"– Obecnie jest taki boom na auta elektryczne, że na rynku brakuje części. " - balcerowicz przewidział i wygasił nasze fabryki w odpowiednim momencie. Brawa!
|
|
Kluczem są ładowarki indukcyjne takie które mogą ładować pojazd podczas jazdy, lub podczas postoju na skrzyżowaniu. Rozwiązanie przewodowe to już przeżytek. A u nas to dopiero dopiero nowość.
No i mamy takie odgrzewane wynalazki, starocia !!!
|
|
Naukowiec mówi: "Nasze układy będą umożliwiały także konwersję energii w drugą stronę - z samochodu do systemu."
Nie wyobrażam sobie aby stojące przy słupie energetycznym auto, z włączonym silnikiem, przekazywało energię z alternatora czy z akumulatora do urządzeń zainstalowanych na słupie i przetwarzających ją na energię prądu przemiennego. Jaka byłaby sprawność energetyczna takiego układu?
Czy redakcja może rozszerzyć tę informację?
|
|
No i to jest POMYSŁ i wdrożenie a nie jakiś sławiony polski grafen, srafen, pierdziafem, którego nike nie widział a tylko nieliczni słyszeli .... :) Zupełnei jak w baśniach i legendach.
|
|
U chińczyka kupiłem takie coś wkręcane w żarówkę za 2zł. Podłączam prostownik w piwnicy i też mam ładowarkę że tak powiem z lampki.
|
|
50 kW z sieci zasilającej oświetlenie uliczne? Coś tu McGyver'em zalatuje. To ile razy na dobę takie urządzenie będzie w stanie ładować pojazd? Co z trwałością i jaka jest żywotność ładowarki w cyklach?
|
|
Pracuję w branży i też się zastanawiam jak sieć oświetlenia ulicznego ma przesłać 50 kW do pojedyńczej ładowarki (dla porównania transformatory montowane na stacjach transformatorowych w małych miejscowościach mają moc np. 63kVA albo nawet 40 kVA). To po pierwsze. Po drugie, to chyba ładowanie byłoby możliwe tylko w nocy, bo w dzień sieć oświetlenia jest bez napięcia. Może ktoś z Politechniki mógłby się odnieść do moich wątpliwości? Bardzo proszę o merytoryczną dyskusję. Pozdrawiam.
|
|
Rzeczywiście konieczne jest zapewnienie wydzielonej linii zasilającej do ładowarki. Istotą jest to, że może ona pełnić rolę dodatkową, jaką jest oświetlenie przestrzeni publicznej, monitoring terenu itd. Dodatkowo możliwe będzie ograniczenie mocy maksymalnej ładowania, jak również (i to jest najciekawsze) pobranie przez system energii z pojazdu elektrycznego. Zakładając, że liczba pojazdów elektrycznych znacząco wzrośnie mozna spodziewać się chwilowego deficytu podaży mocy. W takiej sytuacji, o ile dysponent auta wyrazi taką wolę, może on stać się źródłem energii np dla innego pojazdu, lub innych elementów systemu el-energetycznego. W czasie, w którym system będzie dysponował nadwyżką jego auto zostanie doładowane.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|