Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Jak widać, pracownicy ZTM próbują ratować zaplanowany wcześniej szwindel.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To super bo solarisy to jeden wielki niewypał, mogą najwyżej stać cały czas na warsztacie. Autobusy te są najbardziej awaryjne
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Smutno mi się robi, jak widzę, jak za publiczne pinieądze (z UE)MPK za wszelką cenę chce kupić autobusy produkowane za grnicą. Polska jest między innymi dlatego jeszcze taka biedna, bo sami nie sznujemy swojego kraju. Jeśli w Polsce produkuje się dobre (kupowane na całym świecie) autobusy (np. Solaris, MAN, Scania i Volvo) nie rozumię dlaczego w Lublinie mamy kupować Mercedesy, które produkują nie polscy pracownicy. Takie decyzje hamują rozwój naszego kraju, przyczyniają się do utrzymywania się wysokiego bezrobocia i zwiększają nasz deficyt w handlu zagranicznym. Jako mieszkaniec Lublina PROTESTUJĘ przeciwko zakupowi zagranicznych autobusów!!!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
papo napisał:
To super bo solarisy to jeden wielki niewypał, mogą najwyżej stać cały czas na warsztacie. Autobusy te są najbardziej awaryjne
Oczywiście.... a po mieście jeżdżą Solarisy widma...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wojtek napisał:
Smutno mi się robi, jak widzę, jak za publiczne pinieądze (z UE)MPK za wszelką cenę chce kupić autobusy produkowane za grnicą. Polska jest między innymi dlatego jeszcze taka biedna, bo sami nie sznujemy swojego kraju. Jeśli w Polsce produkuje się dobre (kupowane na całym świecie) autobusy (np. Solaris, MAN, Scania i Volvo) nie rozumię dlaczego w Lublinie mamy kupować Mercedesy, które produkują nie polscy pracownicy. Takie decyzje hamują rozwój naszego kraju, przyczyniają się do utrzymywania się wysokiego bezrobocia i zwiększają nasz deficyt w handlu zagranicznym. Jako mieszkaniec Lublina PROTESTUJĘ przeciwko zakupowi zagranicznych autobusów!!!
TUMANIE ( syny wiatru i kurzu ) przetarg organizuje ZTM a nie MPK. Naucz się czytać a dopiero później wypowiadaj
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kierowca napisał:
TUMANIE ( syny wiatru i kurzu ) przetarg organizuje ZTM a nie MPK. Naucz się czytać a dopiero później wypowiadaj
Hmm faktycznie nie doczytałem... Ale po co od razu obelgi?? Sądząc po Twoim nicku to Ty jesteś tumanem...He he, ale tak to jest jak się uczyć nie chaciało (albo nie było w stanie). Pozdrawiam :-)
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
maniek napisał:
Oczywiście.... a po mieście jeżdżą Solarisy widma...
Ta jeżdżą... fakt że solarisów w Lublinie jest 21. Ten 1 z około 2000 roku jest o niebo lepszy, pomimo iż jest już zajeżdżony przez 10 lat eksploatacji w MPK, ale jest zrobiony na prawdę tak jak trzeba. Te pozostałe 20 szt. to jeden wielki szmelc, i aż dziw bierze że solaris takie coś wypuścił na rynek. Zauważcie że inni producenci tacy jak np. Mercedes ma dwa modele autobusów o różnym standardzie - Conecto i Citaro. Conecto to mercedes dla ubogich, zaś wykończenie citaro jest porównywalne z flagowymi zamówieniami solarisa. Bo niestety Solaris ma lepszych i gorszych klientów i Lublin zalicza się do tych drugich... Co widać po dostarczonych nam 20 solarisach za ,,Mikuły'' w których chyba już połowa jak nie więcej miała poważne awarie układów napędowych (skrzyni czy też silnika).
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Drodzy internauci nie jest ważne jaka firma dostarczy autobusy do lublina.Ważny jest stan naszych dróg bo na nich po trzech latach eksploatacji nawet najlepszy autobus będzie się nadawał na złom.Pozdrawiam
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Siedzą tam zapewne jakieś chłopki ("giełdowe fachowce", co ich wiedza motoryzacyjna opiera się na 2 prawd: "merc to merc" albo "golf to jest golf") co wydaje im się, że znaczek mercedesa coś tu gwarantyje. Popytajcie strażaków używających mercedesów atego wszędzie, gdzie ich szefowie, robiący specyfikację przetargów, zdobywali wiedzę motoryzacyjną na giełdach samochodowych 20 lat temu od "buchających wiedzą handlarzy". A tak wogóle to Lublin ot zawsze było miasto "wywrotowe". Sami chcieliśmy mazy na trajtki przerabiać (ciekawe jak ten temat się skończył i ile kasy wtopiono w to...?), cała Polska się rozwija, buduja się drogi, wielkie inwestycje, a tu większość głosuje na pis i potem narzeka że wielkie, centralne inwestycje nas omijają. A kto do cholery będzie pompował kasę gdzieś gdzie go nie lubię...? No a już najwiekszym hitem jest oficjalna nazwa jednego z projektu: "Wewnętrzna obwodnica miasta"!!! Hit na skalę świata.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Od początku forują ten szwabsko-turecki chłam czyli Conecto. Większość polskich miast wybiera Solarisa, bo to najlepszy wybór z możliwych. To polska firma, która osiągnęła europejski sukces, bo wytwarza naprawdę piękne, wygodne, eleganckie i mało awaryjne wozy. A tutecko gestapowskie Conect(czyt.Złomecto) niech sprzedają Turasom.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
papo napisał:
To super bo solarisy to jeden wielki niewypał, mogą najwyżej stać cały czas na warsztacie. Autobusy te są najbardziej awaryjne
Człowieku ty bredzisz. Zanim coś powiesz to się zastanów, bo się kompromitujesz. Tożto właśnie ten wieśniacki Merc model dla ubogich-conecto ciągle się psuje i stoi ina kołkach.Podczas przejazdu pierwszej partii 5 sztuk z turckiej fabryki do Lublina 3 po drodze się zepsuły!!! Tak, że musieli kilkanaście godzin czekać na mechaników z fabryki tego chłamu. Co więcej serwis i części do tego badziewia mają kosmiczne ceny i koszt utrzymania tego taboru też jest bardzo wysoki. O wielew wyższy niż w przypadku Solarisa, którego inne miasta uważają za wybór najlepszy z możliwych rynkowych propozycji. Kupno wieśniackich Merców to niewypał. Ale przecież każdy wieśniak w swoim ciasnym móżdzku sobie zakodował, że "bez gwiazdy nie ma jazdy".
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
większość miast polskich wybiera naszego polskiego Solarisa, powiem więcej, Solarisy są też w Wilnie, w Sztokholmie, Bratysławie a nawet w Szwajcarii, która co jak co dba o wysoką jakość. Nawet kurorty narciarskie w Alpach w Austrii korzystają z przegubowców Solarisa- Solden! no ale nasi urzędnicy, nasi wspaniali urzędnicy lubelscy znają się lepiej na rzeczy i g ich obchodzi lata doświadczeń z innych, znacznie bardziej wymagających rynków. to jest nieważne, nieważne jest też to, że SOLARIS to polska firma, która produkuje w Polsce swoje autobusy. K.... mać, nieważne jest nawet, to że Polska to jeden z najważniejszych producentów autobusów w Europie- Solarisy, Autosany, Man, Volvo, Scanie, Solbusy, Kapena. więc jest duże pole do popisu, jest z czego wybierać a przy okazji uszczęśliwić rodzimą gospodarkę i tym że ileś ludzi będzie miało pracę! ale nie, lubelscy urzędnicy to zakute łby które wiedzą lepiej! wszyscy namaszczeni przez ciotki, wujków, szwagrów mają głęboko gdzieś interes naszego miasta, regionu a w tym przypadku i polskiej gospodarki. no bo jak inaczej to można rozumieć, 6-7 producentów a ci wybierają innego, który w Polsce jedyne co polskie dorzuci to lubelskie tablice! hańba i wstyd!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Już to pisałem wcześniej-tak się składa,że u mnie w rodzinie jedna osoba jeździ na takim akumulatorowym wózku inwalidzkim ,więc naprawdę nie widzę zasadniczej różnicy przy wsiadaniu do Solara czy Merca .Natomiast różnica Merca w Solarze jest taka,że Merc nie ma pasa do przypinania wózka inwal.-a Solar taki pas posiada,a to ogromnie ważne i gwarantuje ,że wózek na ostrych zakrętach nie przesuwa się w autobusie!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ta, jasne, zależalo im na komforcie pasażerów...RACZEJ PREZESOWI ZTM ZALEŻALO< ZEBY NA KONCIE POJAWILY SIĘ TYSIĄCE ZLOTYCH "ZA POMOC" W WYGRANIU PRZETARGU PRZEZ MERCEDESA
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czytam wasze komentarze i rzygać mi się chce. Nikt z komentujących nie widział nawet SIWZ-u a większość pewnie nawet nie wie co to jest. Jeden cymbał z przedszkolnej gazetki napisał o jakimś faworyzowaniu jednej z firm, a reszta jak małpy powtarza za nim. Przeczytajcie najpierw pseudoznawcy opis zamówienia, popytajcie ludzi z branży, a może uświadomicie sobie, że idąc waszym tokiem myślenia dobrze można powiedzieć po tym przetargu, że jest ustawiony pod solarisa, a mercedes jest poszkodowany.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wiadomo już prawie na 100% ze wygra Mercedes MADE IN TURKEY bo ZTM zrobiło przetarg na wzór przetargu MPK ( z wyjątkiem tej szerokości drzwi, klimatyzacji i paru innych "szczegółów"). ZTM tak samo wymaga jakiegoś kosmicznego momentu obrotowego 1600Nm i wyżej....nie wiem chyba tylko po to by kierowcy na światłach palili gumę. A poza tym Solaris ma trochę droższe przegubowce więc wątpię, żeby zwyciężył z tym doskonałym dziełem "tureckich rąk"(oczywiście bez urazy dla Turków ).
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
I czasu MPK będzie pod skrzydłami miasta
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ponoć Conecto nie ma ocynkowanej kratownicy przez co już po 4-5 latach będzie wyeksploatowany jak stareńki 20-letni Jelcz. Także, o ile to prawda, to nie jest to super wybór...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ja się na plotkach nie będę opierał, tak jak to robi większość wypowiadających się powyżej. Powiem tylko to, co widać i czuć w czasie podróży obydwoma autobusami. A więc Mercedes jest zdecydowanie wygodniejszy (nie chodzi tylko o siedzenia, ale także o zwykły komfort jazdy), a wnętrze ma lepiej wykończone. Jedyne o co się boję to to, że może być zbyt delikatny jak na nasze warunki. Natomiast Solaris jest niewygodny i ma bardzo twarde zawieszenie.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
pasażer MPK napisał:
Ja się na plotkach nie będę opierał, tak jak to robi większość wypowiadających się powyżej. Powiem tylko to, co widać i czuć w czasie podróży obydwoma autobusami. A więc Mercedes jest zdecydowanie wygodniejszy (nie chodzi tylko o siedzenia, ale także o zwykły komfort jazdy), a wnętrze ma lepiej wykończone. Jedyne o co się boję to to, że może być zbyt delikatny jak na nasze warunki. Natomiast Solaris jest niewygodny i ma bardzo twarde zawieszenie.
Jeżeli będziemy mieć dobre i gładkie drogi w Lublinie,to twarde czy miękkie zawieszenie nie ma znaczenia -a jeżeli drogi będą takie jak ulica Krochmalna lub Łęczyńska,to i miękki Merc się rozleci... A czemu narzekasz na siedzenia i zawieszenie?-przecież autobus podmiejski to nie dalokobieżny -tu jedziesz nie dłużej niż 40 minut,więc pupa nie zdąży rozboleć z niewygody... I co jeszcze byś chciał w podmiejskim autobusie-może miejsca do spania?
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.