Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru metalu, ale malowano je też na biało. Parowozy towarowe całe na czarno, jedynie koła na czerwono. Spotykało się też czerwone podwozie w towarowych.
|
|
byłoby dobrze mieć pod parą taki eksponat tak jak w Wolsztynie a póki co to mamy pomalowanego i łatanego taśmą papierową trupa. Żal patrzeć z bliska - po drugiej stronie, niewidocznej od stronu stacji mamy to co było w komunie - dziury i lipa totalna a z drugiej odpicowany pomnik. Czy komuna wciąż trwa? Czy dobrze potrafiliśmy robić tylko przed wojną?
|
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|