Po zakończeniu wszystkich prac o łącznej wartości prawie 110 mln zł pociągi pasażerskie z Lublina do Łukowa pojadą z prędkością 100–120 km/h – deklaruje przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. CO WY SOBIE Z polaków jaja robicie z jaka predkością?To po co remontować jak i tak gów....!!
|
|
A dlaczego te pociągi nie pojadą od Łukowa do Pilawy i dalej do stolicy tylko na siłę są kierowane przez Siedlce.Czas pasażerów dla PKP się nie liczy panie rzeczniku?!
|
|
A gdzie obiecywany drugi tor i elektryfikacja 30-stki na całej długości? Apotem pieniądze zostaną zwrócone do unijnej kasy bo nikt nie potrafił ich wykorzystać na czas w racjonalny sposób.Co pan na to panie rzeczniku?!
|
|
Linia do Łukowa nie jest przystosowana do wielkich prędkości. Chodzi przede wszystkim o promienie i profile łuków, a także o liczne skrzyżowania z lokalnymi i polnymi drogami, które są przecież drogami publicznymi. Chcąc dostosować tę linię do większych prędkości trzeba by ją praktycznie zbudować od nowa, a to kosztowałoby nie 110 mln zł, tylko jakieś dwa zera więcej. Wydawanie takiej kasy mija się z celem, gdyż utrzymywanie tej linii nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Stacje Parczew, a przede wszystkim Radzyń są oddalone od tych miast, a pociąg na dystansie Lublin - Łuków robi aż 111 km, podczas gdy odległość pomiędzy tymi miastami wynosi ok. 90 km.
Zresztą nie czarujmy się - w Polsce nigdy nie będzie kolei o standardzie TGV.
|
|
Bedlno Radzyńskie a nie Bedlno Podlaskie. :)
|
|
Może dlatego, że odcinek Warszawa-Pilawa też będzie remontowany.
|
|
Szkoda, że linii z Lublina do Łukowa nie zaplanowali na całej długości jako dwutorowej, zelykrtyfikowanej i dostosowanej do prędkości 160km/h. Skróciłby się wtedy czas przejazdu i wzrosłaby atrakcyjność połączeń.
|
|
A co z pociągami do Wrocka, Krakowa i Katowic też przez Łuków. Nie Blizej było by przez Kraśnik?
|
|
Przez Łuków, bo dalej przez Warszawę są połączenia, jakby nie patrzeć Warszawa to miejsce do którego i z którego pociągi najłatwiej dojeżdżają do Wrocławia, Krakowa i Katowic. I najszybciej.
|
|
Wogule jakby zainwestować w linie 30 w tym elektryfikacja jej, to łatwiej i prościej dojechać do Warszawy z Lublina przez Łuków niż stara trasa przez Dęblin.
|
|
Byłoby miło jakby ktoś pomyślał o linii kolejowej Lublin - Biała Podlaska. Z pewnością ułatwiłoby to życie wielu studentom jak i również osobom pracującym chcącym się przemieszczać na tej trasie. Firmy "busiarskie" często podstawiają busy. które nie nadają się do jazdy. A w okresie świątecznym lub długich weekendów jest jedna wielka masakra. Milej byłoby jechać pociągiem bez aż takiego tłoku i w o wiele lepszych warunkach :)
|
|
moze jeszcze pendolino? poco na ta wieś taka linia? |
|
Pendolino... kto wie może kiedyś, tyle że to linia elektryczna potrzebna. Wystarczy że 30 będzie udrożniona, wtedy i do Białej z Lublina będzie się dało dojechać pociągiem w lepszych warunkach niż bus, i w granicach 1:50 - 2:00.
|
|
Dlaczego pociągi nie będą się zatrzymywać w Radzyniu Podlaskim (stacja Bedlno Radz.) ?!! bo się nie opłaca bo dojazd 7 km od Radzynia - to lepiej, żeby osoby z Radzynia kursujące do Warszawy (studenci i nie tylko ) jeździli - bo nadal jeżdżą - do stacji Łuków...
|
|
do której, co zapomniałem dodać, jest aż 30 km... to jest jakiś skandal...
|
|
Bo panie kolego przez Siedlce prowadzi wyremontowana LK2. Łuków - Siedlce ma dozwoloną prędkość 120 km/h a Siedlce - Warszawa - 160 km/h
Na odcinku do Pilawy (LK12) jest max 50 km/h i potem LK13 100 km/h do Mińska i 160 km/h do Wa-wy albo 100 km/h LK7 przez Otwock.
Mi wychodzi z tego jakieś 45 minut przez Siedlce i jakieś 1,5 godziny przez Pilawę/Otwock - a więc Mocium Panie - czas się liczy. Czas !
|
|
Łuków - Siedlce zdaje sie tez pod 160 dla osobówek podchodzi
|
|
papierosy caro i bilet do Bedna
|
|
RADZYN JEST ODDALONY 8 macha od stacji ! Zas PARCZEW LEZY NA TERENIA MIASTA CIOLY !!
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|