Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Lublin: Rozbudują pętlę komunikacji miejskiej przy ul. Granitowej

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 10 stycznia 2020 r. o 08:26 Powrót do artykułu
Bardzo dobrze.Przydałby się jeszcze rower miejski
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A jak tam Park&Ride przy ulicy Choiny się miewa? Przejeżdżałem tamtędy ostatnio kilka razy i żadnego parkującego samochodu nie widziałem.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlaczego tam stoi czasem 8 autobusów i trolejbusów w tym samym czasie? Czy to nie świadczy o złych rokładach jazdy?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ale po co ?? nie prościej jeszcze bardziej pociąć rozkłady ?? Mniej autobusów, mniej problemów, większe oszczędności !!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A za 2-3 lata zbuduje się kolejną obok przystanku kolejowego Lublin Zachód.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wincyj autobusów na Porębę, wincyj! Czy nikt nie widzie absurdu komunikacji publicznej w tej części miasta? Która inna dzielnica ma tak dostosowywaną komunikację pod siebie? Zobaczcie ile tam dojeżdża linii. Może najpierw warto zastanowić się czy tyle linii i kursów na jedną dzielnicę jest potrzebnych, a dopiero potem powiększać pętlę.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tam sama cebula mieszka...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wincyj autobusów na Porębę, wincyj! Czy nikt nie widzie absurdu komunikacji publicznej w tej części miasta? Która inna dzielnica ma tak dostosowywaną komunikację pod siebie? Zobaczcie ile tam dojeżdża linii. Może najpierw warto zastanowić się czy tyle linii i kursów na jedną dzielnicę jest potrzebnych, a dopiero potem powiększać pętlę.
 Skoro wszystkie się zapełniają i rozjeżdżają w różnych kierunkach to w czym problem? Aaa...rozumiem. Nie umiesz dziewczynko z Berylowej wyjechać?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
powinna być jakaś stala baza dla kierowców , oni maja prymitywne toalety i np. brak wody żeby umyć ręce czy miejsca gdzie ewentualnie mogliby zrobić sobie cos cieplego do picia ( bo jak obserwuje, to maja czasami kilka-kilkanaście minut postoju). A wiata większa tez by się przydala, bo w niektórych porach dnia ludzie się nie mieszczą, gdy pada deszcz.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Lepiej rozbudować pentlę zamiast urealnić rozkład jazdy? W tym Lublinie to rządzą "geniusze".
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Na nowa stację kolejową cos będzie jeździło?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie pultać się. W okolicy tej pętli mieszka więcej ludzi niż w kilku innych dzielnicach razem wziętych. I wciąż ich przybywa. W takim wypadku musi być duża liczba autobusów obsługujących ten rejon.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlaczego tam stoi 8 autobusów pytasz??? Oczywiście wina rozkładów!!! Jak stoją to znaczy że nie jadą!!!  To znaczy że kierowcy mają  przerwę!!! Ale niektórzy  powiedzą,  po co kierowcom tyle przerwy ....jak stoi 8 autobusów to czemu nie jadą, przecież  moglyby jechać!!!! Ludzie kierowcy to nie roboty!!! Też sikają tak jak wy, też chcieliby cis kiedyś zjeść  albo po prostu nic nie robić na przerwie ( jeśli ją  mają)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
  • Problemem jest to, że zbyt wiele linii tam końcuje. Wystarczyłoby wprowadzić konunikację miejską na pobliski odcinek ul. Berylowej, by udało się poprowadzić rozsądne kursy w rejonie ul. Berylowej - tak można by uniknąć kosztownej rozbudowy pętli i poprawić komunikację przy ul. Berylowej (co bardzo ważne, szczególnie w związku z planem uruchomienia nowej podstawówki.
  • Zniszczyli wiaty z zapleczem sanitarnym (np. przy Mełgiewskiej oraz na Majdanku), a teraz zauważyli problem braku odpowiedniego zaplecza na pętlach.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
bo tam jest tak że wszystkie ruszają w odstępie kilkuminutowym a potem przez pół godziny nic
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przez Czuby Południowe oraz Węglin Południowy powinna biec linia autobusowa. Z Bursztynowej do JP2 jest daleko. Nic dziwnego, że tam jest więcej samochodów niż ludzi. Jakoś trzeba się stamtąd wydostać.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Na Porębie mamy obecnie tak: 13,31,42,57,152,159,160,161,162 - jak widać dużo autobusów tu ma końcowy. A podobno chciano 151 z Węglina tam jeszcze wydłużyć - nie było takiej opcji, cudem udało się 161 z Węglina po Jana Pawła II na os. Poręba dać( pamiętam te czasy, kiedy nie było 161 a autobus 28 - to była oblegana linia niesamowicie, częstotliwość miała taką jak obecnie ale pasażerów było więcej - na Roztoczu mnóstwo ludzi wsiadało). Dawniej jeszcze linia 14 tam kończyła( obecnie na Węglinek dociera). Tak dobrze skomunikowanego osiedla to chyba żadna dzielnica nie ma - ale wygodę to mają tylko ci, co najbliżej pętli mieszkają, pozostali przez osiedla muszą nieźle przemaszerować co ich zniechęca i wolą własnym autem jechać - stąd jedyną opcją przekonania pasażerów do komunikacji miejskiej byłoby uruchomienie linii międzyosiedlowej mającej na celu podwózkę pasażerów do pobliskich pętli po takim ciąg ulic: WRÓBLA -Gęsia -Jaspisowa -Berylowa -Jantarowa -Kryształowa -Berylowa -Granitowa(OS.PORĘBA) -Agatowa -Szafirowa -Ametystowa -Bursztynowa -Filaretów(OS.WIDOK) -Wyżynna -Nadbystrzycka -WĄWOZOWA (powrót linii przez rondo Narodowych Sił Zbrojnych) - na tychże ulicach należałoby rozsądnie powyznaczać przystanki, na których zatrzymałaby się owa linia celem zabrania pasażerów. Linia po takiej trasie byłaby darmowa - jej celem byłoby ułatwienie mieszkańcom tych olbrzymich dzielnic-sypialni podwózkę do pobliskich pętli komunikacyjnych. Jednakże zdaję sobie sprawę, że ten pomysł to marzenia ściętej głowy - m.in także dlatego, że na tych ulicach są progi zwalniające oraz liczba poruszający się aut blokowałaby swobodny ruch tejże jedynej linii, która mogłaby być obsługiwana mini-busem. A szkoda, bo na pętlach czy to Widoku czy Porębie mogłoby być znacznie więcej pasażerów mogących sobie wybierać dogodne dla siebie połączenia komunikacyjne na jakie tylko mieliby ochotę. Pomysł stworzenia takiej linii międzyosiedlowej wymagałby kosztownej i sporej rewolucji, no i pytanie by pozostało czy ludzie przekonaliby się do takiego rozwiązania - może spora część nawet nawet ale kierowcy osobówek byliby nie za bardzo pocieszeni - bo na pewno wybrane przydrożne parkingi mogłyby zostać usunięte a to mogłoby wywołać protesty, zatoki przystankowe nie byłyby konieczne ani jakieś wiaty - zwykłe słupki z ławeczkami w zupełności myślę wystarczyłyby. Drogowcy nigdy nie przewidzieli projektując wyżej wymienione ulice, że mogłaby kiedykolwiek po nich jakaś linia autobusowa jeździć i zrobili błąd, bo wiele ludzi po prostu jest komunikacyjnie odciętych, a gdyby tylko mieli bliżej to i auto by pozostawili, a tak to sami widzimy - ludzie lubią wygodę - jak ma kto iść 150-300 metrów na pętlę to dużo wygodniej mu wsiąść w auto zaparkowane nieopodal bloku, nikt nie będzie wstawał wcześniej by potem z językiem na brodzie lecieć na pętlę i mieć nadzieję, że przypadkiem autobus pożądany nie odjechał. Pętle os. Widok i os. Poręba tak więc służą mieszkańcom alej jak podkreśliłem - wybranym, tym, którzy zamieszkali w bloku znajdującym się niezbyt daleko od pętli tej czy tamtej, bo tacy z pewnością korzystają, mieszkający zaś w głąb dzielnicy nie będą się fatygować, skoro do samochodu znacznie bliżej mają. Siła wygody jest tutaj zdecydowanie argumentem nie do przebicia.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Owszem, świadczy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przez Czuby Południowe oraz Węglin Południowy powinna biec linia autobusowa. Z Bursztynowej do JP2 jest daleko. Nic dziwnego, że tam jest więcej samochodów niż ludzi. Jakoś trzeba się stamtąd wydostać.
  • Parę lat temu udało mi się pana dyrektora Grzegorza Malca oraz pana kierownika Marka Czarnockiego (obu z ZTM) namówić na przetestowanie ulicy Wyżynnej "pod kątem" możliwości skierowania tam komunikacji miejskiej; po jakimś czasie listownie powiadomiono mnie o wyniku jazdy testowej - ul. Wyżynna jest nieprzystosowana do "poradzenia sobie" z komunikacją miejską.
  • Proponowałem także (w czasie tej samej rozmowy w gabinecie pana dyrektora G. Malca) skierowanie komunikacji miejskiej na ul. Bursztynową. Odpowiedź od razu była odmowna - zaakcentowano głównie problem z bardzo dużą liczbą parkujących tam samochodów.
  • Ul. Węglinek (od lat "wirtualna nazwa" dla marnej jakości drogi gruntowej) byłaby rozwiązaniem - przynajmniej dla odcinka między os. Widok a nowym przystankiem kolejowym (bezsensownie zlokalizowanym w pobliżu przystanku obok "Stasin Polny", chociaż remont linii kolejowej dawał szanse na przesunięcie istniejącego przystanku w kierunku Starego Gaju oraz ul. Granitowej).
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.