Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Centrum Lublina bez samochodów?

Utworzony przez kad, 6 kwietnia 2012 r. o 06:47 Powrót do artykułu
deVon napisał:
>># kier | dodano: dzisiaj, 08:15 >> >>Co za idiotyzm. Inwestowanie w trajtki i autobusy? Ludzie, przecież to gorzej niż średniowiecze, nikt juz tego nie >>robi. A przepraszam wieś lublin inwestuje w autobusy:) Wstyd się gdziekolwiek przyznać gdzie człowiek mieszka. No patrz, a we wsi NYC porobili tyleee buspasów, a w innej wsi Portland w Oregonie pozwężali ulice w centrum i puścili tramwaje! Nie wspominając o trolejbusach w San Francisco.
Co się dziwisz. Najechalo się do Lublina wiejskiej mentalności i na ciekawe pomysły tak reagują. Oni muszą pod swoją stodole podjechać samochodem pod same drzwi!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A nie można wprowadzić czegoś taiego jak w wielu miastach Europy, że samochody z parzystymi i nieparzystymi rejestracjami wjeżdżają codziennie na przemian? np w poniedziałek parzyste, we wtorek nieparzyste itd? Złość mnie ogarnia na samą myśl, że będą mnie zmuszać abym wsiadł do autobusu, w którym śmierdzi, bo co poniektórym dupy się nie chce umyć, albo jakieś cwele pokazują wszystkim pasażerom, że nie stać ich na słuchawki i puszczają beznadziejna muzykę z komórki na cały autobus (tak swoją droga to w Kazachstanie była na to moda w 2005r, gdzie u nas jeszcze mało kto miał telefon z mp3, a jak miał to bał się ujawniać, żeby go nie skroili). Do tego dochodzą awanturujący się emeryci, bezdomni z workami puszek aluminiowych. Niby jakie "ZA" mógłbym usłyszeć aby z dobrej woli wsiąść do autobusu? W samochodzie słucham muzyki jakiej chce, jak jest gorąco włącze klime, zawsze mam wygodne miejsce siedzące, w mniej upalne dni moge otworzyć okno bez ryzyka usłyszenia sloganów typu: "Panie, wieje mi tu". Jak dla mnie to jest to lobbowanie komunikacji miejskiej, na którą wyłożono ostatnimi czasy sporą kasę. Czemu nie było takiego parcia, jak po Lublinie jeździły Ikarusy?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bardzo mądre i nowoczesne podejście, trzeba zdać sobie sprawę, że poprzez budowanie parkingów i brak opłat za miejsca postojowe tak naprawde doprowadzamy do tego, że w centrum non stop bedzie korek, a trzeba robić zupełnie na odwrót, zniechęcić kierowców do wjeżdzania w obręb śródmieścia i zaproponować im np. zniżki przy zakupie biletu okresowego po okazaniu dowodu rejestracyjnego. Możliwości jest mnóstwo ale trzeba dobrej woli i cierpliwości. Najlepszym przykładem podobnych mechanizmów są miasta na zachodzie europy, zdano sobie sprawę, że przyszłość transportu nie leży w budowaniu nowych dróg ale w udrożnianiu obecnie istniejących poprzez transport zbiorowy i rowery. Dane mówią same za siebie. 98% swojego czasu autobus spedza w trasie natomiast 2% na parkingu, w przypadku samochodów sosobowych jest na odwrót. Mam nadzieję, że zmiany zostaną wprowadzone, bo szkoda by centrum w dalszym ciągu było jednym wielkim miejscem postojowym
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Brawo. Gratuluję pomysłu, zwłaszcza z zamknięciem 3-go Maja oraz Królewskiej i generowanie olbrzymich korków na Wieniawskiej jako jedynej ulicy przecinającej Śródmieście w kierunku pn-pd, chyba że też ma być zamknięta po utworzeniu buspasów... co zostanie? Leszczyńskiego? Poniatowskiego? I tak zakorkowane do granic mozliwości...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
wszystko pieknie, zamnkac srodmiescie dla prywatnych samochodow, jestem za choc nie jestem z tego miasta, to wiem co tam sie dzieje, i dlatego do tego calego pomyslu dorzucil bym jeszcze jeden. park and ride, czyli parkingi na rogatkach miasta, a z nich wyjezdzajace autobusy, jezdzace po calym miescie, tansze od normalnych kursowych, dla zachety pozostawienia samochodow na tych parkingach, to dla tych wiesniakow, co parkuja pod stodola(lol)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Panu Żukowi proponuję bajpasy a nie bus pasy. Ta mapka wydląda bardzo ciekawie... Samochody dojerzdżają do Bramy Krakowskiej, potem mamy pas wyłączony z ruchu a potem... co... teleportują się i pojawiają w miejcu gdzie mogą już jechać? Natomiast Żuczek pomyślał i ... zapewnił sobie swobodny dojazd do pracy pod same drzwi... wot czort. Cwaniucha z PeŁo, byle sobie dobrze zrobić i w korku nie stać.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
CO ZA CHORY POMYSŁ!!! NASI WŁODARZE ZAMIAST ZAJĄĆ SIE STWORZENIEM NOWYCH MIEJSC PRACY WYRZUCAJĄ KASĘ NA TAKIE GŁUPIE PROJEKTY!! PANOWIE I PANIE NA WYGODNYCH KOLESIOWSKICH STOŁECZKACH, SKOŃCZCIE BAWIĆ SIE W PSEUDO-PRZEBUDOWY A ZAJMIJCIE SIĘ TYM CO NAJBARDZIEJ DOSKWIERA LUDZIOM!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
kad napisał:
Pytanie: z jakiego miasta jest firma TransEko? Czyżby znowu z Krakowa, światowej wylęgarni speców od komunikacji miejskiej w Lublinie.Buspasy owszem tak ale tylko tam gdzie są trzy pasy ruchu dla jednego kierunku jazdy, np: Al. Solidarności, Al.Unii Lubelskiej. Buspas na Racławickich przy tych cenach biletów MPK stworzy korek za horyzont.
Dokładnie! W Warszawie jest dużo buspasów, ale tam są szersze ulice, jest więcej pasów, więc zajęcie jednego przez autobus tak bardzo nie przeszkadza. Poza tym autobusy jeżdżą CZĘSTO, są DUŻE, w DOBRYM STANIE TECHNICZNYM - słowem: jeżdżenie nimi jest o wiele przyjemniejsze niż jeżdżenie autobusami w Lublinie! PS. Ciekawe, ile ta 'pomoc' fachowców kosztuje? Okaże się, że to kolejne pieniądze, wyrzucone w błoto, bo z ich propozycji i planów i tak nic nie wyjdzie!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pomysł z biletami za 1 zł byłby jweszcze OK gdyby w okolicach dało się zaparkować samochód żeby si przesiąść na autobus. A tak zostaniemy z ręką w nocniku.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wystarczy wprowadzić zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7-21 samochodom z rejestracjami innymi niź LU i LUB oraz "na W" Pozdrawiam
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Rozwiązanie dla Lublina - najprostsze i najtańsze: wyburzyć, zaorać i posiać trawę! Dlaczego ? Już wyjaśniam: Ogromne bezrobocie, praca za głodową pensję, polikwidowane duże przedsiębiorstwa i fabryki, sklepy i galerie handlowe powstające na kazdym rogu ulicy, słowem burdel ! Krótko mówiąc i tak Lublin nie ma nic ciekawego do zaoferowania mieszkańcom, to jeszcze powstają idiotyczne pomysły, które mają dodatkowo utrudnić życie. Mam nadzieję, że coraz więcej ludzi uświadomi sobie, że Lublin to miasto bez perspektyw i zdecyduje się na wyprowadzkę z tego zaścianka.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
iZBA napisał:
Wystarczy wprowadzić zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7-21 samochodom z rejestracjami innymi niź LU i LUB oraz "na W" Pozdrawiam
Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
HSP napisał:
Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
zgadza się, pozatym, pracuję w Lublinie dla firmy z Warszawy i mamy auta służbowe z rejestracja WE. i co tez mamy nie jeździć?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
wasyl napisał:
A może jeszcze zrobić jak w niektórych miastach w Niemczech. Auta sa klasyfikowane ze względu na wiek oraz emisję spalin. Katalogi producenta oraz badania techniczne wskazują kto jakie ma auto. Czerwony nie wjeżdża do miasta (niech sobie go ktos trzyma pod blokiem na wypady za miasto po wałówkę), niebieski wjeżdża do pewnego miejsca a zielony porusza się gdzie chce. Większość osób ma auta z pierwszej grupy więc od razu przesiadka na MPK. To z miejsca pozwoli na usprawnienie ruchu i przygotowanie koncepcji. I miasto zarabia na nalepkach. Poza tym rosnaca cena paliwa spowoduje przesiadkę na komunikację miejską.
Cwaniaku pewnie jeździsz nowym samochodem to kozakujesz tu z takimi pomysłami. Wniosek z twojej wypowiedzi jest taki bogaci wjeżdżają bo ich stac na nawe samochody( czytaj takie które najmniej trują) a biedni na piechote. Z drogi bo szlachta jedzie! Jak znam zycie to 90% TDI-ków musiłałoby zostac za miastem, a co z samochodami dostawczymi? Kto by ci ćmolu dostarczył towar do sklepów i firm w śródmieściu? Aha jeżdze 6-letnią Hondą wiec pewnie nie musiałbym sie martwić o zieloną nalepkę.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Idealne warunki dla galerii handlowych. Jak powstanie Alchemia to napewno bedzie można tam wjechać samochodem. Ciekawe co na to mniejsi handlowcy na tym terenie?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ilu trzeba badań, analiz i burzy mózgów aby opracować taką koncepcję nowej organizacji ruchu w obszarze śródmiejskim? Dokładnie jednej: nic nie opracowujemy tylko zamykamy ruch. Taki pomysł nie przejdzie, ale zapłacić będzie trzeba i tak cwani krawaciarze wezmą grubą kasę za nicniezrobienie i wydupcą władze "metropolii".
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
rozwiazanie wg mnie dobre jesli autobusy beda jezdzic odpowiednio czesto, ale dodatkowo poszerzylbym ulice w centrum i pobudowal parkingi
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
no to teraz będzie jeszcze bardziej śmierdząco w autobusach...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wydaje mi sie, że Brzeziński z TransEko mógł nawet nie widzieć jak wygląda ruch na tych ulicach w porannym i popołudniowym szczycie. Pozatym zamknięcie ulic 3 Maja, Bernardyńskiej i Królewskiej doprowadzi to paraliżu na Unii Lubelskiej oraz Lubomelskiej. Według mnie ten "specjalista" albo wyciągnął błedne wnioski, z pomiarów które dokonał albo (wg mnie bardziej prawdopodobne) nie zmierzył natęrzenia ruchu i na oko oszacował liczbę przejeżdzających samochodów. Może niech ten specjalista powie jak wyobraża sobie buspasy na Lipowej dla ułatwienia mu podpowiem, że nie ma tam dwóch pasów jezdni w jednym tylko kierunku a skręcający w prawo i tak skutecznie zatrzymają autobusy. Jak dla mnie to kasę wziął a pracy nie wykonał należycie oraz rozwiązania, które ta firma proponuje pogorszą i tak już fatalną jakość komunikacji kołowej w mieście.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W Autobusie można złapać Grypę i Gruźlicę. To jest poroniony pomysł, jakiegoś gryzipiórka. Autobusami jeżdżą ludzie co się nie kąpią z rana i śmierdzą! Ja nie mam zamiaru wsiadać do takiego syfu. A kiedy miasto zamierza zainstalować w centrum więcej stojaków na rowery?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 2 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...