Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Szpitale rezygnują z ochraniaczy

Utworzony przez ZygZag, 9 maja 2008 r. o 06:41 Powrót do artykułu
Zawsze miałem scysje z personelem, że nie mam ochraniaczy - szczególnie zimą - nie dało ich się nałożyć na buty nr 47. Jak na mnie krzyczeli, wyciągałem paczkę ochraniaczy i przy personelu wkładałem, tzn. rozrywałem je na podeszwie.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
szpitale ustawowo są zobowiązane dostarczyc środków, higienicznych( a czy do nich w tym wypadku nie należą ochraniacze), Karta Praw Pacjenta gwarantuje pswobodny dostęp do kontaktów z najbliższymi( taki światowy standard, i nikt tam nie wymaga ochraniaczy!!!, wyjątek stanowią okoliczności określone(np epidemie) przez głownego inspektora senitarnego(a nie dowolnośc w interpretacji przepisów , a tu chodzi o pieniądze/i, bądz sprawianie wrażenia że "brud w szpitalu jest czysty" bo go gołym okiem nie widac).Należy się zastanowic czy nie mamy tu doczynienia z ŁAMANIEM PRAW PACJENTA, czy nie jest to zjawisko powszechne w naszym kraju!!!!!!!!!!!!, zapraszam do lektury
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Majo słuszną rację, ci ochraniacze to straszne gbury. Chociarz niekturzy są przystojni i dobże zbudowani i mają takie duże pistolety ....
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Rynek automatów sprzedających ochraniacze został podzielony między trzech potentatów. Największym z nich jest polski oddział amerykańskiej firmy Adrich Vending International z siedzibą w Ciechanowie. Pozostałe dwie firmy mają swoje siedziby w Krakowie i Szczecinie. Adrich opanował niemal połowę polskich szpitali. Przedstawiciel firmy stwierdza: - obsługujemy 330 szpitali w całym kraju i jest to chyba szczyt możliwości, bo rynek został już nasycony. Teraz problemem będzie przekonanie użytkowników ochraniaczy, aby nie używali ich wielokrotnie. Pewne jak w banku Pozostali dwaj konkurenci Adricha podzielili między siebie ok. 180 szpitali. Reszta należy do drobnicy. - rynek sprzedaży vendlingowej (z automatu - przyp. red.) w branży ochraniaczy na obudowie jest zupełnie nie rozpoznawalny. Wiadomo, że jest na nim kilka dużych firm, jednak pojawiają się coraz to nowe. Ostatnio do szpitali w południowej Polsce 300 automatów wstawiła nikomu nieznana firma. Oznacza to jednak, że tym rynkiem interesuje się wiele przedsiębiorstw - stwierdza Joanna Pieńczykowska z Vending Business Forum. Zainteresowaniu trudno się dziwić. Sprzedaż ochraniaczy to biznes wart kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Interes pewny jak w banku , bo kupowanie ochraniaczy na buty stało się niemal obligatoryjne, a ich cena wynosi 1-2 zł. Paradoks polega na tym, że zarabiają na nich nie szpitale, a prywatni właściciele automatów. Pozorna higiena W 790 polskich szpitalach funkcjonuje blisko 3 tys. oddziałów. Przy zało- - Używanie w szpitalach ochraniaczy na obuwie dla osób odwiedzających to typowy standard polskiej głupoty. Nie ma żadnych przepisów, które by do tego zobowiązywały, a ochrona higieniczna jest pozorna - stwierdza dr Paweł Grzesiowski, przewodniczący Stowarzyszenia Higieny Lecznictwa. żeniu, że jednego dnia każdego z dziesięciu pacjentów na oddziale odwiedza tylko jedna osoba, firmy , które podzieliły między siebie rynek, zarabiają rocznie ponad 20 mln zł. Tylko na sprzedaży ochraniaczy. Do tego trzeba doliczyć zyski z reklam umieszczonych na automatach. Szpital zarabia na tym tyle, ile wynosi koszt wynajmu powierzchni, na której zainstalowano urządzenie. Przeciętnie, przy założeniu, że w szpitalu jest ok. 10 oddziałów, jest to ok. 600 zł miesięcznie. Rocznie wszystkie polskie szpitale zarabiają na automatach ponad 0,5 mln zł. Ponad 300 razy mniej niż wynoszą zyski prywatnych właścicieli automatów. - To oczywiste, że większe profity mają firmy. My jednak nie możemy instalować tych urządzeń, bo naszym celem nie jest zarabianie na ochraniaczach, a leczenie ludzi. Oczywiście są pewne korzyści. Łatwiej nam utrzymać porządek, jeśli chodzi o zanieczyszczenia mechaniczne. Problemem na pewno jest to , ze wielu odwiedzających używa tych ochraniaczy wielokrotnie - stwierdza dyrektor Krystyna Mackiewicz ze Szpitala Klinicznego im. Heliodora Święcickiego Akademii Medycznej w Poznaniu. Nieprzepisowy obowiązek W większości szpitali Europy Zachodniej nie ma obowiązku używania ochraniaczy. Podstawową ochroną przed zanieczyszczeniami mechanicznymi są trzystopniowe wycieraczki o różnej gęstości włosia, które skutecznie usuwają brud z obuwia. - Jedynym rezultatem tego pozornego dbania o higienę jest oszczędzanie na robocie sprzątaczki. Proszę się przyjrzeć, co ludzie zwykle robią z kupowanymi ochraniaczami. Większość, jeżeli zamierza wrócić do szpitala, chowa je do torebek. W ten sposób flora bakteryjna jest wynoszona na zewnątrz. Nie ma to nic wspólnego z kontrolą zakażeń szpitalnych, a wręcz przeciwnie. Taki proceder jest zabroniony wszędzie na świecie. U nas jednak pełni rolę substytutu prawdziwie skutecznych działań - mówi prof. Waleria Hryniewicz, kierownik Zespołu Badań Mikrobiologicznych w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego. - Dlatego stwierdziliśmy, że używanie ochraniaczy jest bezzasadne. Grupa ds. zakażeń szpitalnych działająca w naszym Centrum stwierdziła, że poprawiają one stan higieny niebakteryjnej, ale w żadnym stopniu nie zabezpieczają przed innego rodzaju zakażeniami. Dlatego znieśliśmy obowiązek noszenia ochraniaczy na buty. Jedynym miejscem, w którym utrzymaliśmy obowiązek ich zakładania , jest oddział intensywnej terapii - dodaje dr Piotr Siedlecki z Centrum Onkologii w Warszawie. Z kolei jeden z dyrektorów szpitali stwierdził: - Jeśli używamy ochraniaczy na buty, należałoby odwiedzających ubierać w sterylną odzież od stóp do głów. Przecież na ubraniach roi się od zarazków i bakterii. Co gorsza, osoby niezamożne używają ochraniaczy wielokrotnie, wynosząc zarazki szpitalne do swoich domów. - A dr Paweł Grzesiowski dodaje: - Spotkałem się z przypadkiem, że w używane ochraniacze były pakowane słoiki z żywnością. Mimo absurdalności wyłącznie polskiego zwyczaju używanie ochraniaczy gorąco popierają urzędnicy. W broszurce wydanej przez Państwową Inspekcję Pracy w 2003 r. można przeczytać, że jeśli istnieje niebezpieczeństwo skażenia podłogi, trzeba nosić jednorazowe nieprzemakalne ochraniacze na buty. - to dowód, że najlepiej zarabia się na głupocie. Ochraniacze dają jeden efekt: wizualny. Na pewno nie ma to nic wspólnego z higieną - komentuje dr Grzesiowski. Jacek Szczêsny/Higiena Szpitalna 2005
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Uważam,że ochraniacze w szpitalach to pomyłka. nawet Jak sa używane zgodnie z przeznaczeniem to i tak sś źrółem zarazków wynoszonych ze szpitala. Można nie chowac ich do torebek w celu wielokrotnego wykorzystania, wystarczy zdjąć je raz i wyrzucic, do kosza tylko gdzie umyć ręce po tej czynności. Jednym słowem i tak na rękach wynosimy choroby. Może lepiej zastosowac maty jak w kurchnikach przy ptasiej grypie.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Widziałem na targach rozwiązanie dla szpitali – urządzenie to GaloMat – wyłącznie jednorazowe foliowanie butów w dodatku bez używania rąk Można to zobaczyć na youtubie: http://www.youtube.com/watch?v=NfBSqIl_WWc
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ZygZag napisał:
Zawsze miałem scysje z personelem, że nie mam ochraniaczy - szczególnie zimą - nie dało ich się nałożyć na buty nr 47. Jak na mnie krzyczeli, wyciągałem paczkę ochraniaczy i przy personelu wkładałem, tzn. rozrywałem je na podeszwie.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeśli chodzi o jednorazowość to widziałam maszynę do foliowania obuwia. Nazywa się Galomat
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nijaki Adam Walas, wspolwlasciciel Adrich(firmy fikcyjnie zarejestrowanej w stanach)przewalal swojego wspolnika Ryszarda, ktory traktowal go jak brata, na miljony dolarow. Dzis Ryszard nie zyje a Adam buduje dom w Costa Rica.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Alicja napisał:
Jeśli chodzi o jednorazowość to widziałam maszynę do foliowania obuwia. Nazywa się Galomat
widziałem galomat w szpitalu na inflanckiej - super sprawa narescie jednorazowa ochrona !!! nie lubie wchodzic do sypialni w butach a ludzie robia to w szpitalach odwiedzając swoich bliskich
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.