Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
"Radiolatarnia stanie na 17 hektarowej działce" hehe chyba na 17 arowej działce a to jest różnica:)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Panie naczelnu marszałku Hetman dlaczego pajac Sobczak wypowiada się o systemie bezpieczenstwa ,ktorego nie ma na lotnisku czy Hacło TICHOJ BUDIESZ DALEJ LECISZ lub JEDZIESZ nie OBOWIĄŻĘ .PAPLANIE to domena niektórych Polityków z Lubelskiego patrz Szwedzi mieli budować fabrykę Husarna poszła do Mielca dzięki paplaninie Palikota i tak zawsze .W tym temacie Bezpieczenstwo [SYSTEM]powinien być dla normalnych urzędników PAŻP.NAJWAŻNIEJSZY ,tak panowie decydęci.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Albo bzdury albo pierdoły można wyczytać z jakże częstych wypocin magdaleny bożko. Mam już dosyć tej propagandy sukcesu!!! Czy DW nie posiada prawdziwych dziennikarzy, którzy napiszą rzeczowo i zgodnie z prawdą o tej drogiej i nieprzemyślanej inwestycji? Dosyć tego chwalebnego tonu i zamiatania problemów pod dywan !!! Wokół lotnisk tworzone są strefy ograniczonego użytkowania (bo nie da się w takim sąsiedztwie normalnie żyć) a tutaj CISZA, tylko same pochwały!!! Lotnisko na granicy Lublina i Świdnika - czyli huk, smród spalin, promieniowane od anten radiolatarni, zakorkowane ulice itd. to wszystko jest związane z takim smrodakiem jak lotnisko - niestety. Mało tego do lotnisk trzeba dopłacać aby zachęcić tanich przewoźników. To oznacza, że nie powstaną nowe drogi, placówki kulturalne, przedszkola. Tylko sobczak, muszynski i "zaprzyjaźnione grono" (w tym madzia) - dla nich nie zabraknie, wszak sami sobie rozdzielają ...(coraz częściej można usłyszeć o nadludzkiej pracy takich osób -np. w temat udowy Stadionu Narodowego)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -człowieku otwórz oczy szeroko i czytaj jak się rozwijajainne miasta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -człowieku otwórz oczy szeroko i czytaj jak się rozwijajainne miasta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tak tak, popieram poznaniaka w całej rozciągłości. Tylko dupki takie jak "mm' mogą takie głupoty wypisywać ! A może nie zależy Ci narozwoju miasta i regionu ? PUSZCZA BIAŁOWIESKA- szerokiej drogi matołku...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia. Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
MARECKI napisał:
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia. Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
Panie Marecki,a gdzie ta Pańska lubelsczyzna jest,określ gdzie ona leży.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ci malkontenci to pewnie wszyscy z Rzeszowa, nie mogą uwierzyć, że będzie niedługo konkurencja dla ich lotniska.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną. Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie. W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych. Pozostają zatem pytania: - Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa. - kto będzie dokładał do lotniska? - zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu). Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas. Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska? Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania? - czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie. Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz. Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej. Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kto będzie latał? Nie wiem czy jest jakieś wojewodztwo oprócz śląskiego ktore ma więcej osób na emigracji. Różnica jest taka, że znaczna część osób ze Śląska pracuje w Niemczech. Kilka godzin samochodem po niemieckich autostradach i są w domu. Mi podróż samolotem 'od drzwi do drzwi' zajmuje ponad 12 godzin (dojazd do lotniska w UK, dojazd z lotniska w W-wie, czekanie na pociągi itd.) Ale 12 godzin tylko wtedy gdy zdąże na pociąg po wylądowaniu co nie zawsze jest możliwe. Czasem mam tylko podręczny bagaż by przyspieszyć proces a i tak nieraz musiałem z żoną i dzieckiem nocować w W-wie. Klienci się znajdą.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Panie Stanisław z[internauto] zapytaj pan przyszłych pasarzerów jak bardzo bardzo pragną lotniska od Szczecina Poznania Wrocławia czy Krakowa nie mowiąc o Europie czy USA. Jeżeli lubelskie lotnisko panu przeszkadza -przeniś pan się do Poznania ,który myśli o 3 lotnisku .Białystok myśli a Rzeszów ZAWIŚĆ [niektórzy internauci mieszkancy ]Lublinowi który jest ponad 2x większy od Rzszowa a ponadto najwięcej emigrantów z Lubelskiego .Dzięki lotnisku Świdnik w polsce będzie więcej pasażerów PLL.Pozdrawiam optymistów Lubelskiego lotniska jak i nne lotnisk z Polski na dobrą wspólpracę zPoznanie ,Gdanskiem Szczecinem i nie tylko
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jakoś nie czujętego hałasu. Znam ludzi którzy pracują w Instytucie lotnictwa, EDC czy EADS leżącymi właściwie pomiędzy progami obydwu pasów na Okęciu. Samoloty przelatują bardzo blisko. Ludzie pracują tam po 8 godzin dziennie gdzie operacji wykonywanych w tym czasie jest pewnie więcej niż w całym tygodniu będzie w Świdniku. Wszyscy żyją i nic im nie dolega. Ba znam nawet ludzi mających koło 80 którzy tam nadal pracują. Protestują mieszkańcy niektórych osiedli... Bo oczywiście jak dobrze poprotestują to zgarną haracz. Lotnisko im tak bardzo przeszkadza że kupili tam mieszkania taniej niż w innych miejscach. Także to takie przeszkadzanie na bo można na tym zarobić. Ja spędziłem trochę czasu w okolicy lotniska i u znajomych mieszkających w pobliżu i totalnie mi te samoloty nie przeszkadzały. Choć przelatywały na mniejszej wysokości niż będą przelatywały nad Lublinem.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Stanisław napisał:
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną. Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie. W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych. Pozostają zatem pytania: - Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa. - kto będzie dokładał do lotniska? - zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu). Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas. Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska? Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania? - czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie. Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz. Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej. Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
bezposrednio portu nie mozna subwencjonować , mówi Pan. na pewno coś się wymyśli. poza tym Lublin , Swidnik i marszałek sa oficjalnymi współudziałowcami tego biznesu, to co nie będą mogli dołożyć kasy ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...