Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Rodzice mało wiedzą o kłopotach swoich dzieci

Utworzony przez zyta, 23 maja 2011 r. o 10:28 Powrót do artykułu
osobiscie zgłoszone było wychowawczyni ze moje dziecko w szkole i na pzrerwach jeast wyzywane bite i upakażane na w-fie.. ciekawe gdzie sa nauczyciele...przeciez widzą... ale udaja ze niewidza.... nawet po moim zwruceniu uwagi pani .. udaje ze nic sie nie stalo ... a co najgorsze ze moie dziecko jest teraz napietnowane... to ono ma nizsza ocene z zachowania ma przechlapane...... nastepnym raze mmm trzeba inaczej zalatwic sprawe.. i zrobic tym huliganom... osobiscie ...w .... ..W szkole nadal jest okres komuny ... i jak uczeń nie myśli i nie cytuje nauczycielki... to OTYRZYMUJE OCENE 2 Uczeń nie może się swobodnie wypowiedzień... ani też wypowiedzieć swojego zdania bez KRYTYKI nauczycielki...i negatywnej oceny i co dalej idzie w dalszej przyszłości niższe oceny... DLaczego TEZ uczniom BEZPrzerwy wytyka się jakies potknięcia ... A DLACZEGO MAŁO się CHWALI... i TO INDYWIDUALNIE... Ze zdobyło nagrode że /// podoba się jego postepowanie ...że .. dobrze myśli... że potrafi sie uczyc DLACZEGO nauczyciele .. nic nie robią aby tych młodych ludzi zachęcić dawac im bodźce do większego poznawania . ŁAtwiej nauczycielom tylko nażekac... NAWETM DODATKOWE zajęcia które nie jako mają zachęcać... są organizowane w trakcie lekci... CIEKAWE DLA kogo są te zajęciaa... Myśle że to tylko dla wykazów dla kuratorium . KIEDY zacznie byc w szkole system... nauczania i podejscia nauczycieli...do uczniów UNIJNY .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bo nauczyciele mają wszystko w d... Poza tym kłamią. Gdy łobuz przewócił moją córeczkę na beton, pani nauczycielka kłamała, że jej przy tym nie było, wtedy zawołałem moje dziecko, które powiedziało jak było. Zapytałem - jak Pani nie wstyd tak kłamać? Zmieszała się zaledwie. Do zawodu nauczyciela od lat jest selekcja negatywna. No i ta feminizacja zawodu też swoje robi.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
NAUCZYCIELE powinni bardziej starać się w swoiej pracy.... pomagac uczniom a nie tylko ich krytykowac i dołowac... pozwalac uczniom na swobodne wypowiadannie sie na rożne tematy... Artykuł poniższy powinien dac nauczycielom .. wskazówki jak ma postępować... Jak możemy pomóc uczniowi zdolnemu? Uczniowie zdolni są dumą rodziców i satysfakcją szkoły. Są widoczni w otoczeniu, mają szansę zrobienia własnej kariery i dają też szansę uzyskania sukcesu uczącym je nauczycielom. Osiągnięcia w nauce i działaniach pozaszkolnych ustawiają ich w grupie, na którą patrzy się z zadowoleniem i spokojem. Ich uzdolnienia sprawiają, że są w lepszej sytuacji niż inni. Czy zatem rzeczywiście należy im pomagać? Jak rozpoznać ucznia zdolnego? Te dzieci zauważa się już w przedszkolu. Powszechną sympatią telewidzów cieszy się program Wojciecha Manna „Duże dzieci”. Nauka przychodzi im z łatwością, często pytają – i nie są to łatwe pytania. Często też się nudzą i to staje się problemem. Uczniowie zdolni są postrzegani jako indywidualiści. Wykazują oni wyraźne cechy inności, które przejawiają się w różnych formach dotyczących zachowania, intelektu i charakteru. Te inne zachowania zwykle nazywane są "nadpobudliwościami". Psycholodzy wyróżniają różne rodzaje nadpobudliwości: ☺ Nadpobudliwość intelektualną. Uwidacznia się w pytaniach kierowanych do dorosłych. Charakteryzuje się ilością oraz rodzajem pytań stawianych przez uczniów zdolnych. Pytania te mają charakter głęboko poznawczy, dlatego też wprawiają niekiedy w zakłopotanie, irytację lub w złość nauczycieli czy rodziców. ☺ Nadpobudliwość wyobrażeniową. Uczniowie, tworząc swój wewnętrzny świat, posługują się często niezrozumiałym dla otoczenia magicznym, abstrakcyjnym językiem werbalnym i niewerbalnym: gestami, minami. Potrafią długo siedzieć i rozmyślać. Często środowisko odbiera takie zachowania jako odbiegające od normy albo wręcz patologiczne. ☺ Nadpobudliwość emocjonalną. Najbardziej niepokoi zarówno nauczycieli jak i rodziców. Jest widoczna w postaci nadmiernej reakcji emocjonalnej. Uczniowie zdolni mają więcej niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych niż ich rówieśnicy. Wysoka sprawność intelektualna sprawia, że uczniowie ci traktowani są przez dorosłych zbyt poważnie, kosztem niedostrzegania ich sfery emocjonalnej. Potrzebują, podobnie jak ich rówieśnicy, bliskich relacji emocjonalnych. Częściej natomiast od swoich najbliższych słyszą, że są mądrzy, niestety z pominięciem tego, że są kochani. ☺ Nadpobudliwość zmysłowo-sensoryczną. Objawia się ona nadmierną ekspresją, kręceniem się w ławce szkolnej, przeszkadzaniem na lekcjach, niezdyscyplinowaniem czy niesubordynacją. Większa ruchliwość jest widoczna szczególnie podczas pracy nad ciekawym zadaniem. Nadpobudliwość ta odznacza się także wrażliwością na różnego rodzaju bodźce zmysłowe. Częściej niż inni rówieśnicy uczniowie zdolni mają skłonność do uczuleń, alergii czy reakcji skórnych na stres. ☺ Nadpobudliwość psychomotoryczną. Określa się ją jako dekoncentrację uwagi i brak skupienia. Na lekcjach towarzyszy temu zachowaniu częste zamyślenie się lub zbędne rozmowy z kolegami. Umysły tych uczniów pracują intensywnie, ale nie jest to dostrzegalne na zewnątrz w postaci mowy ciała. W praktyce szkolnej zachowania takie oceniane są jako niezgodne z przyjętymi wymogami czy regułami. Pod względem intelektu uczniowie zdolni odznaczają się: ☺ łatwością rozumienia złożonych i skomplikowanych treści, ☺ zdolnością do logicznego i abstrakcyjnego myślenia, ☺ dużym zakresem uwagi, wnikliwością obserwacji, ☺ trafnością formułowanych sugestii, ocen i sądów, ☺ szybkim tempem pracy ☺ długotrwałą pamięcią. Na lekcjach uczniowie zdolni stawiają nauczycielowi mnóstwo różnorodnych pytań, łatwo przyswajają nowe pojęcia, szybko nimi operują, lubią prowadzić rozmowy na tematy naukowe, posiadają wiedzę ponadprogramową, mają szerokie zainteresowania a także orientację w zagadnieniach współczesnego świata. Wypracowania ich charakteryzują się oryginalnym ujęciem tematu, bogatym zasobem leksykalnym, z łatwością rozwiązują zadania o wyższym poziomie trudności nauczania danej klasy. Pod względem charakteru uczniowie zdolni wyróżniają się: ☺ poczuciem obowiązku i pracowitością, ☺ silną motywacją i zapałem do nauki, ☺ wewnętrznym zdyscyplinowaniem, ☺ wytrwałością intelektualną, ☺ rezygnacją z przyjemnych propozycji na rzecz obowiązku. Ponadto wykazują się: ☺ silną determinacją, ambicją i uporem w dążeniu do osiągnięcia postawionego celu, ☺ zgodą na wykonywanie zadań, które nie przynoszą od razu oczekiwanych wyników czy też wymiernych rezultatów w postaci gratyfikacji. ☺ mają też skłonność do przeceniania swojej wiedzy, ☺ odznaczają się dużą wrażliwością emocjonalną, ☺ twórczą postawą w kierowaniu własnym rozwojem poznawczym i moralnym. Uczniowi zdolnemu nie brakuje jednak skłonności do przejawiania cech negatywnych takich jak: ☺ uczeń taki bywa często kłopotliwy; ☺ trudności w przystosowaniu się do grupy (chęć ciągłego imponowania, dominacji, postawa egocentryczna); ☺ zarozumiałość, okazywanie lekceważenia rówieśnikom i nauczycielom; ☺ egocentryzm, koncentracja na sobie; ☺ trudności w przechodzeniu od wiadomości do umiejętności, demonstrowanie wiedzy encyklopedycznej; ☺ chwiejność emocjonalna, nieśmiałość lub nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne bądź lękowe. Jak pomóc uczniowi zdolnemu? Uczeń zdolny potrzebuje pomocy w takim samym stopniu jak uczeń o mniejszych zdolnościach. O ile w drugim przypadku pomoc skierowana jest najczęściej na wyrównywanie braków w umiejętnościach szkolnych, to uczeń zdolny wymaga często pomocy psychologicznej – szczególnie w chwilach kryzysów i porażek. Wspieranie ucznia zdolnego to głównie praca z cechami jego inteligencji emocjonalnej, której poziom może przeszkadzać w odniesieniu sukcesu. Jednocześnie wspieranie rozwoju intelektualnego pozwala zaspokoić potrzeby poznawcze ucznia. DLACZEGO? Z tych względów opieka nad uczniem zdolnym powinna obejmować dwa zasadnicze obszary: J sfera intelektualna – działania nauczycieli, instruktorów, trenerów według przyjętego dla każdego ucznia programu; rola szkoły to tworzenie kół zainteresowań oraz organizacyjne umożliwienie indywidualnego toku nauki lub korzystania z zajęć akademickich; J sfera emocjonalno - społeczna – działanie psychologów i pedagogów poprzez kształcenie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...