Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Będą nowe miejsca parkingowe dla studentów

Utworzony przez student, 21 października 2009 r. o 08:37 Powrót do artykułu
Parkingi na 50 aut.... uśmiać się można. Przecież studentów jest kilka tysięcy, a tych co dojeżdżają pewnie setki. Skandal z ostatniego miesiąca to zabranie ogólnie dostępnych miejsc parkingowych, które były obok rektoratu UMCS zjeżdżając pod kładkę i przeznaczenie ich wyłącznie dla pracowników. Teraz to miejsce świeci pustkami, a mogłoby parkować mnóstwo samochodów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jesli chodzi o parkowanie na miasteczku i w okolicy to jest porazka, czasem dluzej sie szuka miejsca parkingowego niz zajmuje dojazd do lublina;/ ale uczelnie powinny nie tylko skupic sie na miejscach parkingowych przy glownych budynkach uczelni ale takze pomyslec o miejscach parkingowych przy roznych wydzialach ktore sa porozrzucane po calym miescie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Uniwersytet Przyrodniczy - szlaban powinien być postawiony przy samy wjeździe na drogę wewnętrzną prowadzącą w stronę Rektoratu. Pomimo zakazów parkowania droga jest zawsze zastawiona, bo student musi oczywiście dojechać pod sam budynek swoim wspaniałym autem. Nie moża dojechać do wytyczonych parkingów, szczególnie sztuką jest dojechanie do "dolnego parkingu" - za budynkiem.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Uważam, że studenci mogą z powodzeniem docierać na uczelnie uzywając MPK lub na piechotę. Nie są osobami mieszkającymi poza miastem (z reguły), a zwykle jeżdzą samochodami z czystej próżności i lenistwa. A za lenistwo powinno się słono płaćić. Sugeruję więc, żeby i Politechnika, UP i UMCS zaproponowały żakom płatne miejsca parkingowe. Jeśli stać ich na samochód i benzynę, to na miejsce parkingowe zapewne też.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ciekawe ile jest wtym prawdy, że z parkungu podziemnego na KULu będą mogli korzystać studenci?? W tym momencie jest tam bardzo tłoczno, bo większość wykładowców, asystentów, stażystów, księży parkuje swoje bryki a student najczęściej dostaje mandat parkując na chodniku vizavi banana;)! A parking przed collegium zazwyczaj jest pusty!!!! Tylko, że zwykły student nie ma prawa wjazdu, nie ma przepustki...a wydaje mi się, że każdy powinien być traktowany tak samo...Pomysł ogólnie jest bardzo dobry i ciekawy, tylko czy to jest prawda o tym przekonamy się w przyszłości, a ona bywa zawzwyczaj odmienna od planów itd itp....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Osobiście nie jeżdże samochodem na uczelnię. Ale nie widzę powodu, żeby nie dawać studentom prawa do parkowania przy własnej uczelni. 50 miejsc to chyba żart, a na pewno nie nowe miejsca parkingowe, jeśli budynek z parkingiem ma powstać w miejscu istniejącego parkingu (gdzie aktualnie pewnie mieści się ok 50 aut). Jak budować to z wyobraźnią. Niech ktoś sprawdzi zapotrzebowanie na miejsca parkingowe...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeden z profesorów KUL (jak najbardziej sprawny fizycznie), mieszkający w połowie ul. Weteranów jeździ od lat do pracy samochodem ma do pracy około 400m, więcej czasu mu zajmuje otworzenie garażu, przejechanie skrzyżowania z Sowińskiego niż dojście na piechotę...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
oczywiście niech studenci się nie cieszą bo i tak z tej puli miejsc dostaną tylko jakiś ochłap, a postawi się szlaban i woźnego by wpuszczał tylko uprawnioną kadrę, a zresztą kto to widział by student musiał tu parkować...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Plany budowy parkingów przez lubelskie wyższe uczelnie świadczą o całkowitej planistycznej ignorancji (patrz reakcja internautów). Strategia planowania miejsc postojowych w skali ogólnomiejskiej (wszak w sąsiedztwie uczelni ma powstać Lubelskie Centrum Kultury i gmach Urzędu Marszałkowskiego) jest jednym z zadań inżynierii ruchu Urzędu Miasta. Pomijając Politechnikę Lubelską która zapewnie ma specjalistów i rezerwy terenu, w przypadku zwartej zabudowy KUL, UMCS i Uniwersytetu Przyrodniczego rzecz należy rozpatrywać kompleksowo. Określić realne potrzeby (50 stanowisk na uczelnię to najpierw śmiech, a później źródło konfliktów) i najlepiej zewrzeć szeregi w inwestowaniu. W całym jednak procesie planowania, prognozy (rozwoju) nic nie zwalnia Urzędu Miasta (ukłony dla pana Łątki) od logistycznego rozwiązania problemu i diagnozy. Wartości policzalnych nie zastępuje się woluntaryzmem, a niezaspokojonych potrzeb, milczeniem.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Marcel napisał:
Uważam, że studenci mogą z powodzeniem docierać na uczelnie uzywając MPK lub na piechotę. Nie są osobami mieszkającymi poza miastem (z reguły), a zwykle jeżdzą samochodami z czystej próżności i lenistwa. A za lenistwo powinno się słono płaćić. Sugeruję więc, żeby i Politechnika, UP i UMCS zaproponowały żakom płatne miejsca parkingowe. Jeśli stać ich na samochód i benzynę, to na miejsce parkingowe zapewne też.
Wydaje mi się, że Ci którzy mieszkają w Lublinie lub w pobliżu miasteczka przeważnie korzystają z MPK albo idą na piechotę, bo widzą co się dzieje na drogach w godzinach szczytu i widzą problem z parkowaniem. Samochodem dojeżdżają osoby z dalszych dzielnic lub okolicznych miejscowości. Mój przypadek to dojazd spod Lublina i żeby móc korzystac z MPK najpierw trzeba dotrzeć do granic Lublina, a to jest parę kilometrów, więc rozsądnym transportem jest samochód. Nie zapominajmy, że podlubelskie gminy też są silnie zaludnione i wśród swoich mieszkańców mają studentów. Dobrym rozwiązaniem byłoby wpuszczenie MPK do głównych podlubelskich miejscowości, czasami wystarczy wydłużyć trasę o kilka kilometrów, ale problem to dogadanie się władz gminy z MPK i oczywiście nic za darmo, bo gmina musi dokładać do tego interesu. Co do pomysłu płatnego parkingu, jestem jak najbardziej ZA (jeżeli to gwarantowałoby mi pewne miejsce parkingowe). Oczywiście za rozsądną opłatę miesięczną (swoisty abonament), a nie przeliczając ilość godzin po miejskich stawkach.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...