Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
POwaliło tego Żuka. Zamiast POstawić na sprawdzone spalinowe POjazdy to on idzie w elektryczne. PO co? Chyba tylko PO to, żeby oligarchowie zarobili a Lublin zamienił się w Detroit Wschodu!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
POwaliło tego Żuka. Zamiast POstawić na sprawdzone spalinowe POjazdy to on idzie w elektryczne. PO co? Chyba tylko PO to, żeby oligarchowie zarobili a Lublin zamienił się w Detroit Wschodu!
 POwiem ci, że też tego nie POjmuję.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
buahahaha pisowski troll sam sobie odpisuje :D niezła komedia
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dotacje z ministerstwa do autobusów załatwił poseł Artur Soboń
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To będziecie słono płacili za prąd plus więcej dwutlenku węgla z węglowego pradu
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mogli lepiej popracować nad wyglądem nadkoli bo, a nie na łatwiznę poszli i białe całe dali.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Po raz pierwszy w historii Lublin zamówił dzisiaj elektryczne autobusy."+++ A cóż to za "dmuchany" patos??? Redakcjo, litości!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Odrutować całe miasto trakcją, a następnie zamówić autobusy elektryczne, które podczas mrozów pasażerowie będą musieli pchać do najbliższej ładowarki. Witajcie w zaczarowanej krainie Zukolandii!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tiaa a jak elektrownia wyłączy prund to parę kółek zrobio a potem co ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Świetnie wydaliśmy 100 mln na elektryczne autobusy a w Lublinie w starych piecach palą podłym węglem i byle czym smog w zimie jak na Śląsku. Miasto dofinansowuje wymianę pieców wydało na ten cel uwaga 1 mln złotych. Za 100 mln można by dofinasowac mieszkańcom wymianę pieców starych i pozbyć się z Lublina smogu ale cóż lepiej kupić 10 autobusów. ..
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Od stycznia planowane są duże podwyżki cen prądu. Jak to przełoży się na wzrost kosztów i cen biletów z tym związany?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po co pisać do jakiej linii będzie przypisany. Jak i tak będzie inaczej. Nowe ursusy przegubowe miały jeździć na 151 a jeżdżą krótkie solarisy i ciasno w nich.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mogli lepiej popracować nad wyglądem nadkoli bo, a nie na łatwiznę poszli i białe całe dali.
 Jeszcze żebyś wiedział w czym rzecz, to może w tym twoim wpisie była by jakakolwiek logika myśl i co więcej znajomość tematu. Ale nie ty g*wno wiesz a piszesz, i nie wiesz że autobusy i trolejbusy są zamawiane w barwach miasta, w przypadku Lublina to są kolory, zielony,biały i czerwony i tak właśnie wypada w malowaniu że nadkola są w białym kolorze na życzenie zamawiającego, ale skąd ty to możesz wiedzieć. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po co pisać do jakiej linii będzie przypisany. Jak i tak będzie inaczej. Nowe ursusy przegubowe miały jeździć na 151 a jeżdżą krótkie solarisy i ciasno w nich.
 To prawda przypisanie przypisaniem, a ZTM po społu z MPK i tak wysyłają tabor przegubowy na linie jakie im się podobają. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze." - Bardzo ważna informacja, świetnie, że będą to pojazdy przegubowe i druga rzecz - że będą tam automaty biletowe na monety i karty płatnicze( a nie tylko karty płatnicze - lobby bezgotówkowe dostało prztyczka, ha ha, nie będzie eliminacji papierowych biletów). "Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160." - I bardzo dobrze, wszystkie te linie są bardzo popularne pośród pasażerów i dzięki temu, że na tamtych liniach krótkie trolejbusy zostaną zastąpione przegubowymi, to te standardowej długości będą mogły pójść do obsługi tras trolejbusów mniej popularnych - będzie można zwiększyć częstotliwość np. linii 161 do chociaż co 20 minut w dzień powszedni, a nie jak obecnie co 25-30 minut, bo to za mało, będzie można także zwiększyć częstotliwość linii 153( zmiana częstotliwości z co 20 minut w dzień powszedni na co 15 minut) i 155( intensyfikacja kursowania w godzinach między szczytem komunikacyjnym z kursowania co 30 minut na co 15 minut). W przypadku linii 155 odkąd tylko została wydłużona ona do pętli Pancerniaków jest jakby więcej pasażerów, kto wie czy oprócz linii 158 czy to właśnie linia 155 nie zostanie w niedalekiej przyszłości obsługiwana również taborem przegubowym. "Elektrobusy, jak zapowiada ZTM, mają być przypisane do linii 13, 23 i 29." - I słusznie, też właśnie te linie w pierwszej kolejności obstawiałem jako te, które przez elektrobusy miały by być obsługiwane. "Ratusz zapowiada całkowite, choć stopniowe odejście od autobusów spalinowych. Jak szybkie? – Nie określamy sztywnego terminu." - Oj tutaj raczej należy zachować ostrożność, ekologia ekologią i fajnie że tabor się elektryfikuje ale prąd może podrożeć to i usługi przewozowe mogą być droższe, więc ostrożnie, autobusami spalinowymi nie należy pogardzać, ze 20 lat przynajmniej w dalszym ciągu mogą być używane w takim zakresie jaki uważa się za stosowny, można umówić się w ten sposób, że linie trolejbusowe wiodłyby prym w komunikacji miejskiej Lublina jeżdżąc co 10 minut, tym samym będąc niczym Krakowskie tramwaje( jednak, żeby tak ładnie, płynnie i często jeździły - to buspasy są niezbędne), a komunikacja autobusowa( spalinowe i elektryczne pojazdy) stanowiłaby wspomożenie , tj. większość linii jeździłaby co 20 minut, z paroma wyjątkami co 15 minut( linie o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym, o znaczącym popycie pasażerskim). "Tempo rozstania ze spalinami ma zależeć głównie od dostępności unijnych dotacji do zakupu pojazdów. Autobusy i trolejbusy, których dotyczą podpisane dzisiaj umowy, są kupowane właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej." - O to bym się raczej nie martwił, Unia ponoć na transport mocno stawia, nowa perspektywa finansowa 2021-2027 z pewnością nowoczesny i ekologiczny, niskoemisyjny transport uwzględnia, wspomogła nas w znaczący sposób w kwestii rozwoju trakcji trolejbusowej, tabor też nam odnawia, myślę, że 2020 rok i następne lata dla rozwoju komunikacji miejskiej będą optymistyczne.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
CIESZCIE SIĘ WSIOKI, BO NIGDY NIE MIELIŚCIE TAKICH MASZYN!!BRAWO PANIE ŻUK,PODNOSI PAN LUBLIN Z ZACOFANIA,PO TAKICH OSZUSTACH I MIERNOTACH, JAK PRUSZKOWSKI!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wspaniale że kolejne trolejbusy kupujemy... te co obecnie stoją i rdzewieją na zajezdni nieużywane, to za mało, wincyj!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ZtM zmniejsza liczbę kursów i powoli likwiduje transport publiczny w mieście,  więc potrzeba więcej taboru, czego tu nie rozumiecie? :D
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A dziwne, że ZTM ma wydać w tym roku ponad 100 mln na nowy system BILETOWY !!!! Po co obecny system działa bardzo sprawnie i jest bardzo nowoczesny. 100 mln zł ta kwota wystarczyłaby na sprawne funkcjonowanie komunikacji w Lublinie na ok. 5 - 6 lat !!! Po co kupować ELEKTRYCZNE AUTOBUSY w Lublinie jak mamy super rozwiązanie - TROLEJBUSY. Elektryczne autobusy niech kupują miasta w których nie ma trolejbusów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tramwaje są spoko, ale rzeczywiście trzeba było myśleć wcześniej. Teraz można by pomyśleć nad Lubelskim Szybkim Trolejbusem. Coś jak poznańska PeSTka, tylko że w tunelu jeździłyby trolejbusy. LINIA 1 Majdanek-Węglin Przez: Basen Łabędzia, Kaufland Droga Męczenników Majdanka, Dworzec Główny PKP, Arena Lublin, Politechnika, Globus, Leclerc Zana, Szpital Kraśnicka, Kaufland Orkana. LINIA 2 Węglin-Ikea Przez: Os.Poręba, Os.Widok, Wąwóz, Globus, Park Akademicki, Liceum Staszic, Galeria Labirynt (tu wyjazd z tunelu i wyjazd na wiadukt), Orfeusz (tu znowu do tunelu), Auchan Czechów, Olimp, Dożynkowa. LINIA 3 Skansen-Felicity Przez: Generała Zajączka, R.Krwiodawców, Liceum Staszic, KUL, Ogród Saski, Plac Litewski, Brama Krakowska, Dworzec Autobusowy, Młyn Krauzego, Lublin Północny PKP, Carrefour. LINIA 4 "CIRCLE" Dworzec Autobusowy-Dworzec Autobusowy Przez: Park Bronowice, Dworzec Główny PKP, Arena Lublin, Politechnika, Globus, Leclerc, ZTM, R.Krwiodawców, Galeria Labirynt, Hotel Hampton by Hilton, IMW Chodźki LINIA 5 Ikea-Słoneczny Wrotków Przez: Dożynkowa, Olimp, Unicka, Dworzec Autobusowy, Park Bronowice, Dworzec Główny PKP, Herbapol, Os.Nałkowskich, Kościół Św. Jana Pawła II, Os.Marina. Takie rozwiazanie byłoby doskonałym lekarstwem na korki w mieście. Ludzie dojeżdzający do Lublina, zachęciliby się do korzystania z MPK, dzięki czemu zwolniłyby się także miejsca parkingowe w centrum miasta (można je wtedy zamienić na tereny zielone). Lubelski Szybki Trolejbus byłby bardzo ekologicznym środkiem transportu. Koszt tej inwestycji byłby spory, lecz napewno mniejszy niż Szybki Tramwaj, czy metro, ze względu na brak konieczności kładzenia torów. Dużą część sfinansowałaby Unia Europejska. W przyszłości można pomyśleć o rozbudowie LST do Świdnika i na lotnisko. Linie LST mogłyby być obsługiwane przez trolejbusy Trollino24 (3-członowe, z dwoma gumami). Na chwilę obecną Lublin nie ma takie pojazdów, ale w przypadku LST, zakup ich będzie bardzo opłacalny (na raz może on zabrać ponad 200 osób). Szybki Trolejbus to bardzo "zielony", szybki i bezpieczny sposób transportu, dlatego uważam (jako mieszkaniec Lublina), że będzie on doskonały dla Lublina. Pozdrawiam i mam nadzieję, że moja koncepcja nie zostanie odrzucona. Udostępnij proszę mój komentarz, gdzie tylko możesz. NIECH LUBLINIANIE ZDECYDUJĄ, CZY CHCĄ LST!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...