Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 września 2016 r.
20:02

Miasto chce wyznaczyć buspasy na al. Kraśnickiej. I nie tylko tutaj

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
225 124 A A

Miasto chce wyznaczyć na obu jezdniach al. Kraśnickiej pas ruchu zarezerwowany dla pojazdów komunikacji miejskiej. Taki pomysł zapisany jest w dokumencie, który prezydent skierował do Rady Miasta. Buspasy planowane są także na wielu innych ulicach

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wydzielone pasy ruchu dla komunikacji miejskiej są w Lublinie rzadkością. Jeżeli już występują, to w szczątkowej formie, jak choćby na jednym z rond na Czubach, albo w rejonie Bramy Krakowskiej. Miasto ma jednak pomysł na kolejne.

Najszybciej powstaną te w ciągu budowanej już ul. Muzycznej, która powinna być gotowa najpóźniej w maju przyszłego roku. Następne mają być wyznaczone przy okazji przebudowy Al. Racławickich.

– Czekamy na dokumentację i pozwolenia, jeśli je będziemy mieli, przebudowę zaczniemy w przyszłym roku – zapowiada Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Oprócz Al. Racławickich, w ramach tej samej inwestycji, takie pasy ruchu wydzielone mają być też na ul. Lipowej.

Do połowy grudnia powinien być za to gotowy projekt wyznaczenia „korytarza” dla komunikacji miejskiej w ciągu ul. Fabrycznej i Drogi Męczenników Majdanka aż do skrzyżowania z Grabskiego, a także na ul. Lubelskiego Lipca ’80. Projektant został przez miasto wybrany i już pracuje nad dokumentacją.

Wykaz ulic, na których planowane są pasy zarezerwowane dla komunikacji publicznej jest o wiele dłuższy. Można go odnaleźć w tabeli, która właśnie trafiła do rąk miejskich radnych. Widnieje tu również al. Kraśnicka, na której buspasy miałyby powstać między rondem Honorowych Krwiodawców a skrzyżowaniem z ul. Roztocze. To długi odcinek, mierzący 3 kilometry (na zdjęciu)

Jak miałoby to wyglądać na al. Kraśnickiej? Zarząd Transportu Miejskiego, który firmuje przesłany radnym projekt, spytaliśmy, czy urządzenie buspasa wiązałoby się z poszerzeniem jezdni. Okazuje się, że nie.

– Buspas planowany jest po obu stronach, w ramach istniejącej szerokości ulicy – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM. Tym samym z dwóch pasów „zwykłym” kierowcom pozostałby tu tylko jeden.

We wspomnianej tabeli zmiany na al. Kraśnickiej zostały oznaczone jako „projekt rezerwowy”. Co to oznacza? – Projekty rezerwowe będę realizowane po uzyskaniu środków na ich sfinansowanie – tłumaczy Góźdź. Dlatego zwolennicy buspasów na al. Kraśnickiej mogą teraz trzymać kciuki za to, by pieniądze się znalazły, zaś przeciwnicy za to, by tych pieniędzy nie było. Jako projekty rezerwowe wpisane są również buspasy w Nadbystrzyckiej, Głębokiej, Lwowskiej, w ciągu al. Piłsudskiego i Al. Zygmuntowskich oraz na al. Piłsudskiego od rozwidlenia dróg do pl. Bychawskiego.

Komentarze 124

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 1 września 2016 o 21:45
+1
Buspasy to konieczność. Korków nie powodują buspasy czy ścieżki rowerowe tylko zbyt duża liczba samochodów. Jesli usprawnimy komunikacje miejską ludzie chetniej wsiada do trolejbusów. Zmniejszy sie liczba aut, zmniejsza sie korki. Tak to dziala na calym swiecie. Komunikacja zbiorowa musi byc uprzywilejowana bo wozi znacznie wiecej ludzi. W samochodzie z reguly jedzie kierowca i powietrze. To samolubne i nielogiczne. Na rowery i do trolejbusów!
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 14:11
0
Czy jaśnie nam panujący prezydent ZUK mógłby swoich urzędników od miejskich dróg, transportu, inżynierii ruchu wysyłać od czasu do czasu na studyjne warsztaty do innych normalniejszych miast, aby naocznie zobaczyli i przekonali się jak to powinno działać. Może wtedy byłaby jakaś szansa na sensowne zmiany na lubelskich ulicach.
Avatar
MJ / 13 października 2016 o 18:07
0
Ja jestem również kierowcą, który coraz częściej do centrum idzie pieszo (3,5 km w jedną strone czyli w sumie 7km) lub jedzie rowerem, właśnie dlatego ,ze korki i płatne parkingi. Myslę ze coraz więcej osób będzie dokonywało takiej zmiany, a i o kondycje łatwiej zadbac, Prawie same plusy bo minusem jest doświadczanie zatłoczenia miasta , panoszenia się kierowców parkujących tam gdzie nie powinni, obserwowania korków i związanego z nimi smrodu spalin, który jesze 2,3 lata temu nie był tak bardzo odczuwalny. Minusem, jak na razie jest też ogromny niedobór dróg dla rowerów. POLityka zmierzająca do wyeliminowania częsci samochodów z miasta jest jedyną właściwą.
Ja jestem również kierowcą, który coraz częściej do centrum idzie pieszo (3,5 km w jedną strone czyli w sumie 7km) lub jedzie rowerem, właśnie dlatego ,ze korki i płatne parkingi. Myslę ze coraz więcej osób będzie dokonywało takiej zmiany, a i o kondycje łatwiej zadbac, Prawie same plusy bo minusem jest doświadczanie zatłoczenia miasta , panoszenia się kierowców parkujących tam gdzie nie powinni, obserwowania korków i związanego z nimi smrodu spalin, który jesze 2,3 lata temu nie był tak bardzo odczuwalny. Minusem, jak na razie jest też o... rozwiń
Avatar
mj / 13 października 2016 o 17:53
0
Tak ,bus-pasy, Tak ścieżki rowerowe. TYLKO TROSZKE SZYBCIEJ NIECH SIE TO DZIEJE
Avatar
malkontent / 6 września 2016 o 10:24
0
Cały nowy Lublin był budowany w okresie tzw.hasła "Każdy Kłos Na Wagę Złota" stąd wąskie arterie,teraz nie da się porozpychać ulic w bok  bo przeszkodzą bloki.Poszerzcie arterie na starówce? jak w którą stronę.Kombinacja z bus -pasami spowoduje to co zrobiono ze ścieżkami rowerowymi na ulicach, JEDEN sł/jeden rower na 100 samochodów/ ,ale ulicy  ubyło,to samo będzie z pasami dla autobusów ,jeden autobus na 15 minut a pas się "grzeje".
Avatar
Gość / 6 września 2016 o 09:21
0
Nie porownujcie Lbn do innych miast na zachodzie polski bo to nie porozumienie. Wszedzie gdzie sa BUS-PASy jest mijinum po dwa pasy w jedna stronę! !!!! Miszkam na czubach i wiem co sie dzieje na JPII zArmii krajowej buspasem ktory korkuje rondo. Super buspas z ktorego w ciagu DOBY korzysta mpk okolo 100razy !!!!!!!! Taaa zrobia z krasnickiej jeden pas jak na osiedlowych, Jaki baran o lobbuje!?!
Avatar
latite / 3 września 2016 o 14:21
0
1.i tak zagosujecie znowu na PO(nie namawiam absolutnie na PiS bo to tacy sami ,a nawet gorsi cwaniacy i jak ma zarobić swojak na bus-pasach,to bus pasy będą) 2.do wszystkich zwolenników spacerków i jazdy rowerkiem: widocznie jesteście albo studentami,albo nierobami: ja ma 15 km do pracy, rodzinę i muszę tyrać etat plus zlecenie więc wolę być w domu w 20 minut niż tkwić po godzinie w jedną stronę czekając na autobus,który będzie się wklókł przez miasto,a zaoszczędzony czas poświęcić dziecku. 3.wolę samochód niż wiecznie spóźnioną, niepunktualną(ostatnio wybrałam sie autobusem- bo dziecko lubi do parku saskiego z bronowić- 1 trolejbusu nie było w ogóle, 2 spóżniony o 10 minut, jechałam z przesiadkami),bez klimatyzacji(w dniu "wycieczki" było upalnie,więc gotowaliśmy się dosłownie), z dresami bekającymi,słuchającymi jakiegoś badziewia na cały autobus(bez słuchawek,bo nie stać lub oddane za wino lub jeszcze nie ukradzione komuś) lub śmierdzącymi menelami,których wozi się gratis. Kultura pasażerów w stosunku np.do mam z dziećmi też pozostawia wiele do życzenia. 4. Cena biletu 3.20 w jedną stronę to jakieś nieprozumienie więc w związku z powyższymi - wolę auto. Ten kto bedzie mi to utruniał na pewno głosu mojego nie dostanie. Poza tym... wpływy z kierowców do budżetu są wieksze niz w uzytkowników mpk
1.i tak zagosujecie znowu na PO(nie namawiam absolutnie na PiS bo to tacy sami ,a nawet gorsi cwaniacy i jak ma zarobić swojak na bus-pasach,to bus pasy będą) 2.do wszystkich zwolenników spacerków i jazdy rowerkiem: widocznie jesteście albo studentami,albo nierobami: ja ma 15 km do pracy, rodzinę i muszę tyrać etat plus zlecenie więc wolę być w domu w 20 minut niż tkwić po godzinie w jedną stronę czekając na autobus,który będzie się wklókł przez miasto,a zaoszczędzony czas poświęcić dziecku. 3.wolę samochód niż wiecznie spóźnioną, niepunkt... rozwiń
Avatar
mar / 3 września 2016 o 11:48
0
ekspert ds. transportu napisał:
wszystkim cierpiącym z tego powodu kierowcom polecam wiadomą maść, wiadomo na co W MIASTACH I KRAJACH CYWILIZOWANYCH (to te na zachód od Kurowa, bo widać z komentarzy, że niektózy swoimi samochodami dalej nie dojechali...) jest to norma i oczywiste było, że tego typu rozwiązania dotrą W KOŃCU DO LUBLINA! możecie sobie jęczeć, ale fakty są takie, że z komunikacji miejskiej korzysta więcej ludzi niż z samochdów - przyjrzyjcie się, w korku stoją samochody, w których może w co piątem jedzie ktoś więcej niż kierowca - to jest marnowanie wspólnej przestrzeni i niech się ktoś tam nie martwi skąd miasto weźmie dodatkowe autobusy żeby przewieźć większą ilośc pasazerów - nie trzeba ich więcej bo taki pojazd "kółko" od pętli do pętli zrobi szybciej a więc w ciągu swojej dniówki zrobi więcej "kółek" czyli będzie można z tych samych zasobów (pojazd, kierowca) wykonać więcej kursów - wpłnie to na poprawę wydajności pracownika i lepsze wykorzystanie kupionego za niemałe publcizne pieniądze pojazdu buspasy są moi drodze kierowcy w intersie nas wszystkich a co z tymi co muszą korzystać z własnego transportu (padł przykład przedst. handlowego) - w ogólnym rozrachunku nic się dla nich nie zmieni albowiem spora częśc tych, co teraz właśnie wam drodzy handlowcy tamuje ruch, przesiadzie się do komunikacji publicznej - polecam sprawdzić co to jest Paradoks Downsa-Thomsona. W skrócie polega on na tym, że przeciętna prędkość osoby poruszającej się samochodem po mieście zależy od przeciętnej prędkości (od drzwi-do drzwi) osoby poruszającej się komunikacją zbiorową. Innymi słowy im lepsza będzie komunikacja zbiorowa, tym więcej osób będzie jej używać, a więc w sieci będzie mniej samochodów, z czego wynikną mniejsze korki. Dlatego też częstokroć odebranie jednego z pasów ruchu dla samochodu i przekazanie go w formie wydzielonego torowiska bądź bus-pasu w rzeczywistości zmniejsza, zamiast zwiększać korki samochodowe.
ekspert ds. transportu napisał:
fajne teorie ja mieszkam na porebie moja mam kalina autobusem w niedziele bez korkow 50 min samochodem mimo kazdego siwatla czerwonego 15 min dzikuej wole samochód z klimatyzacja radiem nie disco polo i bez meneli
rozwiń
Avatar
mar / 3 września 2016 o 11:34
0
tylko ktos kto nie jezdi samochodem moze stwierdzic ze buspasy to dobry pomysl JP II - korki gdzie ich niebylo 
Avatar
Gość / 3 września 2016 o 10:33
0
Ten pomysł moze byc dobry dopiero wtedy, jak będzie ukończona cała, podkreślam CAŁA obwodnica Lublina!
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 14:11
0
Czy jaśnie nam panujący prezydent ZUK mógłby swoich urzędników od miejskich dróg, transportu, inżynierii ruchu wysyłać od czasu do czasu na studyjne warsztaty do innych normalniejszych miast, aby naocznie zobaczyli i przekonali się jak to powinno działać. Może wtedy byłaby jakaś szansa na sensowne zmiany na lubelskich ulicach.
Avatar
MJ / 13 października 2016 o 18:07
0
Ja jestem również kierowcą, który coraz częściej do centrum idzie pieszo (3,5 km w jedną strone czyli w sumie 7km) lub jedzie rowerem, właśnie dlatego ,ze korki i płatne parkingi. Myslę ze coraz więcej osób będzie dokonywało takiej zmiany, a i o kondycje łatwiej zadbac, Prawie same plusy bo minusem jest doświadczanie zatłoczenia miasta , panoszenia się kierowców parkujących tam gdzie nie powinni, obserwowania korków i związanego z nimi smrodu spalin, który jesze 2,3 lata temu nie był tak bardzo odczuwalny. Minusem, jak na razie jest też ogromny niedobór dróg dla rowerów. POLityka zmierzająca do wyeliminowania częsci samochodów z miasta jest jedyną właściwą.
Ja jestem również kierowcą, który coraz częściej do centrum idzie pieszo (3,5 km w jedną strone czyli w sumie 7km) lub jedzie rowerem, właśnie dlatego ,ze korki i płatne parkingi. Myslę ze coraz więcej osób będzie dokonywało takiej zmiany, a i o kondycje łatwiej zadbac, Prawie same plusy bo minusem jest doświadczanie zatłoczenia miasta , panoszenia się kierowców parkujących tam gdzie nie powinni, obserwowania korków i związanego z nimi smrodu spalin, który jesze 2,3 lata temu nie był tak bardzo odczuwalny. Minusem, jak na razie jest też o... rozwiń
Avatar
mj / 13 października 2016 o 17:53
0
Tak ,bus-pasy, Tak ścieżki rowerowe. TYLKO TROSZKE SZYBCIEJ NIECH SIE TO DZIEJE
Avatar
malkontent / 6 września 2016 o 10:24
0
Cały nowy Lublin był budowany w okresie tzw.hasła "Każdy Kłos Na Wagę Złota" stąd wąskie arterie,teraz nie da się porozpychać ulic w bok  bo przeszkodzą bloki.Poszerzcie arterie na starówce? jak w którą stronę.Kombinacja z bus -pasami spowoduje to co zrobiono ze ścieżkami rowerowymi na ulicach, JEDEN sł/jeden rower na 100 samochodów/ ,ale ulicy  ubyło,to samo będzie z pasami dla autobusów ,jeden autobus na 15 minut a pas się "grzeje".
Avatar
Gość / 6 września 2016 o 09:21
0
Nie porownujcie Lbn do innych miast na zachodzie polski bo to nie porozumienie. Wszedzie gdzie sa BUS-PASy jest mijinum po dwa pasy w jedna stronę! !!!! Miszkam na czubach i wiem co sie dzieje na JPII zArmii krajowej buspasem ktory korkuje rondo. Super buspas z ktorego w ciagu DOBY korzysta mpk okolo 100razy !!!!!!!! Taaa zrobia z krasnickiej jeden pas jak na osiedlowych, Jaki baran o lobbuje!?!
Avatar
latite / 3 września 2016 o 14:21
0
1.i tak zagosujecie znowu na PO(nie namawiam absolutnie na PiS bo to tacy sami ,a nawet gorsi cwaniacy i jak ma zarobić swojak na bus-pasach,to bus pasy będą) 2.do wszystkich zwolenników spacerków i jazdy rowerkiem: widocznie jesteście albo studentami,albo nierobami: ja ma 15 km do pracy, rodzinę i muszę tyrać etat plus zlecenie więc wolę być w domu w 20 minut niż tkwić po godzinie w jedną stronę czekając na autobus,który będzie się wklókł przez miasto,a zaoszczędzony czas poświęcić dziecku. 3.wolę samochód niż wiecznie spóźnioną, niepunktualną(ostatnio wybrałam sie autobusem- bo dziecko lubi do parku saskiego z bronowić- 1 trolejbusu nie było w ogóle, 2 spóżniony o 10 minut, jechałam z przesiadkami),bez klimatyzacji(w dniu "wycieczki" było upalnie,więc gotowaliśmy się dosłownie), z dresami bekającymi,słuchającymi jakiegoś badziewia na cały autobus(bez słuchawek,bo nie stać lub oddane za wino lub jeszcze nie ukradzione komuś) lub śmierdzącymi menelami,których wozi się gratis. Kultura pasażerów w stosunku np.do mam z dziećmi też pozostawia wiele do życzenia. 4. Cena biletu 3.20 w jedną stronę to jakieś nieprozumienie więc w związku z powyższymi - wolę auto. Ten kto bedzie mi to utruniał na pewno głosu mojego nie dostanie. Poza tym... wpływy z kierowców do budżetu są wieksze niz w uzytkowników mpk
1.i tak zagosujecie znowu na PO(nie namawiam absolutnie na PiS bo to tacy sami ,a nawet gorsi cwaniacy i jak ma zarobić swojak na bus-pasach,to bus pasy będą) 2.do wszystkich zwolenników spacerków i jazdy rowerkiem: widocznie jesteście albo studentami,albo nierobami: ja ma 15 km do pracy, rodzinę i muszę tyrać etat plus zlecenie więc wolę być w domu w 20 minut niż tkwić po godzinie w jedną stronę czekając na autobus,który będzie się wklókł przez miasto,a zaoszczędzony czas poświęcić dziecku. 3.wolę samochód niż wiecznie spóźnioną, niepunkt... rozwiń
Avatar
mar / 3 września 2016 o 11:48
0
ekspert ds. transportu napisał:
wszystkim cierpiącym z tego powodu kierowcom polecam wiadomą maść, wiadomo na co W MIASTACH I KRAJACH CYWILIZOWANYCH (to te na zachód od Kurowa, bo widać z komentarzy, że niektózy swoimi samochodami dalej nie dojechali...) jest to norma i oczywiste było, że tego typu rozwiązania dotrą W KOŃCU DO LUBLINA! możecie sobie jęczeć, ale fakty są takie, że z komunikacji miejskiej korzysta więcej ludzi niż z samochdów - przyjrzyjcie się, w korku stoją samochody, w których może w co piątem jedzie ktoś więcej niż kierowca - to jest marnowanie wspólnej przestrzeni i niech się ktoś tam nie martwi skąd miasto weźmie dodatkowe autobusy żeby przewieźć większą ilośc pasazerów - nie trzeba ich więcej bo taki pojazd "kółko" od pętli do pętli zrobi szybciej a więc w ciągu swojej dniówki zrobi więcej "kółek" czyli będzie można z tych samych zasobów (pojazd, kierowca) wykonać więcej kursów - wpłnie to na poprawę wydajności pracownika i lepsze wykorzystanie kupionego za niemałe publcizne pieniądze pojazdu buspasy są moi drodze kierowcy w intersie nas wszystkich a co z tymi co muszą korzystać z własnego transportu (padł przykład przedst. handlowego) - w ogólnym rozrachunku nic się dla nich nie zmieni albowiem spora częśc tych, co teraz właśnie wam drodzy handlowcy tamuje ruch, przesiadzie się do komunikacji publicznej - polecam sprawdzić co to jest Paradoks Downsa-Thomsona. W skrócie polega on na tym, że przeciętna prędkość osoby poruszającej się samochodem po mieście zależy od przeciętnej prędkości (od drzwi-do drzwi) osoby poruszającej się komunikacją zbiorową. Innymi słowy im lepsza będzie komunikacja zbiorowa, tym więcej osób będzie jej używać, a więc w sieci będzie mniej samochodów, z czego wynikną mniejsze korki. Dlatego też częstokroć odebranie jednego z pasów ruchu dla samochodu i przekazanie go w formie wydzielonego torowiska bądź bus-pasu w rzeczywistości zmniejsza, zamiast zwiększać korki samochodowe.
ekspert ds. transportu napisał:
fajne teorie ja mieszkam na porebie moja mam kalina autobusem w niedziele bez korkow 50 min samochodem mimo kazdego siwatla czerwonego 15 min dzikuej wole samochód z klimatyzacja radiem nie disco polo i bez meneli
rozwiń
Avatar
mar / 3 września 2016 o 11:34
0
tylko ktos kto nie jezdi samochodem moze stwierdzic ze buspasy to dobry pomysl JP II - korki gdzie ich niebylo 
Avatar
Gość / 3 września 2016 o 10:33
0
Ten pomysł moze byc dobry dopiero wtedy, jak będzie ukończona cała, podkreślam CAŁA obwodnica Lublina!
Avatar
thoke / 2 września 2016 o 21:00
0
thoke napisał:
użytkownik niezarejestrowany napisał:
to nie wystarczyło że uszczęśliwił mieszkańców super inteligentnym systemem sterowania ruchem ? to gdzie jest zielona fala ?
w d u p i e
Zobacz wszystkie komentarze 124

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów 1 0

AZS PSW Biała Podlaska wraca do treningów. W składzie akademiczek będzie kilka zmian

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach 1 2

Za dwa lata będzie gotowy projekt zalewu w Piaskach. Będzie też wiadomo, ile ta inwestycja będzie kosztowała.

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia]
galeria

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia] 5 2

Policjanci z I komisariatu w Lublinie poszukują dwóch sprawców kradzieży w galerii handlowej.

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie
18 lipca 2018, 19:00

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie 0 0

Wielkimi krokami zbliża się 22. edycja Międzynarodowego Festiwalu i Kursu Pianistycznego w Nałęczowie. W dniach 18-27 lipca do miasta zawitają wybitni artyści z kraju i zagranicy, m.in. Kazimierz Brzozowski i Tomoko Mack-Brzozowska.

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 35 8

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 65 43

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 14 5

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 32 9

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę
galeria

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę 8 13

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów (gm. Puławy) na drodze krajowej nr 12. Nie żyją dwie osoby.

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 15 3

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 38 14

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 1

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.