Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 kwietnia 2012 r.
19:23
Edytuj ten wpis

Centrum Lublina bez samochodów?

0 40 A A
Buspasy powstałyby na kilkudziesięciu ulicach, m.in. Lipowej, Solidarności, Zamojskiej, Piłsudskiego
Buspasy powstałyby na kilkudziesięciu ulicach, m.in. Lipowej, Solidarności, Zamojskiej, Piłsudskiego

Krakowskie Przedmieście, 3 Maja czy Królewska z zakazem wjazdu dla osobowych aut. I specjalne buspasy dla autobusów, które byłyby głównym środkiem transportu po Śródmieściu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Takie zmiany proponuje firma, która opracowuje nowy system komunikacyjny dla Lublina

Biuro Projektowo-Konsultingowe TransEko z Warszawy, na zlecenie lubelskiego magistratu, pracuje nad studium rozwoju komunikacji w mieście. M.in. nad koncepcją nowej organizacji ruchu w obszarze śródmiejskim. To strategia, która ma być realizowana w ciągu najbliższych lat.

Bo jest źle

Po co? Na lubelskich ulicach jest gigantyczne natężenie ruchu. Z danych już zebranych przez TransEko wynika, że średnio na dobę drogami wlotowymi do Lublina wjeżdża 22–27 tysięcy samochodów. Przy czym dolna granica opłacalności autostrady to 20 tys. pojazdów na dobę. Wiele ulic w Lublinie to drogi krajowe i wojewódzkie.

To częściowo rozwiąże obwodnica Lublina, która przejmie dużą część ruchu tranzytowego. Ale Ratusz chciałby "wyprowadzić” część samochodów z rejonów Śródmieścia.

M.in. stawiając na komunikację miejską. Z tego powodu miasto kupuje nowe autobusy i trolejbusy, rozbudowuje trakcję trolejbusową. To wszystko powinno być gotowe za 2–3 lata. Za to już jesienią tego roku w Śródmieściu zacznie obowiązywać strefa płatnego parkowania, po której wprowadzeniu w centrum Lublina będzie można jeździć autobusem za 1 zł.

– Zmierzamy do ograniczenia ruchu prywatnymi autami na rzecz środków transportu zbiorowego – zapowiada prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

Rzeczy kontrowersyjne

To wszystko znalazło się także w propozycjach firmy TransEko. Warszawskie biuro w tym tygodniu przedstawiło analizę obecnego stanu systemu komunikacyjnego Lublina i propozycje nowej organizacji ruchu, głównie w Śródmieściu.

– Mam świadomość, że proponujemy rzeczy kontrowersyjne – powiedział Andrzej Brzeziński z TransEko, rozpoczynając swoją środową prezentację w sali obrad lubelskiej Rady Miasta. Nie mylił się.
TransEko proponuje całkowite zamknięcie dla ruchu samochodów niektórych ulic w centrum. Na tej liście są: Krakowskie Przedmieście (od Kołłątaja do deptaka), ul. 3 Maja (od Krakowskiego Przedmieścia do I Armii Wojska Polskiego), ul. Kołłątaja, ul. Hempla i ul. Królewska. Lista może być powiększona, np. o ulice: Bernardyńską, Kapucyńską i część Narutowicza.

Będzie tam można łatwo wjechać autobusem, a trudno autem. Za to na innych ulicach pojawiłyby się buspasy.

Stawiamy na autobusy

To drugie rozwiązane, które ma poprawić sytuację komunikacyjną w Śródmieściu. W tej chwili, jak wskazuje TransEko, komunikacja miejska w Lublinie nie jest uprzywilejowana (jest tylko jeden buspas).

– Trzeba stworzyć system, by trolejbusy i autobusy były atrakcyjne – podkreśla Brzeziński.
Na razie jeżdżą wolniej niż samochody: trolejbusy ze średnią prędkością 16,8 km/h, autobusy – 21,6, a auta prywatne – ok. 30 km/h. Brak buspasów powoduje, że zamiast stać w korku w autobusie, kierowcy wolą czekać we własnym aucie z klimatyzacją.

Buspasy powstałyby na kilkudziesięciu ulicach, m.in. Lipowej, Solidarności, Zamojskiej, Piłsudskiego, Unii Lubelskiej czy Bernardyńskiej. To odbiłoby się na kierowcach aut osobowych. Po utworzeniu buspasów np. na ul. Lipowej z czterech pasów ruchu dla samochodów zostałyby dwa.

Mniej parkingów

To wszystko zmniejszyłoby też liczbę miejsc postojowych, np. wzdłuż ulic. W tej chwili w Śródmieściu jest ok. 2,4 tys. miejsc. Strefa płatnego parkowania zakłada 1,7 tys. miejsc. Zmiany proponowane przez TransEko doprowadziłyby do tego, że pozostałoby tysiąc, a w najgorszym wypadku nawet 880 miejsc parkingowych. To, jak wskazuje TransEko, oznacza konieczność budowy nowych parkingów.

Konieczna jest też infrastruktura dla rowerzystów. To rowery były drugim oprócz komunikacji miejskiej środkiem transportu forowanym w Śródmieściu.

Zaczynamy dyskusję

Co na to wszystko Ratusz? – To początek dyskusji – podkreśla Stanisław Kalinowski, wiceprezydent Lublina. Dodaje, że władze miasta nie zgadzają się z częścią propozycji TransEko. Ale konkretów Kalinowski na razie nie chciał wskazać.

Z kolei prezydent Żuk zaznacza, że zmiany są konieczne, ale wymagają przygotowania, czasu i dyskusji.

Komentarze 40

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
alfa / 19 czerwca 2012 o 08:01
0
W Autobusie można złapać Grypę i Gruźlicę. To jest poroniony pomysł, jakiegoś gryzipiórka. Autobusami jeżdżą ludzie co się nie kąpią z rana i śmierdzą! Ja nie mam zamiaru wsiadać do takiego syfu. A kiedy miasto zamierza zainstalować w centrum więcej stojaków na rowery?
Avatar
aaa / 6 kwietnia 2012 o 15:04
0
Wydaje mi sie, że Brzeziński z TransEko mógł nawet nie widzieć jak wygląda ruch na tych ulicach w porannym i popołudniowym szczycie. Pozatym zamknięcie ulic 3 Maja, Bernardyńskiej i Królewskiej doprowadzi to paraliżu na Unii Lubelskiej oraz Lubomelskiej. Według mnie ten "specjalista" albo wyciągnął błedne wnioski, z pomiarów które dokonał albo (wg mnie bardziej prawdopodobne) nie zmierzył natęrzenia ruchu i na oko oszacował liczbę przejeżdzających samochodów. Może niech ten specjalista powie jak wyobraża sobie buspasy na Lipowej dla ułatwienia mu podpowiem, że nie ma tam dwóch pasów jezdni w jednym tylko kierunku a skręcający w prawo i tak skutecznie zatrzymają autobusy. Jak dla mnie to kasę wziął a pracy nie wykonał należycie oraz rozwiązania, które ta firma proponuje pogorszą i tak już fatalną jakość komunikacji kołowej w mieście.
Wydaje mi sie, że Brzeziński z TransEko mógł nawet nie widzieć jak wygląda ruch na tych ulicach w porannym i popołudniowym szczycie. Pozatym zamknięcie ulic 3 Maja, Bernardyńskiej i Królewskiej doprowadzi to paraliżu na Unii Lubelskiej oraz Lubomelskiej. Według mnie ten "specjalista" albo wyciągnął błedne wnioski, z pomiarów które dokonał albo (wg mnie bardziej prawdopodobne) nie zmierzył natęrzenia ruchu i na oko oszacował liczbę przejeżdzających samochodów. Może niech ten specjalista powie jak wyobraża sobie buspasy na Lipowej dl... rozwiń
Avatar
stefan / 6 kwietnia 2012 o 14:28
0
no to teraz będzie jeszcze bardziej śmierdząco w autobusach...
Avatar
tomek / 6 kwietnia 2012 o 14:03
0
rozwiazanie wg mnie dobre jesli autobusy beda jezdzic odpowiednio czesto, ale dodatkowo poszerzylbym ulice w centrum i pobudowal parkingi
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2012 o 12:59
0
Ilu trzeba badań, analiz i burzy mózgów aby opracować taką koncepcję nowej organizacji ruchu w obszarze śródmiejskim? Dokładnie jednej: nic nie opracowujemy tylko zamykamy ruch.
Taki pomysł nie przejdzie, ale zapłacić będzie trzeba i tak cwani krawaciarze wezmą grubą kasę za nicniezrobienie i wydupcą władze "metropolii".
Avatar
Kupa śmiechu / 6 kwietnia 2012 o 12:55
0
Idealne warunki dla galerii handlowych. Jak powstanie Alchemia to napewno bedzie można tam wjechać samochodem. Ciekawe co na to mniejsi handlowcy na tym terenie?
Avatar
antydebil / 6 kwietnia 2012 o 12:36
0
[quote name='wasyl' timestamp='1333687844' post='618580']
A może jeszcze zrobić jak w niektórych miastach w Niemczech. Auta sa klasyfikowane ze względu na wiek oraz emisję spalin. Katalogi producenta oraz badania techniczne wskazują kto jakie ma auto. Czerwony nie wjeżdża do miasta (niech sobie go ktos trzyma pod blokiem na wypady za miasto po wałówkę), niebieski wjeżdża do pewnego miejsca a zielony porusza się gdzie chce. Większość osób ma auta z pierwszej grupy więc od razu przesiadka na MPK. To z miejsca pozwoli na usprawnienie ruchu i przygotowanie koncepcji. I miasto zarabia na nalepkach. Poza tym rosnaca cena paliwa spowoduje przesiadkę na komunikację miejską.
[/quote]
Cwaniaku pewnie jeździsz nowym samochodem to kozakujesz tu z takimi pomysłami. Wniosek z twojej wypowiedzi jest taki bogaci wjeżdżają bo ich stac na nawe samochody( czytaj takie które najmniej trują) a biedni na piechote. Z drogi bo szlachta jedzie! Jak znam zycie to 90% TDI-ków musiłałoby zostac za miastem, a co z samochodami dostawczymi? Kto by ci ćmolu dostarczył towar do sklepów i firm w śródmieściu? Aha jeżdze 6-letnią Hondą wiec pewnie nie musiałbym sie martwić o zieloną nalepkę.
[quote name='wasyl' timestamp='1333687844' post='618580']
A może jeszcze zrobić jak w niektórych miastach w Niemczech. Auta sa klasyfikowane ze względu na wiek oraz emisję spalin. Katalogi producenta oraz badania techniczne wskazują kto jakie ma auto. Czerwony nie wjeżdża do miasta (niech sobie go ktos trzyma pod blokiem na wypady za miasto po wałówkę), niebieski wjeżdża do pewnego miejsca a zielony porusza się gdzie chce. Większość osób ma auta z pierwszej grupy więc od razu przesiadka na MPK. To z miejsca pozw... rozwiń
Avatar
asdgfs / 6 kwietnia 2012 o 12:36
0
[quote name='HSP' timestamp='1333708059' post='618767']
Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
[/quote]


zgadza się, pozatym, pracuję w Lublinie dla firmy z Warszawy i mamy auta służbowe z rejestracja WE. i co tez mamy nie jeździć?
Avatar
HSP / 6 kwietnia 2012 o 12:27
0
[quote name='iZBA' timestamp='1333705370' post='618747']
Wystarczy wprowadzić zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7-21 samochodom z rejestracjami innymi niź LU i LUB oraz "na W" Pozdrawiam
[/quote]

Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
Avatar
Kloss / 6 kwietnia 2012 o 12:27
0
Rozwiązanie dla Lublina - najprostsze i najtańsze: wyburzyć, zaorać i posiać trawę!
Dlaczego ? Już wyjaśniam:
Ogromne bezrobocie, praca za głodową pensję, polikwidowane duże przedsiębiorstwa i fabryki, sklepy i galerie handlowe powstające na kazdym rogu ulicy, słowem burdel !
Krótko mówiąc i tak Lublin nie ma nic ciekawego do zaoferowania mieszkańcom, to jeszcze powstają idiotyczne pomysły, które mają dodatkowo utrudnić życie. Mam nadzieję, że coraz więcej ludzi uświadomi sobie, że Lublin to miasto bez perspektyw i zdecyduje się na wyprowadzkę z tego zaścianka.
Rozwiązanie dla Lublina - najprostsze i najtańsze: wyburzyć, zaorać i posiać trawę!
Dlaczego ? Już wyjaśniam:
Ogromne bezrobocie, praca za głodową pensję, polikwidowane duże przedsiębiorstwa i fabryki, sklepy i galerie handlowe powstające na kazdym rogu ulicy, słowem burdel !
Krótko mówiąc i tak Lublin nie ma nic ciekawego do zaoferowania mieszkańcom, to jeszcze powstają idiotyczne pomysły, które mają dodatkowo utrudnić życie. Mam nadzieję, że coraz więcej ludzi uświadomi sobie, że Lublin to miasto bez perspektyw i ... rozwiń
Avatar
alfa / 19 czerwca 2012 o 08:01
0
W Autobusie można złapać Grypę i Gruźlicę. To jest poroniony pomysł, jakiegoś gryzipiórka. Autobusami jeżdżą ludzie co się nie kąpią z rana i śmierdzą! Ja nie mam zamiaru wsiadać do takiego syfu. A kiedy miasto zamierza zainstalować w centrum więcej stojaków na rowery?
Avatar
aaa / 6 kwietnia 2012 o 15:04
0
Wydaje mi sie, że Brzeziński z TransEko mógł nawet nie widzieć jak wygląda ruch na tych ulicach w porannym i popołudniowym szczycie. Pozatym zamknięcie ulic 3 Maja, Bernardyńskiej i Królewskiej doprowadzi to paraliżu na Unii Lubelskiej oraz Lubomelskiej. Według mnie ten "specjalista" albo wyciągnął błedne wnioski, z pomiarów które dokonał albo (wg mnie bardziej prawdopodobne) nie zmierzył natęrzenia ruchu i na oko oszacował liczbę przejeżdzających samochodów. Może niech ten specjalista powie jak wyobraża sobie buspasy na Lipowej dla ułatwienia mu podpowiem, że nie ma tam dwóch pasów jezdni w jednym tylko kierunku a skręcający w prawo i tak skutecznie zatrzymają autobusy. Jak dla mnie to kasę wziął a pracy nie wykonał należycie oraz rozwiązania, które ta firma proponuje pogorszą i tak już fatalną jakość komunikacji kołowej w mieście.
Wydaje mi sie, że Brzeziński z TransEko mógł nawet nie widzieć jak wygląda ruch na tych ulicach w porannym i popołudniowym szczycie. Pozatym zamknięcie ulic 3 Maja, Bernardyńskiej i Królewskiej doprowadzi to paraliżu na Unii Lubelskiej oraz Lubomelskiej. Według mnie ten "specjalista" albo wyciągnął błedne wnioski, z pomiarów które dokonał albo (wg mnie bardziej prawdopodobne) nie zmierzył natęrzenia ruchu i na oko oszacował liczbę przejeżdzających samochodów. Może niech ten specjalista powie jak wyobraża sobie buspasy na Lipowej dl... rozwiń
Avatar
stefan / 6 kwietnia 2012 o 14:28
0
no to teraz będzie jeszcze bardziej śmierdząco w autobusach...
Avatar
tomek / 6 kwietnia 2012 o 14:03
0
rozwiazanie wg mnie dobre jesli autobusy beda jezdzic odpowiednio czesto, ale dodatkowo poszerzylbym ulice w centrum i pobudowal parkingi
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2012 o 12:59
0
Ilu trzeba badań, analiz i burzy mózgów aby opracować taką koncepcję nowej organizacji ruchu w obszarze śródmiejskim? Dokładnie jednej: nic nie opracowujemy tylko zamykamy ruch.
Taki pomysł nie przejdzie, ale zapłacić będzie trzeba i tak cwani krawaciarze wezmą grubą kasę za nicniezrobienie i wydupcą władze "metropolii".
Avatar
Kupa śmiechu / 6 kwietnia 2012 o 12:55
0
Idealne warunki dla galerii handlowych. Jak powstanie Alchemia to napewno bedzie można tam wjechać samochodem. Ciekawe co na to mniejsi handlowcy na tym terenie?
Avatar
antydebil / 6 kwietnia 2012 o 12:36
0
[quote name='wasyl' timestamp='1333687844' post='618580']
A może jeszcze zrobić jak w niektórych miastach w Niemczech. Auta sa klasyfikowane ze względu na wiek oraz emisję spalin. Katalogi producenta oraz badania techniczne wskazują kto jakie ma auto. Czerwony nie wjeżdża do miasta (niech sobie go ktos trzyma pod blokiem na wypady za miasto po wałówkę), niebieski wjeżdża do pewnego miejsca a zielony porusza się gdzie chce. Większość osób ma auta z pierwszej grupy więc od razu przesiadka na MPK. To z miejsca pozwoli na usprawnienie ruchu i przygotowanie koncepcji. I miasto zarabia na nalepkach. Poza tym rosnaca cena paliwa spowoduje przesiadkę na komunikację miejską.
[/quote]
Cwaniaku pewnie jeździsz nowym samochodem to kozakujesz tu z takimi pomysłami. Wniosek z twojej wypowiedzi jest taki bogaci wjeżdżają bo ich stac na nawe samochody( czytaj takie które najmniej trują) a biedni na piechote. Z drogi bo szlachta jedzie! Jak znam zycie to 90% TDI-ków musiłałoby zostac za miastem, a co z samochodami dostawczymi? Kto by ci ćmolu dostarczył towar do sklepów i firm w śródmieściu? Aha jeżdze 6-letnią Hondą wiec pewnie nie musiałbym sie martwić o zieloną nalepkę.
[quote name='wasyl' timestamp='1333687844' post='618580']
A może jeszcze zrobić jak w niektórych miastach w Niemczech. Auta sa klasyfikowane ze względu na wiek oraz emisję spalin. Katalogi producenta oraz badania techniczne wskazują kto jakie ma auto. Czerwony nie wjeżdża do miasta (niech sobie go ktos trzyma pod blokiem na wypady za miasto po wałówkę), niebieski wjeżdża do pewnego miejsca a zielony porusza się gdzie chce. Większość osób ma auta z pierwszej grupy więc od razu przesiadka na MPK. To z miejsca pozw... rozwiń
Avatar
asdgfs / 6 kwietnia 2012 o 12:36
0
[quote name='HSP' timestamp='1333708059' post='618767']
Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
[/quote]


zgadza się, pozatym, pracuję w Lublinie dla firmy z Warszawy i mamy auta służbowe z rejestracja WE. i co tez mamy nie jeździć?
Avatar
HSP / 6 kwietnia 2012 o 12:27
0
[quote name='iZBA' timestamp='1333705370' post='618747']
Wystarczy wprowadzić zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7-21 samochodom z rejestracjami innymi niź LU i LUB oraz "na W" Pozdrawiam
[/quote]

Nie znam Cie osobiscie, ale musze stwierdzic ze jestes totalnym idiotą :] ludzie z po za Lublina muszą jakos dojechac do pracy/szkoły/uczelni natomiast miejscowi powinni ograniczyc jazde autem bo równiedobrze mogą wsiąsc w komunikacje miejską i spokojnie dojechac do pracy.
Avatar
Kloss / 6 kwietnia 2012 o 12:27
0
Rozwiązanie dla Lublina - najprostsze i najtańsze: wyburzyć, zaorać i posiać trawę!
Dlaczego ? Już wyjaśniam:
Ogromne bezrobocie, praca za głodową pensję, polikwidowane duże przedsiębiorstwa i fabryki, sklepy i galerie handlowe powstające na kazdym rogu ulicy, słowem burdel !
Krótko mówiąc i tak Lublin nie ma nic ciekawego do zaoferowania mieszkańcom, to jeszcze powstają idiotyczne pomysły, które mają dodatkowo utrudnić życie. Mam nadzieję, że coraz więcej ludzi uświadomi sobie, że Lublin to miasto bez perspektyw i zdecyduje się na wyprowadzkę z tego zaścianka.
Rozwiązanie dla Lublina - najprostsze i najtańsze: wyburzyć, zaorać i posiać trawę!
Dlaczego ? Już wyjaśniam:
Ogromne bezrobocie, praca za głodową pensję, polikwidowane duże przedsiębiorstwa i fabryki, sklepy i galerie handlowe powstające na kazdym rogu ulicy, słowem burdel !
Krótko mówiąc i tak Lublin nie ma nic ciekawego do zaoferowania mieszkańcom, to jeszcze powstają idiotyczne pomysły, które mają dodatkowo utrudnić życie. Mam nadzieję, że coraz więcej ludzi uświadomi sobie, że Lublin to miasto bez perspektyw i ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 40

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 4 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 2

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 27 21

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 9 17

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 3 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 7 11

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 4 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 28 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 64 9

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 3

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 8 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 8

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.