Do uruchomienia tej lini wystarczy jeden SPRAWNY szynobus.Wyszłoby przy tym do 7-8 kursów.Z Chełma do Woli Uhruskiej i Rudy Huty droga jest coraz bardziej zakorkowana ,jest coraz bardziej ciasnsniej i niebezpieczniej.Czas jazdy jest długi.
Wznowienie szynobusu to konieczność.
Szynobusem jest znacznie szybciej.
Wcześniej jezdził szynobus ale cały czas sie psuł i mało kto nim jezdził.I dlatego zawieszono.
Ta linia nie ma dużych kosztów ,nie ma posterunków ruchu,nie ma budynków stacyjnych.
Nie trzeba dodatkowych pieniędzy.
Wystarczy wysłać z Lublina jeden szynobus.Łączniki chełm-rejowiec zlikwidować i odzyskane pieniadze przeznaczyć na włodawe.Do rejowca mało kto jezdzi a takich pociągów jest 4.
Przynajmniej do woli uhruskiej z chełma szynobus powinien jezdzić.
|
|
|
|
Powinni "dobudować" kilka km linii kolejowej,tak aby szła bliżej Jeziora Białego oraz dochodziła jak najbliżej centrum Włodawy. To spora inwestycja -ale na pewno opłaciła by się,tym bardziej w sezonie letnim. I nawet śmiem domyślać się,że była by bardziej opłacalna niż bocznica ze Świdnika do lotniska -bo przecież do samolotu z bagażami i tak wiele osób będzie przyjeżdżać swoimi samochodami.
|
|
Zabrać Chelmowi część połączeń (tych co wożą powietrze) i dać w ine części województwa.
|
|
Gdzie mądralo?? Akurat na trasie pomiedzy Deblinem a Chełmem jezdzi najwiecej ludziw tym województwie. Moze tworzyc trase Lublin - Swidnik?? |
|
Jakby mieszkańcy Chełma mieli oferte w taryfie połaczenie w dobrej cenie jak np mieszkańcy Zamościa to by tez chętnie jeżdzili pociagami. Nie wiem dlaczego np bilet Zamośc Lublin -117 km kosztuje 11,50 a pociag Chełm - Lublin -73 km- 15 zł. By spuscili z cen to na pewno by gorzej na tym nie wyszli. Ale widac to taka polityka , mało ludzi z drozszym biletem niż wiecej ludzi z tanszymi |
|
w roku 1995 w ramach pracy dyplomowej na studiach podyplomowych opracowalem koncepcje modernizacji linii Chem-Wodawa ( likwidacja zbednych torów stacyjnych, rozjazdów, korekta łuków itp), tak aby pociągi mogły jeździc spokojnie nawet 100 km/h. Jednoczesnie wskazywałem na możliwośc wydłużenia do Okuninki wraz zorganizowaniem komunikacji busami do / ze stacji oraz wykorzystanie walorów sezonowych tej linii. Tym bardziej że planowano odbudowac kolejowy most graniczny we Włodawie. I oto po 17 latach ....SIEDEMNASTU , pomysł odżył, co uważam w obecnych realiach jest ekonomicznie nieuzasadnione. Komunikacja bus-owa wypełniła luke po zlikwidowanym ruchu pasażerskim na tej linii i samorządowcy tego nie zmienia. Zmotorzyowani mieszkancy przyległych miejscowości nie przesiada sie na szynobusy, bo znając genialne pomysły kolejarzy układających rozkład jazdy to i tak byłby nie życiowy. Tak więc zastanawiam sie po co odświeżono ten pomysł? czyżby zaczynala sie kampania przedwyborcza do samorządu ??
|
|
Jest to użasadnione ekonomicznie, gdyż na trasie Chełm- Wola Uhruska busy jadą minimalnie 50 minut, a szynobusty jechałyby maksymalnie 30 minut, poza tym na 40- miejscowego sa107 chętni na pewno by się zaleźli.
|
|
Na tej linii powinny kursować pociągi relacji:Chełm-Włodawa,Lublin-Włodawa,a w wakacje Chełm-Stulno i Chełm-Brześć
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|