Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Puławy: Stary most na Wiśle doczeka się remontu

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 19 lipca 2016 r. o 09:08 Powrót do artykułu
Dobrze! Jeden most na Puławy to za mało. Dęblińska się zakorkuje jak stary most będzie zamknięty. Jeszcze trzeba się zgrać z ograniczeniami w ruchu przy Azotach.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przy okazji można pomyśleć o oświetleniu tej ciekawej konstrukcji.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pani Dudzińska miała rację! Czy Brzeziński przeprosi?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Niby za co? Za to, że uratował Gminę przed wielomilionowymi wydatkami? Prawda jest taka, że gdyby nie Brzeziński i jego ludzie oraz wsparcie przed TK Andrzeja Dery te miliony na remont mostu wydałaby Gmina Puławy. A tak pieniądze zostały na inwestycje gminne.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
No przecież Brzeziński mówił, że most w świetnym stanie. A to Grobel załatwił przejęcie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
rozebrać i sprzedać na złom - bedzię kasa na podwyżki w Pisiarni
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
GROBEL!?!?!?!?!? Upałów nie było, a tobie mimo wszystko to mizerne słonko mocno zaszkodziło :D To nie Grobel informował o tym fakcie za pośrednictwem mediów To nie Grobel jeździł do sejmu w tej sprawie To nie Grobel nachodził posłów, wojewodę, marszałka, żeby zabrać z gminy dawną 12-tke Brzeziński nie mówił że most w świetnym stanie, tylko że jego stan nie jest tak tragiczny jak to Dudzińska przedstawiła a jego zamknięcie przyniesie więcej szkody niż pożytku. Jak widac znów nagonka :(
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Grobel wygrywa demokratyczne wybory od x lat. Oznacza to, że przeważająca większość uważa, że dobrze wypełnia swoje zadania. Skąd więc tyle jadu zazdrośniku?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Elżbieta Dudzińska, szefowa Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Puławach, nie wykluczała nawet zamknięcia przeprawy na stałe. Ostatecznie, po zmianach w prawie, most trafił w ręce władz wojewódzkich w Lublinie. Jakie przepisy się zmieniły Panie Redaktorze ? Zabrali sprawę do wyższej instancji bo most rdzewieje i co oni nie zamknęli jeździ się do tej pory i o zamknięciu w ekspertyzie nie piszą. Te zamówiły nową niezależną ekspertyzę jego stanu technicznego. Na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich przeprowadzili ją specjaliści z Politechniki Wrocławskiej. Okazało się, że obawy zgłaszane kilka lat wcześniej przez puławski inspektorat są uzasadnione. Stalową konstrukcję przeprawy niszczy korozja, a biegnące wzdłuż mostu przewody, m.in. światłowody są w opłakanym stanie. T o trzeba było robić ekspertyzę i wydawać kasę żeby powiedzieć że most rdzewieje? A przecież miasto i gmina miały projekt remontu pisaliście o tym kilka miesięcy temu.....I to pod spodem: W związku z tym, ZDW postanowił nie czekać z remontem. Przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji technicznej dotyczącej przebudowy mostu został ogłoszony w ostatnim tygodniu. Prace renowacyjne będą polegać m.in. na zabezpieczeniu i lakierowaniu całej stalowej konstrukcji mostu, remoncie chodnika i balustrad oraz podpór wraz z ich oczyszczeniem oraz pokryciem specjalną powłoką (antygraffiti) uzupełnieniu brakujących i wymianie zniszczonych nitów. Wartość samej dokumentacji szacowana jest na ponad pół miliona złotych. Ile będzie kosztować remont, na razie nikt nie wie. I to jest to co było przyczyną zamknięcia mostu ???trzeba go pomalować antygraffiti???Nie ma antygrafiti i dlatego nie można jeżdzić ciężarówką przez most.... – Kosztorys zostanie przygotowany w ramach dokumentacji technicznej i będzie zależał od zakresu prac, m.in. od tego, czy podniesiona zostanie nośność tego mostu. Staramy się dopasować zakres robót do naszych możliwości finansowych – przyznaje Janusz Pachla, z-ca dyrektora ZDW ds. inwestycji.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jakoś w ekspertyzie nie dali zaleceń do zamknięcia, tylko wskazali zakres remontu. Nie chodzi zatem o to kto miał rację Na opluwaniu zależy stronniczym malkontentom. Ludzie chodzi o to, że ani Gmina ani Miasto nie miały pieniędzy na tak ogromną inwestycję a wręcz wydatkowanie ich na taki most mogło być uznane za niecelowe lub niegospodarne. W końcu zgodnie z przeznaczeniem drogi w świetle Ustawy o Drogach Publicznych (art 5-7) spełnia wymagania ustawowe drogi wojewódzkiej, więc zgodnie z uchwałami Rady Gminy oraz Rady Miasta od 01.01.2016r. most w całości przeszedł pod zarząd ZDW. I za to należą się podziękowania tym, którzy o ten stan zadbali. Ponieważ to jest droga wojewódzka to ZDW powinno się zając ustaleniem zakresu remontu - po to ekspertyza i jego wykonaniem. Ot i o tym cały temat. A jak ktoś chce sobie popluć innym w twarz to znajdzie powód do obwiniania Wójta, Prezydenta czy wybielania lub oczerniania tej czy innej partii nawet pod tekstem o pogodzie. pozdrawiam przy okazji wszystkich wakacyjnie :-)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
I znowu ktoś tutaj w dyskusji próbował nieudolnie dowalić Wójtowi Brzezińskiemu. Wygląda na to, że desperacji, frustracji i zawiedzionym nadziejom na stanowiska nigdy nie będzie końca. Dobrze że mieszkańcy mają tego dosyć i "elżbietanki" są już odpowiednio oceniane, czego przykładem ostatnia sesja rady. A w temacie tylko jedno - gdyby Wójt Brzeziński i jego ekipa nie wywalczyli zmiany ustawy o drogach, to na rozbudowę szkół w Górze i Gołębiu trzeba by było czekać kolejne dziesiątki lat. To jest fakt i nikt uczciwie myślący nie może temu zaprzeczyć.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wolne żarty z koniecznością remontu starego mostu. 20 lat temu państwo zakończyło jego remont generalny, w którym odświeżono i zakonserwowano metalową konstrukcję nośną oraz kratownicę, wymieniono nawierzchnię a bruk "za złotówkę" wziął proboszcz z parafii "pod lasem" na plac przed kościołem, zrobiono chodniki i barierki przy utrzymaniu lokalnego ruchu wahadłowego. Tranzyt ciężki objeżdżał przez Dęblin. Czyli albo w latach 1994-1996 odwalono fuszerkę podczas remontu generalnego albo gadanie o złym stanie jest nieprawdą w celu wyciągnięcia pieniędzy. Filary stoją ponad 80 lat nienaruszone. Są solidne z granitu wołyńskiego wyposażone w integralne ostrogi przeciwlodowe Podczas wojny wysadzane były przęsła w 1939 przez Polaków w 1944 przez Niemców. Most w ogóle powinien być w gestii państwa jako obiekt strategiczny-przeprawa stała przez dużą rzekę. Skoro jeździły TIRy to przyjmie czołgi.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pan redaktor bardzo trafnie ujął sens sprawy, proszę sobie przypomnieć, że nadal obowiązuje nakaz nadzoru budowlanego, w którym są wyszczególnione roboty budowlane do wykonania i z tego nikt nikogo jeszcze nie zwolnił. Inną zaś kwestią jest kompleksowa potrzeba remontu mostu. Proszę tak nie dyskredytować ani autora tekstu, ani obecnego zarzadcy i wlaściciela, ani też NB. Nie jest tajemnicą, że wlaśnie wsporniki, po których odbywa sie ruch pieszy były już parę lat temu w opłakanym stanie, niektórych nitów też brakowało, a balustrady też nie grzeszyły nadzwyczajną kondycją etc. Most jest ciągle eksploatowany, chwilami ponad miarę przez tiry pędzące na oślep. Można sie mądrzyć i podskakiwać, ale gdyby dajmy na to coś się nagle oberwało to żaden mądrala nie zostawiłby suchej nitki na osobach odpowiedzialnych i decyzyjnych.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...