i tak umiera konkurencja w Lublinie
|
|
To co jest teraz, to żadna konkurencja. Wręcz przeciwnie, dla pasażerów, którzy posiadają bilety miesięczne (przy codziennej jeździ to wychdzi znacznie taniej niż bilety jednorazowe, czy opłata w prywatnych) taka komunikacja wcale nie jest konkurencyjna. W miejskim transporcie zbiorowym, który musi przede wszystkim efektywny nie ma miejsca na konkurencję bezpośrednią, tylko na regulowaną przez ztm. Taki model sprawdził się na całym świecie- sprawdzi się i w Lublinia.
|
|
BARDZO DOBRZE!!!NARESZCIE..W KONCU BĘDĘ MOGŁA DOJECHAĆ LINIĄ NUMER 47 NA BILET MIESIĘCZNY NIE PONOSZĄC DODATKOWYCH KOSZTÓW ZEBY DOJECHAC NA CMENTARZ NA MAJDANKU...W KONCU KTOŚ POMYSLAŁ!!!BRAWOOO!!!
|
|
Użyj 23? |
|
Do przetargu staną tylko ci, którzy mają autobusy niskopodłogowe. Czy to oznacza, że MPK również wycofa wszyskie autobusy, które nie są niskopodłogowe?
A na linii 16 (i być może paru innych) jeżdżą busiki 2-drzwiowe. Czy one też znikną?
Co z linią 74 - tylko busy. Czy zostaną zastąpione przez autobusy "pełnowymiarowe"?
|
|
Jak byś raczył zauważyć MPK ma pozycję uprzywilejowaną przynajmniej przez okres 2lat i mają 80% rynku bez żadnych przetargów a warunkiem jest restrukturyzacja MPK. Nie muszą więc oni stawać do przetargów i legitymować się w nich odpowiednim taborem. Poza tym wymiana tak dużej ilosci autobusów wysokopodłogowych jest szalenie kosztowna i nawet z normalną zdrową opłatą za wzkm w MPK i ogólnie w mieście cud się nie stanie i nie będziemy drugą Warszawą w której MZA kupuje na raz po 100-150 autobusów(w Lublinie oczywiście analogicznie mniej). Po prostu nas nie stać. Tabor będzie wymieniany raczej sukcesywnie tak jak zapowiadał prezes Rydecki. Co do ilości drzwi w autobusach to artykuł nie jest szczegółowy. Wywnioskować można jednak z niego że prywatni przewoźnicy dostaną linie obsługiwane taborem MAXI(pojazdy 12m) stąd ta ilość drzwi. Zarówno linia 16 jak i 74 są obsługiwane taborem MINI bądź MIDI stąd liczba drzwi nie jest większa niż 2 pary. Dla pasażerów oczywiście będzie to duże udogodnienie pod względem finansowym(jedna sieciówka na wszystkich a nie przyjeżdża prywatny to albo płacimy 1,50 albo czekamy na MPK). Według mnie dziennikarz mógł zapytać o jeszcze jedną rzecz. Czy w wymogach dotyczących taboru będzie zapis o dużych przesuwanych oknach bo o klimie jak i nowych autobusach można pomarzyć przy 4-letnich umowach(za mało czasu na spłatę kredytu bądź leasingu nowych pojazdów). |
|
CO ZA PARANOJA! CHYBA CO PONIEKTÓRYM SIĘ W D..... POPRZEWRACAŁO!
|
|
COŚ PODOBNEGO!!!!!!!!!!!!
A GDZIE JEST URZĄD KONTROLI SKARBOWEJ??????????
NA PORZĄDKU DZIENNYM W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI PRYWATNEJ FUNKCJONUJE POBIERANIE OPŁAT " W CZAPKĘ " BEZ KASY FISKALNEJ, BEZ PARAGONU..., BEZ KREMPACJI, NA BEZCZELA.
tO NIE DO POMYŚLENIA, ŻEBY W SYTUACJI TAK WYSOKIEGO DEFICYTU BUDŻETOWAGO, POZWALAć NA TAKĄ" SWOBODĘ "
CO ISTOTNE TYMI AUTOBUSAMI PODRÓŻUJĄ URZĘDNICY URZĘDÓW SKARBOWYCH...
|
|
Linia 74 jest prywatna. Czy coś się zmieni? |
|
Zwracam uwagę, że w prywatnych autobusach osoby po 70 płacą normalnie za bilet, do kapelusza. Jaki bilet będę kupować dla prywaciarza, jeżeli w MPK jeżdżę bez biurokracji. Bedzie kłopot jak w warszawskim metrze.
|
|
a dlaczego wymagania techniczne maja nie objac mpk? jak dlugo bedziemy musieli znosic na uliacha ten smierdzacy skansen na kolkach made by jelcz pr 110 i niesmiertelny (choc coraz krotszy) ikarus? no i gdzie sa zakupione nowe autobusy? lipiec sie konczy a dalej jakos ich nie widac
|
|
Wolę jechać prywaciarzem,bo miła obsługa,czasowe kursy,taniej i szybciej aniżeli mpk.Nie słychać dzwonienia szyb "niskopodłogowym i wiekowym"Ikarusie.Wsiadasz i jedziesz,a w mpk wsiadasz i czekasz aż pan kierowca sprzeda bilety.Ruszy,na nastepnym przystanku wsiądą w seledynowych kamizelkach i znów stoi,aż sprawdzą bilety.Wedlug rozkładu czas przejazdu np 15 min.,a faktycznie 19.Można by tak długo,ale urzędnicy muszą coś robić,niekoniecznie dla dobra pasażerów.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|