Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Nie bez powodu giną głównie osoby starsze (powyżej 65-roku życia) jak to one w zdecydowanej większości przechodzą przez jezdnię gdzie nie ma przejścia dla pieszych czy włażą na przejście tuż przed jadącym samochodem nawet nie spojrzawszy czy "jest czysto".
0
Jesli w zycie by byly wcielone zachowania w ostatnim akapicie artykulu zawarte,to nie bylo by potrzeby zmieniania,zaostrzania zadnych przepisow!
0
"...Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych w Polsce w 2014 roku było nieostrożne wejście na jezdnię – 300 zabitych, następną w kolejności przyczyną było stanie lub leżenie na jezdni – 119 zabitych, trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni – 60 zabitych..." To chyba pokazuje, że to piesi są winni wypadków - niech rząd zacznie budować kładki i przejścia podziemne, a nie wymyśla idiotyzmy które spowodują jeszcze większe ofiary wśród pieszych. Należy ODDZIELIĆ pieszych od drogi, aby nie mogli na nią wchodzić - nie będzie wypadków z ich udziałem. DROGI SĄ DLA SAMOCHODÓW, a dla pieszych chodniki.
0
Dzisiaj jakiś chuj wybiegł zza krzewów (kurwa, po kiego chuja ktoś posadził krzewy przy samym przejściu) i próbował wejść mi pod koła - nie miałem żadnych szans żeby wyhamowac
0
I stój jak kretyn przed przejściem jak dwie babcie sobie przed nim staną aby pogadać :) albo przejedź przy Bramie Krakowskiej jak tam robią sobie przedlużenie deptaka na przejściu, a o Sikorskiego nawet nie chce wspominać. Same statystyki mowią że w większości winny jest pieszy więc to z nimi trzeba zrobić porządek a nie bezmyślne przepisy się robi aby dalej doić z pieniędzy kierowców.
0
I bardzo dobrze, że ten przepis wejdzie w życie. Przejście dla pieszych to rzecz święta. To my kierowcy mamy ustąpić pierwszeństwa pieszemu, a nie pieszy czeka 3,4 minuty aż łaskawie któryś z kierowców się zatrzyma. Obecnie mieszkam poza granicami kraju, dojeżdżam do przejścia (20 km/h ) i zatrzymuję się zanim pieszy wejdzie na jezdnię. Każdy przechodzi z uśmiechem na twarzy, a nie ze strachem, że pojadę mu po odciskach. I żeby skały srały jeżeli jest znak 50 km/h to tu jedzie się 45 km/h.....80km/h tu jedzie się 75km/h......i jakoś nikt nie pieni się za kierownicą tak jak w Polsce. Tu kary za przewinienia są bardzo surowe, jeżeli nawywijasz to masz pozamiatane.  
0
Kolejny idiotyzm zaklepany przez rząd. Prawo to może spowodować całkowity paraliż ruchu drogowego w miastach. Piesi i tak szwendają się po ulicach tamując ruch, a jeśli jeszcze dostaną prawo pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia..... Przewiduję korki w miastach aż za ich granice. Jaką satysfakcję z pierwszeństwa ma pieszy, gdy z miejsca kolizji wywożą go w czarnym worku? Może warto byłoby jednak położyć nacisk na instynkt samozachowawczy? Nie właź pod koła, bo nie masz szans!
0
dno dno i jeszcze raz POwskie dno
0
"Warto o tym pamiętać, mając świadomość, że to kierujący samochodami osobowymi powodują najwięcej wypadków z pieszymi. Przyczynę tego stanu rzeczy jest nieudzielanie pierwszeństwa na przejściach dla pieszych, nieprawidłowe manewry i zbyt duże prędkości z którymi przemieszczają się pojazdy." Co więc zmieni zmiana prawa, skoro i tak ponoć giną przez to co wyżej? Przepis ich ocali, skoro przyczyną śmierci jest jego nieprzestrzeganie? Argumentacja nie trzymająca się kupy. Otóż powinno być odwrotnie. Pieszy nie może przechodzić przez jezdnie w obszarze zabudowanym poza przejściami podziemnymi, nadziemnymi i zaopatrzonymi w sygnalizację (choć te ostatnie nie dają 100% bezpieczeństwa). Tylko to a nie uświęcanie bezmyślnych krów wchodzących na jezdnie bez rozejrzenia się, w kapturze i ze słuchawkami lub telefonem. Przerzucanie odpowiedzialności za głupotę pieszych na kierowców jest podobne w swej wymowie do stawiania fotoradarów na goownianych drogach w imię bezpieczeństwa zamiast budowania bezpiecznych dróg.
0
Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych w Polsce w 2014 roku było nieostrożne wejście na jezdnię – 300 zabitych, następną w kolejności przyczyną było stanie lub leżenie na jezdni – 119 zabitych, trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni – 60 zabitych.
  Czyli:
  1. nieostrożne wjeście na jezdnię,
  2. stanie lub leżenie na jezdni,
  3. chodzenie nieprawidłową stroną jezdni.
Wprowadzone obostrzenia nie niwelują żanej z tych przyczyn - a to są główne powody tak negatywnych statystych. Nie ma w tym żadnej logiki, to jak próba leczenia choroby A lekiem na chorobę B.   Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jedzie sobie samochód, za nim policja, chodnikiem obok przejścia przechodzi przechodzień. Kierowca widzi, że on sobie po prostu idzie chodnikiem i jedzie dalej - ale policja stwierdzi nieustąpienie pierwszeństwa i zarządzi łatanie budżetu.   Rozwiązaniem wypunktowanych powyżej przyczyn może być tylko edukacja. Nawet takich pieszych nie ma co karać - bo skutki ich czynów oni sami najbardziej odczuwają. Jedynie w przypadku braku ubezpiecznia OC powinni być obciążani kosztami napraw. Przede wszystkim edukacja, skoro TVP stać na pokazywanie p. premier jeżdżącej po kraju to mogą też pokazać kilka razy dziennie kamanię społeczną skierowaną do pieszych o tym, że w zderzeniu z toną złomu mają niewielkie szanse na przeżycie. Rozejrzyj się zanim wejdziesz zamiast głupiego 10 mniej ratuje życie. Spot powinien być drastyczny żeby przemawiał do wyobraźni.   W przypadku ulic z dużym natężeniem ruchu, wielopasmowych należy iść w kierunku ograniczenia możliwości wystąpienia wypadków zamiast w kierunku karania za niewykrycie intencji. Czyli budowanie przejść pod- i nad-ziemnych.   Lepiej żeby każdy pieszy uważał na siebie i kilka samochodów w momencie gdy chce przekroczyć ulicę, niż żeby każdy kierowca musiał uważać i domyślać się intencji(!) każdego pieszego.   Prosta zasada - ulica jest dla pojazdów, a chodnik dla pieszych. Samochód skręcający z ulicy zawsze ustępuje pierwszeństwa pieszemu, pieszy skręcający z chodnika powinien ustępować kierowcy. Jest bardzo dużo przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowań, gdzie albo jest sygnalizacja, albo pojazdy mocno zwalniają - okazji do przejścia wiele. Natomiast gdy ich nie ma, to na przechodzącym leży odpowiedzialność oraz ryzyko przechodzenia bez upewnienia się o możliwości bezpiecznego przejścia.    
Już prędkość 50 km/h dopuszczalna w mieście powoduje, że w przypadku zderzenia samochodu z pieszym, większość pieszych nie przeżyje. Szanse szacuje się na około 60 proc.
  Szanse na przeżycie czy na śmierć? Bo jeśil na przeżycie, to poprzednie zdanie jest nieprawdziwe - bo większość pieszych przeżyje.  
Największe szanse na przeżycie, blisko 90 proc., ma pieszy w przypadku zdarzeń przy prędkościach do 30 km/h – tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Škoda Auto Szkoła.
  Na prawdę? A co z prędkością 10 km/h, albo idźmy dalej - 5 km/h, albo pewny hit - 0 km/h. Czy na prawdę nikt nie zauważa prostego faktu, że pojazdy mechaniczne powstały nie tylko dla wygody podróżowania, ale także (głównie) w celu skrócenia czasu podróży? Aby to osiągnąć należy zwiększyć prędkość podróży. Ta sama mentalność jak w przypadku zwykłych wypadków: gdyby jechał(a) wolniej to by wyhamował(a), 10 wolniej ratuje życie, 5 km/h na pewno by zdążył(a). Albo jeszcze dalej: jakby nie wyjeżdżał(a) z domu to by w ogóle nie było ryzyka.  
Warto o tym pamiętać, mając świadomość, że to kierujący samochodami osobowymi powodują najwięcej wypadków z pieszymi.
  A kto ma powodować, inni piesi, rowerzyści? Najwięcej procentowo czy ilościowo? Z resztą, to oczywiste, bo motocyklistów jest dużo mniej, samochody ciężarowe nie wjeżdżają do centrum. Nawet jeśli jakiś się zgubi to jego prędkość zostanie mocna ograniczona infrastrukturą.  
  Przyczynę tego stanu rzeczy jest nieudzielanie pierwszeństwa na przejściach dla pieszych, nieprawidłowe manewry i zbyt duże prędkości z którymi przemieszczają się pojazdy.
  Otóż nie, bo przyczyny były wypisane wyżej - patrz pkt 1-3. Poza tym: "nieprawidłowe manewry" - what?!? Czyli jakie? Pytam na poważnie.     "Lista przewinień nie ogranicza się tylko do kierowców. Niebezpiecznie zachowują się również piesi."   Z opisu wcześniej (pkt 1-3) wynika, że to głównie piesi są winni.     "Wzajemny szacunek i świadomość ograniczeń związanych ze sposobem poruszania się tylko podniosą bezpieczeństwo. Jeśli do tego dodamy uprzejmość, a drogi będą budowane w duchu podniesienia bezpieczeństwa pieszych, wskaźniki wypadkowości będą się poprawiać. Prawo, choćby najlepsze, nie zastąpi myślenia i życzliwości na drodze."   Brawo! Najlepsza część arktykułu. Tym bardzo dobrym akapitem zakończmy.
0
rozumiem że okolice chatki żaka,a dokładniej ulice na miasteczku akademickim przestaną być ulicami i zamienią sie w deptak? Kładka nad jezdnią jest zamknięta i raczej nie będzie remontowana, więc dalej piesi będą kozystac z przejść na ulicy Sowińskiego i tym samym w myśl z nowymi przepisami od 2017r kierowcy będą musieli zatrzymac sie gdy pieszy zbliża sie do przejścia i tym samym Lublin stanie bo ruch pieszych na miasteczku jest duży.Pomijam że każdy pieszy bedzie walił bez zastanowienia przez przejście bo w myśl : " mam pierwszeństwo" kierowca jeden ustąpi drugi nie i wtedy do św. Piotra z pretensjami ze miałem pierwszeństwo, a ten kierowca powinnien mandat dostać, tyle że życia Ci nie zwróci.
0
Bez sensu. Pieszy 10 m od przejścia też się do niego zbliża - czy wtedy mam mu również ustąpić?
0
Pierwszeństwo dla pieszych. Nie trzeba daleko szukać. Wystarczy pojechać na Litwę. Wszystkie samochody zatrzymują się przed pieszym zbliżającym się do krawędzi jezdni na przejściu dla pieszych. Może to efekt drakońskich mandatów... nie wiem, ale naprawdę pieszy ma tam pierwszeństwo.
0
Oby dotarło to do Świdnika. Ile razy zatrzymam się przed przejściem omija mnie z lewej LSW! Kto tam wydaje prawa jazdy? Krzysiek z L-na.
0
"...Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych w Polsce w 2014 roku było nieostrożne wejście na jezdnię – 300 zabitych, następną w kolejności przyczyną było stanie lub leżenie na jezdni – 119 zabitych, trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni – 60 zabitych..." To chyba pokazuje, że to piesi są winni wypadków - niech rząd zacznie budować kładki i przejścia podziemne, a nie wymyśla idiotyzmy które spowodują jeszcze większe ofiary wśród pieszych. Należy ODDZIELIĆ pieszych od drogi, aby nie mogli na nią wchodzić - nie będzie wypadków z ich udziałem. DROGI SĄ DLA SAMOCHODÓW, a dla pieszych chodniki.
Ta reasumując to co napisałaś całą odpowiedzialność za wypadki na przejściu dla pieszych,winę ponoszą piesi a kierowcy to nie winne owieczki których państwo i kodeks karny terroryzuje bo sie czepia Bogu ducha winnych kierowców.Pojedź sobie bracie do krajów Europy zachodniej ze swoim rozómowaniem i spróbuj je tam powcielać w życie.To tamejszy kodeks karny drogowy i policja raz dwa ci pokarze co jest nie tak z twoim tokiem rozumowania,gdy dostaniesz kilka bardzo wyskich mandatów włącznie z odebraniem prawa jazdy.I może dopiero tam sie nauczysz przestrzegać prawa i kodeksu drogowego.
0
a kiedy wyremontują kładkę koło UMCS-u? znany jest termin? może przed wyborami poruszyć temat, bo skandalem jest, że nic się nie dzieje już kolejny rok w samym centrum miasta kultury. Odrapane, brzydkie i do tego zamknięte, a korki na pół głębokiej. Brawo Żuk kładka wizytówką całego miasta hahaha!!!
0
Jestem za ale w Lublinie my kierowcy staniemy. Potrzebna jest duża praca miasta ale to jest po za ich możliwościami. Przykłady : Sowińskiego Ruska i Królewska. Ulica Sowińskiego jest papierkiem lakmusowym dla pana Panie Prezydencie. Ze stadionu skorzystam raz w roku..z tej ulicy praktycznie ciągle
0
Tu LEŻY PIESZY, który miał PIERSZEŃSTWO !
0
...to obowiązuje w Szwecji od wielu wielu lat i nikomu nie przeszkadza. Przecież aż tak wielkiej różnicy cywilizacyjnej pomiędzy Polakiem, a Skandynawem nie ma. Skąd więc właśnie u nas tyle wypadków właśnie na pasach dla pieszych? Nauczmy się wreszcie, że osoba dochodząca do przejścia staje się niemalże przysłowiową świętą krową! To samo dotyczy rowerzystów. Od 30 ( z górą ) lat jeżdżę po Sztokholmie i na co dzień mam do czynienia z miłośnikami dwóch kolek pomykających slalomem wśród aut. Nikomu nie przyszłoby do głowy trąbienie lub ubliżanie im. Koniecznym wydaje mi się wspomnieć, że to miasto położone na wyspach ma niezliczona wręcz ilość mostów spinających ze sobą tę aglomerację, a to oznacza kilometrowe korki. Nikt nie okazuje zniecierpliwienia lub frustracji zdając sobie sprawę z trudności komunikacyjnych, a sam przecież wybrał auto w miejsce autobusu miejskiego, czy tez kolejki podziemnej ... Każdy mój przyjazd do kraju wiąże się z potrzeba przystosowania do tutejszego sposobu jazdy. Często mrożącej krew w zylach ...
0
Jeszcze rowerzystom, dajcie  pierwszeństwo!.  Paranoja.  PIesi  bez przejścia dla nich też mają pierwszeństwo, pchają się sami w nieszczęśliwy wypadek. Dlaczego o tym się nie pisze, dlaczego ich się nie karze. Obawiam się, że teraz wzrośnie liczba wypadków z udziałem pieszych, to trzeba widzieć,   komórka na uszach, nie patrzy w ogóle na drogę i przechodzi. Jak wyhamować , zwłaszcza na śliskiej jezdni?
0
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.