Nie ma co liczyć, na to że ratusz na ten cel opodatkuje wyłacznie swoich dwupedałowych wielbicieli bo mu słupek PR spadnie, więc zapewne kolejny kredycik do spłacenia, i wyższe miejskie opłaty, przypadnie nie tylko zielonym idiotom ale i normalnym.Użytkownik niezarejestrowany napisał:Nawet jeśli założymy że projekt jest super, to skąd MPK i inni przewoźnicy wezmą te dodatkowe autobusy dla uszczęśliwionych lublinian.
|
|
Jak byłem za Żukiem to teraz już nie jestem... Koniec głosowania na Niego. Co on wyprawia ? Ścisłe centrum - ok, ale Kraśnicka to już przegięcie. Pracuje jeżdżąc po Lublinie wiec wiem o czym piszę. Skąd takie pomysły?!?!?!
|
|
No tak długość przeciętnego autobusu to 3 samochody osobowe w autobusie 50 pasażerów w osobowych 3,no jk tu teraz wykombinować.Kilka dużych parkingów w różnych miejscach stąd wyjazdy autobusów w różne miejsca Lublina no i problem rozwiązany.
Pomysł trochę z księżyca,ale tam podobno nie ma korków.Już obecnie wielu kierowców "gigantów" obznajomionych z jazdą po polnych drogach,zostawia samochody koło Juli czy Praktikera i dalej MPK,dlatego od 14-18 Turystyczna taka zatłoczona.
|
|
No tak na tym parkingu królują samochody,LWL,LPA,LUB,LLE,LCH.
|
|
Autobusy na ścieżki rowerowe !!!
|
|
W krajach zachodnich rzeczywiście są buspasy i ograniczenia dla samochodów osobowych ale :
1. Są pełne obwodnice miast ( u nas brakuje ważnej obwodnicy południowej)
2. Są obwodnice śródmiejskie z których przynajmniej jedna jest bezkolizyjna- u nas nawet jak jest jej fragment t i tak ze światłami.
3. Są parkingi P&R - u nas teoretycznie funkcję spełniają parkingi przy centrach handlowych ale tam można parkować do 22
4. Jest komunikacja publiczna nie nastawiona na zysk - u nas najlepiej na przetarg wszystkie linie aby było taniej .
5. W Zurichu pracownicy urzędów mają obowiązek korzystania z komunikacji inaczej pracują gdzie indziej.
aleje kraśnickie są formą obwodnicy śródmiejskiej i buspasy są tam nieporozumieniem. Na Kunickiego buspasy zamiast lewoskretów to chyba jest dobry pomysł
|
|
jestem kierowcą , mieszkam w Lublinie , bardzo często poruszam sie po całym miesicie w zwiazku z wykonywaną pracą.. jak czytam ten artukuł z wydzieleniem bus pasów to aż jestem przerażony... to bedzie sodoma i gomora .. opamietajcie sie z takimi bzdurnymi projektami !!!!!!!!!!
|
|
I tu pojawia się pytanie: Po co miasto inwestowało w "Inteligentny system zarządzania ruchem", który i tak ma wyłączoną funkcję zielonej fali m.in. dla pojazdów komunikacji miejskiej ? Czyżby górowala tu konieczność utopienia dofinsowania które i tak dostaliśmy, niech sie nie zmarnuje jak daja...
|
|
do " Zakazać wjazdu dla LUB LSW i LKR"...
jak będziesz\ kciał lecieć do cioci lub szwagra do Londka, lub gdzieś dalej żebrać kasę, to lataj z koziej wólki, bo LSW zakaże ci wjazdu....
|
|
|
|
Miasto INSPIRACJI !!!
|
|
wszystkim cierpiącym z tego powodu kierowcom polecam wiadomą maść, wiadomo na co
W MIASTACH I KRAJACH CYWILIZOWANYCH (to te na zachód od Kurowa, bo widać z komentarzy, że niektózy swoimi samochodami dalej nie dojechali...) jest to norma i oczywiste było, że tego typu rozwiązania dotrą W KOŃCU DO LUBLINA!
możecie sobie jęczeć, ale fakty są takie, że z komunikacji miejskiej korzysta więcej ludzi niż z samochdów - przyjrzyjcie się, w korku stoją samochody, w których może w co piątem jedzie ktoś więcej niż kierowca - to jest marnowanie wspólnej przestrzeni
i niech się ktoś tam nie martwi skąd miasto weźmie dodatkowe autobusy żeby przewieźć większą ilośc pasazerów - nie trzeba ich więcej bo taki pojazd "kółko" od pętli do pętli zrobi szybciej a więc w ciągu swojej dniówki zrobi więcej "kółek" czyli będzie można z tych samych zasobów (pojazd, kierowca) wykonać więcej kursów - wpłnie to na poprawę wydajności pracownika i lepsze wykorzystanie kupionego za niemałe publcizne pieniądze pojazdu
buspasy są moi drodze kierowcy w intersie nas wszystkich
a co z tymi co muszą korzystać z własnego transportu (padł przykład przedst. handlowego) - w ogólnym rozrachunku nic się dla nich nie zmieni albowiem spora częśc tych, co teraz właśnie wam drodzy handlowcy tamuje ruch, przesiadzie się do komunikacji publicznej - polecam sprawdzić co to jest Paradoks Downsa-Thomsona. W skrócie polega on na tym, że przeciętna prędkość osoby poruszającej się samochodem po mieście zależy od przeciętnej prędkości (od drzwi-do drzwi) osoby poruszającej się komunikacją zbiorową. Innymi słowy im lepsza będzie komunikacja zbiorowa, tym więcej osób będzie jej używać, a więc w sieci będzie mniej samochodów, z czego wynikną mniejsze korki. Dlatego też częstokroć odebranie jednego z pasów ruchu dla samochodu i przekazanie go w formie wydzielonego torowiska bądź bus-pasu w rzeczywistości zmniejsza, zamiast zwiększać korki samochodowe.
|
|
jazda komunikacją miejską jest droższa niż jazda samochodem
|
|
Nic tylko pogratulować pomysłu a tak na marginesie skąd w urzędach tylu specjalistów ułomnych na głowę a może to jakiś wirus opanował Lubelskie Urzędy????????????????????????????????
|
|
Popieram buspasy! Ale nie w takiej formie w jakiej się planuje! Buspasy powinny pomóc pasażerom komunikacji miejskiej, a jednocześnie nie doprowadzać do skrajnej frustracji użytkowników osobówek!
Dlatego jak dla mnie:
OK - budować tam gdzie są po 3 pasy w każdą stronę - autom zostają wciąż po 2. - np. Solidarności.
OK - budować tam gdzie się poszerza drogę - np. Sowińskiego - kierowcy przyzwyczaili się do korków tam. Gdy damy im obok buspas i szybką linię północ południe, to może chętniej się przestawią na autobusy.
Ale na Racławickich? 2 kilometry drogi i 9 świateł z tymi co mają je postawić przy remoncie? co chwilę buspas będzie używany jako pas do skrętu. Buspas ma sens jeżeli jest ciągły. Przez długi odcinek. A nie rwany co 250 metrów...
Dla mnie na Racławickich wystarczyłoby do rozładowania korków:
1) Zrobić oddzielny pas do skrętu z Racławickich w prawo w Sowińskiego, zaczynający się już przy LO Staszica.
2) Przy przystanku przy Budowlance:
= zrobić możliwość wjazdu autobusu na przystanek wprost ze skrzyżowania
= zrobić Dodatkowy pas przy Budowalance jako BUSPAS, wraz z oddzielną fazą sygnalizacji świetlnej. Zauważyliście że teraz 26 i 31 potrafią zablokować oba pasy czekając na możliwość skrętu? Tak by miały swoje zielone i mogłyby skręcić ze skrajnego prawego pasa. I to by rozładowało Racławickie bardziej niż buspasy
|
|
Kogos chyba konkretnie po.....
|
|
Brawo! Co zrobić by to chore miasto zupełnie stanęło? Wiem załatwimy ich bus-pasami. Proponuje jeszcze bus-pas na Głębokiej, Sowińskiego, Leszczyńskiego i wszystkich jednokierunkowych w tej dziurze.
|
|
Tak naprawdę w ogóle zrobić kraśnicką tylko dla autobusów, albo nie dla rowerów TYLKO !
|
|
Byłby sens jakby były co najmniej 3 pasy ruchu w jedną stronę
|
|
Nie ma sensu
|
Strona 4 z 7
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|