Nie "lotniska" tylko lotniseczka... "wielka podnieta". A prawda jest taka że to "lotnisko" to kolejny pretekst żeby nakraść. KIEDYŚ BYŁO ZA PAŃSTWOWE TERAZ JEST ZA UNIJNE!!!.
|
|
Co z decyzją środowiskową? Póki co nie jest prawomocna. Pozwolenie na budowę wogóle nie powinno być wydane, a i ono jest nieprawomocne i długo jeszcze nie będzie. Można to skwitować jednym słowem: syf.
|
|
Polaczkom nigdy nie dogodzi ...
|
|
Walcie się małe zakompleksione ludziki.
Ja się cieszę z lotniska i dumny jestem z Lublina, że będzie je w końcu miał.
|
|
Serce się kraje na widok gołej ziemi po wykarczowanym lesie, a przecież można było budować w Niedźwiadzie na piachach i nieużytkach. Wycięto 100 ha pieknego lasu, a nikt nic nie mówi o nasadzeniach.
|
|
ktosiki i inni malkontenci, zastanówcie się troszeczkę nad tym co piszecie. "lotniseczko" bedzie miało pas o długosci 2650 m. Pokazcie mi samoloty (wy znawcy) ktore nie beda mogly tutal latac ze wzgledu na za krotki pas startowy. Samoloty pasazerskie, ktore zabieraja 100-150 osob, bo na lubelszczyznie nie ma potrzeby latac wiekszymi. Niedzwiada, ah ta niedzwiada ... zal d*** sciska ze nie wyszlo, ze nie udalo sie kolesiom Starownika i doradcy Gortata zablokowac Swidnika. Pewnie gdyby Wojtas zyl byloby wam latwiej ... a tu takie nieszczescie.
Budowa drog do lotniska w Niedzwiadzie (ok. 40 km) to wydatek około 500 mln zł. O koleji mozna wogole zapomniec. Sam koszt budowy lotniska z pasem 3200 m o przepustowosci podobnej jak w Swidniku to nastepne 500 mln zł.
Kto mialby to sfinansowac? wojewodztwo z okolicznymi gminami? to chyba jakis zart.
Cieszmy sie z lotniska w Swidniku, bo innego miec nie bedziemy.
Pozdrawiam
|
|
do trh
ja piszę o kamieniu węgielnym , a ty o węglu kamiennym, zanim skomentujesz to przeczytaj ze zrozumieniem. W d... mam całe polityczne zagrywki wobec Niedźwiady, nawet nie wiem o kim piszesz, skup się to ci wyjasnię.
Wykarczowano 100 ha pieknego lasu, kwadrat o wymiarach 3km na 3km, skoro tak operujesz liczbami to nie widzę u ciebie wyceny jakie to starty dla drzewostanu i środowiska. Dlaczego dla kilku susłów, które można było przesiedlić, zmieniono umiejscowienie lotniska i wykarczowano tak wielką polac lasu, niszcząc ekosystem, dlaczego nie ma nigdzie podanych kosztów tej operacji? Gdzie tu logika i rachunek ekonomiczny? Piachy leżą ugorem jak w Niedźwiadzie, a tu zalewa się betonem żyzną ziemię,chore to wszystko.
|
|
Nie żałuj róż gdy płoną lasy a najlepiej pokrój mięso na grilla bo pogoda ku temu sprzyja i jedź do tej Niedźwiady i grilluj do woli a lotnisko niech sobie zostanie w tym Świdniku skoro taka zapadła decyzja może nie najlepsza ale jest i kropka -ja wiem że paru kolesiom z wiadomych partii było i nadal jest to nie na rękę ale takie życie a czy to był piękny las ?- można polemizować parę drzew było to fakt ale większość to były chaszcze i krzaki zaś odnośnie nasadzeń to planują właśnie to zrobić w Niedźwiadzie jak chcesz możesz dołączyć do właścicieli gruntów przy pomocy nasadzeń. |
|
Dobrze, że przywrócono obowiązkową maturę z matematyki ... 100ha to jet 1km2 czyli 1 km x 1 km a nie 3x3. To po pierwsze. A po drugie to chyba nigdy nie byłe(a)ś w tym lesie, bo to najbardziej zaniedbany i bylejaki las w okolicy Lublina. |
|
do Ali Baba i pav
100 ha lasu czyli około 500000 drzew to są chaszcze? Bylejaki las...jak przyjeżdżałeś żeby tam śmieci wywozić i grilować to nie dziwne, że był zaniedbany. A który las jest ładny, a który brzydki, jak ty to oceniasz? Jakie nasadzenia skąd masz takie informacje? Fakty sa takie, że może bedzie 2 ha nasadzeń w Świdniku na starym wysypisku, może.
|
|
Byłeś w tym lesie? Jak nie to trzeba było być, wtedy byś sam sobie odpowiedział na pytanie - który las jest ładny, a w którym rosły głównie chaszcze? Bo na grzyby na pewno byś się tam nie wybrał. Co do nasadzeń - trzeba czytać co piszą, wtedy byś wiedział, że w zamian za wycinkę planowane są nasadzenia w Lublinie. Ale po co czytać, lepiej popisywać się niewiedzą. |
|
no więc piszesz jednak głupstwa. w lesie tym ludzie zbierali podgrzybki, prawdziwki też, i opieńki jesienią. na krawędziach lasu , z każdego kierunku , rosły ponad 100 letnie , a pewnie i starsze dęby. sam jeżdżąc tam na nartach oglądałem kiedyś ścięta ponad 150 letnią sosnę. tego już nie ma. argument, że w Lublinie będą nasadzenia - jest śmieszny, w sytuacji kiedy na terenie miasta Świdnika wycina się ostatnie drzewa, nawet rosnące tuż przy blokowych śmietnikach. to co zostaje w mieście , przypomina bardziej palmy wielkanocne niż normalne drzewa. zapewne bardziej podoba ci się teraz otoczenie sądu, urzędu i venusa, zapchane setkami samochodów niż to skupisko parunastu tysięcy drzew, które rosły obok miasta. człowiek jest częścią przyrody i tylko w jej towarzystwie może zdrowo żyć. |
|
Ja z uporem maniaka pytam gdzie jest prawomocna decyzja srodowiskowa? Bez niej wojewodzina nie miała prawa wydać pozwolenia na budowę. Jednym słowem SYF.
|
|
Kolego rozgraniety jak kupa liści jesienią, nie bede Ci żadnych samolotów pokazywać, bo dla tych które tu ewentualnie przylecą wystarczyłaby trawiasta płyta a nie pas 2520m bo taki tutaj bedzie. Nawet tego nie wiesz, a głos zabierasz a przy okazji powietrze również. |
|
|
|
Ach jak ja uwielbiam ludzi próbujących się wymądrzać a nie mających zielonego pojęcia o czym piszą. Na 100% będą sie pojawiać a320 i 737. Uwierz mi, trawiasta płyta nie wystarczy.
|
|
I już wiemy że 737 to będzie ale jak se posklejasz bo połowa inwestycji to wałek ale jak zwykle są są jeszcze "optymiści" na tym świecie. Więc powtarzam "LOTNISECZKO". |
|
podobno na jesieni mają być podpisywane umowy z przewoźnikami ciekawe z kim, bo pan Muszyński domaga się stałych przewoźników poniżej rozmowa z dyrektorem jednego z nich - Lufthansy Pasazer.com: Grzegorz Muszyński, prezes budowanego lotniska w Lublinie w wywiadzie dla naszego portalu powiedział, że "Lufthansa jest poważnie zainteresowana uruchomieniem połączeń z Lublina". Czy Lufthansa jest rzeczywiście zainteresowana Lublinem i prowadzi rozmowy z władzami powstającego portu? Bart Buyse: My w Polsce na pewno nie rozmawialiśmy. Ja osobiście również nie prowadziłem rozmów na ten temat. Oczywiście nie wykluczam takiej możliwości w przyszłości i jeżeli będzie taka potrzeba, to możemy porozmawiać. Nie mówimy stanowczo nie. Jednak obecnie połączenia do Lublina nie są planowane i nie prowadzimy żadnego rozeznania w tym regionie. Polska jest dynamicznym rynkiem i wszystko się tu bardzo szybko zmienia. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy w ciągu najbliższych 5 lat będziemy tam latać, czy też nie. Dodam, że również byłem bardzo zaskoczony czytając tę wypowiedź prezesa. |
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|