Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Oby tak dalej, to WORD nie będzie miał kogo egzaminować. Już teraz wyjeżdżający za granicę robią prawo jazdy własnie tam, a nie u nas. Za granicą jest po prostu NORMALNIE, a nie gonitwa za kasą jak u nas. Przyjdą wakazje i znowu masa młodzieży pojedzie robić prawko do Anglii czy Irlandii. Dlaczego nie można szkolić się na własnym samochodzie? Dlaczego nie można zdawać egzaminu jak w USA - przyjeżdżasz własnym samochodzem, udowadniasz egzaminatorowi, że potrwfisz wykonać na drodze podstawowe manewry oraz znasz przepisy i wio. Przecież i tak odpowiada za wszystko kierwca.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To jest to aby tubylec tego kraju był poniżany na każdym kroku, tu nie chodzi o eko jazde ale o w płaty i ponirzanie godności Polaka. proszę tylko zobaczyć jak działa sygnalizacja świetlna w Lublinie jaka jest synchronizacja w tej dziedzinie nie obowiązuje eko jazda jeszcz ile ten kraj zniesie upokorzeń.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A co w tym dziwnego- jak instruktorzy sami nie umieją jezdzic ekonomicznie to niby jak mają nauczyć eko młodych? Wystarczy popatrzeć jak sami grzeją od świateł do świateł?
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ale numer -a mnie uczyła instruktorka już 2 lata temu hamowania silnikiem i zmiany biegów do 4 przed 50 tką,a oni to teraz szumnie nazwali-szukać dobrych instruktorów i nie biadolić  :lol: eko-jazda nie boli :D .pozdro dla Pani Ani  :)  z OSK  ELA.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak dadzą V6-V8 T / compresor to można sobie jeździć ekojazdą bo auto się zbiera. Takie muły jakimi jeżdzą stważa poważne zagrożenie zmiana biegów na niskich obrotach nie wspominając o bardzo szybki zużyciu podzespołów i silnika :/
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wtyczne dla eko-jazdy są ciężkie do wykonania, narzekają instruktorzy. Zwyczajnie dodatkowy powód aby oblac kursanta. Kądy mówi o konkretnych obrotach mi zaś instruktor o prędkości. Tylko że te wartości nie muszą być takie same dla każdego auta.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ja widzę tego drugie dno, oczywiście zdawalność to pierwsza rzecz, ale młodym kursantom wpajana jest jazda możliwie na jak najniższych obrotach, a wiadomo że to na silnik raczej dobrze nie wpływa. Później taki ktoś będzie swoje auta męczył na niskich obrotach, może z tym się wiązać większa awaryjność (i tak już awaryjnych, przez "ekologię") aut. To może lepiej całkiem komputerowo ograniczyć max prędkość do 2 tyś rpm. Oczywiście pomijam sprawę tego że każdym silnikiem jazda ekonomiczna wygląda inaczej, szczególnie diesel-benzyna, oraz że eko jazdy uczy sie człowiek latami :)
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ja widzę tego drugie dno, oczywiście zdawalność to pierwsza rzecz, ale młodym kursantom wpajana jest jazda możliwie na jak najniższych obrotach, a wiadomo że to na silnik raczej dobrze nie wpływa. Później taki ktoś będzie swoje auta męczył na niskich obrotach, może z tym się wiązać większa awaryjność (i tak już awaryjnych, przez "ekologię") aut. To może lepiej całkiem komputerowo ograniczyć max prędkość do 2 tyś rpm. Oczywiście pomijam sprawę tego że każdym silnikiem jazda ekonomiczna wygląda inaczej, szczególnie diesel-benzyna, oraz że eko jazdy uczy sie człowiek latami :)
Popieram w całej rozciągłości. Niech delikwent nauczy się jeździć i zachowywać na jezdni, a na eko jazdę przyjdzie czas, jak opanuje podstawy. Najważniejsze jest bezpieczeństwo na drodze, a nie jazda na wolnych obrotach.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
decydenckie barany wymyślają wszystko co się tylko da by nachapać się za byle g... kasiory - tu pod przykrywką ekologii. Zreszta utrudnianie życia ludziom to główna a i często jedyna powinność polskiego urzędnika.  
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
decydenckie barany wymyślają wszystko co się tylko da by nachapać się za byle g... kasiory - tu pod przykrywką ekologii. Zreszta utrudnianie życia ludziom to główna a i często jedyna powinność polskiego urzędnika.
  To Unia jest tak bezdennie głupią organizacją, że szkoda pisać...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Rozjebac Word i wyrzucic darmozjadow.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ależ macie (kuźwa) problemy z tą eko-jazdą... Ja już od (co najmniej) kilku lat stosuję zasady eko-jazdy i nie widzę w tym żadnego "hallo". Wystarczy zachować kilka prostych zasad -i "da się"! Ale jak się jest Ograniczonym Gamoniem, który: hamuje przed każdym zakrętem, który nie myśli przewidywalnie i zachowuje się w ogóle głupio na szosie -to nie ma się co dziwić... Ja mam nową Hondę Dżezówkę (oczywiście w benzynie) i spokojnie schodzę (na trasie) ze spalaniem do 4,6 litra/100km. Nie mówię, że jeżdżę powoli i że nie lubię sobie "wkręcić na wysokie obroty"(bo japońce tak lubią przecież) -ale jeśli ktoś ma Jojo (zamiast głowy), to nie ma się co dziwić, że ma problem z eko-jazdą...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ten ekodriving w takim wydaniu to lipa. Mam prawo jazdy od 1993. Do tej pory miałem 6 samochodów. 4 z nich nie miały komputera i nie zawracałem sobie głowy ekojazdą. Dwa ostatnie miały komputer i starałem się z niego korzystać. Wnioski: - dobrze, że uczą hamować silnikiem, dzięki temu można zaoszczędzić, - obroty silnika... Kto to wymyslił? Czy w planach mamy wprowadzić jeden słuszny model samochodu z jedynie słusznym silnikiem? W tych dwóch ostatnich samochodach ekodriving oznaczał co innego (różne zakresy obrotów, na dodatek warto warto je modyfikować w zlaeżności od tego czy jedziemy w mieści czy poza i jaką temperaturę ma silnik). Ja chciałbym, że pojawiły się poradniki, dzięki którym sam z charakterystyki silnika mógłbym wywnioskować zakresy obrotów, które pozytywnie wpłyną na obniżenie spalania i nie spowodują innych problemów. Ewentualnie wykaz optymalnych obrotów dla danego modelu z danym silnikiem.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zgadzam się częściowo z Tobą. Eko-jazda to nie wleczenie się w ślimaczym tempie i trzymanie samochodu na niskich obrotach, szczególnie dotyczy to japońskich silników. Dla mnie ekodriving to również ograniczenie używania hamulca i włączenia myslenia i przewidywania.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Uwielbiam takie komentarze tych,którzy uważają że wszystkie rozumy pozjadali:) :):)
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Co za szczęście że zdawałem w czasach kiedy zwracało sie uwagę na bezpieczeństwo i kulturę jazdy.A styl jazdy mam taki jak mi się podoba i wara komuś do tego!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ja widzę tego drugie dno, oczywiście zdawalność to pierwsza rzecz, ale młodym kursantom wpajana jest jazda możliwie na jak najniższych obrotach, a wiadomo że to na silnik raczej dobrze nie wpływa. Później taki ktoś będzie swoje auta męczył na niskich obrotach, może z tym się wiązać większa awaryjność (i tak już awaryjnych, przez "ekologię") aut. To może lepiej całkiem komputerowo ograniczyć max prędkość do 2 tyś rpm. Oczywiście pomijam sprawę tego że każdym silnikiem jazda ekonomiczna wygląda inaczej, szczególnie diesel-benzyna, oraz że eko jazdy uczy sie człowiek latami :)
To indywidualna sprawa każdego kierowcy.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kiedyś można było oblać za brak płynnej jazdy (a więc brak dynamiki i ślamazarność), oczywiście nie chodziło o piłowanie maszyny na maksymalnych obrotach. Chodziło o pokazanie, że sprawnie się rusza, przyspiesza i zmienia biegi. Dodatkowo jazda na "dławienie silnika" nie jest bezpieczna. Najlepiej utrzymywać taki zakres obrotów, żeby auto prawidłowo reagowało do dodanie i odjęcie gazu.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak dadzą V6-V8 T / compresor to można sobie jeździć ekojazdą bo auto się zbiera. Takie muły jakimi jeżdzą stważa poważne zagrożenie zmiana biegów na niskich obrotach nie wspominając o bardzo szybki zużyciu podzespołów i silnika :/
tutaj zgodzę się z tobą w 100 proc. eko jazda np. nowym dieslem powoduje szybkie zużycie koła dwumasowego zapikekanie łopatek turbiny że o filtrze cząstek stałych już nie wspomnę a koszt napraw pokryje je***a unia i word nie sam se wyżygaj 5 tyś na naprawę
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A kto ich miał tego nauczyć! Tak jeździć nie potrafi 90% kierowców. Wystarczy popatrzeć, ruszanie z piskiem opon, żeby po 50 metrach gwałtownie hamować!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.