Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Miasto Lublin kupi trzy autobusy, które będą mogły jeździć bez pomocy kierowcy

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 3 stycznia 2018 r. o 21:07 Powrót do artykułu
Biedne sfrustrowane faktem, że Lublin się rozwija, pisiory. Szczerze wam współczuję. Zamiast ciszy i spokoju jak to było za Pruszkowskiego, musicie znosić te wszystkie inwestycje Żuka.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
tak najlepiej przelac Rydzykowi kase na termy, po co ludziom autobusy
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Prezydent Żuk stawia na komunikację miejską. I między innymi za to go bardzo cenię. W ciągu zaledwie kilku lat przeprowadził prawdziwą metamorfozę miejskiego taboru.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pie..przona automatyzacja i mechanizacja. Praca tylko dla wykwalifikowanych  techników i inżynierów.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Myślałem, że takie chocki klocki najwcześniej za 30 lat, a to już dzieje się dzisiaj. Technika idzie na przód...
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po co Lublin ma robić eksperymenty, skoro tego typu pojazdy nie będą dopuszczone do samodzielnego ruchu po ulicach miast minimum przez najbliższe 20 lat. Zawyża to cenę przetargu, a kierowca ma i tak w nim siedzieć. Ciekawe czy będzie zarabiał tyle samo co kierowca tradycyjnego autobusu.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Z tą automatyzacją to niektórzy jadą po bandzie. A co tam, skoro autonomiczne ciężarówki i autobusy to może i pociągi i samoloty. Jak szaleć to szaleć.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To jaką teraz funkcję będzie pełnił kierowca w automatycznym pojeździe? Dozorcy autobusu?
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A MPK nadal w warunkach rekrutacyjnych minimum średnie wykształcenie. Po co skoro za kierownicą autobusu będzie można posadzić najgorszego debila...
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ceny biletów takie same, kierowcy autobusów niepotrzebni, ale PRZESESI takjak najbardziej, więcej kasy dla prezesów!
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
undefined napisał:
A MPK nadal w warunkach rekrutacyjnych minimum średnie wykształcenie. Po co skoro za kierownicą autobusu będzie można posadzić najgorszego debila...
 Dzisiejsze średnie, to jak niegdyś podstawowe... No i nie wiem skąd wezmą większ....
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Ty mi powiedz poco nam ten ... Miś?" Już mamy taki dobrobyt że chcemy kupowac cos co nieistnieje??? Jakoś nie zauważyłem. Nawet jeżeli ktoś to wyprodukuje i sprzeda (za samo projektowanie pewnie nieźle zarobi) to i tak nie będzie można kożystac z tej funkcjonalności bo nie ma uregulowań prawnych. Nie ma nawet projektów jak opisac i przypożądkować odpowiedzialność w przypadku kolizji drogowych spowodowanych przez takie cuda. O jakich testach miejskich mówimy. MPK nie może kożystać z pojazdów nie dopuszczonych do ruchu. A jeżeli kierowcy mają testować prototypy i tracić roboczogodziny to producent powinien za nie zapłacić. To jest cenny czas i wiedza która kosztuje. Zamówienie skonstruowane tak żeby było drogo, na zasadzie mieliśmy sen i my byśmy chcieli. "My tym autobusem otwieramy oczy niedowiarkom, to my byliśmy pierwsi i to musi kosztować. On będzie potem stał aż zgnije, spożądzi sie protokół zniszczenia."
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W czasach zagrożenia terrorystycznego, gdzie jakiś Arabus będzie w stanie zaprogramować samochód by wjechał w grupę ludzi autonomiczne samochody cięzarowe/autobusy są jak najbardziej niewskazane! Pomijam fakt, że technika zawsze może zawieść a człowiek to człowiek. Co innego automatyzacja w fabrykach, przy pracy monotonnej i powtarzalnych czynnościach a co innego, w transoprcie lub miejscu gdzie wymagana jest praca z klientem.  Pomijam fakt, że taki autobus to nie jest mały samochodzik i w razie czego może zrobić mnóstwo szkód. A ciężarówki to już w ogóle porażka, jak policja (słuzby) będą kontrolowały przemyt np. papierosów, alkoholu skoro pojazdu nikt nie będzie w stanie zatrzymać? Techniki wspomagające jazdę kierowcy jak najbardziej tak, ale nie samochody bez kierowców. Przynajmniej przez najbliższe 50 lat.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To kto bedzie w autobusie sprzedawal bilety skoro w autobusie nie bedzie kierowcy. Ja z automatu nie umie. Babcia.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kiedyś MPK miało dobrą szkołę zasadniczą, kształciło dobrych kierowców, a teraz często gęsto jeździ najgorsze barachło.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Premier Morawiecki (PIS) jest zwolennikiem innowacji, automatyzacji, mechanizacji i nowych technologii.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Autonomiczne autobusy to idealne narzędzie do zdalnego sterowania przez terrorystów!
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zacznijcie płakać bo wasz ulubieny [ raczkujący autobus ] zaciera ręce . Lokalny nie znaczy najlepszy ?
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Obywatel napisał:
undefined napisał:
A MPK nadal w warunkach rekrutacyjnych minimum średnie wykształcenie. Po co skoro za kierownicą autobusu będzie można posadzić najgorszego debila...
Dzisiejsze średnie, to jak niegdyś podstawowe... No i nie wiem skąd wezmą większ....
 Chodzi o to, że np. MPK miało kiedys własną szkołę i  zarządzenie  MPK eliminuje najbardziej doświadczonych kierowców. Co innego wykształcenie budowlane, gastronomiczne, a co innego w branży samochodowej. Spółka może preferować kandydatów ze średnim wykształceniem, ale powinna również uwzględniać doświadczenie zawodowe i czas pracy w charakterze kierowcy. Trudno wymagać od chłopa, który ma pięcdziesiąt parę lat i  30 lat stażu pracy za kółkiem, aby na siłę się dokształcał. Tym bardziej, że wykształcenie nie zawsze idzie w parze z umiejętnościami za kółkiem. Jak ktoś ma odpowiednie doświadczenie i staż oraz przedstawi ważne orzecznie psychologiczne i lekarskie to powinien móc wziąść udział w procedurze rekrutacji nawet jeśli nie ma średniego wykształcenia. Co do kursu jeśli spółka chce  to może w ostateczności jako warunek stawiać średnie wykształcenie, bo dzisiaj prawie wszyscy młodzi je mają poza tym nie ma szkół które kształciłyby zawodowych kierowców tak jak kiedyś.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po tych dziurawych drogach Lublina to mi ciężko utrzymać auto w lejcach. A co ten komputer zrobi? Wjedzie w największą dziurę i po supernowoczesnych amortyzatorach. Najpierw trzeba zrobić drogi gładkie jak stół,a potem marzyć o sci-fi... kosztownym. No, ale PO znane jest z kręcenia lodów tam, gdzie nie może wyjść.
1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.