czy to żart?
|
|
coś czuję, że będzie niezły cyrk....:))
|
|
Nie, to nie żart jest to norma np w Londynie..
|
|
W zachodniej Europie funkcjonuje to w wielkich aglomeracjach i to w centrum, a nie tylko na obrzeżach miast więc to tylko kwestia przyzwyczajenia.
|
|
Przeciez tak jest w zwyklych autobusach/busach jezdzacych poza miastem. Nic nadzwczajnego.
|
|
To może w całym mieście tak zrobić? :D
|
|
przystanek na żądanie, szczególnie jest ,, potrzebny '' na przystanku Poligonowa w stronę miasta - 4 jest jedynym autobusem , który tamtędy jeździ. Więc logiczne jest ,że jak ktoś stoi na przystanku to czeka na autobus ....... a teraz ,żeby wsiąść do autobusu , który jeździ ,, raz na ruski rok '' - wszczyscy rączka w górę :P
|
|
Ale w Londynie jeśli nie podniesiesz ręki ani nikt z pasażerów w autobusie nie wyrazi chęci, aby wysiąść, autobus się nie zatrzyma. Tutaj tak czy siak będą stawać, więc nie widzę za bardzo sensu. Rozumiem, że jest to ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, ale po co więc pisać, że "trzeba" podnieść rękę, skoro kierowca tak czy siak będzie musiał stanąć na przystanku, jeśli ktokolwiek tam będzie...
|
|
W większości to zbędna panika, przecież takie przystanki nieformalnie funkcjonowały w tym mieście od dawien dawna i nie było problemów. Kierowca jechał, przystanek pusty, zwalniał, było biiip w autobusie i jak nikt się nie ruszał wewnątrz pojazdu śmigał dalej. Wczesnym rankiem, późnymi wieczorami, oby już oficjalnie też to tak funkcjonowało. Nie ma co panikować.
|
|
Nawiązując do wypowiedzi ~mieszkaniec Lbn~ wiele z tych przystanków na żądanie obejmuje takie, na których zatrzymuje się tylko jedna linia, ale widać ZTM to nie przeszkadza. Podobnie jest z dalszą częścią propagandy: skrócenie czasu przejazdu (tak, ale jak kierowca oleje premię - inaczej zbyt szybki przejazd nadrobi na kolejnym postoju, bo będzie kara za niepunktualność; zresztą ten fakt potwierdzają słowa z artykułu: "wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odcinków"), niższe koszty związane z mniejszym spalaniem (oczywiście! zysk ten jednak przypadnie przewoźnikom, bo podatnicy płacą standardową stawkę za wozokilometr w zależności od stawki konkretnego przewoźnika /tzn. oficjalnie płaci ZTM, ale on nie ma własnej kasy/). Najciekawsze zostawiłem na koniec w autobusach zacznie panować moda na ostre hamowanie, bo kierowcy odpuszczą sobie używanie dźwięku do sygnalizacji, że nie zamierzają się zatrzymywać (bo widzą, że nie ma nikogo na przystanku) zaczną przyspieszać i w tym momencie na wysokości przystanku ktoś przypomni sobie o wysiadaniu (lub np. nie znał trasy a przystanek wcześniej zasłaniały drzewa czy budynki) i będzie ostro po hamulcach. A i bez tego kto jeździ komunikacją miejską wie, że wielu kierowców, zwłaszcza prywatnych przewoźników minęło się z powołaniem i jeździ jak na wyścigach Formuły 1.
Przy okazji gdyby ktoś chciał uczestniczyć w konsultacjach społecznych ZTM to odradzam, bo to ściema jest. Do tej pory żaden z pracowników nie pofatygował się nawet żeby potwierdzić odbiór maila, o napisaniu odpowiedzi nawet nie wspominam. Pewnie wychodzą z założenia że czym jest miesiąc wobec wieczności, z drugiej jednak strony już zdążyli podsumować wyniki konsultacji (jak tego dokonali zostawiam waszej wyobraźni).
|
|
Nie siej chłopie zamętu. Nie masz pojęcia o czym piszesz - krzykacz przed kompem jakich wielu co tylko krytykować potrafią wszystko i wszystkich. Pewnie sflustrowany pracownik MPK co by nic nie zmieniał od czasów PRL. Jeśli chodzi o konsultacje to tylko ZTM coś konsultuje w tym mieście. Ja często do nich piszę i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie odpisali (mądrzej lub mniej) nawet na maila. Tylko się podpisać trzeba.
|
|
Jak to miło, że pracownicy ZTM pofatygowali się żeby chociaż tutaj odpisać. To Ty drogi Orzełku siejesz zamęt, ale rozumiem że masz w tym interes, bo nie chcesz kontroli w swojej firmie (jeden szef już wyleciał nie chcesz do niego dołączyć). I na koniec dla Twojej wiadomości mail był podpisany!
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|