Dobrze! Jeden most na Puławy to za mało. Dęblińska się zakorkuje jak stary most będzie zamknięty. Jeszcze trzeba się zgrać z ograniczeniami w ruchu przy Azotach.
|
|
Przy okazji można pomyśleć o oświetleniu tej ciekawej konstrukcji.
|
|
Pani Dudzińska miała rację! Czy Brzeziński przeprosi?
|
|
Niby za co? Za to, że uratował Gminę przed wielomilionowymi wydatkami?
Prawda jest taka, że gdyby nie Brzeziński i jego ludzie oraz wsparcie przed TK Andrzeja Dery te miliony na remont mostu wydałaby Gmina Puławy.
A tak pieniądze zostały na inwestycje gminne.
|
|
No przecież Brzeziński mówił, że most w świetnym stanie. A to Grobel załatwił przejęcie
|
|
rozebrać i sprzedać na złom - bedzię kasa na podwyżki w Pisiarni
|
|
GROBEL!?!?!?!?!? Upałów nie było, a tobie mimo wszystko to mizerne słonko mocno zaszkodziło :D
To nie Grobel informował o tym fakcie za pośrednictwem mediów
To nie Grobel jeździł do sejmu w tej sprawie
To nie Grobel nachodził posłów, wojewodę, marszałka, żeby zabrać z gminy dawną 12-tke
Brzeziński nie mówił że most w świetnym stanie, tylko że jego stan nie jest tak tragiczny jak to Dudzińska przedstawiła a jego zamknięcie przyniesie więcej szkody niż pożytku.
Jak widac znów nagonka :(
|
|
Grobel wygrywa demokratyczne wybory od x lat. Oznacza to, że przeważająca większość uważa, że dobrze wypełnia swoje zadania. Skąd więc tyle jadu zazdrośniku?
|
|
Elżbieta Dudzińska, szefowa Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Puławach, nie wykluczała nawet zamknięcia przeprawy na stałe. Ostatecznie, po zmianach w prawie, most trafił w ręce władz wojewódzkich w Lublinie.
Jakie przepisy się zmieniły Panie Redaktorze ? Zabrali sprawę do wyższej instancji bo most rdzewieje i co oni nie zamknęli jeździ się do tej pory i o zamknięciu w ekspertyzie nie piszą.
Te zamówiły nową niezależną ekspertyzę jego stanu technicznego. Na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich przeprowadzili ją specjaliści z Politechniki Wrocławskiej. Okazało się, że obawy zgłaszane kilka lat wcześniej przez puławski inspektorat są uzasadnione. Stalową konstrukcję przeprawy niszczy korozja, a biegnące wzdłuż mostu przewody, m.in. światłowody są w opłakanym stanie. T
o trzeba było robić ekspertyzę i wydawać kasę żeby powiedzieć że most rdzewieje? A przecież miasto i gmina miały projekt remontu pisaliście o tym kilka miesięcy temu.....I to pod spodem:
W związku z tym, ZDW postanowił nie czekać z remontem. Przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji technicznej dotyczącej przebudowy mostu został ogłoszony w ostatnim tygodniu.
Prace renowacyjne będą polegać m.in. na zabezpieczeniu i lakierowaniu całej stalowej konstrukcji mostu, remoncie chodnika i balustrad oraz podpór wraz z ich oczyszczeniem oraz pokryciem specjalną powłoką (antygraffiti) uzupełnieniu brakujących i wymianie zniszczonych nitów. Wartość samej dokumentacji szacowana jest na ponad pół miliona złotych. Ile będzie kosztować remont, na razie nikt nie wie.
I to jest to co było przyczyną zamknięcia mostu ???trzeba go pomalować antygraffiti???Nie ma antygrafiti i dlatego nie można jeżdzić ciężarówką przez most....
– Kosztorys zostanie przygotowany w ramach dokumentacji technicznej i będzie zależał od zakresu prac, m.in. od tego, czy podniesiona zostanie nośność tego mostu. Staramy się dopasować zakres robót do naszych możliwości finansowych – przyznaje Janusz Pachla, z-ca dyrektora ZDW ds. inwestycji.
|
|
Jakoś w ekspertyzie nie dali zaleceń do zamknięcia, tylko wskazali zakres remontu.
Nie chodzi zatem o to kto miał rację Na opluwaniu zależy stronniczym malkontentom. Ludzie chodzi o to, że ani Gmina ani Miasto nie miały pieniędzy na tak ogromną inwestycję a wręcz wydatkowanie ich na taki most mogło być uznane za niecelowe lub niegospodarne. W końcu zgodnie z przeznaczeniem drogi w świetle Ustawy o Drogach Publicznych (art 5-7) spełnia wymagania ustawowe drogi wojewódzkiej, więc zgodnie z uchwałami Rady Gminy oraz Rady Miasta od 01.01.2016r. most w całości przeszedł pod zarząd ZDW. I za to należą się podziękowania tym, którzy o ten stan zadbali.
Ponieważ to jest droga wojewódzka to ZDW powinno się zając ustaleniem zakresu remontu - po to ekspertyza i jego wykonaniem. Ot i o tym cały temat.
A jak ktoś chce sobie popluć innym w twarz to znajdzie powód do obwiniania Wójta, Prezydenta czy wybielania lub oczerniania tej czy innej partii nawet pod tekstem o pogodzie. pozdrawiam przy okazji wszystkich wakacyjnie :-)
|
|
I znowu ktoś tutaj w dyskusji próbował nieudolnie dowalić Wójtowi Brzezińskiemu. Wygląda na to, że desperacji, frustracji i zawiedzionym nadziejom na stanowiska nigdy nie będzie końca. Dobrze że mieszkańcy mają tego dosyć i "elżbietanki" są już odpowiednio oceniane, czego przykładem ostatnia sesja rady. A w temacie tylko jedno - gdyby Wójt Brzeziński i jego ekipa nie wywalczyli zmiany ustawy o drogach, to na rozbudowę szkół w Górze i Gołębiu trzeba by było czekać kolejne dziesiątki lat. To jest fakt i nikt uczciwie myślący nie może temu zaprzeczyć.
|
|
Wolne żarty z koniecznością remontu starego mostu. 20 lat temu państwo zakończyło jego remont generalny, w którym odświeżono i zakonserwowano metalową konstrukcję nośną oraz kratownicę, wymieniono nawierzchnię a bruk "za złotówkę" wziął proboszcz z parafii "pod lasem" na plac przed kościołem, zrobiono chodniki i barierki przy utrzymaniu lokalnego ruchu wahadłowego. Tranzyt ciężki objeżdżał przez Dęblin. Czyli albo w latach 1994-1996 odwalono fuszerkę podczas remontu generalnego albo gadanie o złym stanie jest nieprawdą w celu wyciągnięcia pieniędzy.
Filary stoją ponad 80 lat nienaruszone. Są solidne z granitu wołyńskiego wyposażone w integralne ostrogi przeciwlodowe Podczas wojny wysadzane były przęsła w 1939 przez Polaków w 1944 przez Niemców.
Most w ogóle powinien być w gestii państwa jako obiekt strategiczny-przeprawa stała przez dużą rzekę. Skoro jeździły TIRy to przyjmie czołgi.
|
|
Pan redaktor bardzo trafnie ujął sens sprawy, proszę sobie przypomnieć, że nadal obowiązuje nakaz nadzoru budowlanego, w którym są wyszczególnione roboty budowlane do wykonania i z tego nikt nikogo jeszcze nie zwolnił. Inną zaś kwestią jest kompleksowa potrzeba remontu mostu. Proszę tak nie dyskredytować ani autora tekstu, ani obecnego zarzadcy i wlaściciela, ani też NB. Nie jest tajemnicą, że wlaśnie wsporniki, po których odbywa sie ruch pieszy były już parę lat temu w opłakanym stanie, niektórych nitów też brakowało, a balustrady też nie grzeszyły nadzwyczajną kondycją etc. Most jest ciągle eksploatowany, chwilami ponad miarę przez tiry pędzące na oślep. Można sie mądrzyć i podskakiwać, ale gdyby dajmy na to coś się nagle oberwało to żaden mądrala nie zostawiłby suchej nitki na osobach odpowiedzialnych i decyzyjnych.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|