok. 7kg.) uzyskalipszczelarze z województwa małopolskiego. W8 województwach średnie zbiory miodu byłyniższe od średniej krajowej, która wyniosła tylko 14,2 kg. Największe wydajności miodu zjednej rodziny pszczelej, ok. 27,5 kg, uzyskano w województwie lubuskim. Najwięcej mioduwyprodukowano województwie lubelskim (ok. 2,2 tys. ton), najmniej w województwiepomorskim (ok. 505
0
Tutaj nie chodzi o miód a zysk ze sprzedaży wirówek, uli i pozostałego sprzętu , to mają do sprzedania ludzie podejmujący takie decyzje. Pieniądze na pszczelarstwo są , jak je zabrać wiedzą producenci sprzętu .Proszę poszukajcie informacji w internecie o osobach promujących te poczynania a każdy niech wyciągnie wnioski dlaczego to takie a nie inne decyzje zostaja podejmowane
0
W latach 70 ubiegłego wieku miały powstać kombinaty pszele do produkcji miodu.Pszczoły miały robić miód,a jego odbiór miał być ciągły.Przymiarki były powstanie takiego molocha przy Technikum Pszczelarskim w Pszczelej Woli/k/Lublina/Sytuacja się zmienia i nic z tego nie powstało.Naukowiec,który obliczył ilość miodu,powinien podać ile powinno być kwiatów ,do jego produkcji.Za to powinien dostać zasłużoną rehabilitacje.
0
Ten co wymyślił ten projekt nie ma pojęcia o pszczelarstwie. A ziołomoiody tak naprawdę nie mają nic wspólnego z prawdziwym miodem.To jest zwykły syrop cukrowy z dodatkiem wyciągu z jakiś roślin np rumianku lub pokrzywy.Dajcie gospodarzyć prawdziwym z wykształceniem pszczelarzom a nie jakimś amatorom bez pojęcia o pszczołach.Nie,nie i jeszcze raz nie takim beznadziejnym projektom.
0
Ciekawa koncepcja, tylko: 1.Żeby podwoić produkcję trzeba mieć na nią popyt! 2.Żeby zawojować rynek unijny trzeba przebić ceną Chińczyków, Peruwiańczyków itd. 3.W wielu obszarach Polski jest tzw "pszczepszczelenie" tzn jest za dużo pszczół na danej powierzchni. Już dzisiaj dla pszczelarza, który z ulami wędruje ciężko jest znaleźć miejsce na wywiezienie pasieki takie by innym nie wejść w paradę. Zdarzają się tu wytrucia, wzajemne przewracanie uli itd. 4.Paradoksalnie najwięcej pszczół jest w województwach, gdzie jest najwięcej "bezrobotnych z terenów wiejskich" tj warmińsko-mazurskie, lubelskie, podkarpackie itd. 5. W tym projekcie jest założenie, że ule dostarcza tylko jedna firma - Apipol - 1 mln nowych uli po 400zł ;). 6.Zakłada się uzysk samego miodu po 40 kg z 1 ula i 70 kg ziołomiodu (na który nie ma klienta) - już było to przerabiane w latach 90 - dawali syrop z ziołami na kredyt do karmie. Pszczoły nie zbierają nektaru jak jest deszcz, zimno. Rośliny nie nektarują jak jest za gorąco lub za sucho. Jak pszczół nie zniszczy choroba, brak doświadczenia nowego adepta pszczelarstwa, jak rolnik nie wytruje opryskami prowadzonymi w dzień, jak nie pada deszcz cały m-c (tak że trzeba jeszcze pszczoły dokarmiać) to średnia w pasiece stacjonarnej wynosi 15-30 kg. Do zysków wliczono tu coroczną sprzedaż 60 odkładów(nowych rodzin pszczelich) - powodzenia w znalezieniu kupca, chociaż jak dofinansują z naszych podatków 3200 pasiek dla absolwentów po 2 tyg szkoleniu z pszczelarstwa to zimą będą pszczoły padały całymi pasiekami więc popyt może się pojawić. 7.Dla pomysłodawcy problemem jest to że pszczelarze są w większości grupą w podeszłym wieku i dlatego kieruje się ten projekt do ludzi 50+?. Problemem jest to że pasieki są małe i rozdrobnione od 5 do 50 rodzin, tak więc 60 rodzin to będzie już farma? 9. Równolegle z tym pomysłem przygotowywana jest ustawa która zakłada ograniczenie ilości miodu jaką może sprzedać pszczelarz bezpośrednio dla klienta - chodzi o przymus zdawania miodu do skupu za psie pieniądze. Miód po skupie jest filtrowany by był klarowny niczym syrop z cukru, poddawany pasteryzacji w wysokiej temperaturze by go móc wymieszać z miodem z "poza UE" i by długo był płynny na półce w sklepie. Podgrzanie miodu powyżej 40 stopni znacznie obniża jego działanie lecznicze, a odfiltrowanie pyłków kwiatowych zubaża jego właściwości odżywcze. Miody w sklepach na półce to właściwie słodziki w płynie często z dodatkiem antybiotyków i innych gratisów.
0
Mam 31 lat praktyki w pszczelarstwie i o takich bredniach jeszcze nie słyszałem. Autor tego pomysłu sam powinien pokazać takie pszczelarzenie. Mam problem ze sprzedażą swojego miodu i zaczynam zmniejszać pasiekę. Na rynku jest dużo pseudopszczelarzy, którzy pod szyldem swojej pasieki kupiony miód w beczkach za pół ceny rynkowej, po rozgrzaniu sprzedają jako swój. Może ktoś by się zajął problemem rozgrzewania miodu i powiedział publicznie, że jast tam o 60 substancji mniej niż w skrystalizowanym i ile zawiera trującego 5-HMF-u. Jeśli to taki dobry biznes, to się powinien rozwinąć sam.
0
100 tys. zł przychodu, dobre :D  to jest pewnie kwota za jaką Apipol sprzeda produkty za które pszczelarzowi zapłaci może 10 tys. zł. O ile wogóle pszczelarz te pieniądze dostanie   "Ale to już było" i myślałem że nie wróci więcej, a jednak.
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.