Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Pociągi będą jeździły po Lublinie? Nowy pomysł Ratusza

Utworzony przez henio, 23 stycznia 2013 r. o 06:45 Powrót do artykułu
Mimo iż bardzo lubię podróżować pociągami, muszę powiedzieć że to idiotyczny pomysł. Kto w Lublinie będzie jeździł pociągami? Przecież to dość łatwo sprawdzić. Wystarczy sprawdzić ile % mieszkańców mieszkałoby w pobliżu takich stacji, potem oszacować ile % z nich pracuje w pobliżu innej stacji (a nie np w centrum czy na Czechowie), następnie ile % z tych ludzi zechce tłuc się PKP - łącznie wyjdzie, że tyle co nic. Kiedyś zdarzało mi się jeździć siódemką wzdłóż ul. Chemicznej i jakoś nie zauważyłem by ktoś wysiadał/wsiadał na przystankach za Makro. Zastanówmy się. Mieszkam przy JP2 obok Lukoil, pracuje obok Makro - teoretycznie można by jeździć pociągiem ale: - dojście na stację - ok 10 min, - oczekiwanie na pociąg - ok 5-8 min (trzeba być wcześniej), - przejazd do dworca - ok 5 min + postój ok 3 min, - przejazd do północnego - ok 5 min, - z północnego nie ma legalnego przejścia w kierunku makro więc trzeba iść Hutniczą do trasy WZ i potem dołem - to 2260 metrów (wg google) - ok 30 min ŁĄCZNIE - godzina, ewentualnie jeśli byłaby stacja na Tatarach to 1200 m do pracy... To ja już wolę w niecałe 20 min dojechać samochodem :-)
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"po dokładnym zbadaniu tzw. potoków pasażerskich" Aby ten potok wystąpił najpierw trzeba podnieść cenę LPG, rozszerzyć płatną strefę parkowania i wprowadzić opłaty za parkowanie przy wszystkich C.H, ( Wtedy te potoki dojeżdżających starymi gratami automatycznie by się zmniejszył, a zaoszczędzone przez właścicieli pieniądze (przy jeździe komunikacją miejską) zostawili by w fast foodach, restauracjach, kinach i sklepach, co wpłynęło by na rozwój miasta i Lubelszczyzny .
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Uważam, że to dobry pomysł np. Wiedniu, w Berlinie takie koleje funkcjonują. A to że mało kto korzyta bo nie ma linii. Jak będą linie i ktoś mieszka na czubach a pracuje na tatarch, to pociągiem szybkiej dojedzie (5-10 minut) niż autobusem 30 minut czy autem jeszcze dłużej w korkach. To jest słuszna koncepcja i nic nie trzeba budować nowych torów to już wszytsko jest, tylko jeszcze 3 stacje i jedziemy. Mam nadzieję, że ponownie uruchomią stację zemborzyce i zalwe, bo tam też by się przydały przystanki.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
~b.~ a po co jest internetowy rozkład jazdy? W PRLu żyjesz, że musisz dojść na stację aby zobaczyć o której pociąg odjeżdża? ciekawe czy wracasz z pracy w ciągu 20 minut o godzinie 15.30?
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pomysł swietny, sprawdzony w aglomeracji Warszawskiej, w Trójmieście itd. Jestem za, jezdzilem skm po warszawie i gdyby nie ona to bym jechal 2,5 raza dluzej, mial problem z zaparkowaniem a do tego oplaty parkingowe itd.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Student napisał:
"po dokładnym zbadaniu tzw. potoków pasażerskich" Aby ten potok wystąpił najpierw trzeba podnieść cenę LPG, rozszerzyć płatną strefę parkowania i wprowadzić opłaty za parkowanie przy wszystkich C.H, ( Wtedy te potoki dojeżdżających starymi gratami automatycznie by się zmniejszył, a zaoszczędzone przez właścicieli pieniądze (przy jeździe komunikacją miejską) zostawili by w fast foodach, restauracjach, kinach i sklepach, co wpłynęło by na rozwój miasta i Lubelszczyzny .
glupio prawisz. Nawet smigajac z LPG jestes w stanie duzo zaoszczedzic dzieki tego typu komunikacji. bardzo duzo.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
sumacc napisał:
Pomysł dobry, ale chyba trochę drogi. Za 200 mln cyba można bardziej poprawić tranasport w mieście: przebudować parę istotnych skrzyżowań, dobudować brakujące ulice itp.
prosze cie :-) idioty za kółkiem nie zmieinsz, jak zechce to i tak zakorkuje miasto :-)
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przystanek na Czubach ( Poręba, Widok, Górki ) ze zniecierpliwieniem czekam na to! Za każdym razem wjeżdżając do LBN pociągiem, przejeżdżając koło Stasina / Starego Gaju mam ochotę zaciągnąć hamulec reczny w przedziale i ukratkiem wyjsc z pociagu .... Całe Czuby / Węglin / Świt / LSMy wsiadałyby na tym przystanku. POPIERAM !!!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wyjątkowo głupi pomysł. Kolejny projekt za niemałe pieniądze bez szans na realizację. Jedyne co ma sens to budowa przystanku przy przedłużeniu Filaretów. Taki transport poza centrum to jedynie koszty.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jestem za,nie banalny pomysł
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kiedyś był pomysł z tramwajami, teraz pociągi, a wkrótce okaże sie że helikoptery będą latały między osiedlami. Póki co to zwykłym poczciwym trolejbusem trudno sie dokołatać z jednego osiedla na drugie. O przejeździe samochodem nawet nie wspomnę, bo na piechotę szybciej. Ale cóż pomarzyć zawsze można. Lotnisko już mamy teraz pora na kosmodrom.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Beznadziejny pomysł. Najpierw wyprowadźcie ruch z miasta, następnie naprawcie ulice, te główne, i te osiedlowe o których całkowicie zapomnieliście. Co chwilę nowe pomysły. W tym nasza władza jest najlepsza. Koncepcje, projekty za mega pieniądze. Naiwni myślą, że to ma sens. Jednak mam nieodparte wrażenie, że budżetowe pieniążki ulatują w firmy krzaki, prowadzone przez rodziny, znajomych, itp. Już widzę jak mieszkańcy okolicznych gmin, przykuci do samochodu, parkują swe auta np. na czubach, wsiadają do pociągu i jadą do makro. Hahaha masakra. Ludzie do sklepu 200m po chleb tyłek wożą. Kolej niech najpierw zajmie się naprawą taboru, bo od 100 lat nic się nie zmieniło. Poprawi szybkość przemieszczania się. Jeszcze nam pociągu w mieście brakowało... Czy panowie z PKP nie mogą zrozumieć, że chcielibyśmy np. z Lublina do Zakopanego dojechać w 4 h, a nie w 8, może 9. Wracając z Katowic człowiek nie musiał czekać 12 h na pociąg powrotny, no chyba że z przesiadką na wschodnim w W-wie (2 h stania w nocy) Boże drogi, zmiłuj się. Jeszcze zabetonujcie wszystko dookoła, wytnijcie wszystko w pień (stary gaj odrobina zieleni jaka nam jeszcze pozostała), postawcie tysiące słupów pod trakcję trolejbusową, zwęźcie jeszcze bardziej ulice, ograniczcie ruch do 30 km/h i tysiąc fotoradarów postawcie... ale najpierw przygotujcie na to wszystko cholerne projekty.Czy ktoś w końcu zacznie myśleć o mieszkańcach Lublina?
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nareszcie. Od dawna jestem za wprowadzeniem torów do centrum Lublina z tym że w dużo bardziej odważnym zakresie. Nowe trasy wzdłuż 1000 Lecia, Unii Lubelskiej, Krochmalnej (przez tereny byłej cukrowni) łączące Lublin z mniejszymi miejscowościami, po drodze przystanki w okolicach sypialni Lublina. Taki pomysł funkcjonuje świetnie w wielu Europejskich miastach, które są zbyt małe na metro. To znacznie usprawniłoby komunikację, zmniejszyło koszty dojazdów do pracy i skróciłoby czas tych dojazdów.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
zeby odkorkowac miasto trzeba calej sieci kolejowej tak jak w wawie, a tutaj ze niby gdzie z tych czubow mozna dojechac tym pociagiem i co dalej
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
to moze tak odrazu metro wydrążyć??
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Konieczny jest węzeł przesiadkowy Konopnica z placem do zawracania busów z kierunku Bełżyc oraz Kraśnika.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pomysł całkiem rozsądny. W miastach europejskich tak się właśnie jeździ. Chodzi o transport na dłuższych odcinkach, a nie spod KULu na Krakowskie. Zamiast telepać się autobusem przez całe miasto przez 2 godziny, wsiadamy w pociąg miejski i w 15 min jesteśmy na miejscu.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Poroniony pomysł. Tory są tylko na południu i wschodzie miasta, a co ze Sławinkiem, Czechowem ? To już lepiej przekopać kanały wzdłuż i wszerz w odległości 500m i zrobić drugą wenecję - motorówki dla bogatych, gondole dla średniozamożnych a dla biedoty kajaki i dłubanki. Wezmę tylko 500 tyś.zł za wstępny projekt takiego rozwiązania.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dobrze że ratusz myśli ale w dalszym ciągu najlepszy byłby tramwaj. tak jak dawniej chciał Prezydent Lublina Baryłkowski ale kasa z budżetu centralnego[ partia i uklady] poszła na budowe Szybkiego tramwaju tz,PESTKA.do Poznania .2.Dużo mniejszy Olsztyn[prawie o połowe ] ma już gotowe projekty budowy Linni TRAMWAJOWYJ [warto zobaczyć ].
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
haryski napisał:
Dobrze że ratusz myśli ale w dalszym ciągu najlepszy byłby tramwaj. tak jak dawniej chciał Prezydent Lublina Baryłkowski ale kasa z budżetu centralnego[ partia i uklady] poszła na budowe Szybkiego tramwaju tz,PESTKA.do Poznania .2.Dużo mniejszy Olsztyn[prawie o połowe ] ma już gotowe projekty budowy Linni TRAMWAJOWYJ [warto zobaczyć ].
By stworzyć komunikację miejską z tramwajami trzeba dużo wcześniej jeszcze na etapie planowania ulic brać pod uwagę szerokość trakcji na ew. tramwaje. W Lublinie większość ulic jest zbyt wąska by łączyć ruch samochodowy z kolejowym. Inne miasta mają tramwaje, my mamy trolejbusy. Musimy się z tym pogodzić. Poszerzyć ulic się nie da.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.