Inne

Zobacz jak Lublin reklamuje się w Cannes (wideo)

Dodano: 14 maja 2008, 11:13

Romantyczny skansen, tajemnicze zaułki Starego Miasta - taki Lublin zobaczą filmowcy na festiwalach filmowych w Polsce i Europie.

Stukot końskich kopyt na brukowanych uliczkach Starego Miasta, starannie odnowione kamienice, żydowskie motywy w staromiejskich kawiarniach, ale też niszczejące, zaniedbane budynki - po takim Lublinie spacerują dwie dziewczyny.

W filmie zagrały Joanna Hac i Anna Szkoła - studentki z Lublina, które do filmu dostały się z castingu.

- Warto promować to miasto dlatego bierzemy w tym udział. To prestiżowa rzecz - mówi Joanna Hac.

Jednocześnie po Lwowie podróżują dwaj motocykliści - stąd bardziej dynamiczne ujęcia niż te kręcone w mieście nad Bystrzycą. - Puenta filmu jest taka, że panie wskakują na motocykle i razem odjeżdżają w kierunku Bramy Grodzkiej - tłumaczy Jacek Knopp, scenarzysta, operator i reżyser.




Jacek Knopp ze studia Filmowego Kalejdoskop nakręcił dwa filmy, w których pokazuje uroki obu miast: 60-sekundowy i 10-minutowy.

- Paryż czy Londyn są ograne ze wszystkich możliwych stron - mówi Knopp. - Reżyserzy poszukują nowych lokalizacji i inspiracji. Chcemy im pokazać nasz unikalny klimat: piękne podwórka, kamienice, skansen i plenery.

Dobór Lwowa i Lublina nie był przypadkowy. - Miasta te są bardzo do siebie podobne. Oba mają równie atrakcyjną architekturę. Można w nich kręcić filmy zarówno historyczne, jak i współczesne. Ale są też małe różnice: Lwów ma większy rozmach, jest duży, a Lublin może pochwalić się kameralnością - stwierdza reżyser.

- Kilkanaście lat temu powstał "Lisbon Story”. To film, dzięki któremu do Lizbony zaczęły przyjeżdżać miliony ludzi. To miasto zaistniało właśnie dzięki filmowi - mówi Janusz Skałkowski, producent trailera.

Trailer o Lublinie i Lwowie na płytach DVD trafi do filmowców w całej Europie. Pierwsze egzemplarze zostały już wysłane do Cannes, gdzie odbywa się najbardziej prestiżowy festiwal filmowy w Europie.

Film powstał w ramach projektu "Lublin-Lwów: Miasta filmowe”. Lubelski ratusz ta promocja kosztowała 350 tys. zł. Urzędnicy chcą też stworzyć miejski fundusz filmowy. Fundusz ma wspierać finansowo ekipy filmowe, które zdecydują się kręcić film w naszym mieście. (łm)


Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

CGK - aplikacja mobilna