Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Po trasach roztocza powinny kursować szynobusy.Wystarczy przedłużyć trasę od Horyńca do Hrubieszowa, wydzierzawic czeski czy duński szynobus,zaprpopnować korzystne ceny i dogodny rozkład jazdy skomunikowany z połączeniami dalekobieznymi. Inaczej turystyka w rejinie upadnie. Biac przykład z Czech czy Niemiec.
0
Po co ta głupia gadka tego pana z PKP że do Lublina z Zamościa jedzie 3 godziny?! Tu nie chodzi o połączenia kolejowe do Lublina (w tym przypadku wiadome wszystkim że o wiele szybciej busikami) tylko do bardziej odległych miast w Polsce jak Warszawa, Katowice, Kraków czy Wrocław!
0
Półtorej godzinny autobusem z Zamościa do Lublina, bez żartów proszę, często jeżdżę tą trasą autobusem i minimum 2 godziny pośpiesznym !!!
0
Busem bez problemu dojedzie się z Lublina do Zamoscia w poltorej godziny, poza szczytem nawet szybciej da się. Szynobus mógłby kursowac maksymalnie co 2 godziny z powodu 1 toru, częstsze kursowanie wydłużyłoby czas jazdy do 2,5 godziny albo więcej. Dlatego właśnie szynobus nie ma sensu, bo nikt nie będzie czekał 2 godziny na szynobus, jak busy kursują co 15 minut. Proponuję przestac fantazjowac i odłożyc te brednie o szynobusach do śmieci. Tylko busy są najlepsze i najwspanialsze a pociągi to syf.
0
szynobus do Hrubieszowa to już w ogóle poroniony pomysł, jeden tor, dodatkowo niekorzystne położenie dworca PKP w Hrubieszowie no i blokowanie jednego z najwazniejszych skrzyżowan w Zamosciu.
0
Rozklad jazdy i podejscie prezydenta Zamoyskiego jest prawdziwym powodem upadku kolei w regionie. Gdyby rozklad jazdy byl sensowny to nie byloby problemow z frekwencja. Dzis nie da sie pojechac w ciagu jednego dnia z Lublina do Zamoscia i spowrotem korzystajac z uslug PKP! Pociagi kursuja w takich godzinach ze sa kompletnie dla nikogo. Potrzebny jest pociag dalekobiezny do Warszawy przez Lublin i do Wroclawia przez Belzec, oraz kursujacy kilka razy dziennie szynobus do Lublina i spowrotem oraz do Rawy Ruskiej i spowrotem. Do tego reaktywacja linii do Hrubieszowa i Wlodawy oraz prztywrocenie ruchu szynobusem na linii Lublin-Łukow. Przestanmy byc Polska kategorii "B"! Lubelszczyzna tez potrzebuje pociagow!
0
aron napisał:
szynobus do Hrubieszowa to już w ogóle poroniony pomysł, jeden tor, dodatkowo niekorzystne położenie dworca PKP w Hrubieszowie no i blokowanie jednego z najwazniejszych skrzyżowan w Zamosciu.
Myslałem i pisałem o trasie Hrubieszów,Zamośc Zwierzyniec, Hrebenne,Lubaczów Munina Jaroslaw. i Zamośc Stalowa Wola Kolbuszowa Rzeszów-bo przez Mielec na razie się nie da-Własnie dla decydentów cały nasz region to okolice gdzie komunikacja kolejowa jest zbedna. Ale nie dla mieszkańców. Dodatkowo powinien kursować wahadłowo skład np własnie szynobus na trasie Hrebenne-Rawa Ruska.Bo inaczej niedługo złodzieje rozkradna tory i problem sam zniknie.
0
Dziwie sie promocji busow w regionie. Busy nie zapewniaja takiej pewnosci jak PKP, bo: - kierowcy nie moga z natury rzeczy trzymac sie dokladnie rozkladu jazdy - polaczenia o godzinach mniej popularnych czesto wypadaja z rozkladu (kierowcy sa w zmowie) - busy oferuja wygode podrozowania porownywalna z furmanka - prawdopodobienstwo smierci w busie jest istotne, kierowcy jezdza jak wariaci i byly przypadki smierci pasazerow w wypadkach
0
Moze wreszcie czas zrobic porzadek z koleja w regionie, i zaprzec do pracy PKP Przewozy Regionalne, olewajac Intercity? Dlaczego lubelskie PKP PR nie moze uruchomic InterRegio do Warszawy czy Krakowa, i zabrac w ten sposob zyski Intercity? Niech Intercity wcale nie jezdzi do Lublina, skoro nie zalezy im na pasazerach z tego regionu! A zyski z polaczen do Warszawy niech posluza utrzymaniu ruchu na Roztoczu, do Zamoscia czy na linii do Łukowa!
0
a pociagi jezdza zawsze zgodnie z rozkladem buahahahahahahaha to ile osob zginelo w tym roku w busach kursowych w woj. lubelskim? BO tysiace dojechaly bezpiecznie. Prawdopodobienstwo smierci w busie jest mniej wiecej takie jak wygranej w lotto. Dlatego nikt nie bedzie czekal godzine albo pol dnia na pociag tylko pojedzie busem. Co innego gdyby w busach w woj. lubelskim ginelo np 100 osob rocznie, wtedy pewnie kilka procent osob przerzuciloby sie na pociagi. A tak ludzie maja kolej gdzies. Tak ze utrzymywanie pociagow pasazerskich w woj. lubelskim nie ma zadnego sensu ekonomicznego.
0
OCZYWISCIE ze komunikacja kolejowa w naszym regionie jest zbedna, poniewaz mamy busy. Nikt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Lublina, jak ma busy co 15 minut, nikt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Bilgoraja jak ma busy co 15 minut. NIkt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Belzca itd. Ludzie w naszym regionie dzieki busom odzwyczaili sie po prostu od czekania. To nie Wielkopolska gdzie jak maja pociagi co 2 godziny to sie ciesza ze tak czesto. Dlatego pociagi w naszym regionie powinny byc zlikwidowane.
0
Nie da sie ulozyc sensownego rozkladu pociagow na linii Lublin - Zamosc poniewaz jest jeden tor, a dobudowanie drugiego kosztowaloby kilkaset milionow zlotych. TO absurd ekonomiczny. Sensowny rozklad na linii Lublin - Zamosc to maja busy ( kursuja co 15 minut). Pociag nigdy nie osiagnie takiej czestotliwosci dlatego skazany jest na porazke. Mozna niby uruchomic szynobusy na tej linii co 2 godziny, ale bedzie nimi jezdzila tylko rodzina kolejowa ktora ma znizki na bilety ( tak jak to jest na linii Lublin - Krasnik) i zyski z tego beda zadne. Dlatego najlepszym wyjsciem jest calkowita likwidacja pociagow pasazerskich w woj. lubelskim.
0
Brednie niepoparte zadnym dowodem, w rodzaju braku mozliwosci zrobienia sensowanego rozkladu jazdy z powodu rzekomo jednego toru, nie powinny stanowic zadnych podstaw, do odrzucenia racjonalnego podejscia do problemu. Odcinek jednotorowy ma 23km do stacji Zawada, gdzie mozna zrobic mijanke, a nastepnie odcinkami do stacji Zwierzyniec i Rejowiec, skad mamy juz normalny zelektryfikowany conajmniej dwutorowy szlak. Opoznienie na odcinku jednotorowym nie jest wieksze niz 30 min. Da sie zatem puscic pociag o 6:30 z Lublina do Zamościa i o 6:30 z Zamościa do Lublina. Mijanie bedzie w okolicy Rejowca. Analogicznie nie ma problemu ze skladami o 8:30, 16:30 i 19:30. Podobnie nie ma najmniejszego problemu, aby pozostawic, cieszacy sie duza frekwencja pociag Zamość-Wrocław, pozostawic pociag Solina do Belzca, przedluzajac jego bieg o Hioryniec i Rawe Ruską az do granicy. Gwarantuje to natychmiast znaczacy wzrost frekwencji na tym polaczeniu. Analogicznie nalezy przywrocic ruch szynobusem na linii z Lublina do Łukowa (w sensownych godzinach - analogicznie jak w przypadku Zamoscia) oraz na odcinkach do Hrubieszowa i Włodawy. Przy dobrym rozkladzie, taryfie osobowej PKP Przewozy Regionalne, busiarze nie maja najmniejszych szans. Nie zapewniaja ani takiej pojemnosci, ani regularnosci i pewnosci jazdy, ani bezpieczenstwa, ani WYGODY podrozy. Region potrzebuje kolei.
0
aron napisał:
OCZYWISCIE ze komunikacja kolejowa w naszym regionie jest zbedna, poniewaz mamy busy. Nikt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Lublina, jak ma busy co 15 minut, nikt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Bilgoraja jak ma busy co 15 minut. NIkt nie bedzie jezdzil szynobusem z Zamoscia do Belzca itd. Ludzie w naszym regionie dzieki busom odzwyczaili sie po prostu od czekania. To nie Wielkopolska gdzie jak maja pociagi co 2 godziny to sie ciesza ze tak czesto. Dlatego pociagi w naszym regionie powinny byc zlikwidowane.
To niech kolega pojedzie busem do Katowic, albo wrocławia, to porozmawiamy.
0
Zgadzam się z tym, że busy na lokalnych liniach są lepszym rozwiązaniem, ale podam jeden przykład przemawiający za koleją. Nie tak dawno pociąg relacji Wrocław Zamość Wyjeżdżał z wrocławia około godz. 19, około 5 rano był w Bełżcu i około godz 7 dojeżdżał do Zamościa. Korzyścią było to, że każdy kto załatwiał od Horyńca po Bełżec sprawy w Zamościu jechał tym pociągiem. Dlaczego?? Dlatego, że żaden cwaniak - busiarz, tudzież tomaszowski PKS, nie wpadli na pomysł, żeby koło 4 - 5 rano ustanowić na tej trasie z Horyńca do Zamościa przez Bełżec jakiejś lini busowej lub autobusowej. Pierwszy autobus z Lubyczy czy Bełżca w kierunku Tomaszowa jedzie o godz. 6:20 a w kierunku Zamościa i Lublina o godz. 6:50. O busach trzeba zapomnieć, bo busiarze na nieatrakcyjnych trasach nie kursują. Powiedzcie mi więc, czym mam dojechać do Zamościa na godzinę 7 kiedy nie posiadam swojego auta?? Teleportować się nie umiem, nie znam też zasad podróży w czasie i przestrzeni w ciągu sekundy. Zatem przestańcie mi tu chrzanić o wyższości busa nad szynobusem. Bo busy owszem i są, ale TYLKO dla pasażerów mieszkających wzdłuż tras atrakcyjnych dla właścicieli busów. Więc o dobrej komunikacji mogą mówić TYLKO mieszkający wzdłuż drogi krajowej nr 17 Tomaszów - Zamość, Zamość - Lublin. Trasa kolejowa przebiega niestety inaczej, więc mieszkańcy Horyńca, Hrebennego, Bełżca, Suśca, Zawady, Ruskich Piask, Tarzymiech NIE MAJĄ dogodnego dojazdu w rozsądnym czasie do Zamościa bądź Lublina. JEDYNĄ aletrantywą dla mieszkańców wymienionych miejscowości jest szynobus, bądź pociąg o rozsądnej godzinie, bo leniwemu busiarzowi, nie będzie chciało się wstawać o 4 rano, żeby przejechać na trasie z Horyńca do Zamościa z zachaczeniem o Susiec, Długi Kąt itp. Kolej pracuje 24 godziny na dobę - busiarz tylko w dzień Wspomniany pociąg skomunikowany był też z pociągami Hetman do Krakowa w Zwierzyńcu i w Zawadzie z pociągiem do Warszawy. Obłożenie pasażerami było ogromne, w samym Bełzcu dziennie wsiadało około 100 osób. ZATEM KOMU ZALEŻAŁO NA TYM, ABY TEN STAN SPIEPRZYC?? busiarzom?? a może prawda jest inna i synek jednego z dyrektorów PKP InterCity zamierza kupić prywatny szynobus i jeździć nim po Zamojszczyźnie?? Przykład inny. Kiedyś z Bełżca o godz. 21:20 wyjeżdżał nocny pociąg do Warszawy. Woził tłumy. Komu zależało by to schrzanić? Tłumy jeździły też pociągiem do Wrocławia, jeździły wtedy, gdy był on pociągiem nocnym. Bo każdemu to pasowało KTO I CZEMU TO SPIEPRZYŁ?
0
Wszystko zależy od polityków. Zostało jeszcze trochę czasu. Jeszcze może do PO dotrzeć, że przez cztery głupie pociągi może przerżnąć samorządowe wybory. Za aktualny bałagan odpowiada wtyka pekapowego betonu w rządzie Tuska - wiceminister od kolei. Wiceminister z PSL'u. POsprzątajcie po cichu ten bałagan. POsprzątajcie bez szkody dla mieszkańców regionu. Żeby się skrót PO nie kojarzył z Polską Odciętą.
0
aron napisał:
Nie da sie ulozyc sensownego rozkladu pociagow na linii Lublin - Zamosc poniewaz jest jeden tor, a dobudowanie drugiego kosztowaloby kilkaset milionow zlotych. TO absurd ekonomiczny.
Aron, A Ty ciągle swoje. To co mówisz jest niedorzeczne. Po co drugi tor? Nie jest problemem, brak drugiego toru!!! Problemem jest obecna linia kolejowa, która jest w złym stanie technicznym! Drugą sprawą jest to, że od Wólki Orłowskiej (okolice Krasnegostawu) linia ma niekorzystny przebieg i zamiast 22km do Zamościa jest aż 50. Wydaje się, że kluczowy jest nowy południkowy przebieg linii kolejowej właśnie od Wólki Orłowskiej do stacji Zamość. 140tysięczna aglomeracja zamojska (dane z wikipedia) jest jak najbardziej w stanie zapełnić pociągi, pod warunkiem, że będą względnie szybkie. Poniżej wklejam informację którą zawarłem w komentarzach na rynek-kolejowy.pl: "Największą zmianą jest jednak likwidacja kolei na Zamojszczyźnie, która do niedawna była samodzielnym województwem. Co należy zrobić, aby obronić kolej na Zamojszczyźnie? Ano co następuje: 1) Marszałek województwa powinien od września puścić szynobus do Zamościa (czas przejazdu będzie krótszy niż pośpiesznym, ze względu na zmiany kierunku jazdy) 2) Najważniejszy z punktu widzenia Zamościa jest odcinek Zamość-Rejowiec-Lublin. Jednak przebieg linii jest zły, dlatego należy stworzyć studium wykonalności dla połączenia: a) Lublin-Zamość-Hrebenne-Lwów Lublin-Zamość-Hrebenne-Munina-Przemyśl 3) Na podstawie studium wykonalności zapewne wyjdzie, aby od linii numer 7 w okolicach Zalesia Krasińskiego/Kańskiego (przed Rejowcem), aż do Bełżca poprowadzić nową linię kolejową jednotorową o przebiegu południkowym (z rezerwą na drugi tor) . Dzięki czemu: a) czas przejazdu z Lublina do Zamościa skróci się do poniżej godziny (obecnie 2,5h) -- odległość drogą kolejową skróci się o 20km. Tomaszów Lubelski zyska połączenie kolejowe c) czas przejazdu z Zamościa do Hrebennego skróci się o 75minut (obecnie 1:55) -- odległość drogą kolejową skróci się o 35km d) Zamojszczyzna zyska alternatywne połączenie z Przemyślem Powyższe czasy przy zastosowaniu lokomotywy spalinowej SU-45 na całej trasie. W pierwszej kolejności należy zbudować 22km nowych torów między Zamościem a Wólką Orłowską (okolice Krasnegostawu). Wybudowanie tego odcinka, skróci czas przejazdu do zamościa aż dwukrotnie. Odcinek ten jest najważniejszy dla Zamojszczyzny, a koszty jego budowy wydają się być uzasadnione. Zwłaszcza, że w Zamościu siedzibę ma LHS i możnaby stworzyć centrum logistyczne dla towarów przesyłanych z Ukrainy do portów Bałtyckich. A więc samorządowcy do dzieła."
0
Wybacz, ale pomysł na całkiem nową linię jest takim samym absurdem jak pomysł na Ygreka. Na te nowe 22 km w pierwszej kolejności również (po drodze są zdaje się pagórki, więc wyjdzie więcej niż 22 km).
0
Gość napisał:
Wybacz, ale pomysł na całkiem nową linię jest takim samym absurdem jak pomysł na Ygreka. Na te nowe 22 km w pierwszej kolejności również (po drodze są zdaje się pagórki, więc wyjdzie więcej niż 22 km).
Te nowe 22km to 4% całego Ygreka i do tego to linia konwencjonalna jednotorowa z rezerwą na drugi i bez sieci elektrycznej, więc cenowo zupełnie inna klasa. Do tego korzyści są ogromne. Geometria przy nowobudowanym odcinku powinna być przynajmniej na 160 dla klasycznego, więc łuki powinny mieć przynajmniej R=2,5km. Choć przy nowobudowanej linii w niezbyt trudnym terenie wypadałoby zrobić R=6km. (CMK ma R=4km), więc "pagórki" w tych miejscach muszą pójść w wykopach lub na nasypach. Odcinek ten nie będzie bardzo trudny w porównaniu z planowaną budową linii Podłęże-piekiełko, czy łącznicą/obejściem jasła od strony wschodniej (ponad 20km). W ciągu kilku najbliższych lat zostanie również wybudowana 10 kilometrowa łącznica (obejście Czerwieńska). Dla rozwoju kolei na Zamojszczyźnie jest to bardzo ważny odcinek, dlatego studium wykonalności dla całej nowej linii, oraz rezerwa terenu i modyfikacje planu zagospodarowania przestrzennego, powinny zostać już dzisiaj zrobione. do 2020 powinien powstać ten bardzo ważny odcinek Wólka Orłowska-Zamość, a następne odcinki dopiero wraz ze wzrostem zapotrzebowania.
0
PKP (pięknie, k.., pięknie) opracowania i projekty, które zostaną na papierze przez bliżej nieokreślony czas. Ładujmy w nie kasę, za którą w 2 lata można doprowadzić to co jest do stanu sensownej i opłacalnej eksploatacji. Nie ma to jak kupę kasy włożyć w wykonanie, solidnej, rzetelnej, aczkolwiek nikomu niepotrzebnej roboty. No, może poza tymi, którzy będą tę makulaturę produkować. Busiarskie lobby tylko czeka na promowanie takich właśnie pomysłów. Proponuję jeszcze włączyć do koncepcji międzynarodowy port lotniczy w Lubyczy Królewskiej obsługujący tanich przewoźników w kontekście Lwowa, oraz bazę przeładunkową szeroki tor - barki rzeczne w okolicach Zwierzyńca.
0
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.