wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lotnisko

Włosi inwestują na lotnisku Lublin. Powstaje terminal cargo

Dodano: 23 września 2015, 19:47

Wiosną w Porcie Lotniczym Lublin zacznie działać punkt odpraw towarowych. Terminal cargo buduje włoska firma specjalizująca się w transporcie lotniczym. – To dla nas drzwi do całej Europy – mówi o inwestycji w Świdniku dyrektor Xpress Handling.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Swoją bazę w Świdniku planuje uruchomić włoska firma Xpress Handling, która obecnie działa na 14 lotniskach we Włoszech oraz w czterech krajach Europy zachodniej: Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Port Lotniczy Lublin będzie pierwszym w Polsce, z którym Włosi planują nawiązać współpracę. Prace przy budowie świdnickiej bazy już ruszyły. Powinny zakończyć się w styczniu 2016 r.

– Naszą działalność chcemy rozpocząć wiosną, a ofertę kierujemy zarówno do firm polskich, jak i tych, które chcą importować do Polski. Traktujemy to jako inwestycję strategiczną, to dla nas drzwi do całej Europy – mówi Giuseppe Musarella, dyrektor wykonawczy Xpress Handling Poland.

Punkt powstanie obok terenu lotniska, w pobliżu głównej bramy wjazdowej. Pierwszy etap inwestycji to budowa rampy rozładunkowo-załadunkowej dla dwóch samochodów ciężarowych oraz budynku, w którym będzie odbywać się sprawdzanie towarów i kontrola celna.

– Inne porty lotnicze budują duże terminale o powierzchni nawet 20 tys. mkw. Nam taka infrastruktura nie jest w tej chwili potrzebna – stwierdza Ireneusz Dylczyk, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin. – Wokół naszego portu powstaje duży węzeł logistyczny. W promieniu ośmiu kilometrów od lotniska będziemy mieli w sumie cztery duże parki przemysłowe i produkcyjne, które łącznie będą oferować ponad 160 tys. mkw. powierzchni, a dojazd stamtąd zajmuje maksymalnie 15 minut. Dlatego nie jest nam potrzebny magazyn, tylko punkt przejścia pomiędzy strefą niezastrzeżoną, a zastrzeżoną – tłumaczy.

Obecnie na polskich lotniskach odprawia się 130 tys. ton towarów rocznie. 67 proc. ruchu generuje warszawskie Okęcie. Dla porównania w północnych Włoszech jest to 1,2 mln ton, a w Niemczech jest to 4,5 mld ton.

Według wstępnych szacunków, w lubelskiej bazie cargo przez pierwszy rok działalności uda się odprawić ok. 1,2 tys. ton, a w kolejnych latach 3-3,5 tys. ton towarów rocznie z takich branż jak motoryzacja, lotnictwo, rolnictwo i farmaceutyki.

– To cel możliwy do osiągnięcia – zapewnia dyr. Dylczyk i podkreśla, że to pozwoliłoby naszemu lotnisku dołączyć do krajowej czołówki.

Gość
Gość
Gość
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (26 września 2015 o 12:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
hhe.. Ja obecnie korzystam z tego portu i odprawiam towary, pomimo braku terminala. Myślę że to dobra droga Panie Irku. Tak trzymć, może ułatwi nam to procedury celne (mam nadzieje). Do zobaczenia w LUZ niebawem Adam
Rozwiń
Gość
Gość (25 września 2015 o 13:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
o fuck to superowo pójdę do roboty za 1.500 zapitalać fizycznie
Rozwiń
Gość
Gość (24 września 2015 o 22:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jednak Polska Wschodnia całkiem dobrze rokuje, wbrew temu co niewybrednie sugerują "sławy" pokroju Palikota
Rozwiń
Quest
Quest (24 września 2015 o 11:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

:)

Rozwiń
Gość
Gość (24 września 2015 o 07:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Pociągami będą to później rozwozić?

ty na plecach będziesz to nosił :D czytałeś wogóle artykuł czy taki nierozgarnięty jesteś?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!