Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Wymiana oleju silnikowego oczami specjalistów

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 2 marca 2018 r. o 07:13 Powrót do artykułu
Olej w silniku wymieniamy raz w roku (jeździmy mało) lub co 10 tys. km. I nie wierzcie tym "uczonym" co mówią że wystarczy wymienić co 20-30 tys. km. To jest nieprawda. Jak chcesz jeździć samochodem 15-20 lat to tak rób, a na pewno sie to sprawdzi.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W moim przypadku byłoby 6 razy w roku. Dlatego zmieniam olej co 30.000 km. I to z LPG. Ale w drugim samochodzie co 20.000 czli 1 raz w roku. Przy okazji wymieniam świece NGK Platinum. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Renault megane 1999r. silnik k4j , jeden właściciel, wymiana oleju jak zaleca producent co 20 tyś., olej syntetyk elf evolution 900srx 5W40 tak od nowości , przebieg 403 tyś. w tym na gazie ok. 360tyś. silnik jak dzwon.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wymieniać co max 10 tys, więcej jedynie jeśli jeździmy po samych autostradach. Olej utrzyma się do 20tys, ale filtr oleju po 10tys w cyklu miejskim jest do wyrzucenia
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Witam. Artykul ciekawy ale dlaczego nikt nie bierze pod uwage ilosci oleju? Mam silnik 2.3 benzene. 10w40 po 20tkm wyglada nowy bo jest go 8l wiec nie wypala sie take szybko Jak with nowych silnikach gdzie 2.5 silnik dostaje moze 5tke oleju. Wszystko ma wplyw.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kolejny artykul z mitem, ze lpg zasiarcza olej. Poczytajcie np serwis bobistheoilguy.com gdzie jest test aut jezdzonych na lpg. Flota ciezarowek podzielona byla na benzyne, metan i propan. Dziwnym trafem miedzy serwisami taki sam okres, a tbn najbardziej zuzyty w autach z zasilaniem benzynowym! Tylko w Polsce panuje mit o wyzszosci 5w40 w autach przeznaczonych do jazdy na 5w30. Poczytajcie tzw. OUA, gdzie uzytkownicy badaja olej po przebiegu. Widac czarno na bialym, najbardziej niszczy olej jazda na zimno, gdy mieszanka jest bogata i sa przedmuchy. Albo gdy silnik dziala "na goraco" - czyli wiele nowych konstrukcji ze sterowalnym termostatem! Czyli w starszych zuzytych autach zmieniac trzeba czesciej, oraz w nowoczesnych autach z turbo gonionych po autostradzie. To jest wierzcholek gory lodowej. W autach z lpg nalezy wyczuc kiedy olej zmieniac, gdy zaczyna sie ciemnienie i konsystencja oleju rozsmarowanego na palcu jest mniej sliska niz kiedys... lub olej za bardzo splywa - ciasnopasowane silniki, gdzie zachodzi zjawisko pn. Shearing. Artykul powyzej jest strasznym splyceniem tematu, wynika z niego - zmieniajcie czesciej, bo firmy olejowe chca wiecej oleju sprzedac!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wiele osób wierzy producentom aut i wymienia olej według ich zaleceń czyli przy przebiegu okolo 30tys km co raczej jest dużym błędem. Bezpiecznym interwalem wymiany oleju i filtrów  w nowych autach to 15tys km. W starszych jednostach lepiej trzymac sie granicy około 10tys km. Lub przynajmniej raz do roku. Wspomniane byly ciężarówki ale to nie jest porównanie. W ciężarówkach sa siniki doladowane wolno obrotowe które  pracują zazwyczaj do 1600 obr/min osiągając  swoją pełna moc w tym zakresie obrotowym. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Daro, wspomniane przeze mnie ciężarówki pedzone byly benzyna bo to byl test w usa. Interwal wymiany 4-6 tys mil. Czyli do 10 tys, jezdzone po miastach. Ewidentnie po 10 tys km w benzynie olej byl wykonczony, a w lpg mial spory zapas. Tak tylko miwie. 30 tys to szaleństwo, lecz 15-20 tys dla spokojnego kierowcy, ktory jezdzi na tak, ze auto sie nagrzewa i ma gaz to zaden problem.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zalecenia producentów o wymianie oleju co 20-30tys. km są tylko i wyłącznie po to, aby silniki dużo szybciej się zużywały. Wymienia się min. raz w roku lub co 10-15tys. km.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wiele badań podaje wyniki że silnik z niewymienianym olejem psuje sie po 6otyś km. Ale raczej żaden własciciel auta nie chce do tego dopuścić ja wymieniam co 20 tys km i jak narazie nie byłem u mechanika z jakimś problemem olejowym. Od jakiegoś czasu używam Shell Helix 0W-30 i daje rade :D nie najtańszy ale sprawdzony .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
karol, a jak się ma ten olej shella do silników lpg? będzie kompatybilny?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tego syntetyku Shell można uzywać zarówno do LPG jak i do diesela. Zobacz sobie na stronie producenta, ze jest  w jednej z najnowszysch technologii. Poza tym to pełen syntetyk. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Byłem na tej stronce shella nie mogłem znalesc tego o LPG ale za długo nie szukałem :P pewnie dlatego ale dobrałem sobie typ oleju i chociaz wiem teraz ze inny olej powinienem lac do mojego auta :D
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A powie mi ktoś skąd wiadomo jaki konkretnie olej lać do silnika?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A jak się wam w ogóle sprawdza olej shella z perspektywy czasu? Ma dobry wpływ na silnik samochodu?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
mój mechanik fachowiec poleca olej silnikowy Hyundai XTeer bo sam go używa, a skoro sam go używa to ja wierzę że to najlepszy olej a nie marketingowy bubel
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...