ok podajcie ile kosztuje taka instalacja i po ilu latach się zwróci...
|
|
Jak podaje MPK, ze spalania jednego litra oleju napędowego powstaje ponad 2,6 kg dwutlenku węgla Ja nie rozumie . MPK ma perpetum mobile .
|
|
Co za bzdury! 2,5 kg dwutlenku wegla z jednego litra oleju napędowego ???? Ludzie! Troche dokladnosci w pisaniu!
|
|
oszczędność 5,5k zł rocznie na autobusie. Ile kosztuje ta instalacja i ile lat się amortyzuje ?
|
|
Panów z komentarzy od wagi dwutlenku węgla zapraszam na jedne z pierwszych zajęć z chemii w szkole podstawowej czy gimnazjum...
Podpowiem, tlen w powietrzu też coś waży i nie znika nagle przy spalaniu.
|
|
Nie jest to ani oszczędne (poniesione nakłady nie zwrócą się, bo 5 latach instalacja będzie do wymiany - szczególnie jak to będzie przetarg publiczny z najniższą ceną) ani ekologiczne (te panele musi ktoś wyprodukować). Ale jest kasa do przewalenia. |
|
Może nie byłem pilnym uczniem, ale 2,5 kg CO2 z litra ropy to warte nagrody Nobla .
|
|
"Konsekwencją jest wyeliminowanie strat spowodowanych utratą kursów, czy kosztów związanych z dojazdem pogotowia technicznego do usuwania awarii systemów zasilania."
To mnie rozbawiło. Autosany mają te panele, ale co z tego jak one na okrągło się psują. Dlatego MPK pomaga sobie starymi rzęchami, które zapewne przeżyją Autosanu, Ursusy i jeszcze inne wynalazki. Dlaczego nie inwestują w normalne autobusy? Kiedy MPK ogłosi przetarg na swoje autobusy i przestanie nas wozić rupieciami? Ale zawsze łatwiej mydlić oczy jakimiś nowinkami technicznymi niestety
|
|
Wiecie ,że 1 kg mięsa można zrobić 3 kg kiełbasy.
|
|
a klimatyzację będą włączać?
|
|
Faktycznie pilnym uczniem nie byłeś ale czym tu się chwalić? Ale zawsze można to chociaż częściowo "nadrobić". Polecam zarówno Tobie, jak i kilku poprzednikom zdziwionym ilością wytworzonego CO2. |
|
no cóż, nie na samym on autobus jeździ. poczytaj sobie o procesie spalania paliw. ***autowiedza.republika.pl/proces_spalania.html 1.1. teoretyczna ilość powietrza niezbędna do spalenia 1 kg paliwa ( m t ) - dla benzyny m t = 14,9 kg powietrza, - dla oleju napędowego m t = 14,3 kg powietrza, - dla gazu lpg m t = 15,7 kg powietrza. czystego tlenu w powietrzu jest ok. 21% czyli silnik zużyje około 3kg tlenu reszę sobie policz chyba jednak nie byłeś pilnym uczniem. |
|
Co za baran te głupoty opowiada. Jak moze się zwiekszyć żywotność akumulatora skoro jest on na okrągło używany bez względu na to czy jest doładowany przez alternator czy panele słoneczne ( które podobno ładują sie w nocy w święte księżyca ). Kolejny PSL- owiec próbuje wytłumaczyć ciemnocie ze zrobił dobry geszeft - dla siebie
|
|
Super, najlepsze piekarniki to te elektryczne!
|
|
Rozumiem że w związku z tym obniżą absurdalne ceny biletów?
|
|
Czyli dzięki panelom ustawimy przetarg pod Ursusa i Politechnikę... Ile kosztują po stronie wkładu własnego te panele dla jednego autobusu? Czy są warte zakupu kolejnych gratów spod znaku Ursusa? (dzięki Bogu Autosan splajtował i wcisnął swoje graty tylko Lublinowi)
|
|
A może lepiej doposażyć część nowych autobusów co MPK je kupiło w biletomaty ?? Większy pożytek dla pasażerów...
|
|
Ciekawa polska przypadłość, że zawsze znajdą się niezadowoleni - jak miasta nic nie robią, to wtedy bieda bo smog, diesle trują, gdzie elektryki i bajery, jak próbują coś robić - no to wtedy bez sensu, bo to albo za mało autobusów, albo za mało oszczędności, wszystko ustawione pod leśnych dziadków itd. Skoro toyota na dachu priusa 2017 wstawia (chyba opcjonalny) panel słoneczny i tam ma to uzasadnienie, to w przypadku wielkiego autobusu chyba tym bardziej. Jeśli dodatkowo podtrzyma akumulator, że przy tej całej ilości zabawek na pojeździe uda się odpalić po postoju a nie wzywać pomoc techniczną, to też podobnie - po co to komu, ale jak się by komuś zdarzyło podczas jego trasy, to zaraz furia że jakto nic z tym przewoźnik nie robi, czemu nie zabezpieczy nie doda jakiegoś zasilania itd.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|